Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133
malcolm
Ja men jag har en pommesskärare fast jag är lite bekväm av mig.

Tycker du om scampi fritti?
Lokan
Jadå, med mycket vitlök! tongue.gif

Vilken är din favoritfisk? (att äta alltså)
hattstugan
Lax

Favorit frukt?
malcolm
På sommaren: nektariner
Nu: apelsiner och clementiner

Har du ätit någon frukt idag?
Wilmer
om popcorn räknas.............

Favoritnöten?
Myosotis
laugh.gif nej jag tror inte popcorn räknas som frukt tyvärr wink.gif

Valnöt.

Har du åkt skidor i år?
malcolm
Nej, inte i år heller.

Har du några skridskor?
Eva i Skåne
Nähä du, inga skridskor. Har inte åkt på fyrtio år eller så och inte gick det bra på den tiden heller

Har du barn och barnbarn?
malcolm
Tre vuxna barn, två döttrar och en som men inga barnbarn ännu.

Hur gammal var du när du blev förälder första gången?
Motti
Jag var 23 år när vi fick våran dotter ,sonen fick jag vid 26 .Min man och jag träffades när vi var 18 år !

Tycker du man ska skaffa barn före eller efter 30 år ?
Eva i Skåne
Det är ju många omständigheter som kan spela in, men om man bortser från alla dessa så tycker jag före 30 är bra. Man orkar mer och har lite liv kvar när barnen är vuxna

Skulle du kunna tänka dig att bo i storhushåll med flera generationer av din familj?
Motti
Absolut inte !har alldeles för stort behov av att få vara ifred nu mer ,sedan beror det ju mycket på hur man bor kanske eller rättare sagt hur stora ytor man förfogar över .För levde ju många så med de gammla som hjälp men nu är det ju nya tider och kanske vi har svårt för att leva så tätt i dag ?

Skulle du kunna bo med dina barn o barnbarn på heltid ?
hattstugan
Nääe! Vill ha tid för mig och det skulle bli svårt då!

Har dagen varit bra?
Motti
Den har varit Kanonfin !solen har strålat över mig och rådjuren har varit här och ätit gubben kom hem vid 13,30 i dag vilket är väldigt ovanligt här och så var vi och handlade ihop i lugn och ro :)Ja så har vi rökt rådjurskött till sonen också .Små saker kan vara väldigt vackra och minnesvärda smile.gif

Har du haft en fin dag ?
hattstugan

Jobbat 11,5 timmar så jag är mör!

Ser du månen i kväll?
Motti
Jaja men :)den är nästan fullmåne nu massor av stjärnor också en riktigt vacker kväll .Jobbat 11 timmar det är tufft då måste bena kännas i kväll confused.gif

Brukar du ta fotbad ?
hattstugan
Nej

Har du en bra huvudkudde?
Klint
Ja flera stycken

Har du nån kudde nånannanstans? under knän bakom ryggen eller nåt
Lokan
Nej

Brukar du sova gott?
Aqvakul
nej

Har du något bra knep mot sömnstörningar?
hattstugan
Tyvärr inte!

Ska du gör nåt annorlunda i helgen?
Lokan
Ingenting planerat...

Går du ofta ut och äter?
malcolm
Inte numera, har ingen att gå med.

Tror du vintern är slut snart?
hattstugan
Tyvärr får vi nog dras med den ett tag till crying.gif

Märker du att dagarna blivit längre nu?
malcolm
Ja

Har du ätit någom semla ännu?
hattstugan
Nej har faktiskt glömt att köpa

Gillar du semla?
malcolm
Ja, jättegott men tyvärr för mycket socker för min diabetes fast någon skall jag nog offra mig på.

Har du bakat semla själv någon gång?
Myosotis
Ja! Det är gott.

CITAT (Aqvakul @ 25-01-2013, 15:19) *
Har du något bra knep mot sömnstörningar?

Ta bort monstret wink.gif

Hur kallt hade du inatt? (-24 här)
hattstugan
Här var det -18 vid 06.30!

Har du varmt inne?
malcolm
Nej, detta hus är allt annat än välisolerat.

Har du bytt elleverantör någon gång?
Eva i Skåne
Ja, många gånger, men nu ska jag inte göra det igen har jag tänkt. Det blir så rörigt med allt skiftande...

Snarkar du?
Myosotis
Ja (fast inte just nu. Mer när jag sover)

Händer det att du väcker dig själv med ditt snarkande?
Eva i Skåne
Inte när jag lagt mig i sängen, men om jag halvsitter och somnar i soffan

Gillar du dansbandsmusik?
Lokan
Inte speciellt mycket

Har du nån favoritlåt som du kan lyssna på om och om igen?
Eva i Skåne
Nej, ingen speciell

Är du döpt?
Motti
Har faktiskt många många sådana smile.gif svårt att peka på en !

Har du lyssnat på El Divo modern tappning av klassisk och ny musik ?
Eva i Skåne
Nej

Har du varit på nån längre bussresa?
Motti
Var faktiskt på en bussresa på Teneriffa den längsta jag gjort ! den var faktiskt både kul och intressant fick se Contchenillalusen live den man gör läppstift av smile.gif och mycket annat vackert bla en del fantastiska handarbeten .

Tycker du det är kul att åka på långa bussresor tex till Euoropa ?
Eva i Skåne
Amsterdam är den längsta bussresan jag gjort. Det har varit trevlig stämning på de resor jag varit med på, men det är tröttsamt att sitta en hel dag.

Får du ont i ryggen av att sitta för mycket?
malcolm
Inte om det är en bekväm stol/soffa.

Vad har du för typ av datastol?
Motti
Har en Karmstol i Roccoko stil som min morfar gjort den är väldigt bekväm smile.gif

Skinsoffa eller tygsoffa ?
hattstugan
Helst ingen soffa alls!

Har du en kökssoffa?
Motti
Har haft en men den fick dottern ! hade inte plats i det nya huset för den och dom behövde den bättre smile.gif

Har du Kamin som du eldar i ?
hattstugan
Tyvärr inte! Hyresvärden är hysteriskt rädd för eldstäder! wink.gif

Visst är det mysigt med en eldstad?
Motti
Ja det är lite magiskt :)tror det ligger i våra gener sedan stenåldern att vi gillar en brasa att samlas runt eller bara sitta själv och titta in i den ,samma med vatten det ger en slags go känsla bara avslappning ja man blir lite euforisk faktiskt och så avslappnad rolleyes.gif

Har du svårt för aggresiva människor ?
hattstugan
Tyvärr ja! Blir ofta så arg att det går överstyr! Men med ålder har jag lärt mig "lite" behärskning! Men börjar de ffara med osanning då.........

Kan du hålla tand för tunga?
Motti
Ja det kan jag ,men när jag känner mig krängt så är det himmla svårt att hålla truten men ibland får man bita ihop och hålla käfft naughty.gif

Tigger du hellre än att göra dig ovän ?
hattstugan
Beror på situationen! Men ofta så säger jag saker i ilska som borde ha varit osagda! Här är lättare då jag inte ser personen och måste hitta rätt på tangentbordet rolleyes.gif

Har du nån Amaryllis som blommar nu?
Motti
Jaja men ! två stycken en Piccante med fyra underbara klockor på plus att det är två stänglar till på väg ! och en annan som jag inte minns namnet på :)Planterade om min chilliväxt i går !

Har du börjat plantera om dina pelargoner och andra perenner du har ?
hattstugan
Näpp!Har nog bara lyckats hålla liv i 2-3 pelargoner så här långt! Men har både Canna och Änglatrumpet samt Afrikas Blå lilja som ff är gröna och växer!

Har du planerat för sommarens blommor?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon