Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133
hattstugan
Nej, nån triss ibland!

Har du funderat på vad du ska göra i sommar?
malcolm
Försäkringskassan vill att jag skall börja jobba igen efter den 7:e juli så där har jag mina fritidsproblem lösta.

Vad tycker du om utförsäkring 2:a varvet?
Motti
Jag gillar inte dom reformerna alls !har en svägerska som jobbat som frisör och kört eget som jag gjorde bara det att hon har diabetes och fick akutopereras i en axel !läkarna säger att hon inte kan jobba än hon kan ju inte ha en rörelse utan att jobba och inte få ut något på försäkringskassan !ja så de slog undan benen på henne ,Nu är hon tvingad att vara arbetslös utan ersättning trots att läkarna har skrivit till försäkringskassan och sagt att hon KAN INTE JOBBA ÄN !

Var retar dig mest i det så kallat svenska systemet ?
malcolm
Att men inte lyssnar på de drabbade.

Hade du bilder på väggen av dina idoler som tonåring?
Motti
Ja ja men ! Mest Tages och deras Gonkar lite Rollong Stones och andra svenska popband !man köppte ju Bildjournalen och i mitten på den fanns alltid en Elefantbild på ett känt band ,ja så i stort set hela mitt tonårsrum var tapetserat med Elefantbilder smile.gif

Bästa skivköpet ?
malcolm
Någon av ABBA-skivorna, de flesta andra hade bara enstaka bra låtar men ABBA var bra i stort sett rakt igenom.

Har du åkt amulans någon gång?
Aqvakul
Nej, aldrig

Vad anser du om svensk sjukvård?
Mollis
För mig personligen har den funkat bra men jag vet ju att den inte funkar bra för väldigt många, utförsäkringar, utförsäljningar och staffettläkare är tre saker som inte är bra.

Har du några cravings som du blir så där jättesugen på att du bara måste ha det, helst på en gång? (jag har tre, parmesanost, lakrits och en sallad med vinegrättdressing, fast inte alla samtidigt)
hattstugan
Nej!

Är det nåt sevärt på TV i kväll?
Eva i Skåne
Inget som lockar mig precis

Vill du ha enkel- eller vändstekta ägg?
malcolm
enstekt

Gillar du kaviar på ägg?
Eva i Skåne
ja

Gillar du räkor?
Biggan_
Mmmm....räkor är gudagott!

Äter du mycket apelsiner nu när dom är som godast?
zissi
Alldeles för många.

Gillar du clementiner? (Fick en idag med tokmycket kärnor i)
Biggan_
Jag gillar clementinerna bara vid juletid. Jag tycker inte dom är så goda nu.

Har du sett några vårtecken än?
zissi

En nyckelpiga som kröp runt på rumsfönstret när solen sken där. Snön är ju kvar så inte så mycket att se på marken än.

Vad längtar du efter mest på våren?
Biggan_
Första vårblommorna!

Använder du läsplatta?
zissi
Nej, har bara en laptop.

Sms:ar du ofta?
Biggan_
Nej inte så ofta.

Har du kollat svt på datorn idag? Det är ju premiär idag för direktsändningar.
malcolm
Nej, visste inte ens om det.

Hur gör man?
Eva i Skåne
Vet inte. Är det inte som Svt play?

Har du välskötta fötter?
malcolm
Vet inte, ägnar dem inget större intresse men jag har blivit erbjuden fotvård från vårdcentralen, det är tydligen inte ovanligt att diabetesdrabbade får problem med fötterna fast än så länge har jag avböjt.

Vad åt du till frukost/lunch idag?
Eva i Skåne
två frallor och tre glas mjölk som en väldigt sen lunch

Äger du nån hatt?

malcolm
Ja, en gammal Stetson från USA som jag har ärvt från min farfar, ser ut som de hattar som ridande polisen har i Canada men den är för liten för mig.

Har du varit ute idag?
Eva i Skåne
Usch ja, en massa ärenden tillsammans med sonen. Du vet "Mamas taxi" rolleyes.gif

Curlar du för dina barn?
malcolm
Inte numera.

Har dina barn arbete?
Eva i Skåne
Nej, yngste studerar, nästa har aktivitetsersättning, tredje har varit långstidssjukskriven, äldsta är hemmafru i Turkiet.

Kan du förstå av ovan att vår ekonomi är ansträngd???
Uggi
Det kan jag mycket väl förstå.

Har ni någon snö kvar på marken?
Myosotis
Ja trostar.gif

Ska vi råna en bank tillsammans?

Svar till Eva.

CITAT (Uggi @ 06-02-2013, 18:06) *
Har ni någon snö kvar på marken?

Japp, kom flera centimeter nysnö idag utöver det som redan låg.
Eva i Skåne
Jag tycker det verkar vara så dålig utdelning på bankrån nu för tiden, så jag tror inte det värt riskerna Myo

Drömmer du om en storvinst?
Myosotis
fegis wink.gif jag har ju flyktbil!! Nja tror inte på storvinst, jag spelar ju inte ens.

brukar du köpa lotter?
Eva i Skåne
Ett par trisslotter i månaden, men inte mer än så så chanserna till storvinst är inte stor

gillar du banan i kakor/desserter?
Myosotis
om jag får övermogna bananer över bakar jag bananbröd (kaka), annars vet jag inte.

hur vill du ha dina bananer? gröna, gula, bruna, ekologiska?
Eva i Skåne
köper ekologiska till 90%. dom brukar ha mest smak. Gula ska dom vara, inte gröna och inte brunprickiga

Brukar du gå utan strumpor inne?

Myosotis
På sommaren. På vintern är det två par tjocka strumpor och tofflor, annars trillar fötterna av.

Har du också kallt på golvet?
Eva i Skåne
Ja, jag tycker det

Använder du Skype?
malcolm
Nej men sonen gör det, pratar mycket engelska där till min förvåning.

Är du bra på språk?
Eva i Skåne
Nej, man glömmer det som inte används. Engelska går väl hyfsat

Vilka språk läste du i skolan?
malcolm
Engelska och tyska.

Följer du Bert Egerbladh:s serie " jag minns mitt xx-tal" på SVT?
Eva i Skåne
Jag har nog inte sett alla avsnitten, men de flesta

Är du trött nu?
malcolm
Ja

När brukar du krypa till kojs?
Eva i Skåne
Oftast runt tio - halv elva

Känner du dig utvilad när du vaknar?
malcolm
Ganska så men det går snabbt över..

Vaknar du ofta på nätterna?
Myosotis
vaknar för minsta ljud och tror att det är inbrottstjuvar sad.gif

är du ofta rädd?
malcolm
Nej

Är du mörkrädd?
Myosotis
nej

hur mår du?
malcolm
Så där, jobbigt att vara utan varmvatten och så är jag bekymrad för sommarens utförsäkring.

Har du något roligt att se fram emot?
Biggan_
Ja, våren! wub.gif

Får du onödigt mycket reklam i postlådan?
zissi
Nej, har sagt ifrån mig den. Så skönt!

Hur dags får du morgontidningen? (om du nu inte är så modern så du läser den på nätet)
malcolm
Nej, jag har satt upp en skylt: "ingen reklam tack".

Får du mycket reklam i din e-post?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon