Full version: Hur vet ni?
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Suz
CITAT (herkules @ 10-02-2012, 20:39) *
berith har lyckats skapa en trolltråd ja. den lever av sig självt och berith sitter förmodligen hemma o garvar så hon pissar på sig.

Ja du Herkules....nu tror jag att du ville göra dig lite lustig över det jag skrev för inte är du väl så oförstående så du inte förstod vad jag menade??
Eller ville du bara "elda på" flirting.gif
*Stintan*
CITAT (Suz @ 10-02-2012, 21:06) *
Ja du Herkules....nu tror jag att du ville göra dig lite lustig över det jag skrev för inte är du väl så oförstående så du inte förstod vad jag menade??

Det var väl ett bra svar på din fråga wink.gif
Meriona
Jag stör mig faktiskt inte nämnvärt på Ugglemormor, det är inte otrevligt det hon skriver, lite flummigt måhända, men jag kan låta bli att läsa. Om man kommer tillbaka efter en avstänging och uppför sig hyfsat så tycker jag att det är ok. Alla har rätt till en andra och tredje chans. Det finns större idioter.

Nu gjorde jag mig säkert till ovän med nån, men jag kan bju på det.

*Stintan*
CITAT (Meriona @ 10-02-2012, 21:57) *
Jag stör mig faktiskt inte nämnvärt på Ugglemormor, det är inte otrevligt det hon skriver, lite flummigt måhända, men jag kan låta bli att läsa. Om man kommer tillbaka efter en avstänging och uppför sig hyfsat så tycker jag att det är ok. Alla har rätt till en andra och tredje chans. Det finns större idioter.

Inte tror jag att du gjort dig ovän med nån. flirting.gif Vi har nog alla lite olika erfarenhet av damen ifråga så det kanske inte är så konstigt att vi reagerar olika.
malcolm

Inte med mig i alla fall, lev och låt leva är en bra devis. tummenupp.gif
Anma
CITAT (Ugglemormor @ 10-02-2012, 20:23) *
Håller med, tar inte åt mig alls det som kan kanske uppfattas vara negativt utan det som jag fått förklarad, men det finns fler medlemmar som har råkat ut liknande och inte orkat med det ......
Många åsikter ni har som är åt helskota ang. mig o [b]en medlem som t.o.m tror sig känna mig[/b], är helt fel, nej så funkar jag inte ....
Tänk att då kan man såra någon väldigt mycket i skydd av sin dataskärm...... har följd dem som inte har orkat med mobbingen.......

Jag vet inte om du syftar på mig med det där som jag fetmarkerat. Jag vill bara förtydliga att jag tror mig inte känna dig. Jag vet det du berättat för mig privat (när du kallade dig annat på forumet) och utifrån det gör jag bedömingen att jag inte vill leva det liv du lever. jag förutsätter att du berättade sanningen då. Om du inte syftade på mig så kan du bortse från detta inlägg.
Cacki

tummenupp.gif Finns ingen orsak att bli ovän med någon som vågar stå upp för sina åsikter! (Dessutom tycker vi lika gällande Ugglis)
Motti
Sluta kasta skit på dom som inte tycker som ni ! Det här börja likna småskolan .
Cacki
CITAT (Motti @ 11-02-2012, 01:09) *
Sluta kasta skit på dom som inte tycker som ni ! Det här börja likna småskolan .

Och du ska nog sluta att tala om för andra vad de ska göra...be snällt istället!
Motti
Det där måste bara kommar från någon som tycker att han eller hon står över andra eller från någon tonåring som inte levt sitt liv .Säger som min Svärmor sa :ynkligt att höra lössen hosta i tummavantarna .
*Stintan*
Syftet med tråden verkar uppfyllt med råge.
Är du nöjd nu Berith?
Ugglemormor

Nej du Meriona ,
Trivs med dig och uppskattar dina inlägg och jag har läst/tänkt igenom det som Anma o cacki har skrivit till mig ( med vissa oklarheter, blandat ihop lite med någon annan, men jag ser enbart det goda det kom med)och jag förstår att jag gick för långt och ber om ursäkt för det.
Det finns flera andra som har varit goa mot mig och det ska de ha tack för.

Min mening är inte att skaffa sympatier, men det har nog sett så ut. Jag kan inte vara någon annan än den jag är och hur mitt liv är, sen om den delen är något annorlunda än många andras, så det rår jag inte för.
Jag mår inte dåligt, ibland irriterad när ryggen värker, men annars är jag nog mer lycklig än innan jag opererades, men jag har känslor och för stunden kan bli lite ledsrn men det berör inte mig på djupet.

Nu kommer jag inte ge/skriva mer om detta för det blev bakom min rygg en svart-vit sandlådelek och är mer värt än lägga mig till den låga nivån. ..... För det är hån och provokation av ett nedrigt sätt som jag inte vill veta av, jag spelar inte i den divitionen.......
Allt gott och lägg nu locket på och inga extra namn än Ugglemormor har jag inte......
herkules
CITAT (Suz @ 10-02-2012, 21:06) *

det du skrev handlade om två saker, jag valde att svara på det ena och strunta i det andra.
Ugglemormor
CITAT (Aqvakul @ 10-02-2012, 17:33) *
Några förhoppningsvis avslutande reflektioner från mig i den här tråden:

1. TS, som är mycket erfaren på forumet, inser säkert att tråden lätt skapar fler problem än den löser...
2. Jag är kritisk mot TM/F/U, därför att h*n tenderar att skapa en massa oreda och otrevligheter.

---- Ugglemor stör ingen med flit, mina åsikter har förträngs, eller löjligats men har inte angripit någon med det. Trotte att du var en lärare som möter olika människor i ditt liv och har erfarenhet om det, men tyvärr har du inte det.....
3. Det är säkert synd om TM/F/U.

---- Det är inte synd om U alls, jag mår bra, endast lite grinig när jag har ont..
4. Jag anser inte att jag har mobbat TM/F/U.

--- Indirekt gör du det, det visas ju i detta inlägg.

5. Någon styrning av ett forum måste man ha, annars förlorar man en massa vettiga medlemmar.

----- Styrning, ja, men ta dom som slår andra under bältet, eller har de någon hållhake på dig att du inte kan det? Det finns en del som gör inget annat än söker upp medlemmar fötr att hacka på dem när åsikterna inte passar dom. Vi är olika vartenda en, så kasta inte sten på fel person, mig -- ugglissen och sluta klista massa nick på mig som jag inte har någon som helst nytta av ........
Ha en trevlig helg. ... tummenupp.gif
Berith
Jösses vad ni skriver mycket när man är borta och fixar annat! tummenupp.gif Hoppades iofs på att det skulle trilla in några inlägg till igår när jag stod och grät över några sönderhackade lökar till hamburgarna men det blev ju flera sidor.

Hoppar över kommentarerna angående mej som person, pucko och annat. wink.gif Citerar inte heller utan svarar lite fritt.

Nej, det var inte bara Ugglemormor jag tänkte på när jag startade den här tråden. I tex flera politiska trådar bemöts andra personer med ganska grova och hånfulla svar. Visst kan jag förstå att man bemöter en del personer utifrån deras åsikter i vissa frågor, det gör jag absolut också, och därför undrade jag hur ni visste vilka ni skulle svara just så. Iofs deltar jag inte i dom politiska trådarna (tycker politik är bland det tråkigaste som finns...) men läser ändå en del inlägg ibland.

Det var någon som skrev att jag fått en medlem avstängd, skulle vara intressant att få veta vem den medlemmen var. Om du inte vill berätta här så skicka gärna ett PM. Jättespännande att jag har befogenheter att få medlemmar avstängda! w00t.gif Nej, skojar bara, tror faktiskt inte att jag kan få någon avstängd bara för att jag vill det.

Om det är någon som tycker att jag inte svarat på någon direkt ställd fråga så tjoa till, ska göra ett nytt försök isf. Det var som sagt många inlägg att läsa och begrunda.
*Stintan*
CITAT (Ugglemormor @ 11-02-2012, 09:08) *
----- Styrning, ja, men ta dom som slår andra under bältet, eller har de någon hållhake på dig att du inte kan det? Det finns en del som gör inget annat än söker upp medlemmar fötr att hacka på dem när åsikterna inte passar dom. Vi är olika vartenda en, så kasta inte sten på fel person, mig -- ugglissen och sluta klista massa nick på mig som jag inte har någon som helst nytta av ........

Nu är du väl ändå riktigt riktigt feg som inte vill erkänna att du haft flera nick här på Odla innan du kom tillbaka som Ugglemormor. För att få respekt, och det vill du väl ha, bör du nog stå för vad du gjort istället för att undanhålla sanningen. Ingen har klistrat på dig några andra nick än de du själv tidigare skapat.
Ugglemormor
Feg är jag inte, men godtar inte annat än Ugglemormor ........ är det inte du som inte vill veta något om mig? Låt bli det då, lyd dina egna ord ..... inte illa ment, men så är det......
Ugglemormor
CITAT (Berith @ 11-02-2012, 09:27) *
Jösses vad ni skriver mycket när man är borta och fixar annat! tummenupp.gif Hoppades iofs på att det skulle trilla in några inlägg till igår när jag stod och grät över några sönderhackade lökar till hamburgarna men det blev ju flera sidor.

Hoppar över kommentarerna angående mej som person, pucko och annat. wink.gif Citerar inte heller utan svarar lite fritt.

Nej, det var inte bara Ugglemormor jag tänkte på när jag startade den här tråden. I tex flera politiska trådar bemöts andra personer med ganska grova och hånfulla svar. Visst kan jag förstå att man bemöter en del personer utifrån deras åsikter i vissa frågor, det gör jag absolut också, och därför undrade jag hur ni visste vilka ni skulle svara just så. Iofs deltar jag inte i dom politiska trådarna (tycker politik är bland det tråkigaste som finns...) men läser ändå en del inlägg ibland.

Det var någon som skrev att jag fått en medlem avstängd, skulle vara intressant att få veta vem den medlemmen var. Om du inte vill berätta här så skicka gärna ett PM. Jättespännande att jag har befogenheter att få medlemmar avstängda! w00t.gif Nej, skojar bara, tror faktiskt inte att jag kan få någon avstängd bara för att jag vill det.

Om det är någon som tycker att jag inte svarat på någon direkt ställd fråga så tjoa till, ska göra ett nytt försök isf. Det var som sagt många inlägg att läsa och begrunda.

Berit,
Du har inte gjort något fel i mina ögon och även jag vet att det florerar en hel del andra med olika nick, men jag har inte brytt mig om att börja hacka på dom för det. Det är väl upp till var och en och sen ta den personen som h#n är i nutid i aktuella ämnen.
Jag har inte tid att rota i deras tidigare liv och inget intresse heller.
Det som jag undrar och är förvånad av att det finns medlemmar som jämnt ska ränna efter någon annan medlem, och deras "offer" växlar ju från den ena till den andra, så då börjar man undra vad handlar det om egentligen? Må de så dåligt att de måste "sätta på plats, såra" någon att själva må bra? Har hört fr. flera håll att det förekommer i olika sammanhang i olika forum, inte i alla .....passar det inte in så kan man väl låta bli och ta endast vädersnack ex. eller bestämma sig om man vill ens tillåta sig att angasera sig i det när det inte ger något.
Det blev en lång tråd du skapade och det har varit intressant att följa den och läsa om vad andra tänker om sina medmänniskor ........ som sagt jag är fridsam, och givmild av mig till dem som behandlar mig väl. Jag tar till mig kritiken om den är befogad och tänker om .... svårare än så är det inte .......
Ha en bra dag, Berit, du är en klok person ......
*Stintan*
CITAT (Ugglemormor @ 11-02-2012, 09:46) *
Feg är jag inte, men godtar inte annat än Ugglemormor ........ är det inte du som inte vill veta något om mig? Låt bli det då, lyd dina egna ord ..... inte illa ment, men så är det......

Jag vet det jag vet och påstår du något annat än att du haft de nämnda nicken tidigare så ljuger du.
Gossen Ruda
Du Ugglis, hur går det med den kosmiska healingen?
Ugglemormor
....... fear.gif ...... confused.gif ....... ohmy.gif ....... confused.gif

CITAT (*Stintan* @ 11-02-2012, 10:19) *
Jag vet det jag vet och påstår du något annat än att du haft de nämnda nicken tidigare så ljuger du.

Nä, vad bra att du vet vad du vet, men det angår inte mig ---- för enl. dig ljuger jag bara om allt ....så fortsätt med det till du tröttnar ......
*Stintan*
CITAT (Ugglemormor @ 11-02-2012, 11:37) *
....... fear.gif ...... confused.gif ....... ohmy.gif ....... confused.gif

Nä, vad bra att du vet vad du vet, men det angår inte mig ---- för enl. dig ljuger jag bara om allt ....så fortsätt med det till du tröttnar ......

Synd att du inte förstår ditt eget bästa sad.gif
Ugglemormor
Stintan,

Är mitt eget bästa enl. dig att skriva om mig själv? Du som någon har ju sagt ifrån om det så många gånger att jag vet varken ut eller in.....
Du nekar mig att säga ens ett skaft om mig och sen tjatar du om att veta mer?! ..... confused.gif

Snälla du, den ekvasionen kan jag inte lösa och förresten har jag ingen som helst skyldighet att säga ett jota....
Tänker inte fortsätta med att svara mer i dina inlägg pga att jag inte behöver det.... whistling.gif
Aqvakul
CITAT (Ugglemormor @ 11-02-2012, 09:08) *

Sluta upp med att skriva in en massa saker i mina citat. Det är klart vilseledande...

Jag kan inte styra upp forumet, mer än att ta bort SPAM...
Ugglemormor
Agva,

Jag önskade att du var mer opartisk, men jag har endast kommenterat det du har skrivit bakom min rygg, jag har också rätt att ha min åsikt precis som vem som helst.......
Eller är det en klassdelning av medlemmar? Trodde att det var demokrati, inte ............( låter bli att skriva ut det.)....
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 11-02-2012, 16:20) *
Sluta upp med att skriva in en massa saker i mina citat. Det är klart vilseledande...

Jag kan inte styra upp forumet, mer än att ta bort SPAM...

Kanske dags att lyfta frågan till admin? Tredje avstängningen? Att förvanska citat är allvarligt.
*Stintan*
CITAT (Ugglemormor @ 11-02-2012, 13:20) *
Stintan,

Är mitt eget bästa enl. dig att skriva om mig själv? Du som någon har ju sagt ifrån om det så många gånger att jag vet varken ut eller in.....
Du nekar mig att säga ens ett skaft om mig och sen tjatar du om att veta mer?! ..... confused.gif

Snälla du, den ekvasionen kan jag inte lösa och förresten har jag ingen som helst skyldighet att säga ett jota....
Tänker inte fortsätta med att svara mer i dina inlägg pga att jag inte behöver det.... whistling.gif

Men du skulle behöva gå en kurs i svensk språkförståelse wacko.gif
Aqvakul
CITAT (Ugglemormor @ 11-02-2012, 16:24) *
Agva,

Jag önskade att du var mer opartisk, men jag har endast kommenterat det du har skrivit bakom min rygg, jag har också rätt att ha min åsikt precis som vem som helst.......
Eller är det en klassdelning av medlemmar? Trodde att det var demokrati, inte ............( låter bli att skriva ut det.)....

Vad då "bakom min rygg"... Jag har uttryckt mina åsikt rakt upp och ner, för dig och alla andra att begrunda och kommentera...

Hade du själv varit mer rak och ärlig så hade vi sluppit diskutera detta nu...
Ugglemormor
CITAT (Aqvakul @ 11-02-2012, 17:32) *
Vad då "bakom min rygg"... Jag har uttryckt mina åsikt rakt upp och ner, för dig och alla andra att begrunda och kommentera...

Hade du själv varit mer rak och ärlig så hade vi sluppit diskutera detta nu...

En liten fråga, hur kan man vara ärlig när inget tas på allvar? Då är det ingen mening alls att ta upp något, eller hur?
Förresten vad finns det någon vits att slösa energi på något som ändå inte tros? Detta vore en intressant debatt att ta upp mer officiellt..... Jag är med 3 andra forum och FB och har inte mött liknande "sandlåda" som här.....
Hur kommer det sig då att mina inlägg, många långa tas upp rätt i andra forum? Responsen är god och det finns inte småskurenhet alls? Nog fattar de mig när de kan också svara på precis på det jag skrivit om....
Rätt så märkligt ......här är allt svart eller vitt, inga nyanser ...
Tänker inte ta upp något mera om detta i någon tråd här för det finns ju bättre ställen att delge sina synpunkter och inte bli ifrågasatt.
Aqvakul
CITAT (Ugglemormor @ 11-02-2012, 17:58) *
En liten fråga, hur kan man vara ärlig när inget tas på allvar? ---

Du kan ju börja med att erkänna det uppenbara, att du uppträtt under flera nick och blivit avstängd två gånger...

CITAT (Ugglemormor @ 11-02-2012, 17:58) *
Tänker inte ta upp något mera om detta i någon tråd här för det finns ju bättre ställen att delge sina synpunkter och inte bli ifrågasatt.

Är det ett hot, eller ett löfte?
Ugglemormor
CITAT (Aqvakul @ 11-02-2012, 18:42) *
Du kan ju börja med att erkänna det uppenbara, att du uppträtt under flera nick och blivit avstängd två gånger...

-- Om det är så, så vad hjälper det mig när jag inte blir trodd? Det finns ju massa nickar som jag har blivit sammanknyten med och de finns ju redan hos andra medlemmar...... vill inte såra någon gm att skriva ner allt som jag har blivit kallad för.....

Det räcker väl gott med min Ugglis. Har ni krävt det från andra medlemmar som kommer med olika nick, eller har flera nick? Det kanske ligger bakom alltsammans?

Är det ett hot, eller ett löfte?

Se det som ett löfte, jag hotar ingen och detta är inte värt det ens........ tummenupp.gif
Jag är inte en ondsint person som vill alla ont, men kanske lite tanklös med att skriva om mig. Löftet är att inte ta upp min person i diskussion.
Jag handlar det mesta fr. Odla pga att man får kvalite och bra bemötande.
*Stintan*
Har man rent mjöl i påsen behöver man inte hålla ett byte av nick hemligt. Vi är många som bett admin om hjälp att byta nick och vi har öppet berättat om bytet på forumet. Vi har alltså inte öppnat ett nytt nick utan bara fått det gamla namnen utbytt.
Ärlighet varar längst Ugglemormor!
Aqvakul
CITAT (Ugglemormor @ 12-02-2012, 12:29) *
Se det som ett löfte, jag hotar ingen och detta är inte värt det ens........ tummenupp.gif
Jag är inte en ondsint person som vill alla ont, men kanske lite tanklös med att skriva om mig. Löftet är att inte ta upp min person i diskussion.
Jag handlar det mesta fr. Odla pga att man får kvalite och bra bemötande.

Var vänlig sluta genast med att skriva in saker i själva citaten, när du citerar mina inlägg.. Det är synnerligen vilseledande.. thumbdown.gif
Ugglemormor
Snälla Aqvakul,

Ber om ursäkt att jag la mitt inlägg fel. Då vet jag att det är fel och gör inte om det ...... crying.gif
Visste faktiskt inte om det, så tack för påpekan ..... kompiskram.gif
tomas99
CITAT (*Stintan* @ 12-02-2012, 12:54) *
Har man rent mjöl i påsen behöver man inte hålla ett byte av nick hemligt. Vi är många som bett admin om hjälp att byta nick och vi har öppet berättat om bytet på forumet. Vi har alltså inte öppnat ett nytt nick utan bara fått det gamla namnen utbytt.
Ärlighet varar längst Ugglemormor!

har du flera nick?
*Stintan*
CITAT (tomas99 @ 16-02-2012, 13:25) *
har du flera nick?

Nej, har du?
Berith
CITAT (*Stintan* @ 12-02-2012, 12:54) *
---

Nu blir jag också nyfiken.... Vad har du hetat förut då Stintan? Kan ju vara kul att pussla ihop två nick till samma person. yes.gif
*Stintan*
CITAT (Berith @ 17-02-2012, 08:26) *
Nu blir jag också nyfiken.... Vad har du hetat förut då Stintan? Kan ju vara kul att pussla ihop två nick till samma person. yes.gif

Hette förut Stintan43, alltså ingen större skillnad smile.gif
Berith
CITAT (*Stintan* @ 17-02-2012, 08:33) *
Hette förut Stintan43, alltså ingen större skillnad smile.gif

Aha! tummenupp.gif Det kommer jag nog ihåg sen tidigare, om jag tänker efter...
Berith
CITAT (Gunilla T @ 10-02-2012, 11:39) *
Ja, det kan nog vara svårt att svara vänligt om man känner sig orättvist bemött ...

Ibland är mitt minne kristallklart och jag kommer så väl ihåg när du såg till att min väninna försvann från forumet. Fanns inget skäl i världen att du skulle svara henne som du gjorde..

Hon var en tillgång i trädgårdsforumet, mycket kunnig i trädgårdsfrågor och dessutom doktorerat i geologi så hon hade mycket kunskap att tillföra alla trädgårdsentusiaster. Skrev aldrig några inlägg annat än i trädgårdsavdelningen.

Du var väldigt ohövlig får jag nog säga, dessutom utan synbarlig anledning.

Har funderat på det här ett tag nu, och nu när tråden hoppat upp igen så flyttar jag också upp det här inlägget. Vem sjutton menar du att jag fått avstängd??

Eller! Nu när jag läser det igen så kanske du helt enkelt menar att någon som deltagit förut inte är kvar längre på grund av nånting jag svarade den personen? Trots att hon var kunnig i trädgårdsfrågor och dessutom doktorerat i geologi.
Anki på Öland
CITAT (Berith @ 08-02-2012, 14:08) *
Hur vet ni andra vilka medlemmar ni ska skratta åt här? Håna? Vara taskiga emot? Jag läser massor med inlägg där det svaras spydigt och elakt och på nåt sätt vet ni ju vilka som ska behandlas så? Hur gör ni för att bena ut vilka det gäller?

CITAT (Berith @ 17-02-2012, 08:54) *
..................Eller! Nu när jag läser det igen så kanske du helt enkelt menar att någon som deltagit förut inte är kvar längre på grund av nånting jag svarade den personen? Trots att hon var kunnig i trädgårdsfrågor och dessutom doktorerat i geologi.

Nu Berith blev det dags för dig att svara på din egen fråga!!
Berith
CITAT (Anki på Öland @ 17-02-2012, 09:28) *
Nu Berith blev det dags för dig att svara på din egen fråga!!

Jag svarar gärna på det om jag bara visste vilken person det gäller och framförallt vilken tråd och diskussion. Men visst låter det väl lite konstigt om jag deltagit i en diskussion om geologi och svarat på så sätt att geologen själv hoppat av här just på grund av mitt svar...?
Gunilla T
Varsågod;

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=94309&st=0

..och en tråd till där Berith skrattar..

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=76158&st=60
herkules
CITAT (Gunilla T @ 17-02-2012, 10:16) *

har läst båda trådarna nu och förstår inte skrattandet men kan inte se/förstå hur beriths inlägg i trådarna kan ha fått någon annan att hoppa av forumet.
eget ansvar/beslut någon?
Berith
CITAT (Gunilla T @ 17-02-2012, 10:16) *

Men vilken av dom trådarna handlar om geologi?
Gunilla T
CITAT (Berith @ 08-02-2012, 14:08) *
Hur vet ni andra vilka medlemmar ni ska skratta åt här? Håna? Vara taskiga emot? Jag läser massor med inlägg där det svaras spydigt och elakt och på nåt sätt vet ni ju vilka som ska behandlas så? Hur gör ni för att bena ut vilka det gäller?

Returnerar din egen fråga som tråden handlar om.
Berith
CITAT (Gunilla T @ 17-02-2012, 11:07) *
Returnerar din egen fråga som tråden handlar om.

Tyvärr Gunilla, jag hänger nog inte med här.

I första länken du la in så skriver Monica B så här angående alla spammen som förekom ett tag - inlägg nr 2:
CITAT (Monica B @ 30-12-2009, 09:52) *
Håller med dig Christina. Jag måste säga att om det inte görs något radikalt för att spärra sådana där SPAM så kommer jag nog att överväga att lämna forumet. Jag vet inget annat forum som så ofta får sådana påhälsningar. Det måste ju göras något radikalt för att få bukt med detta.

Var det något som jag påverkade?

I samma tråd skriver Monaxe - inlägg nr 6:
CITAT (Monaxe @ 30-12-2009, 13:06) *
Alla dessa j*vla drogspam rusade in mellan kl 07-08 imorse, det var över 30 stycken och alla avdelningar hade minst ett par tre spam inlagda.

Nu är spammen borta, men den sk medlemmen finns kvar, och är INTE spärrad! Alltså har man bara gjort den enklaste tänkbara, tagit bort alla inläggen, men inte ens bemödat sig om att spärra den/det som skitar ner forumet!

Varför i hela friden startar en av adm en tråd där han vill att vi ska skriva önskemål om förbättringar, när man sedan ändå inte bryr sej?

Jag tror att alla som skrev i den tråden ville ha någon form av spamspärr, men inte händer det något. Jag undrar hur många av odlas alla tusen medlemmar som är spamrobotar som adm inte tar bort?

Det värsta är att dom återkommer ju, detta har man ju sett flera gånger!

Jag håller med Monica B, jag överväger att lämna odla med tanke på vilket ointresse adm visar och hur ointressant adm tycker det är att hålla spamfritt.

Och Bettis, jag öppnar inte heller, men när man som jag i morse fick bläddra 2 sidor innan jag kom till normala inlägg, då hinner man tröttna och ska man behöva leta efter normala inlägg mellan spammen , då är det banne mej för mycket.

Det finns andra forum som sköts av entusiastiska adm, där beslutsvägarna är korta och man får svar på sina frågor!

/Monaxe som snart drar härifrån också.

Hur påverkade jag detta?

Jag hade inte ens börjat skriva i den tråden då. Har färgmarkerat på två ställen.

Nej Gunilla, där får du nog hitta andra anledningar för att dom två personerna drog. Om dom gjorde det, har inte kollat. smile.gif
Berith
I den andra tråden kommer jag ihåg vad jag skrattade åt just då: --- Och bönder älskar jag!! Vad har de med djurfabrikerna att göra? --- wink.gif

Och jag har fortfarande inte förstått det du skrev förut beträffande geologen. Hittar ingenting i mina inlägg i dom trådarna som berör just det. Visa mej! smile.gif
Gunilla T
Det var nog dethär jag tänkte på...

CITAT (Berith @ 31-12-2009, 11:13)
Fast jag tycker nog att det är mer infekterat än impregnerat... Usch!

Sen undrar jag bara varför ni skriver att ni inte ska vara med längre om det fortsätter med spam? Jag menar... Tror ni att er medverkan har så stor betydlelse här?

Låt mig säga så här: Utan forumdeltagare - inget forum. Om det fortsätter med så mycket spam så tröttnar ju folk. Jag kan väl tycka att alla forumdeltagare har stor betydelse här. Din kommentar får mig att tänka på "jantelagen". Vi är väl alla betydelsefulla, alla har vi något att tillföra till vår omgivning!
Och Berith, jag tycker inte du har någon anledning att vara sarkastisk! Man behöver inte gilla alla människor osv, det är ju faktiskt inte det saken handlar om.

Alltså, nu har jag fått nog! Nu tackar jag för mig och ägnar mig åt andra forum där folk är trevligare och där jag inte behöver se en massa "skit" när jag kommer dit.

Redigerat av Monica B: 31-12-2009, 12:47

Anki på Öland
CITAT (Berith @ 17-02-2012, 09:45) *
Jag svarar gärna på det om jag bara visste vilken person det gäller och framförallt vilken tråd och diskussion. Men visst låter det väl lite konstigt om jag deltagit i en diskussion om geologi och svarat på så sätt att geologen själv hoppat av här just på grund av mitt svar...?

Var inte fråga om vad du gjort eller sagt tidigare utan vad fick dig att bestämma att du kunde svara Gunilla T på det hånfulla och spydiga sättet.
Din fråga: " ....Jag läser massor med inlägg där det svaras spydigt och elakt och på nåt sätt vet ni ju vilka som ska behandlas så? Hur gör ni för att bena ut vilka det gäller?"
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon