|
Full version: Drar vidare...
*Stintan*
12-04-2012, 00:43
Nej jag skojar inte!
Ingela i Segersberg
12-04-2012, 05:54
Jag håller med Stintan! Om det är någon som har varit jäkligt otrevlig, så är det du Motti! Du har ingen aning om varför Aqva inte kommer att vara här så ofta, så skyll inte på Stintan. Börja med att titta över dina egna skriverier här istället, innan du gör dina påhopp på Stintan!
Chamomille
12-04-2012, 06:59
CITAT (Motti @ 12-04-2012, 00:20)  du har inte fattat Stintan att du är en av dom som gör livet surt för många här på Odla !du är inte ensam Stintan det är ett par till .Hoppas ni är nöjda nu när ni kört bort alla trevliga människor härifrån med era eviga spydigheter . Du är ju för fasiken inte klok nånstanns! Nyktra till och läs igenom vad du skrivit! Usch!
*Stintan*
12-04-2012, 07:17
CITAT (Ingela i Segersberg @ 12-04-2012, 06:54)  Jag håller med Stintan! Om det är någon som har varit jäkligt otrevlig, så är det du Motti! Du har ingen aning om varför Aqva inte kommer att vara här så ofta, så skyll inte på Stintan. Börja med att titta över dina egna skriverier här istället, innan du gör dina påhopp på Stintan!
Gossen Ruda
12-04-2012, 08:01
Egentligen hade jag inte tänkt skriva mer här men efter alla påhopp på mig och malcolm i fråga om j-popen har mina tankar om stintan fått sig en allvarlig knäck.
Motti, när ska du inse att du själv inte precis tillhör "stämningshöjarna" här på Odla. Du tar ju varje tillfälle att börja bråka med bl.a Stintan, så se till att sopa rent framför din egen dörr innan du börjar spy galla över andra.
*Stintan*
12-04-2012, 08:19
Tack Cacki
Gossen Ruda
12-04-2012, 08:36
Det gäller att hålla varandra om ryggen.  Nu lämnar jag denna beklämmande historia.
CITAT (Gossen Ruda @ 12-04-2012, 09:01)  Egentligen hade jag inte tänkt skriva mer här men efter alla påhopp på mig och malcolm i fråga om j-popen har mina tankar om stintan fått sig en allvarlig knäck. Inte ska väl en åsiktsskiljaktighet i en enda fråga få dej att ändra uppfattning? J-popen är ju dessutom en ganska oviktig fråga i det stora hela...eller?
tomas99
12-04-2012, 10:20
CITAT (Aqvakul @ 10-04-2012, 09:27)  Då forumet enligt min mening tappat mycket av sin forna positiva energi har jag valt att nu trappa ner min närvaro väsentligt. Jag har därför meddelat Göran att jag inte längre kan fortsätta som "spamborttagare"... Jag kommer att finnas kvar på FB. Sköt om er!  det är helt rätt av dej, jag kan tänka mej att ta över efter dej, om jag får möjlighet att slänga ut dom som förstör på forumet, så om det finns intresse från odla.nu så ställer jag upp. ,
Ugglemormor
12-04-2012, 10:31
.......
Anki på Öland
12-04-2012, 10:46
CITAT (tomas99 @ 12-04-2012, 11:20)  det är helt rätt av dej, jag kan tänka mej att ta över efter dej, om jag får möjlighet att slänga ut dom som förstör på forumet, så om det finns intresse från odla.nu så ställer jag upp. , Hoppas jag verkligen inte att det finns något intresse för att någon godtyckligt ska sitta och få slänga ut folk den tycker förstör eller inte passar.....
Chamomille
12-04-2012, 10:49
CITAT (tomas99 @ 12-04-2012, 11:20)  det är helt rätt av dej, jag kan tänka mej att ta över efter dej, om jag får möjlighet att slänga ut dom som förstör på forumet, så om det finns intresse från odla.nu så ställer jag upp. , Ja!! Du verkar passa väldigt bra som bortkastare. Vem ska du börja med?
Ugglemormor
12-04-2012, 11:56
Mitt .....  var inte menat att göra någon illa, endast besöka här lite till o från ........
tomas99
12-04-2012, 12:09
CITAT (Chamomille @ 12-04-2012, 11:49)  Ja!! Du verkar passa väldigt bra som bortkastare. Vem ska du börja med? jag tänker inte sätta upp någon lista, men det finns ett stort behov av att forumet styrs upp, och jag kan tänka mej att ställa upp, det kanske finns flera som kan hjälpa till?
CITAT (Motti @ 12-04-2012, 01:38)  Vän med de flesta !skojar du ? Nä du Motti, Stintan skojar inte, fast det är väl ingen ide att kommentera det till dig, du läser ju inte inläggen utan slaskar på med din egna kommentarer i var och varannan tråd utan att uppdatera dej. Det har i flera år funnits en aktiv Odlaitgrupp på Facebook, Stintan har varit med där sedan starten. Även jag finns med i den gruppen och har gjort så i flera år. Fördelen med Facebook är att man kan välja vem man vill ha kontakt med, vilket är en stor fördel. För ett par år sedan drog jag också ner på min närvaro här på Odla, av samma orsaker som Aqvakul, det räcker med att vara inne här ibland och läsa för att man ska inse att det inte har blivit någon förbättring, snarare tvärom. Jag tycker detta är en jättetråkig utveckling, jag har träffat så många underbara människor tack vare Odla. Flera av dem umgås jag med IRL idag. Som tur är finns FB, där flera andra avhoppare finns idag.
Chamomille
12-04-2012, 12:42
CITAT (Monaxe @ 12-04-2012, 13:27)  Nä du Motti, Stintan skojar inte, fast det är väl ingen ide att kommentera det till dig, du läser ju inte inläggen utan slaskar på med din egna kommentarer i var och varannan tråd utan att uppdatera dej.
Det har i flera år funnits en aktiv Odlaitgrupp på Facebook, Stintan har varit med där sedan starten. Även jag finns med i den gruppen och har gjort så i flera år. Fördelen med Facebook är att man kan välja vem man vill ha kontakt med, vilket är en stor fördel.
För ett par år sedan drog jag också ner på min närvaro här på Odla, av samma orsaker som Aqvakul, det räcker med att vara inne här ibland och läsa för att man ska inse att det inte har blivit någon förbättring, snarare tvärom.
Jag tycker detta är en jättetråkig utveckling, jag har träffat så många underbara människor tack vare Odla. Flera av dem umgås jag med IRL idag. Som tur är finns FB, där flera andra avhoppare finns idag.
Gossen Ruda
12-04-2012, 13:34
Kan man blockera kritiker kanske det är dags att hoppa på FB och starta en AKB48-grupp?
tomas99
12-04-2012, 13:40
CITAT (Gossen Ruda @ 12-04-2012, 14:34)  Kan man blockera kritiker kanske det är dags att hoppa på FB och starta en AKB48-grupp?  Vad har det med ämnet i den här tråden att göra?, felpost kanske? det finns ju minst 2trådar som handlar om AKB48.
CITAT (Gossen Ruda @ 12-04-2012, 14:34)  Kan man blockera kritiker kanske det är dags att hoppa på FB och starta en AKB48-grupp?  http://www.facebook.com/pages/AKB48/58838642576
malcolm
12-04-2012, 13:50
Man kanske skall gå med på Fb trots allt.
herkules
12-04-2012, 14:54
CITAT (tomas99 @ 12-04-2012, 14:40)  Vad har det med ämnet i den här tråden att göra?, felpost kanske? det finns ju minst 2trådar som handlar om AKB48. och vad spelar det för roll hur många trådar det finns om den här japanska popgruppen? det är ju inte precis så att forumet svämmar över, eller hur? herregud.
Gossen Ruda
12-04-2012, 15:00
CITAT (Anma @ 12-04-2012, 14:45)  Menade nog en på äran och hjältarnas språk.
anne-li i olofstorp
12-04-2012, 17:24
CITAT (Monaxe @ 12-04-2012, 13:27)  Nä du Motti, Stintan skojar inte, fast det är väl ingen ide att kommentera det till dig, du läser ju inte inläggen utan slaskar på med din egna kommentarer i var och varannan tråd utan att uppdatera dej.
Det har i flera år funnits en aktiv Odlaitgrupp på Facebook, Stintan har varit med där sedan starten. Även jag finns med i den gruppen och har gjort så i flera år. Fördelen med Facebook är att man kan välja vem man vill ha kontakt med, vilket är en stor fördel.
För ett par år sedan drog jag också ner på min närvaro här på Odla, av samma orsaker som Aqvakul, det räcker med att vara inne här ibland och läsa för att man ska inse att det inte har blivit någon förbättring, snarare tvärom.
Jag tycker detta är en jättetråkig utveckling, jag har träffat så många underbara människor tack vare Odla. Flera av dem umgås jag med IRL idag. Som tur är finns FB, där flera andra avhoppare finns idag.
heinrich_stubel
12-04-2012, 17:25
CITAT (malcolm @ 12-04-2012, 14:50)  Man kanske skall gå med på Fb trots allt.  Ja, du kan ju alltid gå med i Stintans odla-grupp  Fan. Se detta sista som ett skämt Stintan, känner att jag kanske trampat dig lite väl på tårna de sista dagarna. Så detta var ett rent skämt från min sida, och ska INTE tas på allvar..
*Stintan*
12-04-2012, 17:43
CITAT (heinrich_stubel @ 12-04-2012, 18:25)  Ja, du kan ju alltid gå med i Stintans odla-grupp Fan. Se detta sista som ett skämt Stintan, känner att jag kanske trampat dig lite väl på tårna de sista dagarna. Så detta var ett rent skämt från min sida, och ska INTE tas på allvar.. OK sent ska syndarn vakna
Aq: Du blir saknad här med - du har alltid haft sunda värderingar... Ett "uppehåll" är aldrig fel - man kan ju komma tillbaka också  Annars tycker jag detta forum är väldigt trevligt men kanske beror det på att jag inte "engagerat mig" personligt/politiskt för mycket i trådarna. Har startat mga natur/allmäna frågetrådar o de har hjälpt mig väldigt mycket
netaave
12-04-2012, 18:44
CITAT (Aqvakul @ 10-04-2012, 09:27)  Då forumet enligt min mening tappat mycket av sin forna positiva energi har jag valt att nu trappa ner min närvaro väsentligt. Jag har därför meddelat Göran att jag inte längre kan fortsätta som "spamborttagare"... Jag kommer att finnas kvar på FB.Sköt om er!  Vilken tur!
Meriona
12-04-2012, 19:03
CITAT (heinrich_stubel @ 12-04-2012, 18:25)  Ja, du kan ju alltid gå med i Stintans odla-grupp  Fan. Se detta sista som ett skämt Stintan, känner att jag kanske trampat dig lite väl på tårna de sista dagarna. Så detta var ett rent skämt från min sida, och ska INTE tas på allvar.. Jag har aldrig nånsin tagit dig på allvar.
#Som man ropar får man svar" heter det ju. Sticker jag ut hakan får jag vara beredd på att andra också gör det. Gäller nog alla forum sulle jag tro. Bara att dra sig ur tråden om den hettar till alltför mycket, eftersom den då lätt utvecklas till att bli mer av en tjat o gnälltråd. Tycker om Aq:s morgontidiga inlägg som är så förutbestämda o välkända. Tillhör forumet på något sätt.
Eva i Skåne
12-04-2012, 21:14
CITAT (gnon49 @ 12-04-2012, 21:25)  #Som man ropar får man svar" heter det ju. Sticker jag ut hakan får jag vara beredd på att andra också gör det. Gäller nog alla forum sulle jag tro. Bara att dra sig ur tråden om den hettar till alltför mycket, eftersom den då lätt utvecklas till att bli mer av en tjat o gnälltråd. Tycker om Aq:s morgontidiga inlägg som är så förutbestämda o välkända. Tillhör forumet på något sätt.
herkules
12-04-2012, 21:33
läste precis odlaitväggen på fejjan. jag tycker att motti är fläng men rävkärringarna där inne är fanimej värre. trist.
Alexander-VG-zon3
12-04-2012, 21:37
Tråkigt Aqvakul att du vill lämna oss, är inte så aktiv på småprat men kommer sakna dom inlägg som har läst och tråkigt att veta att du inte vill vara kvar,, hoppas du kommer tillbaka någon gång  Vi kanske träffas någon gång i skåne
CITAT (herkules @ 12-04-2012, 22:33)  läste precis odlaitväggen på fejjan. jag tycker att motti är fläng men rävkärringarna där inne är fanimej värre. trist. ångrade mig
*Stintan*
12-04-2012, 21:41
CITAT (flaxss @ 12-04-2012, 22:37)  Tråkigt Aqvakul att du vill lämna oss, är inte så aktiv på småprat men kommer sakna dom inlägg som har läst och tråkigt att veta att du inte vill vara kvar,, hoppas du kommer tillbaka någon gång  Vi kanske träffas någon gång i skåne Flaxss han skriver ju att han trappar ner sin närvaro här och inte kommer att vara här så mycke. Han skriver inte att han ska sluta helt på Odla.
Aqvakul
12-04-2012, 21:46
Konstaterar att jag fortfarande efter 2 ½ dygn har kvar mina speciella befogenheter.. Jag kanske skulle radera den här tråden....
Alexander-VG-zon3
12-04-2012, 21:47
CITAT (Aqvakul @ 11-04-2012, 17:13)  För att reda ut diverse missförstånd:
Jag ska inte förvinna helt härifrån... Läste inte detta inlägg vad glad jag blir
CITAT (Aqvakul @ 12-04-2012, 22:46)  Konstaterar att jag fortfarande efter 2 ½ dygn har kvar mina speciella befogenheter.. Jag kanske skulle radera den här tråden....  Närvaron av forumägarna är inte så hög...
Biggan_
12-04-2012, 21:51
CITAT (Aqvakul @ 12-04-2012, 22:46)  Konstaterar att jag fortfarande efter 2 ½ dygn har kvar mina speciella befogenheter.. Jag kanske skulle radera den här tråden....  Kul o se dej!
"Spamvakt" kanske är ett livstids uppdrag och du kommer att bli kvar här på heltid  . Läste du det finstilta innan du tog på dig uppdraget?
/Anki
Aqvakul
12-04-2012, 21:52
CITAT (Anki V @ 12-04-2012, 22:51)  "Spamvakt" kanske är ett livstids uppdrag och du kommer att bli kvar här på heltid  . Läste du det finstilta innan du tog på dig uppdraget?
/Anki
*Stintan*
12-04-2012, 21:58
CITAT (Aqvakul @ 12-04-2012, 22:52)  Det är väldigt lång uppsägningstid här nämligen och det tycker vi är bra
CITAT (herkules @ 12-04-2012, 22:33)  läste precis odlaitväggen på fejjan. jag tycker att motti är fläng men rävkärringarna där inne är fanimej värre. trist. Motti är också där vill jag bara påpeka...
CITAT (Wilmer @ 12-04-2012, 23:01)  Motti är också där vill jag bara påpeka... Det kanske är motti som är rävkärringen...
*Stintan*
12-04-2012, 22:05
CITAT (Monaxe @ 12-04-2012, 23:03)  Det kanske är motti som är rävkärringen...
Kryddan03
12-04-2012, 22:12
CITAT (herkules @ 12-04-2012, 22:33)  läste precis odlaitväggen på fejjan. jag tycker att motti är fläng men rävkärringarna där inne är fanimej värre. trist. Finns det fler grupper än en (förutom Odla.nu:s egen fb-sida)? På den vägg jag kollade in igår tyckte jag att de verkade ha det ganska trevligt i sin kommunikation. Funderade t o m på om man kanske skulle gå med. Du måste ha hittat något jag inte såg. Å andra sidan letade jag inte med ljus och lykta och vände på varenda sten för att hitta något negativt... Vi kanske är olika där, vad vet jag?
Kryddan03
12-04-2012, 22:25
CITAT (tomas99 @ 12-04-2012, 11:20)  det är helt rätt av dej, jag kan tänka mej att ta över efter dej, om jag får möjlighet att slänga ut dom som förstör på forumet, så om det finns intresse från odla.nu så ställer jag upp. , Just den inställningen diskvalificerar dig dessvärre som moderator med en gång, i mina ögon. En moderator ≠ diktator... Enligt min åsikt och den erfarenhet jag har av modererade forum skall en moderator vara så neutral som möjligt i sina bedömingar. Det innebär såklart inte att en moderator inte får ha en åsikt eller diskutera olika ämnen, men det vanliga då är att denne inte heller modererar den tråd/diskussion h*n deltar i. Personligen tycker jag att ett modererat forum fungerar bäst när man har en moderatorgrupp bestående av ett udda antal moderatorer (5-7 kan vara lagom stor grupp t ex) och ett tydligt regelverk som såväl medlemmar som moderatorer kan utgå från. Uppenbara regelbrott sköts av den eller de moderatorer som är inne just då. Mer komplicerade fall eller när en medlem t ex p g a upprepade förseelser riskerar att stängas av måste diskuteras och beslutas om av hela moderatorgruppen ev också med medgivande av forumägaren. Sorry för OT.
malcolm
12-04-2012, 23:43
Är det här en "hata-Motti-tråd" egentligen?
skogstroll
13-04-2012, 05:40
CITAT (Aqvakul @ 12-04-2012, 22:46)  Konstaterar att jag fortfarande efter 2 ½ dygn har kvar mina speciella befogenheter.. Jag kanske skulle radera den här tråden....  gör det
tomas99
13-04-2012, 07:02
CITAT (*Stintan* @ 12-04-2012, 22:58)  Det är väldigt lång uppsägningstid här nämligen och det tycker vi är bra  Vilka är vi? CITAT (malcolm @ 13-04-2012, 00:43)  Är det här en "hata-Motti-tråd" egentligen? Vad har det med ämnet på tråden att göra? CITAT (Kryddan03 @ 12-04-2012, 23:25)  Just den inställningen diskvalificerar dig dessvärre som moderator med en gång, i mina ögon. En moderator ≠ diktator...
Enligt min åsikt och den erfarenhet jag har av modererade forum skall en moderator vara så neutral som möjligt i sina bedömingar. Det innebär såklart inte att en moderator inte får ha en åsikt eller diskutera olika ämnen, men det vanliga då är att denne inte heller modererar den tråd/diskussion h*n deltar i. Personligen tycker jag att ett modererat forum fungerar bäst när man har en moderatorgrupp bestående av ett udda antal moderatorer (5-7 kan vara lagom stor grupp t ex) och ett tydligt regelverk som såväl medlemmar som moderatorer kan utgå från. Uppenbara regelbrott sköts av den eller de moderatorer som är inne just då. Mer komplicerade fall eller när en medlem t ex p g a upprepade förseelser riskerar att stängas av måste diskuteras och beslutas om av hela moderatorgruppen ev också med medgivande av forumägaren.
Sorry för OT. Vet du vad jag delar den uppfattningen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|