Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133
Eva i Skåne
Jag har aldrig testat husvagn. För mig är det sommarhus som gäller

Är det sovdags snart för dig?
mamamaggan
Ja det hoppas jag verkligen , har inte kunnat somna än.

Vilket är bäst , en snabb eller långsam vår ?
Uggi
En långsam vår så att den tidiga blomningen inte går över så fort.

Har du mycket vårblommor?
malcolm
Nej

Vilken är din favoritvårblomma i trädgården?
Eva i Skåne
vintergäck

Har du varit ute och njutit av solen idag?
malcolm
Har bara varit regn och rusk här idag.

Har du bra regnkläder?
bergvallmo
Kanonbra regnkläder från fjällräven.

Har du lagt undan vinterjackan?
Eva i Skåne
Den hänger framme ännu, men jag ska inte använda den igen!

Stryker du dina kläder?
mamamaggan
Kan jag tyvärr inte göra men någon här hemma gör det åt mig.

Köpt några växter från Odla ?
Lokan
Nej men jag tror jag ska göra det....

Har du sått fröer?
Eva i Skåne
Ja, har några som behöver skolas om snart

Brukar du köpa fröpåsar som sen inte blir sådda?
Lokan
Jo det brukar bli några.... blush.gif

Brukar du så tomatfrön?
Klint
Nej det har jag aldrig gjort

Man måste väl så väldigt tidigt?
hattstugan
Nja tror inte det! Tomat är rätt stark! Har haft tomat som självsått sig i rabatten så.....

Har du börjat stöka utomhus än?
malcolm
Nej, har fortfarande rätt mycket snö kvar.

Hur många plantor har du drivit upp hittills?
Eva i Skåne
Vet inte, jag har bredsått och inte skolat om ännu, men gissningvis ett par hundra

Har du gjort något nyttigt idag?
hattstugan
Har jobbat! Sen blidde det inte så mycket mer! Slog i skallen så jag får ta det lite lugnt!

Skiner solen?
malcolm
Ja och det är +15 grader ute.

Ligger isarna fortfarande där du bor?
hattstugan
Ingen aning! Bor långt uppe på land jag!

Har du sett/hört Lärkan än?
Motti
Nej men Tranor Häger Koltrast och våra Sädersärlor kom i lördags :)Har även set Duvhöken jaga vid fågelbordet här :)det är mycket som händer när man bor vid en sjö ! isen ligger än men till nästa helg om värmen håller så går nog isen .

Vilken är din finaste vårupplevelse i år smile.gif
Natur liv
Den har jag inte upplevt än. Den kommer i Toscana om bara något dygn. Fast det förstås, översvämningarna på jobbet är ju ett vårtecken.

Har du vårkänslor?
Motti
Deffenitivt smile.gif vill bara vara ute och påta i jorden vilket jag gjort både i går och i dag ,har bla planterat de första penserna klippt av allt gammalt visset osv .Härligt att äntligen få vara i trädgården igen ,ja så har jag ett antal Gurkplantor och tomatplantor chilli Kapkrusbär och lite annat småt och gott som ska skolas om i större krukor till växthuset !Gäller att ligga i nu tummenupp.gif Önskar dig god mat sol och gott vin i Tosscana :)Italien är ett härligt land !

Har du drivit upp några plantor ?
Natur liv
Nej, jag har fått legat lågt på plantstadiet. Vill ju inte kräva av barnens farmor att sköta det. Jag får köpa lite fler färdiga plantor i år.

Frösår du något?

CITAT (Motti @ 17-04-2013, 22:09) *
Önskar dig god mat sol och gott vin i Tosscana :)Italien är ett härligt land !

Tackar, tackar!
Motti
Har nog frösat mer än jag kan jag kan hantera ;Men hoppas på det bästa !BARA ATT KÖRA PÅ wink.gif

Finaste fågeln i din trädgård ?
Uggi
Sädesärlan

Har du sett den ännu?
malcolm
Nej

Har du saker kvar att göra i trädgården som inte blev av i höstas?
Lokan
Ja, lövkrattning bl. a. ....

Brukar du kratta på hösten eller våren?
malcolm
De senaste åren har det inte blivit alls men förut var det alltid på hösten.

Har du kompost?
Eva i Skåne
kompost har jag inte

Har du många träd som fäller löv på tomten?
malcolm
Hade fler förut men har sågat ner en del fast det finns fortfarande en ek och en fullstor björk + häcken (skogen).

Har du lövsug/blås?
Eva i Skåne
Nej, när dom började komma såldes det billiga på Lidl, men det var mest en leksak som gick sönder första gången. Jag har flera år funderat på att hyra en när det är dags att röja

Tycker du det är tråkigt och jobbigt eller avkopplande och tillfredsställande med lövräfsning?
malcolm
Tråkigt och jobbigt

Vad gör du med de uppsamlade löven?
Klint
Komposterar,en del lägger jag under buskarna.

Dålig aktivitet här ikväll eller hur?
Motti
Ja dom som inte blåst bort i Stormen i Småland har väl varit ute och räffsat vem i attans vill sitta inne vid datorn då ?Har skolat om typ 100 plantor i dag tomater gurka blommor och Kapkrusbär ,ska fortsätta i morgon med mina omskolningar !har bara för många plantor och det är himmla svårt att slänga sticklinar sad.gif

Har du sått något häfftigt i år något nytt ?
Klint
Jaa! Har nästan inte sått alls förut,så allt jag sått och ska så är nytt för mej!
Häftigast? Det blir nog Jätteverbena den ska stratifieras och nu har jag ungefär 70 sticklingar!

Har isen gått upp hos dej?
Motti
Nej men den är på G ! gropig svart och ruttnar .Märkligt är att alla sjöfåglarna redan anlänt ! Hägern Tranorna Måsarna Canadagässen mm.Duvhöken gör sina slag här mot småfåglarna ,Sädersärlan har kommit smile.gif ja alla fåglar har kommit nu men de 'är lite konfysa över isen på sjön smile.gif verkligen underbart att bo vid en sjö då man ser allt som händer smile.gif en gobit av livet !

Hur har du det där du bor nu ?
Klint
Älven är nästan helt isfri,på sjön Ärtingen ligger isen men det är öppet längs land,svart is hoppas den ger sej på lördag.Många fåglar,småfåglarna är som exalterade och drillar hela dagarna!

Har du sett några tussilago,vit eller blåsippor?
Motti
Jo här har vi magnifika fågelkonsärer :)hela dagarna nu ! underbart :)Jo jag hittade första tussilagon i måndags ett starkt vårtecken mina vildkrockus blommar i vitt och blått och snart kommer Primulan smile.gifmåste säga att jag väntar på vår Ramslök nu så vi kan göra ramslöks smör smile.gif

Har du solat något spontant ;)med en kaffe i handen !
Klint
Jodå,sitter vid solväggen så ofta det går,men har varit väldigt blåsigt nu de senaste dagarna.

Nu kommer väl värmen?
malcolm
Vi får hoppas det men vädret här har varit regnigt och mulet de senaste dagarna, inget skönt alls.

Finns det någon snö kvar där du bor?
Klint
Ja liiite där det är allra skuggigast.

Gillar du sovmorgon?
malcolm
Absolut men det är sällan jag får sova ut då hemsjukvården kommer klockan 9.

Vad är det första du gör på morgonen?
Klint
Kissar flirting.gif

Är du med i någon förening?
malcolm
Nej, är ingen föreningsmänniska.

Skall du göra något speciellt i Valborg?
Klint
Oj det vet jag inte än.

Har du nåt på g?
Eva i Skåne
Har inte ens tänkt på att Valborg närmar sig så jag har inget på g smile.gif

Brukar du gå till något bål?
malcolm
Gjorde det alltid förut men nu är det flera år sedan.

Skall du se något speciellt på TV ikväll?
Eva i Skåne
Jag tänker mig att se Let´s dance

Visst är det irriterande med det långa uppehållet under röstningen?
malcolm
Vet inte, har aldrig sett programmet.

Tycker du att det är sämre program på helgerna än på vardagarna?
Eva i Skåne
Nej, tycker det finns något program jag kan tänka mig nästan varje dag

Kan du dansa?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon