Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133
Eva i Skåne
Nej, men om jag flyttar över till rätt sida av huset skulle jag kanske kunna se solen biggrin.gif

Vad har du för planer för dagen?
hattstugan
Toppa lite Fuchsior (igen)! Kanske så lite mera frö eller så blir det inget av det alls!

Har du några Penseer ute i kruka nu?
malcolm
Nej

Ser du fram emot påsken?
hattstugan
Mja ska vara för Folkracetävlingen på Påskdagen då!

Är du intresserad av motorsport?
malcolm
Inte speciellt.

Har du sett på motorcross irl någon gång?
hattstugan
Kanske i min ungdom men inget som jag lagt på minnet!

Vad ska du göra nu?
malcolm
Röja upp lite på diskbänken.

Är det fint väder där du är?
hattstugan
Ja har suttit på altanen en stund i solen!

Har du planerat dagens mat än?
malcolm
Ja, har tagit upp en falukorv ur frysen.

Gillar du korv?
Eva i Skåne
Om det inte blir för ofta och jag slipper dom billigaste grillkorvarna så är det helt ok

Tror du att du får några påskkort i år?
malcolm
Nåt enstaka kanske.

Har du fått deklarationsblanketten?
Eva i Skåne
Nej

Har du?
malcolm
Ja och preliminärt skall jag få tillbaka drygt 20.000 vilket lär behövas då jag blir utförsäkrad den 8:e juli.

Är pengar ett problem?
Eva i Skåne
Ja, åtminstone när man inte har några

Följer du den svenska serien Molanders på svt?
malcolm
Nej, vet inte vad det är.

Följer du mästarnas mästare?
Eva i Skåne
Ja, än så länge iaf

Har du någon favorit i programmet?
malcolm
Det var Malin Ewerlöv men hon åkte tyvärr ut.

Blev du arg för att ME åkte ut?
Eva i Skåne
Arg, nej, men jag tyckte det var synd. Hon hade kunnat gå långt...

Är du trött än?
malcolm
Ja

Somnade du tidigt igår?
Aqvakul
ja, vid 11 - men sen vaknade jag desto tidigare (vid tre)

Sover du bra?
malcolm
För det mesta.

Är du på jobbet nu?
Eva i Skåne
Nej, jag är hemma sedan några timmar smile.gif

Har du handlat mat inför påsken ännu?
malcolm
Nej, skall inte ha något speciellt i påsk men jag har två laxsidor i frysen och kommer kanske att grava dessa.

Gillar du gravad lax?

Motti
Jag ÄLSKAR gravad lax :)tyvär fick jag inte tag i någon färsk för jag gravar helst själv ja så jag fick köpa färdig gravad till Påsk !men jag har lagt in Citronsill i dag smile.gif men det är mycket mer som ska göras till Påskafton !köttbullar på 2 kilo älg en stor Jansson och en stor Potatisgrätäng plus en Räkomelet !Vi ska vara 14 pers här på Påslafton !ja Prinskorv ska vi ha men den har jag inte gjort själv giggle.gif Den fick Nässjö chark göra !

Brukar du måla Påskägg med dina barn o barnbarn smile.gif
malcolm
Gjorde förr när barnen var små men inte nu.

Har du något "måste" på påskbordet?
Eva i Skåne
Det är väl äggen i så fall

Ordnar du extrafestlig mat när det är helg även om du inte ska ha gäster?
malcolm
Ibland

Har du grillat ännu?
Eva i Skåne
nej

Är du förtjust i sötsaker?
malcolm
Ibland men pga. diabetes skall jag undvika sådant.

Är du allergisk mot något?
Eva i Skåne
Ja tyvärr

Har du ätit frukost än?
Ugglemormor
Japp, det har jag och även lunch ......

Har du något extra att göra till påsken? pynt? handla ex?
malcolm
Kommer inte att uppmärksamma påsken på något speciellt sätt, gravar kanske en lax i veckan och skall köpa lite godis.

Har affärerna där du bor billigt godis nu?
Eva i Skåne
Ja, 29.-/kg på Willys för lösgodis.
Jag var där med ena sonen i eftermiddags. Folk var som en skock yra höns och for runt bland lådorna.
Dessutom visade vågen fel! Sonen kom med en påse och visade mig. Kan du fatta att där är 680g i det lilla? Nej, vi testade en annan våg och där blev det 330g vilket passade bättre. Undrar hur många självscannande som betalt för mer godis än dom köpt.
Sen stod där en tant och nös över burkarna sick.gif

Tänker du på att självplock bland godis, bröd, sallader mm inte är särskilt hygieniskt?
malcolm
Ja, det kan vara lite motbjudande ibland, samma sak med frukt.

Har du en bra hushållsvåg?
Eva i Skåne
Ja, fick en digital via nån tidningsprenumeration, men min gamla var helt ok den också

Väger du smör/margarin om du ska ha t ex 100g eller skär du efter markeringen på paketet?

hattstugan
Här skärs det efter markeringarna på paketet eller på "en höft"

Är du noggrann med att väga/mäta ingredienser i mat/bak?
Motti
Igentligen inte men ingredienserna ska ju vara noga annars blir det något helt annat än vad receptet säger !när det gäller kryddor så är det ju upp till var och en hur mycket av allt som tex salt peppar mm .

Ska du tillaga Lam i påsk ?
hattstugan
Nej! Kommer inte ens att fixa nåt extra!Katten bryr sig inte och inte jag heller!

Har du fixar nåt extra till helgen?
Motti
Ja lite grann :)har lagt in Citronsill, och saltat en Vildsvinsinka som vi ska röka i morgon ,plus att jag har bakat bröd till Påskafton smile.gif Vi blir 14 stycken här men lite knytis ska vi ha också !men det blir hela "la familja"barn barnbarn och svärföräldrar alla ta med sig något kompiskram.gif I morgon ska jag göra Älgköttbullar Jansson Potatisgrattäng så blir det mindre stress på Påskafton wink.gif

Äter du ägg ?
hattstugan
Jaa! Gärna och ofta!

Har du höns?
Motti
Inte än men det är på G smile.gif Mycket nu ska hämta en kattunge om ett par veckor och en valp vid 17 maj smile.gif Ska bli helt underbart att få liv i huset igen ! smiley_small_hug.gif

Har du höns ?
hattstugan
Nääe! Har tyvärr ingenstans att ha dom Vintertid! Annars hade jag nog haft det! Gillar höns!

Har du hört någon typisk vårfågel sjunga än?
Motti
Ja faktiskt :)men vet i sjutton vilken fågel det är giggle.gif vi har ju skogen full här smile.gif Men helt klart är att de älskar solen alla och sjunger hej vilt just nu !

Har du någon favoritfågel ?
hattstugan
Jaja män! Skatan! Har en egen som jag döpt till "Pippiskata"! Den saknar de svarta vingpennorna så den är vit på sidorna och den bygger sitt bo 1,5 meter från min ytterddörr! Den struntar i både mig och katten!

Lite kul eller?
Motti
Ja jag har ju min "Håkan Kråkan "tror han är en så där 12 år nu eller mer smile.gif tror han hållt till här sedan tvåtusentvå typ smile.gif Han är så col han brukade försöka ta mössen från våran katt genom att nypa katten i svansen giggle.gif Och så har vi ju Hacke Hackspet förstås wink.gif

Ska du ta sovmorgon o morrn ?
hattstugan
JAA! Om det funkar vill säga!Brukar kunna vakna tidigt även vid sent sänggående!

Sover du länge på morgonen oavsett?
Uggi
Går upp rätt regelbundet vid halv åtta tiden.

Är du ofta vaken på natten?
Eva i Skåne
Aldrig

Blir det ägg till frukost nu när det är påsk?
Uggi
Den är avklarad utan ägg.

Är det några blommor som har kommit upp ännu?
Eva i Skåne
Ja, vintergäcken blommade redan i början av mars, men sen blev dom snötäckta igen

Är du bortbjuden något i påsk?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon