Full version: Drar vidare...
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
malcolm
Svårt att fatta eller...?

Du har valt att ignorera alla inlägg från: *Stintan*.

· Visa det här inlägget
· Sluta ignorera *Stintan*
Cacki
CITAT (malcolm @ 11-04-2012, 02:22) *
Sån´t måste slita på nerverna och den psykiska hälsan, inte undra på att det verkade gå åt arbetstid också men det är kanske lättare att skylla på andra.Jag längtar efter andersen förresten men han skulle bara ta en paus sa han...

Men för katten malcolm!
Hoppas att du inte behandlar dina vänner irl så här bara för att du blir sur för en liten skitsak för då lär du bli sittande ganska ensam en dag....
Tycker faktiskt att du ska be admin att ta bort det där inlägget omedelbart!
malcolm
Svinhugg går igen och jag tänker inte be någon radera något. Förresten varade avbrottet bara i 24 h och 17 minuter. a0a.gif Mycket väsen för ingenting skrev Shakespeare. biggrin.gif
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 11-04-2012, 07:45) *
Svårt att fatta eller...?

Du har valt att ignorera alla inlägg från: *Stintan*.

· Visa det här inlägget
· Sluta ignorera *Stintan*

Ändå håller du reda på vad jag skriver giggle.gif
Jag hade skrivit mitt inlägg i vilket fall som helst förstår du.
skogstroll
kan va skönt att komma bort ett tag men hoppas du kommer in då och då smiley_small_hug.gif Sen det där med småprat vore lättare att slippa om man inte fick upp det när man som jag använder "nya inlägg". Vad jag minns så brukar det vara lite tramsigt såhär på vårkanten för att sen lugna ner sig under sommaren när alla har annat för sig...

Just nu tycker jag det är topp att ha odla framme så jag kan söka på hur jag ska göra med olika växter såhär på våren smile.gif

Hoppas vi ses ändå här Aqvakul, jag är Facebook-anti så där går jag inte in om jag slipper giggle.gif Kram från forum-skogstrollet
Chamomille
Malcolm, Malcolm... Vad går du på eg?
Cacki
CITAT (malcolm @ 11-04-2012, 07:53) *
Svinhugg går igen och jag tänker inte be någon radera något. Förresten varade avbrottet bara i 24 h och 17 minuter. a0a.gif Mycket väsen för ingenting skrev Shakespeare. biggrin.gif

Ja, det var ju det jag menade ang. att skrämma bort vänner.
Chamomille
Och så här är det. Vår Anders finns på FB. Jättelätt att regga sig där.
Sen finns de andra "försvunna" där också. Välkomna dit! smiley_small_hug.gif

Edit: Det finns tom en odlartråd där om man är intresserad av att odla.
malcolm
CITAT (Chamomille @ 11-04-2012, 08:18) *
Malcolm, Malcolm... Vad går du på eg?

Kaffe för tillfället. c\_/

CITAT (Cacki @ 11-04-2012, 08:21) *
Ja, det var ju det jag menade ang. att skrämma bort vänner.

Har uppenbarligen inte skrämt bort någon, vare sig vän eller "fiende"
Meriona
CITAT (malcolm @ 11-04-2012, 02:22) *
Sån´t måste slita på nerverna och den psykiska hälsan, inte undra på att det verkade gå åt arbetstid också men det är kanske lättare att skylla på andra.
....

Varför har du blivit så elak malcolm? Personlig förföljelse börjar det likna, det är knappast nåt som hör hemma på ett forum. Du börjar bli pinsam, tycker jag.
Cacki
CITAT (malcolm @ 11-04-2012, 08:31) *
Kaffe för tillfället. c\_/
Har uppenbarligen inte skrämt bort någon, vare sig vän eller "fiende"

Nej , det får vi väl hoppas. Aq bryr sej nog inte så mycket om långsinta "surkärringar" om jag känner honom rätt.
malcolm
CITAT (Meriona @ 11-04-2012, 08:45) *
Varför har du blivit så elak malcolm? Personlig förföljelse börjar det likna, det är knappast nåt som hör hemma på ett forum. Du börjar bli pinsam, tycker jag.

Jag är from som ett lamm men även jag har en gräns och är knappast känd som en bråkmakare vare sig här eller någon annanstans, ger man sig på mig så får man tåla en del tillbaka och jag tänker inte skriva några suicideletters för att söka bekräftelse.
Chamomille
CITAT (Meriona @ 11-04-2012, 08:45) *

Jaa... Inte undra på att folk lämnar detta forum.
Gunilla T
Hejda dig nu Malcolm ! Aqvakul är en mycket respekterad och populär medlem här på forumet och att visa upp sådan primitiv avundsjuka som du nu gör gagnar dig inte!

Odla är ett forum för i första hand trädgårdsälskare och även om det finns en småpratsdel för andra diskussioner bör vi alla respektera att forumet inte är till för personliga frustrationer.
malcolm
Så det skulle vara mitt fel då, finns en annan medlem här som är inblandad i stort sett varenda bråktråd och så har det varit ända sedan jag kom till Odla fast det är det ingen som ser (eller vill se).

CITAT (Gunilla T @ 11-04-2012, 08:55) *
Hejda dig nu Malcolm ! Aqvakul är en mycket respekterad och populär medlem här på forumet och att visa upp sådan primitiv avundsjuka som du nu gör gagnar dig inte!

Vad skulle jag vara avundsjuk på då menar du?
Anma
CITAT (malcolm @ 11-04-2012, 07:53) *

Det är sånt som drar ner forumet. Håll träten i tråden det handlar om istället så slipper hela småprat, och i värsta fall också trädgårdsavdelningarna förpestas.
Jag är väl medveten om att jag trätat ofta med samma personer i synnerhet politik, men inte låter jag det påverka andra inlägg i andra trådar.
Gunilla T
CITAT (malcolm @ 11-04-2012, 08:57) *
Vad skulle jag vara avundsjuk på då menar du?

På Aqvakul menade jag.

Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Anma @ 11-04-2012, 09:24) *
Det är sånt som drar ner forumet. Håll träten i tråden det handlar om istället så slipper hela småprat, och i värsta fall också trädgårdsavdelningarna förpestas.
Jag är väl medveten om att jag trätat ofta med samma personer i synnerhet politik, men inte låter jag det påverka andra inlägg i andra trådar.

tummenupp.gif
Gossen Ruda
En ny variant på ett gammalt ordspråk: Som man bäddat åt andra får man själv ligga. Det har under ett par veckor förekommit en rad påhopp och persongrepp på ett par medlemmar, skit samma vilka, och till slut blir det för mycket. Möjligen är påhopparna så uppfyllda av sin egen storhet och förmåga att de inte inser vilken skada de gör men då får de kolla i spegeln bättre. Nu skall jag iaf kolla resterna av påskbrasan på landet så jag försvinner på en stund.
malcolm
CITAT (Gunilla T @ 11-04-2012, 09:24) *
På Aqvakul menade jag.

På vilket sätt menar du då, för att han är äldre eller..?
Chamomille
CITAT (malcolm @ 11-04-2012, 09:30) *
På vilket sätt menar du då, för att han är äldre eller..?

Betydligt mer mogen också.
malcolm
Overmogen. a0a.gif
malcolm
Märkligt att det klagas på att det blir bråk och att det skrämmer bort folk samtidigt som man gör allt för att underblåsa tvisten och kan inte aq prata för sig själv förresten...? Jag behöver i alla fall ingen som talar för mig, klarar det så bra slälv så, står inte och faller med Odla heller för den delen eftersom jag knappast har skaffat mig ett beroendeförhållande till sajten och inte kommit upp i 49 inlägg om dagen på långa vägar.
Ugglemormor
Malcolm,

Det var ju inget "hemskt" du sade att det skulle leda till massa rabalder?????? Men det finns ju dom som fastnar i varteviga stavelse, så bry dig inte om det.
Du är den du är och inte alls sämre på något sätt än någon annan i forumet ........ smiley_small_hug.gif

Vi alla får acceptera att vi är olika och att om det kan nu se mer "dumt" ut i skrift än man hade sagt samma sak...... .. tummenupp.gif
malcolm
Tack!
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 11-04-2012, 10:25) *
Tack!

Va bra att du slutit fred med f.d. F. iallafall.
Chamomille
CITAT (malcolm @ 11-04-2012, 09:57) *
Märkligt att det klagas på att det blir bråk och att det skrämmer bort folk samtidigt som man gör allt för att underblåsa tvisten och kan inte Jag behöver i alla fall ingen som talar för mig, klarar det så bra slälv så, står inte och faller med Odla heller för den delen eftersom jag knappast har skaffat mig ett beroendeförhållande till sajten och inte kommit upp i 49 inlägg om dagen på långa vägar.

...aq prata för sig själv förresten...? ... Det gör du ju så bra själv.
malcolm
CITAT (Chamomille @ 11-04-2012, 10:32) *
...aq prata för sig själv förresten...? ... Det gör du ju så bra själv.

Är det inte dags att lägga ner detta nu, börjar kännas en aning löjligt.
Ugglemormor
Det är bara så att jag svarar till den som jag vill och har något att komma med ..... det som går under bältet, skiter jag i att ta del i ..... ...... trostar.gif
Det är väl en enkel ekvation? och jag ger min sympati fr. mitt hjärta just till den som behöver det ..... jag är inte någon långsint jäkel som drar i gammalt, segt sirap, utan ser framåt med optimism mot
ER ALLA!... smiley_small_hug.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (*Stintan* @ 11-04-2012, 10:32) *
Va bra att du slutit fred med f.d. F. iallafall.

rotfl.gif
Chamomille
CITAT (malcolm @ 11-04-2012, 10:39) *
Är det inte dags att lägga ner detta nu, börjar kännas en aning löjligt.

Ja a. Det har det gjort i 4 sidor snart.
Myosotis
CITAT (malcolm @ 11-04-2012, 09:39) *
Overmogen. a0a.gif

blink.gif Men malcolm! crying.gif Vad är det med dig? Du är ju bara elak nu. Och jag som tyckte bra om dig. -cry-.gif
malcolm
CITAT (Myosotis @ 11-04-2012, 12:05) *
blink.gif Men malcolm! crying.gif Vad är det med dig? Du är ju bara elak nu. Och jag som tyckte bra om dig. -cry-.gif

Sa jag inte i mitt förra inlägg att det är dags att lägga av nu... Jag gör det i alla fall.
Myosotis
CITAT (malcolm @ 11-04-2012, 12:31) *
Sa jag inte i mitt förra inlägg att det är dags att lägga av nu... Jag gör det i alla fall.

Okej, då gör vi det. Men det som har skrivits har redan skrivits. sad.gif
malcolm
Ja, så är det ju och inte bara i denna tråd.
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 11-04-2012, 12:31) *

Så du ska få kläcka ur dig vad som helst och sen beordra andra att vara tysta thumbdown.gif
Ugglemormor
Näe, var nu snälla mot varandra och ha förståelse om allt inte råkar passa alla ....... trostar.gif
Aqvakul
CITAT (Aqvakul @ 10-04-2012, 09:27) *
Då forumet enligt min mening tappat mycket av sin forna positiva energi har jag valt att nu trappa ner min närvaro väsentligt. Jag har därför meddelat Göran att jag inte längre kan fortsätta som "spamborttagare"...

Jag kommer att finnas kvar på FB.

Sköt om er! smiley_small_hug.gif

För att reda ut diverse missförstånd:

Jag ska inte förvinna helt härifrån...

Det var verkligen inte meningen att detta skulle bli ännu en "bråktråd"..

Tack för alla vackra ord..

De konstiga efterslängarna, från han som oftast själv söker medkänsla, tar jag ärligt talat med en klackspark..

Tjingeling!
Eva i Skåne
CITAT (Aqvakul @ 11-04-2012, 17:13) *

Jag ska inte försvinna helt härifrån...

De konstiga efterslängarna, från han som oftast själv söker medkänsla, tar jag ärligt talat med en klackspark..

Tjingeling!

tummenupp.gif smiley_small_hug.gif
Ingela i Segersberg
Vad bra, Aqva! tummenupp.gif Det skulle vara trist om du försvann från forumet!
Gunilla T

Tjingeling!

kompiskram.gif
*Stintan*

Tjingeling!

kram2.gif
Piccante
Jag förstår Aqvakuls beslut. Jag har själv haft pauser från odla då jag tyckt att det har stormat för mycket i alla diskussioner och det har varit problem med återkommande troll.

Sen tycker jag generellt att "tycka-synd-om-mig-trådar" är ganska meningslösa men jag kan ju förstå att Aqva som har varit "spamborttagare" och en person som många kontaktat vill förklara sin frånvaro så att inga undrar varför han bara försvinner. Synd att tråden måste spåra ur till tjafs och personangrepp då.
Motti
Förstår dig till fullo Aqva men jag kommer sakna dina kloka ord här och din diplomati !men jag antar att du kommer att titta in här då och då ! lova det smiley_small_hug.gif

Kram Motti

Men varför tar ingen bort de här elaka otrevliga människorna angry.gif
*Stintan*
CITAT (Motti @ 12-04-2012, 00:03) *
Förstår dig till fullo Aqva men jag kommer sakna dina kloka ord här och din diplomati !men jag antar att du kommer att titta in här då och då ! lova det smiley_small_hug.gif

Kram Motti

Men varför tar ingen bort de här elaka otrevliga människorna angry.gif

Kolla då noga vilka det är som bråkat i den här tråden!
Motti
du har inte fattat Stintan att du är en av dom som gör livet surt för många här på Odla !du är inte ensam Stintan det är ett par till .Hoppas ni är nöjda nu när ni kört bort alla trevliga människor härifrån med era eviga spydigheter .
*Stintan*
CITAT (Motti @ 12-04-2012, 00:20) *
du har inte fattat Stintan att du är en av dom som gör livet surt för många här på Odla !du är inte ensam Stintan det är ett par till .Hoppas ni är nöjda nu när ni kört bort alla trevliga människor härifrån med era eviga spydigheter .

Du kan ju fråga dom om det är jag som är orsaken innan du anklagar mig i snart sagt vartenda inlägg du gör i forumet. Ta och rannsaka dig själv istället! Har du läst den här tråden?
Motti
japp men jag står fast vid att du är en av de otrevligaste människorna här på Odla och du är en av dom som set till att många härliga människor lämnat Odla du bland några till! det blir väl trevligt när ni sitter här själva och är otrevliga mot varandra .Men du kan ju gå in på Facebook och blotta din identitet på Odliaterna ,det har många av oss gjort som valt att inte bry oss om Odla så mycket längre eftersom vi är trötta på sådana som dig och dina gelikar .Varför tror du Aqvakul valt att lämna in ? i alla fall inte för han tycker det är trevligt här längre.Kommer att sakna hans kloka inlägg och Diplomati han har varit en stöttepelare här men tröttnat vilka många av oss gjort.Kan inte ni otrevliga människor starta ett eget Forum där ni kan vräka ur er alla otidigheter mot varandra och vara allmänt otrevliga i eget Forum .jag blir så himmla arg på att ett fåtal kan förstöra så mycket för andra på ett Forum angry.gif Samma hände bla på Agria och på Spinn på grund av elaka människor som bara vill förstöra för andra som har trevligt .

Mvh Motti

*Stintan*
Ja du Motti jag kan lova dig att det inte är på grund av mig som Aquakul trappar ner på odla, han lämnar alltså inte odla som du påstår det har han skrivit två gånger i den här tråden han kommer bara inte att vara här lika mycket som tidigare. Jag är med på facebook sedan flera år och jag är vän där med de flesta som lämnat odla som är på Fb plus många som är kvar här, även med Aquakul. Dom vet alla vem jag är både här och där. Jag tror knappast att dom dom velat vara vän till mig och om dom tyckt att jag var en elak människa som förstört odla. Hur många av dem är du vän med? Jag har sett dig på Odlaiterna och även sett hur du spytt din galla där bl.a. i en tråd där jag själv var med. Väldigt trevligt gjort med skitsnack! Inte ens där kan du hålla dig ifrån det. Jag har varit med i den gruppen sen start för flera år sen.

Hur trevlig är du själv Motti???? Ta dig en funderare!
Motti
Vän med de flesta !skojar du ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon