Full version: Hur vet ni?
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
abbbe
CITAT (mamamaggan @ 08-02-2012, 23:46) *
OK , då kan vi raskt konstatera att vi har olika uppfattning.

Påminn mig imorgon (ska sova nu) att starta en omröstning imorgon om vad majoriteten skulle tycka. Har faktiskt ingen lust att tävla i vem av oss som skulle "vinna" men tycket det vore intressant och se vad resultatet skulle bli!
Ugglemormor
CITAT (Cacki @ 08-02-2012, 20:12) *
Ugglis. Kan du inte läsa om ditt eget inlägg en gång till fast med "mottagarögon". Låtsas att det är någon helt annan person än du själv som skrivit det. Fundera sedan en stund om skribenten ser sej själv som offer eller inte. Ligger det någon förtäckt anklagelse i texten? Har du själv sett någonstans att det är någon som i klartext har sagt att skribenten inte har rätt till sina åsikter.

Man måste nog dessutom hålla isär vad som är åsikter (vilka är till för att bemötas i ett diskussionsforum) och vad som är utläggningar om sin livssituation. Påståenden som egentligen lika gärna kan lämnas obesvarade eftersom den ende som sitter inne med svaret är man själv. Uttrycker andra dessutom att de inte är intresserade av det som skrivs, vad är det då för mening med att skriva?

Tänk efter noga nu, är det verkligen enbart är de där odlaiterna som är "skurkar" eller tror du att de i sin tur känner att du tvingar på dem information om ditt privatliv som de inte vill höra?

Hej cacki,
Visst har jag läst igenom det jag skrev, flera gånger om och nog berättade jag mer än forumet kan ta emot, men mitt liv har varit/är så och har undvikit att blanda med känslig info, men jag förstår vad du menar, jag ska inget skriva om mig ..... vad ska jag då skriva om? Svarar jag på någons tillägg så blir det feltolkad också.... Jag vet att när det bråkas, ges det på min person, oberoende vad det gäller, så jag tror inte att man kan dansa tango ensam, så se det som att det finns onda avsikter mot mig. Dock är jag glad i de flesta av er.... kompiskram.gif
Anma
CITAT (Ugglemormor @ 09-02-2012, 00:05) *
Hej cacki,
Visst har jag läst igenom det jag skrev, flera gånger om och nog berättade jag mer än forumet kan ta emot, men mitt liv har varit/är så och har undvikit att blanda med känslig info, men jag förstår vad du menar, jag ska inget skriva om mig ..... vad ska jag då skriva om? Svarar jag på någons tillägg så blir det feltolkad också.... Jag vet att när det bråkas, ges det på min person, oberoende vad det gäller, så jag tror inte att man kan dansa tango ensam, så se det som att det finns onda avsikter mot mig. Dock är jag glad i de flesta av er.... kompiskram.gif

Du tar åt dig på saker som inte har med dig att göra eller riktade till dig över huvudtaget. Häromdagen var det en diskussion om att raljera. Det var jag som hade raljerat som en annan forumist sedan valde att dra ut i all evighet för att jävlas med mig, du tog åt dig om det. Jättekonstigt tyckte jag och valde att ignorera ditt inlägg. Vem som helst ser ju att om man citerar mig och riktar sig till mig så är det inte dig det gäller. Eller hur?

De flesta här berättar väldigt lite om sig själva. Inte många vet särskilt mycket om mig, ändå har jag varit medlem i hur många år som helst.
Du berättar om dig på ett sätt som kan uppfattas som skrytsamt och märkvärdigt, eller varför inte mytomanaktigt i vart och varannat inlägg. Många retar sig rejält på det. För inte många är intresserade av hur ofta din make träffar kungen, hur många hus ni äger i utlandet och hur ofta ni åker på semester. Inte heller hur du smiter förbi i vårdköer via din makes så kallade kontakter. Det skulle kunna vara intressanta saker, men du framför dina historier om dig på ett sätt som får vem som helst att ledsna. Inte minst för att du tjatar om samma saker om och om igen.

Jag skriver inte detta som påhopp, utan för att du ska förstå varför så många inte orkar med dina inlägg.

Ugglemormor
CITAT (Anma @ 09-02-2012, 00:32) *
Du tar åt dig på saker som inte har med dig att göra eller riktade till dig över huvudtaget. Häromdagen var det en diskussion om att raljera. Det var jag som hade raljerat som en annan forumist sedan valde att dra ut i all evighet för att jävlas med mig, du tog åt dig om det. Jättekonstigt tyckte jag och valde att ignorera ditt inlägg. Vem som helst ser ju att om man citerar mig och riktar sig till mig så är det inte dig det gäller. Eller hur?

De flesta här berättar väldigt lite om sig själva. Inte många vet särskilt mycket om mig, ändå har jag varit medlem i hur många år som helst.
Du berättar om dig på ett sätt som kan uppfattas som skrytsamt och märkvärdigt, eller varför inte mytomanaktigt i vart och varannat inlägg. Många retar sig rejält på det. För inte många är intresserade av hur ofta din make träffar kungen, hur många hus ni äger i utlandet och hur ofta ni åker på semester. Inte heller hur du smiter förbi i vårdköer via din makes så kallade kontakter. Det skulle kunna vara intressanta saker, men du framför dina historier om dig på ett sätt som får vem som helst att ledsna. Inte minst för att du tjatar om samma saker om och om igen.

Jag skriver inte detta som påhopp, utan för att du ska förstå varför så många inte orkar med dina inlägg.

Hej Anma,
Jo, det håller jag med om att jag har velat i denna punkt.....Men jag ska lägga det på minnet och berätta om ditten och datten från en liten etta, om det ger lugnt i forumet.
Att jag gått förbi vårdköerna har det berott på mitt hälsotillstånd och det tycker jag inte att jag behöver skämmas för,. kanske borde inte nämnt det alls....
Man är inte en mytoman om man kan påvisa det man säger är verkligen sant, men detta forum är inte till att jag skulle hänga ut familjens del/ allmänt bekanta personer för er/ och vad som händer kring oss som ingen har en aning om ......
Om jag har trampat dig på tårna i något inlägg så ber jag om ursäkt. Det var nog omedevetet för jag brukar inte bete mig illa mot bl.a. dig ..... kompiskram.gif
Anma
CITAT (Ugglemormor @ 09-02-2012, 00:46) *
Hej Anma,
Jo, det håller jag med om att jag har velat i denna punkt.....Men jag ska lägga det på minnet och berätta om ditten och datten från en liten etta, om det ger lugnt i forumet.
Att jag gått förbi vårdköerna har det berott på mitt hälsotillstånd och det tycker jag inte att jag behöver skämmas för,. kanske borde inte nämnt det alls....
Man är inte en mytoman om man kan påvisa det man säger är verkligen sant, men detta forum är inte till att jag skulle hänga ut familjens del/ allmänt bekanta personer för er/ och vad som händer kring oss som ingen har en aning om ......
Om jag har trampat dig på tårna i något inlägg så ber jag om ursäkt. Det var nog omedevetet för jag brukar inte bete mig illa mot bl.a. dig ..... kompiskram.gif

Nu gör du det igen...

Vadå, ska du berätta från en liten etta? Du bor väl inte i en etta. Ska du ljuga nu eller?
Du berättar igen om vårdköerna. Men du missar poängen i mitt inlägg. Jag är inte intresserad av att höra om dina vårdköer igen. Jag vill få dig att förstå vad som folk retar sig på.
Jag har inte sagt att du är mytoman. Läs mitt inlägg igen. "som kan uppfattas" skriver jag. Inte med ett enda ord säger jag eller berör vad jag själv tror. Jag begär inte heller några som helst bevis från dig, försöker bara att få dig att förstå hur du uppfattas. Men jag inser att det inte går.
Du har inte trampat mig på tårna. Var fick du det ifrån? Du behöver inte heller be mig om ursäkt. Du har inte betett dig illa mot mig.

Jag försöker i all välmening få dig att förstå varför så många stör sig på ditt sätt, ingenting annat.

Men vet du vad, jag struntar i det, för jag tror inte att jag kommer att lyckas. Du kommer aldrig att förstå.
Cacki
CITAT (Ugglemormor @ 09-02-2012, 00:46) *
Hej Anma,

Nu tar jag mej friheten att kommentera något som du skrivit till Anma, men just det där med vårdköerna är ett bra exempel på varför dina tidigare"utläggningar" om ditt privatliv återspeglar sej i mottagarens ögon som lite skrytsamt (tror jag).
Hade vi inte vetat något om vad du berättat om din inflytelserika mans kontakter redan innan, så hade det nog automatiskt tolkats som att det verkligen var din doktor som bedömt att du behöver förtur och du hade förmodligen inte fått några negativa reaktioner från andra odlaiter heller. Jag är ganska övertygad om att du skulle bemötts med samma empati som alla andra om inte förhistorian funnits. Jag tror att du gjort en tabbe som ens nämnt det där med alla era betydelsefulla kontakter, för sådant är det många av oss som ogillar (att det finns människor som utnyttjar sina "fina kontakter" för att smita före alltså) och det blir automatiskt det som andra kommenterar och inte dina hälsoproblem. Dom hamnar liksom i skymundan och du upplever det som att andra är elaka och empatilösa mot just dej.

Jag tror visst att det skulle kunna funka att du berättar om vissa delar av ditt liv bara du tänker på vad som kan upplevas som skryt eller inte i andras ögon först. Testa ett tag så får du se hur det går.

Fast dock har jag också märkt att du ofta blir mer ifrågasatt än andra, men jag tror faktiskt att du bäddat för det själv genom att uttrycka dej lite skrytsamt och även att du nämner saker som du inte har lust att visa några bevis på att det du säger verkligen är sant.

Minns jag inte fel så ifrågasattes t.o.m ditt konstnärsskap och att folk ville se att dina tavlor verkligen existerar och att de inte bara fanns i din fantasi för att försöka framhäva dej själv. Det kan dock jag intyga att de verkligen gör, eftersom jag har själv fått förmånen att se bilder på dem. De är otroligt fina och mej förvånar det inte ett dugg om du också undervisar andra i den konsten.
Sanningshalten i resten du berättat om ditt liv vet jag däremot inte så mycket om, men för mej kan det kan vara hur det vill med det. För min del behöver jag heller inte veta det för att se dej som en lika betydelsefull odlamedlem som alla andra. Du behöver inte glänsa för att synas. Vi ser dej ändå! tummenupp.gif

(Oj vad jag svamlar, men jag hoppas att du förstår att jag egentligen vill dej väl även om det jag skriver kan se ut som negativ kritik i dina ögon. Det är det inte, men det jag vill säga är att när snöbollen väl satts i rullning så växer den. Det är nog det som händer och det är faktiskt bara du själv som kan hejda framfarten genom att se din egen roll i varför saker gått åt skogen. Men om du gillar odla och vill "flyta in" i gemenskapen så måste du nog försöka tänka dej för lite bättre om vad du väljer att skriva och kanske hur du uttrycker dej i fortsättningen. Odlaiter är ett förlåtande folk och det ska säkert gå bra om du ger dej tusan på det. Kommunikation via datorn är sannerligen inte alltid det lättaste när men inte kan se varann och det är så lätt att missuppfatta varann.)
Cacki
CITAT (Anki på Öland @ 08-02-2012, 22:31) *
Finns väl ett talesätt som säger något som "som man ropar i skogen får man svar". Ligger en del i det.

yes.gif ...men också "Man blir tillslut som man förväntas vara".
Ugglemormor
Cacki,

Så du menar att jag ska inte säga sanningen som tex. om den akuta operationen och hur den gick till?
Om det är så, så ok.
Vissa andra inlägg har jag skrivit pga mina egna erfarenheter nu senast ex. -- atroser. Då är det bara att inte ge info om vad som jag snappat upp av mina arb.terapeuter, så då håller man tyst om det.

Inte ge medlidande till någon som har det jobbigt? det kan ju missuppfattas, eller hur? .... confused.gif
OCH jag ropar inte i skogen, så i mitt fall har det blivit ett system att ge sig på mig om vad som helst....
FINNS det inga fel hos dem som hackar på mig? Det är alltid två som träter .....
Många är ju så hyggliga att sampråkas med, så det gör att jag tagit lite tid även för forumet...... kompiskram.gif
mamamaggan
CITAT (abbbe @ 08-02-2012, 23:51) *
Påminn mig imorgon (ska sova nu) att starta en omröstning imorgon om vad majoriteten skulle tycka. Har faktiskt ingen lust att tävla i vem av oss som skulle "vinna" men tycket det vore intressant och se vad resultatet skulle bli!

Och varför skulle det vara intressant ? För att du tror att din sida skulle vinna , eller ? Vad är det du vill bevisa ?

Står du inte ut med att vi har olika åsikter ?!

Starta gärna en sådan tråd men det får inte mig att ändra min uppfattning om jag så är ensam om den .
Ugglemormor
CITAT (Anma @ 09-02-2012, 01:20) *
Nu gör du det igen...

Vadå, ska du berätta från en liten etta? Du bor väl inte i en etta. Ska du ljuga nu eller?
Du berättar igen om vårdköerna. Men du missar poängen i mitt inlägg. Jag är inte intresserad av att höra om dina vårdköer igen. Jag vill få dig att förstå vad som folk retar sig på.
Jag har inte sagt att du är mytoman. Läs mitt inlägg igen. "som kan uppfattas" skriver jag. Inte med ett enda ord säger jag eller berör vad jag själv tror. Jag begär inte heller några som helst bevis från dig, försöker bara att få dig att förstå hur du uppfattas. Men jag inser att det inte går.
Du har inte trampat mig på tårna. Var fick du det ifrån? Du behöver inte heller be mig om ursäkt. Du har inte betett dig illa mot mig.

Jag försöker i all välmening få dig att förstå varför så många stör sig på ditt sätt, ingenting annat.

Men vet du vad, jag struntar i det, för jag tror inte att jag kommer att lyckas. Du kommer aldrig att förstå.

Anma,

Jag förstår att det inte finns intresse för det jag gick igenom så mer blir det inte. Mitt liv har varit rätt så märkligt, men när man inte tror på det så kan jag ju lämna allesammans och "bo i en etta" och dess besvär att leva i armod, det kanske skulle gå hem?
Jag förstår att det jag skrivit väcker ondo o avudsjuka och det bemötts med hån o flin. Ingen har fattat att jag levt ett mångfaceterad liv, det kan ju bli för mycket så då trycks man ner till skorna för att inte sticka upp, eller vad det nu skulle vara..........
Så jag uppfattar dig rätt i all din välmening och att jag inte ska skriva om ´det som händer i mitt liv.....Detta med "ettan" la jag till för att om jag gör en vändom i mitt liv och sitter i den ettan, då kanske jag blir trott.
Cacki
CITAT (Ugglemormor @ 09-02-2012, 10:47) *
Cacki,

Så du menar att jag ska inte säga sanningen som tex. om den akuta operationen och hur den gick till?
Om det är så, så ok.
Vissa andra inlägg har jag skrivit pga mina egna erfarenheter nu senast ex. -- atroser. Då är det bara att inte ge info om vad som jag snappat upp av mina arb.terapeuter, så då håller man tyst om det.

Inte ge medlidande till någon som har det jobbigt? det kan ju missuppfattas, eller hur? .... confused.gif
OCH jag ropar inte i skogen, så i mitt fall har det blivit ett system att ge sig på mig om vad som helst....
FINNS det inga fel hos dem som hackar på mig? Det är alltid två som träter .....
Många är ju så hyggliga att sampråkas med, så det gör att jag tagit lite tid även för forumet...... kompiskram.gif

NEJ jag menar inte att du ska hålla tyst med din akutoperation, men att berätta om de där inflytelserika kontakterna du är så "lyckligt lottad" att ha är faktiskt helt ovidkommande såtillvida det inte ingår kanske ett litet tips till andra också i informationen.
Vad det gäller om dina artroser hänvisar jag till min förra mening. Jag har visserligen inte läst vad du skrivit där, men jag förmodar att du hade något matnyttigt att bidra med där och då var det väl jättebra att du ville delge någon annan om det.

Jag inser att du inte tycker att du har någon delaktighet i det som händer här och det kan jag tyvärr inte göra något åt, även om jag själv uppfattar det annorlunda.
Om du försöker läsa det jag skrev om att det inte är bara ens fel att två bråkar och istället väljer att tolka det som att det ligger lika mycket kritik till dina meningsmotståndare i det som till dej, så kanske du inser jag jag inte är ute efter att öka på den här konflikten utan tvärtom.
Läser du dessutom mitt svar på inlägget om "som man ropar i..." så försökte jag bara göra de andra uppmärksamma om att ju mer negativtde ger ord för om din personlighet, desto större är risken att du tappar motivationen att vara något annat den de ändå ser dej som.

Jag tycker att du gott kan få en ny chans att visa att du inte alls är den otrevliga typ som du uppfattas som efter allt strul detta har resulterat i, men då måste du nog själv anstränga dej lite för att vinna tillbaka pluspoäng....och naturligtvis måste vi andra i så fall släppa de felaktiga(?) fördomar många tyvärr fått om dej och istället försöka öppna ögon för dina positiva egenskaper.
Anma
CITAT (Ugglemormor @ 09-02-2012, 11:40) *
Anma,

Jag förstår att det inte finns intresse för det jag gick igenom så mer blir det inte. Mitt liv har varit rätt så märkligt, men när man inte tror på det så kan jag ju lämna allesammans och "bo i en etta" och dess besvär att leva i armod, det kanske skulle gå hem?
Jag förstår att det jag skrivit väcker ondo o avudsjuka och det bemötts med hån o flin. Ingen har fattat att jag levt ett mångfaceterad liv, det kan ju bli för mycket så då trycks man ner till skorna för att inte sticka upp, eller vad det nu skulle vara..........
Så jag uppfattar dig rätt i all din välmening och att jag inte ska skriva om ´det som händer i mitt liv.....Detta med "ettan" la jag till för att om jag gör en vändom i mitt liv och sitter i den ettan, då kanske jag blir trott.

Vet du vad, man lever inte i armod för att man bor i en etta. Jag lovar! Jag vet. smile.gif
Det jag försöker säga dig är att det som folk stör sig på är att du tjatar om samma saker i princip alla inlägg du skriver.
En tråd kan handla om strumpor och du får till ett inlägg om ditt liv. Fast ditt liv inte har med strumpor att göra. Detta är ett påhittat exempel men följer mönstret mycket väl.

Fast egentligen är det lite så att problemet ligger hos den som stör sig också. Man har ju trots allt ett val att inte bry sig om dina inlägg om dig och ditt. Nu ville jag bara försöka få dig att förstå för din skull, men men. smile.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Anma hur ugglemormor/fuchsia än är, så kan hon skriva om vad som helst, så är vissa direkt framme och hackar....... Vissa här behöver helt enkelt några hackkyklingar och då hittan man alltid nåt.

Sen att hon skriver om och om igen om i stort samma grejor, är en annan sak.

Elisabeth
Ugglemormor
CITAT (Cacki @ 09-02-2012, 11:50) *
NEJ jag menar inte att du ska hålla tyst med din akutoperation, men att berätta om de där inflytelserika kontakterna du är så "lyckligt lottad" att ha är faktiskt helt ovidkommande såtillvida det inte ingår kanske ett litet tips till andra också i informationen.
Vad det gäller om dina artroser hänvisar jag till min förra mening. Jag har visserligen inte läst vad du skrivit där, men jag förmodar att du hade något matnyttigt att bidra med där och då var det väl jättebra att du ville delge någon annan om det.

Jag inser att du inte tycker att du har någon delaktighet i det som händer här och det kan jag tyvärr inte göra något åt, även om jag själv uppfattar det annorlunda.
Om du försöker läsa det jag skrev om att det inte är bara ens fel att två bråkar och väljer att tolka det som att det ligger lika mycket kritik till dina meningsmotståndare i det som till dej, så kanske du inser jag jag inte är ute efter att öka den här konflikten utan tvärtom.
Läser du dessutom mitt svar på "som man ropar i..." så försökte jag bara göra de andra uppmärksamma på att ju mer de ger ord för om din personlighet, desto större är risken att du tappar motivationen att vara något annat den de ändå ser dej som.

Jag tycker att du gott kan få en ny chans att visa att du inte är den otrevliga typ som du uppfattas som efter allt strul har resulterat i, men då måste du nog själv anstränga dej lite för att vinna tillbaka pluspoäng....och naturligtvis måste vi andra i så fall släppa de felaktiga(?) fördomar många tyvärr fall fått om dej och istället försöka öppna ögon för dina positiva egenskaper.

Ok, jag förstår vad du menar och som det är sagt att de är ju alltid minst 2 som bråkar, kanske inte mitt liv passar in i mallerna, men den är svår att göra om.
Jag vill inte ha dessa konflikter, enbart lite småsnack då jag finns vid min dator. Men det är länge sedan som jag hade en sömnlös natt om forumet och jag har gråtit mycket .... ta nu inte detta som någonslags offerroll från min sida, men jag orkade inte mera.....
Det ärta är att utesluta all diskussion så då kanske det inte finns mycket att hacka på. Jag gav råd från min sida åt andra som led av atroser för endast som den info jag själv fått, kanske man kan hjälpa någon, tänkte jag......
En sak till, när jag inte har varit med i forumet mer än väder och vind så märker jag att då finns det samma tendens av samma personer mot någon annan ........har du tankar om det?
*Stintan*
Det spelar ingen roll om man bor i slott eller koja. På Odla delas det inte ut några VIP-biljetter!
Cacki
CITAT (Ugglemormor @ 09-02-2012, 12:02) *
Ok, jag förstår vad du menar och som det är sagt att de är ju alltid minst 2 som bråkar, kanske inte mitt liv passar in i mallerna, men den är svår att göra om.
Jag vill inte ha dessa konflikter, enbart lite småsnack då jag finns vid min dator. Men det är länge sedan som jag hade en sömnlös natt om forumet och jag har gråtit mycket .... ta nu inte detta som någonslags offerroll från min sida, men jag orkade inte mera.....
Det ärta är att utesluta all diskussion så då kanske det inte finns mycket att hacka på. Jag gav råd från min sida åt andra som led av atroser för endast som den info jag själv fått, kanske man kan hjälpa någon, tänkte jag......
En sak till, när jag inte har varit med i forumet mer än väder och vind så märker jag att då finns det samma tendens av samma personer mot någon annan ........har du tankar om det?

Hmm...Nä, jag vet nog inte vem du menar?? Kanske anar, men jag avstår nog helst att diskutera personer som inte deltar i diskussionen.
Anma
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 09-02-2012, 12:02) *
Anma hur ugglemormor/fuchsia än är, så kan hon skriva om vad som helst, så är vissa direkt framme och hackar....... Vissa här behöver helt enkelt några hackkyklingar och då hittan man alltid nåt.

Elisabeth

Kan vara så.

Nu lämnar jag detta ämne.
VitaFingrar
Snabb fråga: Är det bekräftat att Ugglemormor och Fuchsian är samma person eller är det bara spekulationer?
Cacki
CITAT (VitaFingrar @ 09-02-2012, 13:33) *
Snabb fråga: Är det bekräftat att Ugglemormor och Fuchsian är samma person eller är det bara spekulationer?

Jag har i alla fall blivit mer och mer övertygad om att det är så. Men när du säger det, så har jag nog inte sett att hon bekräftat det någonstans. I vilket fall så lever dessa personer väldigt lika liv och berättar om händelser som den andre också upplevt.
...och jag tror nog att Ugglemormor hade reagerat på det jag skrev om hennes tavlor. Tavlorna jag sett är nämligen Fuchsians.
Gossen Ruda

Ja. Av henne själv, såvida inte det också tillhörde mytomanin.
*Stintan*

Jadå du kan ju fråga henne själv.
Anki på Öland
CITAT (Cacki @ 09-02-2012, 11:50) *
....mitt svar på inlägget om "som man ropar i..." så försökte jag bara göra de andra uppmärksamma om att ju mer negativtde ger ord för om din personlighet, desto större är risken att du tappar motivationen............

Mitt ordspråk var faktiskt inte menat till någon särskild person, det var mera en allmän reflektion som man kan sätta in på många olika personer här tycker jag....
Ugglemormor
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 09-02-2012, 12:02) *

Elisabeth

Elisabeth,

Det är ju där det hela ligger, har man en gång tillåtits att bli en hackkyckling så desto större är fakta att man bara fortsätter att hacka på ......
Det har klistrats många nicknames på mig, hade en hel lista vad jag har blivit kallad för, som tur var så hoppade någon fel och den som ägde nicket blev förbannad ...... inte lätt att vara människa ...... crying.gif
Cacki
CITAT (Anki på Öland @ 09-02-2012, 14:22) *
Mitt ordspråk var faktiskt inte menat till någon särskild person, det var mera en allmän reflektion som man kan sätta in på många olika personer här tycker jag....

Jo, jag fattade nog det och det var därför jag också gjorde tummen upp.
VitaFingrar
CITAT (Ugglemormor @ 09-02-2012, 15:03) *
Elisabeth,

Det är ju där det hela ligger, har man en gång tillåtits att bli en hackkyckling så desto större är fakta att man bara fortsätter att hacka på ......
Det har klistrats många nicknames på mig, hade en hel lista vad jag har blivit kallad för, som tur var så hoppade någon fel och den som ägde nicket blev förbannad ...... inte lätt att vara människa ...... crying.gif

Vänta, menar du att du är Fuchsian eller inte?
Ugglemormor

Va fegt att inte fråga mig om det ........ jag UGGLEMORMOR och därmed pasta! Det finns säkert personer som inte är så olika mig, men det bryr jag mig inte om.

Om det nu var sååååå hemskt vad jag skrev i de inläggen så kommer jag inte upprepa det, men samtidigt ser jag också vem som behandlar mig normalt eller vilka är rena rama skitkärringar och då jag undviker dem för att de inte ska starta fler skit......... ranting.gif -- de måste ha någon som de hackar på annars kan de nog inte leva sina liv .......
VitaFingrar
CITAT (Ugglemormor @ 09-02-2012, 15:10) *
Va fegt att inte fråga mig om det ........ jag UGGLEMORMOR och därmed pasta! Det finns säkert personer som inte är så olika mig, men det bryr jag mig inte om.

Om det nu var sååååå hemskt vad jag skrev i de inläggen så kommer jag inte upprepa det, men samtidigt ser jag också vem som behandlar mig normalt eller vilka är rena rama skitkärringar och då jag undviker dem för att de inte ska starta fler skit......... ranting.gif -- de måste ha någon som de hackar på annars kan de nog inte leva sina liv .......

Men jag frågade ju rent allmänt i en tråd du också kan läsa, alltså kan du också svara. Herregud kvinna.
*Stintan*
Men du kan ju inte förneka att du tidigare först hade Tottes matte och sedan Fuchsian som nick
Ugglemormor
Slutordet ---- jag är ugglis och därmed pasta .... tummenupp.gif
VitaFingrar
CITAT (*Stintan* @ 09-02-2012, 14:13) *
Jadå du kan ju fråga henne själv.

För man får ju ett sånt rakt och konkret svar när man gör det! tongue.gif
Gunilla T
CITAT (VitaFingrar @ 09-02-2012, 15:36) *
För man får ju ett sånt rakt och konkret svar när man gör det! tongue.gif

Japp....pasta wink.gif

*Stintan*
Ja såna svar blir det ju knappast bättre av slap.gif
malcolm
Ugglemormor: Har du även varit medlem under nicken fuchia (fuchsian) och/eller Tottes matte?
abbbe
CITAT (mamamaggan @ 09-02-2012, 11:21) *
Och varför skulle det vara intressant ? För att du tror att din sida skulle vinna , eller ? Vad är det du vill bevisa ?
Står du inte ut med att vi har olika åsikter ?!

Starta gärna en sådan tråd men det får inte mig att ändra min uppfattning om jag så är ensam om den .

Kära nån! slap.gif d010.gif
*Stintan*
CITAT (abbbe @ 09-02-2012, 16:42) *
Kära nån! slap.gif d010.gif

Startar man en sån här tråd och sen inte alls deltar själv i den så kan man ju bli fundersam över varför tråden skapades. Var det för att det skulle bli ännu mera liv i luckan eller var det för att få svar på en fråga? Ställer man en fråga och får svar på den så hör det kanske till normalt hyfs att man tackar eller åtminstone skriver något så att det syns att man läst svaret. Får man inte respons när man svarar på frågor så är det ju rätt lönlöst att svara.

Tyvärr händer det att trådar skapas bara för att få igång tjafs och antagligen sitter väl TS då som skrattande åskådare.
Myosotis
CITAT (Ugglemormor @ 09-02-2012, 15:27) *
Slutordet ---- jag är ugglis och därmed pasta .... tummenupp.gif

Pasta är gott. Är du också pastafari kanske?
Red Top
CITAT (Red Top @ 08-02-2012, 19:06) *
Och var tog du vägen Berith?

Du som ställde frågorna, väl medveten om vad det skulle leda till.

Tyckte du att det varit för lugnt här senaste tiden? whist.gif naughty.gif

Tjatigt, ja. Men jag undrar samma sak i dag.
Cacki
Ja, det är lite märkligt att man lämnar tråden man skapat om dessutom t.o.m rubriken är en direkt frågeställning.
abbbe
Ja du Berith, jag gillar sättet som du gör dig till odlas mest efterfrågade medlem just nu.
Myosotis
Hmm alltså. Ska man svara eller inte. Jo jag gör det för jag brukade tycka om odla och naiv som jag är inbillar jag mig att det kan bli lika trevligt igen – någon gång...

Berith! Var är du? Vad vill du med denna tråd? Skapa osämja? Menar du ugglemormor? Varför säger du det i så fall inte rakt ut?!

CITAT (Ugglemormor @ 08-02-2012, 15:18) *
Däremot förespråkar jag för ärlighet...

Det gör jag med. Är du eller är du inte en reinkarnation av ”fuchsian”?

Jag har inte sett med säkerhet att ugglemormor är fuckian, däremot är det helt säkert att fuckian var Tottes matte. Skulle uppskatta en länk så jag kan bli säker på det även jag misstänker, stilen är densamma.

CITAT (Wilmer @ 08-02-2012, 22:46) *
Om funktionen fortfarande finns för att dölja personers inlägg kan man använda den så besparar man sig från att läsa sådant man inte vill. Då behöver man inte bry sig!

Jag blockerade fuckian, men folk envisades med att citera och tjafsa emot så det blev sida upp och sida ner med tjafs ändå. Ett tag orkade jag knappt vara här alls.

Läs denna tråd ni som undrar varför vissa av oss har svårt för Tottes matte osv. Verkligen läs hela.
Där säger hon till mig: ”Kan du sluta jaga mig i varenda forum!!!!” Jag har så vitt jag vet inte stött på henne på något annat forum än odla och definitivt inte jagat henne. Det hela började med en ny medlem som verkade trevlig, sen fick jag ett pm, också det trevligt. Varför skulle jag då bestämma mig för att vara elak mot henne som du Berith säger?! Det var iom papegojtråden jag började inse att allt inte stod rätt till. Först trodde jag att det var någon som mådde dåligt och försökte vara hjälpsam ett tag till, men till slut tappade jag lusten att vara trevlig mot en så elak person.
Tottes matte blev avstängd och återkom genast som fuchian, kreativ stavning av fuchsia tydligen. I denna skepnad hoppade hon bl.a. på Annica J som jag betraktar som min nätkompis, det var riktigt riktigt elakt och Annica blev ledsen. Ni som försvarar ugglemormor, varför försvarar ni inte Annica och andra som blir angripna av ugglemormor? Jag stod inte ut med att läsa det i alla fall, jag anmälde till admin vilket jag annars inte brukar lägga mig i, har bara har gjort det ytterligare en gång. Admin tog bort de värsta påhoppen i tråden, så här i efterhand är det nästan synd för nu kan ni som har missat inte läsa vad som gjorde bl.a. mig så upprörd. Här är den tråden.

Fuckian hotade också folk, bl.a. med gästboksinlägg, och blev avstängd.

Det känns fel att någon som blir avstängd kommer tillbaka med ett nytt nick efter fem minuter. Men jag har inte sett ugglemormor bryta mot några forumregler. Så länge hon inte är elak och falsk får hon väl skriva här. Många stör sig på att hon pratar mycket om sig själv, men det får hon väl göra. Hade det inte varit för bakgrunden hade hon inte stört mig. Jag irriterar mig på begångna elakheter och lögner i hennes ”tidigare liv”, jag är inte speciellt förlåtande av mig så det går liksom inte bara att glömma. Men jag har inte blockerat henne än även om jag brukar hoppa över hennes inlägg.

Det här blev långt. Men kort svar på din fråga Berith: När någon hoppar på mig eller mina kompisar slår jag bakut och blir elak tillbaka.
RB9310
Haha tråden om papegojan var ju stor humor. En orgie i vad jag antar vara medveten missuppfattning. Dock väldigt jobbigt att läsa inläggen av Tottes Matte pga den dåliga svenskan.

Upplever inte att Ugglemormor skriver på långa vägar lika illa.

Orkade inte läsa den andra tråden.
abbbe
CITAT (Myosotis @ 09-02-2012, 18:32) *
Jag har inte sett med säkerhet att ugglemormor är fuckian, däremot är det helt säkert att fuckian var Tottes matte. Skulle uppskatta en länk så jag kan bli säker på det även jag misstänker, stilen är densamma.
Jag blockerade fuckian, men folk envisades med att citera och tjafsa emot så det blev sida upp och sida ner med tjafs ändå. Ett tag orkade jag knappt vara här alls.
Läs denna tråd ni som undrar varför vissa av oss har svårt för Tottes matte osv. Verkligen läs hela.

Osammanhängande meningar och citeringar, läskiga stavfel, och ja.. den sjukaste tråd jag läst! Blev roligt till slut.
malcolm
TS har iof. sig aldrig sagt vem eller vilka som avses.
VitaFingrar
CITAT (malcolm @ 09-02-2012, 23:40) *
TS har iof. sig aldrig sagt vem eller vilka som avses.

Sant, vet inte om det var menat till alla som någonsin sagt något elakt eller snäsigt eller om det var menat till vissa specifika personer. Men jag antar att det är fritt att kommentera om man känner sig träffad. Jag vet till exempel själv att jag har snäst till ett par gånger så därför svarade jag bara på frågeställningen. Sedan fick tråden eget liv och vissa personer blev mer centrala. Men så länge TS inte styr tråden i en mer specifik riktning är det väl bara att käbbla på! Skål! smile.gif
Ingela i Segersberg
Nog tror jag att det var Ugglemormor hon menade att jag/vi var elaka mot, för Berith skapade den här tråden precis efter att jag tyckte att U:s inlägg i Biljetttråden var svammel.
Carl

Skulle aldrig reta upp mig på vad någon skriver i detta forum. Bara inressant att se hur olika uppfatning vi har i olika frågor. Skulle heller aldrig gå på personangrepp. Man får inte glömma att detta bara är ett forum. Man kommunicerar med folk som man aldrig har träffat i verkligheten.
Berith
Åh jösses så många svar! Ska läsa vartenda ett och begrunda. tummenupp.gif

Nätet la av efter att jag startat tråden och kom inte igång förrän sent igår. Mina ben värker som attan efter att jag hoppat jämfota i ren frustration! crying.gif
Cacki
CITAT (Berith @ 10-02-2012, 08:28) *
Åh jösses så många svar! Ska läsa vartenda ett och begrunda. tummenupp.gif

Nätet la av efter att jag startat tråden och kom inte igång förrän sent igår. Mina ben värker som attan efter att jag hoppat jämfota i ren frustration! crying.gif

Okej, var förklaringen så enkel! Då får du vara snäll mot dina ben idag då och be dem om ursäkt! Det var ju inte deras fel att datorns strejkade.
Berith
[attachment=67816:Odla5.jpg]

Såg att några trodde att jag höll mej undan, typ... wink.gif Nejdå, jag var helt utestängd från stora världen av andra orsaker.

Nu måste jag fortsätta läsa! tummenupp.gif
Berith
Läst färdigt... Kul att så många ville delge sina åsikter om detta. Nu var det ju inte en speciell person jag tänkte på, en person som brukar få snäsiga svar utan en eller ett par andra. Också.

Men som jag förstått det så är det egentligen olika åsikter som gör att man känner att man vill/måste/inte kan låta bli att svara snäsigt eller hånfullt. I alla fall här i Småprat, i dom mer trädgrådsrelaterade avdelningarna är det kanske annat som gäller.

Förstod också att många tar en del inlägg som skryt. Är det egentligen inte ganska kort väg mellan skryt och avundsjuka? Rätta mej gärna! Jag tar det iaf så, att om nån berättar om nåt den personen ska göra eller har gjort eller äger t.ex. och inte "alla andra" gör samma sak så kan griniga inlägg uppstå ur avundsjuka. Jag är väldigt väldigt sällan avundsjuk på andra, och därför inbillar jag mej kanske att det är just av avundsjuka man skriver surt. Rätt mej gärna som sagt!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon