Full version: Hur vet ni?
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Berith
CITAT (Anki på Öland @ 17-02-2012, 12:23) *
Var inte fråga om vad du gjort eller sagt tidigare utan vad fick dig att bestämma att du kunde svara Gunilla T på det hånfulla och spydiga sättet.
Din fråga: " ....Jag läser massor med inlägg där det svaras spydigt och elakt och på nåt sätt vet ni ju vilka som ska behandlas så? Hur gör ni för att bena ut vilka det gäller?"

Sorry, men jag hänger inte med alls här... dunno.gif Var har jag svarat Gunilla på ett hånfullt och spydigt sätt? Jag trodde det var Gunilla som tyckte att jag inte var så trevlig på det sätt jag svarade andra i dom trådarna hon länkade till.
*Stintan*
CITAT (Anki på Öland @ 17-02-2012, 12:23) *
Var inte fråga om vad du gjort eller sagt tidigare utan vad fick dig att bestämma att du kunde svara Gunilla T på det hånfulla och spydiga sättet.
Din fråga: " ....Jag läser massor med inlägg där det svaras spydigt och elakt och på nåt sätt vet ni ju vilka som ska behandlas så? Hur gör ni för att bena ut vilka det gäller?"

Precis, hur vet du själv Berith vilka du ska besvara spydigt och hånfullt för helt oskyldig är du ju inte sleep.gif
Gossen Ruda
Nu tycker jag att det har stormat färdigt i tekoppen. Vad beträffar medlemmar som hoppar av pga påhopp så brukar det oftast inte vara försynta och genomtrevliga personer som gör detta, det finns nog en anledning.
malcolm
[attachment=67962:PIX_UEYHP7.jpeg]
andersen
Säjer som jag brukar göra... saknar en aktiv Admin som kan deltaga i trådarna och bromsa upp trådar som spårar ur och leda in dom på rätt spår igen.
andersen
Har en annan fundering åxå, kan det vara så att en del trådar är bakhålls trådar? folk har olika nick och har en bakhållstaktik och därigenom vrids Diskussionen till ett annat ämne, för hur många sådana trådar finns det inte här?
*Stintan*
CITAT (andersen @ 17-02-2012, 18:21) *
Har en annan fundering åxå, kan det vara så att en del trådar är bakhålls trådar? folk har olika nick och har en bakhållstaktik och därigenom vrids Diskussionen till ett annat ämne, för hur många sådana trådar finns det inte här?

Varför så misstänksam? Det är väl inte så konstigt att diskussioner drar iväg till att handla om annat, det ena ger det andra. Det vore väl mer konstigt om det inte var tillåtet, i synnerhet i den här småpratsavdelningen.
andersen
CITAT (*Stintan* @ 17-02-2012, 18:41) *
Varför så misstänksam? Det är väl inte så konstigt att diskussioner drar iväg till att handla om annat, det ena ger det andra. Det vore väl mer konstigt om det inte var tillåtet, i synnerhet i den här småpratsavdelningen.

Fast dom andra forumen som jag besöker(mest cykelforum) där är Admin sten hårda och säjer till om någon inte håller sig till ämnet. Här finns ju ingen styrning över huvudtaget, vet själv när jag har startat trådar och dom har slutat med flams och trams sad.gif
*Stintan*
CITAT (andersen @ 17-02-2012, 19:02) *
Fast dom andra forumen som jag besöker(mest cykelforum) där är Admin sten hårda och säjer till om någon inte håller sig till ämnet. Här finns ju ingen styrning över huvudtaget, vet själv när jag har startat trådar och dom har slutat med flams och trams sad.gif

Men i Trädgårdsavdelningen fungerar det ju bra där spårar det ju mycket sällan ur. Småpratsavdelningen är ju något helt annat. Ett diskussionsforum som finns just för att vad som helst i stort sett ska kunna ventileras och diskuteras så att man slipper såna diskussioner i trädgårdsavdelningen. Jag tror knappast att dina cykelforum eller andra forum som har en särskild inriktning kan jämföras med småpratsavdelningen på Odla.
Meriona
Om vi nu ska diskutera forums styrning så finns det en del specialforum (husdjur t.ex.) som styrs diktatoriskt istället, den som har avvikande åsikt mot moderatorn kan bli både censurerad och avstängd. Hur seriöst är det?
Då är det bättre att det är halvhögt i tak, även om jag ibland blir så less på tjabblet att jag måste ta en time-out.

Anma
CITAT (Meriona @ 17-02-2012, 20:09) *
Om vi nu ska diskutera forums styrning så finns det en del specialforum (husdjur t.ex.) som styrs diktatoriskt istället, den som har avvikande åsikt mot moderatorn kan bli både censurerad och avstängd. Hur seriöst är det?
Då är det bättre att det är halvhögt i tak, även om jag ibland blir så less på tjabblet att jag måste ta en time-out.

Jag håller med där. Diktatorforum är ett elände.
Här får var och en försöka ta ansvar över sitt beteende. Många klarar det galant, andra sämre. Det som är svårt är när det dyker upp regelrätta troll, men jag tycker nog att vi ändå är ganska förskonade från såna. Att vara speciell och annorlunda är inte i mina ögon samma sak som troll.
Själv försöker jag numera sitta på händerna och inte falla ner på sandlådenivån även om jag inte alltid hundraprocentligt lyckas med det. Sen finns det ju en och annan som försöker provocera, men jag har mognat och lärt mig att inte nappa i samma grad som förr. biggrin.gif
andersen
CITAT (*Stintan* @ 17-02-2012, 19:09) *
Men i Trädgårdsavdelningen fungerar det ju bra där spårar det ju mycket sällan ur. Småpratsavdelningen är ju något helt annat. Ett diskussionsforum som finns just för att vad som helst i stort sett ska kunna ventileras och diskuteras så att man slipper såna diskussioner i trädgårdsavdelningen. Jag tror knappast att dina cykelforum eller andra forum som har en särskild inriktning kan jämföras med småpratsavdelningen på Odla.

Fast man kan diskutera vad som helst och ändå hålla sig till ämnet,det kan kanske dyka upp något sido spår men återgå till ämnet. Jag använder mej av sök här på forumet och hamnar vi den fuktionen i alla möjliga trådar som inte har med ämnet att göra, så mitt förslag är varningar till dom som inte håller sig till ämnet och om inte det hjälper släng ut dom från forumet.
Anma
CITAT (andersen @ 18-02-2012, 09:30) *
Fast man kan diskutera vad som helst och ändå hålla sig till ämnet,det kan kanske dyka upp något sido spår men återgå till ämnet. Jag använder mej av sök här på forumet och hamnar vi den fuktionen i alla möjliga trådar som inte har med ämnet att göra, så mitt förslag är varningar till dom som inte håller sig till ämnet och om inte det hjälper släng ut dom från forumet.

Då ska du alltså ha en varning nu då?
andersen
CITAT (Anma @ 18-02-2012, 09:33) *
Då ska du alltså ha en varning nu då?

Ja och JAG har tröttnat på det här forumet så jag tar en timeout för att se om forumet blir bättre längre fram.
*Stintan*
CITAT (andersen @ 18-02-2012, 09:30) *

Du får det att låta som om det är fråga om ett sammanträde där föredragningslistan strikt ska följas. Det bästa kanske är att inte ta Småprat på så väldigt stort allvar. Om du sitter hemma i köket och diskuterar med dina vänner slänger du ut dom då om dom inte håller sig till ämnet?
Meriona
Nä fy, ska det bli så vill inte jag vara med. Det är väl likadant på facebook, inte sjutton kan man tvinga sina vänner att bara kommentera just det som inlägget börjat med? Det skulle ju bli hur livlöst som helst.
Anma
CITAT (andersen @ 18-02-2012, 09:36) *
Ja och JAG har tröttnat på det här forumet så jag tar en timeout för att se om forumet blir bättre längre fram.

Ok. Välkommen tillbaka!

CITAT (Meriona @ 18-02-2012, 11:28) *
Nä fy, ska det bli så vill inte jag vara med. Det är väl likadant på facebook, inte sjutton kan man tvinga sina vänner att bara kommentera just det som inlägget börjat med? Det skulle ju bli hur livlöst som helst.

Ja, det skulle vara hur trist som helst.
Myosotis
Usch jag avskyr "diktatorfora" (vilket bra ord!) där trådar flytttas och delas och förs ihop och kortas ner, NEJ TACK!! Än så länge kan jag själv avgöra i vilken avdelning jag vill skapa en ny tråd. Jag har tom sett ett forum där man kan få en tillsägelse om man använder fel smilie wacko.gif Tacka vet jag odla. Denna tråden har ändrat inriktning nu, so what?!
Meriona
Jösses, smiley-fel? santa.gif
Anma
CITAT (Meriona @ 18-02-2012, 13:56) *

hbd.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 18-02-2012, 13:56) *

fear.gif Fel fel fel!! Det är inte jul nu. Inlägget har rapporterats till admin och du kommer att stängas av i ett halvår. Händer det igen stängs du av för alltid. Be nu om ursäkt rtfm.gif
Meriona
Hihihi. whistling.gif
*Stintan*
yaay.gif
Alba
CITAT (Myosotis @ 18-02-2012, 13:54) *
Usch jag avskyr "diktatorfora" (vilket bra ord!) där trådar flytttas och delas och förs ihop och kortas ner, NEJ TACK!! Än så länge kan jag själv avgöra i vilken avdelning jag vill skapa en ny tråd. Jag har tom sett ett forum där man kan få en tillsägelse om man använder fel smilie wacko.gif Tacka vet jag odla. Denna tråden har ändrat inriktning nu, so what?!

........ och även där man ifrågasätter om jag har tillstånd att bif. den bild jag lägger in i en tråd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon