Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133
hattstugan
Jodå! Inga problem med det!

HAr du sett den vackra fullmånen?
Uggi
Ja jag har sett den växa till och nu snart i avtagande.

Ser du på deckaren på 4an kl. 9?
hattstugan
Nej då är det dags att gå till sängs!

Är du nöjd med din dag?
Natur liv
Jodå, det gick bra att jobba.

Ska du jobba mer den här veckan?
hattstugan
Ja imorgon

Har du nån semester kvar?
Eva i Skåne
Ja en vecka som jag ska ha i oktober

Ser du nåt på DN-galan som går nu på Svt?
Motti
Nix !har varit ute i trädgården och växthuset vattnat och pysslat och lekt med Tea hund sparkat boll och tränat lydnad .

Tar du till vara de här fina sensommarkvällarna ute eller tittar du hellre på TV ?
Natur liv
På kvällarna efter jobbet är jag inne för det mesta. Jag jobbar ju ute typ 6 timmar om dagen, så de får räcka oavsett väder. På helgerna är jag ute mycket och teven får klara sig själv.

Visst är teven bra att somna till?
malcolm
Rena sömnpillret.

Har du TV i sovrummet?
Aqvakul
absolut inte

Hur är vädret idag?
malcolm
Soligt men blåser kyligt, +18°C

Är sommaren slut nu?
Natur liv
Nä, det är varmt och skönt fortfarande, så det känns som sommar.

Har du skördat allt som behövs för i år?
Eva i Skåne
Nej, jag har squash och några tomater kvar, men jag har inga mängder som ska sparas utan bara som förbrukas efter hand

Har du gott om äpplen i år?
malcolm
Nej, tror det beror på att jag inte har något äppelträd.

Vilka fruktträd har du?
hattstugan
Endast döda sådana!

Är det kallt nu hos dig?
Motti
Inte speciellt vi har haft en riktigt fin Brittsommardag här och fler blir det enligt SMHI smile.gif Har inte vinterförvarat våra utedynor än wink.gif

Men visst gick den här sommaren superfort ?liksom i Varpfart så nu undrar man va i all sin da hände ?
Natur liv
Man kan verkligen undra, sommaren försvinner alldeles för fort. Framförallt tar semestern slut för tidigt.

Är din semester slut?
hattstugan
Hade endast 1 vecka! Men blir arbetslös den 2 sept så .......

Skiner solen?
Natur liv
Ja, det ser ut att bli en fin sensommardag.

Har du någon hängmatta att vila dig i?
hattstugan
Nä skulle nog bli sjösjuk då!

Ska du vara ute idag?
Eva i Skåne
Absolut

Har du varit vaken länge?
Natur liv
Några timmar.

Vad tänker du göra idag?
malcolm
Reda ut vilken säkring som är vilken här hemma.

Går det ofta proppar hemma hos dig?
Natur liv
Nej, det var länge sedan sist. Faktiskt ingen så länge jag har bott här.

Vilken typ av propp har du? Gamla eller nya som man inte byter?
malcolm
Köpte automatsäkringar igår som passar i den gamla centralen men nu har en "gått" och jag kan inte komma på vilken.

Har du varit strömlös en längre tid någon gång?
Eva i Skåne
Efter Gudrun var vi strömlösa i stugan några dagar. Efter nån annan storm för ca 15 år sedan var vi strömlösa ett dygn hemma

Har du nån elektriker i bekantskapen, som kan hjälpa när du får el-problem?
malcolm
Ja men jag klarar de flesta elproblem själv eftersom jag jobbat med el i hela mitt yrkesverksamma liv och har mätinstrument och liknande hemma.

Har du någon back-up för strömavbrott för att laga mat etc.?
Eva i Skåne
Nja, gasolgrillen och på vedkaminen kan man ju koka åtminstone vatten. Det finns nog något gammalt campingkök liggande nånstans också, men eftersom jag inte vet var nu kommer vi såklart inte hitta det om det skulle behövas i krisläge heller

Har du haft borrelia nån gång?
malcolm
Nej

Har du fungerande ficklampor hemma, dvs med fräscha batterier?
Natur liv
Ja, alltid. Även i handväskan har jag alltid en ficklampa. Något jag alltid har haft sedan jag av misstag åkte hem från jobbet utan (kollektivt) för flera år sedan. 2 km promenad genom skogen i kolmörker. Jag fick känna mig fram med fötterna för jag såg absolut ingenting.

Har du mörkt ute eller finns det alltid lampor?
hattstugan
Inga lampor här om inte jag tänder själv!

Har du tagit någon promenad idag?
Natur liv
Nja, bara till soptunnan och det räknas väl inte som promenad. 100-meters promenad typ.

Promenerar du varje dag?
Eva i Skåne
nej

Har du ätit några svenska plommon i år?
malcolm
Nej

Vilken är din favoritfrukt så här års?
Eva i Skåne
plommon smile.gif

Har du några fruktträd?
malcolm
Nej, hade ett bigarråträd förut men det gav så uselt med frukt och fåglarna tog det som blev men jag funderar på något till nästa sommar.

Skall du se något speciellt på TV ikväll?
Eva i Skåne
Har ingen koll på vad som kommer

Kan du rekommendera något?
malcolm
Nej, har ingen aning om vad som sänds ikväll.

Vilket fruktträd tycker du man skall ha i sin trädgård om man inte har något annat?
Eva i Skåne
ett äppleträd

Har du funderat på att skaffa ett familjeträd av någon fruktsort?
malcolm
Nej

Vilka äpplen är godast?
Natur liv
Pomona eller Aroma.

Har du flera sorters äpplen?
Eva i Skåne
Två. Vi hade ett familjeträd som vi flyttade ifrån sad.gif Det värsta var att nästa boende sågade ner det sad.gif sad.gif

Gillar du äpplekakor?
malcolm
Nej

Vilken tårta är godast?
hattstugan
Princess

Har dagen varit bra?
Eva i Skåne
Jadå

Är det läggdags snart?
hattstugan
Jo det lutar åt det!

Är du trött?
Motti
Inte så mycket ! har ju sovit i en vecka mellan tandvärken !nu är jag äntligen värkfri och njuter av varje sekund underbart att slippa att ha värk dygnet runt smiley_small_hug.gif Har haft en underbar helg med våra bästa vänner .

Har du släppt tanken på en förlängd sommar ? eller fortsätter du att njuta av varma sommarkvällar och ett rikt uteliv med vänner trädgård och djur ?
Natur liv
Jag njuter av sensommarvärmen, har legat i trädgårdssoffan och lyssnat på ljudbok hela helgen.

Vad händer idag?
Eva i Skåne
Inga speciella planer, men jag ska nog ta lite sticklingar av mina pelargoner

Vad blir det till frukost?
malcolm
Kaffe och mackor.

Drömmer du mycket?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon