Full version: Drar vidare...
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 14-04-2012, 06:46) *
Till exempel alla hårda ord mot folk som gillar en viss typ av musik, jag begriper inte sånt.

Det verkar som att du tagit åt dig extremt mycket. Släpp det och gå vidare. biggrin.gif
----------

Jag tycker att det är bra att Aqva informerade, annars skulle han, precis som han själv misstänker, få på moppa om han bara försvann och inte rensade spammet.
mamamaggan
CITAT (Aqvakul @ 10-04-2012, 09:27) *
Då forumet enligt min mening tappat mycket av sin forna positiva energi har jag valt att nu trappa ner min närvaro väsentligt. Jag har därför meddelat Göran att jag inte längre kan fortsätta som "spamborttagare"...

Jag kommer att finnas kvar på FB.

Sköt om er! smiley_small_hug.gif

Tråkigt tycker jag , uppfattar dig som en trevlig och " vuxen " person men känner du så så ska du naturligtvis göra som du gör.

Motti
Du med Aqvakul !och du behövs här bara så du vet smiley_small_hug.gif
Blomstertanten
CITAT (*Stintan* @ 14-04-2012, 11:19) *
Tänk vad bra det skulle vara om alla läste vad det står i inläggen istället för att läsa in en massa som inte står!

Det är ju ett av de stora problemen här, att folk "läser" in en massa mellan raderna som inte står där! flirting.gif
malcolm
Inte nog med det, vissa ser saker i bifogade klipp också som inte finns där.
Anma
CITAT (malcolm @ 15-04-2012, 14:49) *
Inte nog med det, vissa ser saker i bifogade klipp också som inte finns där.

Var har rätten att bedöma vad som finns där och vad inte?
Det är väl en tolkningsfråga, eller?
malcolm
CITAT (Anma @ 15-04-2012, 14:53) *
Var har rätten att bedöma vad som finns där och vad inte?
Det är väl en tolkningsfråga, eller?

Knappast om det är reella saker, antingen finns tex. en stol med eller så finns den inte.
Anma
CITAT (malcolm @ 15-04-2012, 15:03) *
Knappast om det är reella saker, antingen finns tex. en stol med eller så finns den inte.

Eller så finns en kortkort kjol på en ung flicka eller så finns den inte. naughty.gif
Aqvakul
Det japanska flickpopsviruset tycks ha spridit sig till snart sagt alla trådar... Snacka om "småprat".... crazy.gif
malcolm
CITAT (Anma @ 15-04-2012, 18:20) *
Eller så finns en kortkort kjol på en ung flicka eller så finns den inte. naughty.gif

Skulle det kunna vara men nu var det inte det jag syftade på.
*Stintan*

CITAT (Aqvakul @ 15-04-2012, 18:46) *
Det japanska flickpopsviruset tycks ha spridit sig till snart sagt alla trådar... Snacka om "småprat".... crazy.gif

Ja bedrövligt dålig stil thumbdown.gif
Monaxe
...
Anma

Förlåt. blush.gif
Huggorm
Aktiviteten på forumet har ju sjunkit på sista tiden, så det kanske vore idé att göra om det till ett forum för odling samt japansk flickpop?
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 15-04-2012, 23:13) *
Aktiviteten på forumet har ju sjunkit på sista tiden, så det kanske vore idé att göra om det till ett forum för odling samt japansk flickpop?

giggle.gif
silos
CITAT (malcolm @ 14-04-2012, 01:20) *
Ja, fast nu leder jag. flirting.gif

rotfl.gif
malcolm

Som sagt, läsa in saker som inte står där var det. cool.gif
cic
WOW! Reggade mig för 10 år sen här på odla och nu kom jag av en slump in på odla igen för jag ville ha lite tips på hur jag får bästa majsen på min kolonilott. Märker att mycket är sig likt! :-D Känner igen fler nick och definitiv tonen i trådarna och ämnet.. ;-)

(ska fortsätta läsa lite i smyg igen som jag gjort de senaste åren..)

Hoppas alla ni som även känner igen mitt namn ha det gott och att livet leker mot er!

/Cic
malcolm
CITAT (cic @ 16-04-2012, 17:27) *
WOW! Reggade mig för 10 år sen här på odla och nu kom jag av en slump in på odla igen för jag ville ha lite tips på hur jag får bästa majsen på min kolonilott. Märker att mycket är sig likt! :-D Känner igen fler nick och definitiv tonen i trådarna och ämnet.. ;-)

Hoppas alla ni som även känner igen mitt namn ha det gott och att livet leker mot er!

/Cic

Välkommen tillbaka då även om jag inte känner igen ditt nick, tiltta gärna in på japanske flickpoptråden för där är det fart och fläkt. biggrin.gif
Gossen Ruda
CITAT (malcolm @ 16-04-2012, 18:04) *
Välkommen tillbaka då även om jag inte känner igen ditt nick, tiltta gärna in på japanske flickpoptråden för där är det fart och fläkt. biggrin.gif

Jag känner till cic, vi har haft våra duster. biggrin.gif Fast det har lugnat ner sig.
silos
CITAT (cic @ 16-04-2012, 17:27) *

/Cic

Jag känner igen ditt nick.
Jag önskar dig det samma! smiley_small_hug.gif
Gita
CITAT (*Stintan* @ 15-04-2012, 19:19) *
Ja bedrövligt dålig stil thumbdown.gif

Varför det? Vem avgör vad som är dålig stil?
Gita
silos
CITAT (Blomstertanten @ 15-04-2012, 08:17) *
Det är ju ett av de stora problemen här, att folk "läser" in en massa mellan raderna som inte står där! flirting.gif

Sant!
Eva i Skåne
CITAT (Gossen Ruda @ 16-04-2012, 18:32) *
Jag känner till cic, vi har haft våra duster. biggrin.gif Fast det har lugnat ner sig.

Såklart. Hon har ju inte varit här flirting.gif

CITAT (Huggorm @ 15-04-2012, 23:13) *

Eller en egen avdelning för det japanska whist.gif
Gossen Ruda
CITAT (Eva i Skåne @ 17-04-2012, 12:11) *
Såklart. Hon har ju inte varit här flirting.gif
Eller en egen avdelning för det japanska whist.gif

Nja, det har varit ganska lugnt även när hon varit här. biggrin.gif
Ingen egen avdelning, tänk på alla som vill tjuvkika som då måste byta avdelning. Flickpoptråden är en av de mest besökta. laugh.gif
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 17-04-2012, 12:18) *
Nja, det har varit ganska lugnt även när hon varit här. biggrin.gif
Ingen egen avdelning, tänk på alla som vill tjuvkika som då måste byta avdelning. Flickpoptråden är en av de mest besökta. laugh.gif

Synd bara att ni spiller över till en massa andra trådar. Men snart är det väl bara du, malkolm, Motti och Gita kvar i småpratsavdelningen så då är väl ert (klubben för inbördes beundran) syfte uppnått wacko.gif
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 17-04-2012, 12:31) *
Synd bara att ni spiller över till en massa andra trådar. Men snart är det väl bara du, malkolm, Motti och Gita kvar i småpratsavdelningen så då är väl ert (klubben för inbördes beundran) syfte uppnått wacko.gif

Du är bara avundsjuk. laugh.gif
malcolm
Jag beundrar Ruda san väldigt mycket. biggrin.gif
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 17-04-2012, 12:46) *
Du är bara avundsjuk. laugh.gif

Jo tjenare!!! sick.gif
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 17-04-2012, 13:01) *
Jag beundrar Ruda san väldigt mycket. biggrin.gif

Du kanske ska starta en fan-club tongue.gif "Rudas lakejer"
cic
Som sagt, allt är sig likt! :-D

Jo du gossen, SOM jag har irriterat mig på dig ibland! ;-) Men alltid respekerat dig och dina outömmliga kunskaper om ditt och datt :-)
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 10-04-2012, 09:27) *
Då forumet enligt min mening tappat mycket av sin forna positiva energi har jag valt att nu trappa ner min närvaro väsentligt. Jag har därför meddelat Göran att jag inte längre kan fortsätta som "spamborttagare"...

Jag kommer att finnas kvar på FB.

Sköt om er! smiley_small_hug.gif

En dryg vecka har gått. Jag har inte fått någon reaktion från Göran och mina "befogenheter" har jag kvar...
*Stintan*
Märkligt ohmy.gif
Gossen Ruda
En del hedersuppdrag går bara att lämna med fötterna först...
cic
CITAT (Gossen Ruda @ 17-04-2012, 21:31) *
En del hedersuppdrag går bara att lämna med fötterna först...

HA HA laugh.gif
smörblomma
12 sidor kommentarer när aqvakul meddelar att han skall dra vidare. Syftet med hans inlägg var som brukar här i forumet att få en massa NEJ STANNA KVAR massor av hjärtan och KOMMER ATT SAKNA DIG och som vanligt toppar stintan i antalet inlägg i sådana här trådar som lockar till lite bråk.
Vill han inte vara moderator så finns det flera att kontakta.
Vill du hellre ringa, eller använda vanlig post.

Göran Carlsson
Redaktör & Ansvarig utgivare

Katarina Kihlberg
Redaktionschef

Sylvia Svensson
Trädgårdsskribent

Ingemar Carlsson
Teknikansvarig
Aqvakul
CITAT (smörblomma @ 17-04-2012, 23:37) *
12 sidor kommentarer när aqvakul meddelar att han skall dra vidare. Syftet med hans inlägg var som brukar här i forumet att få en massa NEJ STANNA KVAR massor av hjärtan och KOMMER ATT SAKNA DIG och som vanligt toppar stintan i antalet inlägg i sådana här trådar som lockar till lite bråk.
Vill han inte vara moderator så finns det flera att kontakta.

Göran Carlsson

Katarina Kihlberg
Redaktionschef

Sylvia Svensson
Trädgårdsskribent

Ingemar Carlsson
Teknikansvarig

Jag fick uppdraget av Göran per mail (utan att ha bett om det) och har inte varit i kontakt med någon annan. Visst är det rimligt att jag skickar meddelandet till honom.

Jag skrev här för att slippa uppmaningar att ta hand om spam och för att förklara för dem jag haft mkt att göra med att det inte blir så mkt aqvakul här framöver...

Det är trevligt med vänliga ord, men jag vet redan vilka mina vänner är så....

Gnälla är inte min stil! Att somliga gillar att tjafsa är inget jag kan göra något åt...

Uggi
CITAT (Aqvakul @ 18-04-2012, 07:55) *
Jag fick uppdraget av Göran per mail (utan att ha bett om det) och har inte varit i kontakt med någon annan. Visst är det rimligt att jag skickar meddelandet till honom.

Jag skrev här för att slippa uppmaningar att ta hand om spam och för att förklara för dem jag haft mkt att göra med att det inte blir så mkt aqvakul här framöver...

Det är trevligt med vänliga ord, men jag vet redan vilka mina vänner är så....

Gnälla är inte min stil! Att somliga gillar att tjafsa är inget jag kan göra något åt...

tummenupp.gif
Myosotis
CITAT (Aqvakul @ 17-04-2012, 21:23) *
En dryg vecka har gått. Jag har inte fått någon reaktion från Göran och mina "befogenheter" har jag kvar...

ohmy.gif Läser de inte ens sina mail thumbdown.gif Testa med Katarina, hon är väl här oftare och verkar trevlig och kontaktbar.
malcolm
Göran Carlsson
Katarina Kihlberg
Redaktionschef
Sylvia Svensson
Trädgårdsskribent

Ingemar Carlsson
Teknikansvarig Annonsbokning
Massi Najimi
massi@odla.nu
0733-75 90 35
Kundtjänst:
0451-610 30
Måndag-fredag
08.00 - 14.30

Postadress:
OdlaNu i Sverige AB
Box 80
280 10 Sösdala Besöksadress:
Esplanadgatan 4
280 10 Sösdala Plusgiro 311106-9
Bankgiro 5577-1208
Org.nr. 556725-9493
SE556725949301

tomas99
CITAT (malcolm @ 18-04-2012, 10:53) *
Göran Carlsson
Katarina Kihlberg
Redaktionschef
Sylvia Svensson
Trädgårdsskribent

Ingemar Carlsson
Teknikansvarig Annonsbokning
Massi Najimi
massi@odla.nu
0733-75 90 35
Kundtjänst:
0451-610 30
Måndag-fredag
08.00 - 14.30

Postadress:
OdlaNu i Sverige AB
Box 80
280 10 Sösdala Besöksadress:
Esplanadgatan 4
280 10 Sösdala Plusgiro 311106-9
Bankgiro 5577-1208
Org.nr. 556725-9493
SE556725949301

Du kan glömma att få kontakt med om, dom svarar ej på mail eller telefon, jag vet jag försökte när jag blev mobbad, att få kontakt med dom men det gick inte att ringa eller att maila dom, nu är det ju ganska länge sedan men,jag tror inte att det har ändrat på sig.
malcolm
Jaså, för mig funkade det bra i alla fall.
xcb567
CITAT (Aqvakul @ 17-04-2012, 21:23) *

Kontakta den registrerade ägaren av domänen odla.nu, brukar kunna få fart på folk.

Du bör nog fråga dom efter korrekt kontaktinfo till ansvarig bakom sidan,
eftersom domänen är diskret registrerad av "Domaininfo AB"

CITAT (www.nunames.nu)
Technical Information for odla.nu

Status: Active
Incept date: 1998-03-15 15:37:00
Expiration date: 2020-03-15 15:37:00
renew

Technical Contact for odla.nu

Domaininfo Registry
reg@domaininfo.com
Domaininfo AB
William Gibson vag 1
JONSERED 43376 SE
Voice: +46.317202010
Fax: +46.317202019

Name Servers for odla.nu

Name Server 1:
ns.levonline.com
Name Server 2:
ns2.levonline.com

Copyright by .NU Domain LTD - http://www.nunames.nu
May not be used for any commercial purpose.
(Min fetstil och Informationen kommer härifrån)
Aqvakul
Jag har nu varit i kontakt med Göran och hoppas att jag snart blir av med mina särskilda befogenheter...
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Aqvakul @ 19-04-2012, 07:28) *
Jag har nu varit i kontakt med Göran och hoppas att jag snart blir av med mina särskilda befogenheter...

Det ordnar sig Aqva, Göran kanske bara var borta
heinrich_stubel
CITAT (Aqvakul @ 19-04-2012, 07:28) *

Ge dem till mig istället så ska vi snart vara kvitt spam och andra otrevligheter! yahoo.gif
*Stintan*
CITAT (heinrich_stubel @ 20-04-2012, 16:36) *
Ge dem till mig istället så ska vi snart vara kvitt spam och andra otrevligheter! yahoo.gif

Skulle inte du också dra eller har du separationsångest biggrin.gif
heinrich_stubel
CITAT (*Stintan* @ 20-04-2012, 16:51) *
Skulle inte du också dra eller har du separationsångest biggrin.gif

Skulle lämna ett tag, lr bli betydligt midnre aktiv vilket jag även blivit. In i kunskapstråden nu och briljera biggrin.gif
Krolliljan
Hej [attachment=69439:yocco.gif]Aqvakul
Själv är jag tillbaka efter ännu en paus från Odla ( alltid av samma anledning- har svårt för när det blir negativt och rena påhopp)
Blev jättebesviken när du skrev att du skulle dra. Hoppas att du tar en bra paus och kommer tillbaka riktigt aktiv. kompiskram.gif smiley_small_hug.gif
Berith
Fast nu skulle han ju inte dra, han ville bara ha bort Moderator i sin profil. wink.gif Vilket har hänt ser jag nu.

Däremot så såg jag häromdan någon som tydligen dragit och numera står som Gäst - netha. Om man inte vill vara med längre är det väl enklare att bara göra nåt annat än att be om att få bli bortplockad... Eller? g.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon