|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21
Trampendal
27-11-2012, 00:29
Inte jag heller. Den enda RD jag kommer på är Richard Dybeck, men han är varken proggare eller aktiv.
Biggan_
27-11-2012, 00:42
Kan det vara Gunnar Danielsson och Risken finns???
Nu blev det mycket för en blondin Var finns ordleken ?
Trampendal
27-11-2012, 01:38
CITAT (Motti @ 27-11-2012, 01:08)  Nu blev det mycket för en blondin Var finns ordleken ? Ja det du! Du får väl helt enkelt backa lite i tråden och leta, som jag brukar göra.
Aqvakul
27-11-2012, 02:47
CITAT (Biggan_ @ 27-11-2012, 00:42)  Kan det vara Gunnar Danielsson och Risken finns??? BINGO! (F´låt att det blev RD istf GD i en ledtråd) En annan av hans grupper är Ensamma hjärtan.. ♥ ♥ Gunnar jobbar på som soloartist, dock långt från rampljuset... Om sommaren...
Risken finns tänkte jag också på men det stämde inte med RD ... som sagt, den var svår - men grattis till Biggan
Biggan_
27-11-2012, 13:24
Vem tänker jag på?
Lasarett Mynta Lejon Horn Tjuvar
Biggan_
27-11-2012, 13:37
Oj, oj, det var snabbt! Din tur gunsta! Maritza Horn
En film.
Ledtrådar: En stor flod, ett utedass, två katter och en vandrande stubbe.
Jadu gunsta ingen aning men som omk sa va bra de är Stiftelsen!
CITAT (gunsta @ 27-11-2012, 14:13)  En film. Ledtrådar: En stor flod, ett utedass, två katter och en vandrande stubbe. Oh, Emir Kusturicas nästbästa film "Svart katt, vit katt" Den MÅSTE det vara som gunsta tänker på ??? Tyvärr, är den seeeeg i början, men bättrar sig BETYDLIGT från mitten. Jösses, vad jag skrattade ! Måste försöka se den igen !
Min favoritfilm!!
Vad kul att fler gillar Kusturitsas filmer - Svart katt vit katt - alldeles riktigt. Den scen jag gillar bäst är när 'stubben' vandrar över vägen och den långe och stilige romen Grga tittar ner i stubben och ser sin drömkvinna där - slänger stubben över sin rygg och lilla Afrodita blir synlig och hon suckar vällustigt .... obetalbart  - en underbar film. http://www.youtube.com/watch?v=TAq4rNbKxPc
Ursäkta långsamt svar, var tvungen att titta på gunstas länk ... hehehe ...
Nåväl, vem tänkte såhär:
"Skulle det här vara dan före julafton? Det var den sämsta dan-före-dan jag har någonsin varit med om. Värre än en vanlig sketen tisdag."
Trampendal
27-11-2012, 23:03
Var det kanske Findus, Pettsons katt?
Ja, det var det ! I "Pettson får julbesök". Sven Nordqvist heter författaren och tecknaren. Trampendal, nu är det din tur !
Trampendal
28-11-2012, 23:24
"Vill du bli den skadaste som gått i ett par skor.."?
Biggan_
28-11-2012, 23:28
Det är Krister och Stefan!
[Krister]: Satt där i bilen, på vägen hem Har jobbat över fyra timma sen klockan fem Kände mej trötter Sa till mej själv, E hemma snart Hoppas kärringa har sparat lite mat De va då som de kom en bil i kurvan
Vill du bli annons plats i vägverkets reklam Vill du bli så tilltryckt så att du nobbas av en gam Allt de där kan hända dej om man inte bländar av till halvljus Vill du bli den skadaste som gått i ett par skor.. Så söndriger o dann så att tillomed dom blinne glor Allt de där kan hända dej om man inte bländar av till halvljus
[Stefan]: Hela semestern låg framför mej Vi hade längtat jag o min tjej Så hjumla gött Suttit åtta timmar bakom bilens ratt Var nästan framme när kväll blev till natt De va då som de kom en gammel Opel [Krister]: Med extraljus [Stefan]: Jao med extraljus [Krister]: Med starka jävla extraljus [Stefan]: Jaao!
Vill du bli annons plats i vägverkets reklam Vill du bli så tilltryckt så att du nobbas av en gam Allt de där kan hända dej om man inte bländar av till halvljus Vill du bli den skadaste som gått i ett par skor.. Så söndriger o dann så att tillomed dom blinne glor Allt de där kan hända dej om man inte bländar av till halvljus
Trampendal
28-11-2012, 23:37
Japp! Din tur Biggan!
Biggan_
28-11-2012, 23:49
Om mordet på Olof Palme och tillkomsten av Ingvar Carlssons regering har så mycket skrivits och berättats, att jag känner att jag inte har något att tillägga utom på en punkt, nämligen omständigheterna kring valet av ny partiordförande. Skälet till att jag över huvud taget berör dem i denna berättelse är främst att vissa skribenter påstått att jag ansåg mig själv vara kandidat till posten men utmanövrerades av den kloke Sten Andersson och den elake Stig Malm.
Vem handlar detta om och var står orden skrivna?
Kan det vara Kjell-Olof Feldt ? Kanske i boken "Alla dessa dagar" ?
Jag försöker med Tage G Peterson och hans bok Olof Palme - som jag minns honom.
Biggan_
30-11-2012, 12:20
omk har rätt! Det är Kjell-Olof Feldt som skrev om sin tid som finansminister i boken Alla dessa dagar. Det är en bok som jag tar till när jag inte kan somna!
Biggan! Den var inte lätt den där frågan - men det är ju det som är kul - satt igår och försökte med än den ena än den andra ... Feldt tänkte jag på igår kväll när jag hade lagt mig (såg inte oks's svar) - men det hade jag glömt i morse. Lidbom funderade jag också på .. men det blev Tage  - och jag säger grattis till omk
Ojdå, det VAR Feldt ! Då ska vi se .... En låt från 1980. Tror att alla, även om man inte gillar musikstilen, har hört denna. "If you like to gamble, I tell you I'm your man You win some, lose some, it's all the same to me The pleasure is to play, it makes no difference what you say I don't share your greed, the only card I need is ..."
Aqvakul
30-11-2012, 21:54
Yes !! God version du hittat där, Aqva ! Gillar speciellt "I don´t want to live forever, but apparently I am ..." Han är sååå cool, Lemmy Din tur ! Edit; svaret är alltså "The ace of Spades" med Motorhead, om ni andra inte vill eller kan kolla Aqvas länk.
Aqvakul
30-11-2012, 22:05
Fågel i vågor?
Biggan_
30-11-2012, 22:31
Är det Svansjön du tänker på?
Trampendal
30-11-2012, 23:57
Havsörnsvals.
Aqvakul
01-12-2012, 00:44
Ledtråd: Renhållningen är inblandad
Biggan_
01-12-2012, 00:56
 Då är det nog inte Svansjön! En mås av något slag måste det vara då väl! Fiskmås!
Aqvakul
01-12-2012, 01:02
Ledtråd: 60-tal
Tror ni inte att Aqva tänker på "ren-hållningen" dvs samer ? Finns det nån norrbottnisk variant av havsörn eller svan ? Från 60-talet ! Ja, då är det inte Akka iaf ! Får fundera lite till ... (Menar Aqva 1960-talet, tro, och inte 1760 eller 1160  ??)
Aqvakul
01-12-2012, 01:07
Ledtråd 3: I den mindre intressanta uppföljaren dansade och sjöng fåglarna...
Kan det vara Alfred Hitchcock´s "Fåglarna" ??? Uppföljare finns, det vet jag (från 1990-talet), men har ingen aning om pippisarna dansade i den ...
Aqvakul
01-12-2012, 01:20
Ledtråd 4: Det handlar om popmusik under tidig Beatles-tid....
Okej, då BÖR det gälla "The Birds" (engelskt band) ELLER "The Byrds" (am. band) !! Men "vågor", "renhållning" ????
Aqvakul
01-12-2012, 01:42
Ledtråd 4: Gruppen var amerikansk
Ledtråd 5: Fågelmotivet ligger i låttitlarna
Ledtråd 6: De blev knappast legendariska
Ledtråd 7: Min andra skiva efter "She loves you" (visar att tolvåringen hade rätt klent omdöme)
Hoppas på ett genombrott så att jag kan gå och lägga mig...
CITAT (Aqvakul @ 01-12-2012, 01:42)  Hoppas på ett genombrott så att jag kan gå och lägga mig... Gå och lägg dig, Aqva ... Jag är helt "tiltad" ikväll, känner jag. Funderar, men kommer inte på vad du tänker på Funderar vidare. Sov gott !! Medan alla tänker: http://youtu.be/cJOZp2ZftCw(Vilket groove !!  )
Aqvakul
01-12-2012, 08:32
Ledtråd 8: Mycket upprepningar...
Var det ingen som var med våren 64?
Biggan_
01-12-2012, 12:09
 Surfin Bird sedan fick jag googla för jag kom inte på vad gruppen hette. Trashmen var det.
Aqvakul
01-12-2012, 12:10
CITAT (Biggan_ @ 01-12-2012, 12:09)   Surfin Bird sedan fick jag googla för jag kom inte på vad gruppen hette. Trashmen var det. Härligt, Biggan!  Din tur!
Biggan_
01-12-2012, 12:34
Ni får ha tålamod! Jag skall iväg och jobba, så jag får tänka ut något under dagen.
Aqvakul
01-12-2012, 14:03
Allt var inte bättre förrUppföljaren "Bird dance beat" med refrängen - "Bird dance song" var möjligen lite bättre men då var nyhetens behag sedan länge passerad...
Biggan_
01-12-2012, 23:34
Vilken kvinna söker jag?
Dotter till en ogift textilarbeterska. Gift med en poet. Turnerade i hela landet och höll föredrag i folkparker och kvinnoklubbar. Skriver om Mia.
Aqvakul
02-12-2012, 01:03
Moa Martinsson (Mor gifter sig)?
Biggan_
02-12-2012, 03:43
Jajjemen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|