Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Rossi
CITAT (Reserv @ 17-11-2006, 16:30)
Pyttipanna och ägg

Fredag, lördag och söndag ....? ohmy.gif
anna_rispan
det receptet har jag missat. är det godare än när man använder typ vanlig pajbotten??
Reserv
CITAT (Rossi @ 17-11-2006, 16:31)
CITAT (Reserv @ 17-11-2006, 16:30)
Pyttipanna och ägg

Fredag, lördag och söndag ....? ohmy.gif

Va??!! ohmy.gif unsure.gif Jasså rolleyes.gif Har inte tänkt så långt. I morron ska jag ut med några damer....dom ska servera nudelwok har jag hört rolleyes.gif vet jag inte ens om det går att äta tongue.gif På söndag beror det på om jag ligger och håller i huvet eller vart man vaknat nånstans rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif
Rossi
CITAT (anna_rispan @ 17-11-2006, 16:31)
det receptet har jag missat. är det godare än när man använder typ vanlig pajbotten??

Jag har aldrig testat vanlig pajbotten men det är nog lite nyttigare med nachoschips.

Jag försökte leta via sökfunktionen och ibland går det men ibland hänger det sig .... mad.gif
anna_rispan
CITAT (Rossi @ 17-11-2006, 16:37)

Jag har aldrig testat vanlig pajbotten men det är nog lite nyttigare med nachoschips.

Jag försökte leta via sökfunktionen och ibland går det men ibland hänger det sig .... mad.gif

jasså, ja kanske det. senast så gjorde vi med grahamsmjöl och vetekli har jag för mig. men är det mest köttfärs? man måste ha mycket grönsaker till antar jag?

vore trevligt om du hittade det.
Rossi
CITAT (Rossi @ 17-11-2006, 16:37)

Nu funkade sök-funktionen! Jag hittade receptet och det var mycket riktigt Magdis som la ut det här en gång i tiden.

Prova - det är enkelt och gott!

Tacogratäng

Ingredienser:
500g köttfärs
3 pressade vitlöksklyftor
2 gula lökar
1 påse tacokrydda
1 burk krossade tomater
2 dl creamfraiche
200g philadelphiaost
purjolök
riven ost

Så här gör du:
Bryn köttfärs, vitlök och gul lök. Tillsätt kryddan och tomaterna. Lägg allt i en ugnsfast form. Blanda ihop creamfraichen och philadephiaost. Bred över köttfärsen. Hacka purjolöken och häll över. Strö riven ost över och grädda i 20 min i 200 grader. Rör om innan serveringen. Servera med grönsallad och tacochips. Mycket gott och mättande lycka till.
anna_rispan
tack. man ska inte ha någon botten alls alltså? då är det ju busenkelt!
Rossi
Men, jisses. Nu när jag läser receptet på gratängen så är det inte alls det receptet som jag har följt. Sorry! Men Magdis recept är säkert gott också ....

Jag har nachoschips i botten och sen har jag köttfärs och tacoskryddor och tacossås som jag häller över och sen purjo över och sen har jag en sås av mager creme fraiche och vanlig creme fraiche och sen riven ost.

Synd att jag inte hittar "mitt" recept!
pejori
idag blir det Netas äppelpannkaka... smile.gif smile.gif
imorgon blir det kåldolmar och på söndag blir det potatisgratäng och fläskfilé smile.gif smile.gif
mulle
Halstrad strömming och en jättesallad blir det i morgon. Vad det blir på söndag vete fanken. Men jag hittade minst 30 fina gula kantareller idag och massor av trattisar...
Mulle
anna_rispan
Ikväll blir det soppa och ostgratinerade smörgåsar i ugn. Höstmat. Någon som har tips på extra tillbehör???
wolkenkrabber
ikväll blir det lätt gjort... rostat bröd med gräddfil, rödlök och rom....

imorgon blir det hemgjord pizza... med EXTRA mkt mozzarella
anna_rispan
CITAT (wolkenkrabber @ 17-11-2006, 18:59)

gott! kanske kan sno din idé där med toppingen på rostade brödet...hmmm
ingrid fuxwall
CITAT (wolkenkrabber @ 17-11-2006, 19:59)

Jag är lite före dig, åt idag det du ska ha i morgon smile.gif

ingrid
netaave
Pizza, tacos, hamburgare och söndagsstek.
*Stintan*
Idag blev det en sallad, imorgon köttfärsfylld paprika och eftersom jag tycker det är gott så gör jag så att det räcker till söndagsmiddag oxå smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Idag blev det den där kycklingen Tina gjorde för inte så länge sedan på Tv med rosmarin och citron samt hemgjort potatismos, god sås och smörstekta kantareller.
Hannele
Riktigt gammeldags plommonspäckad fläskkarré, smalt i munnen. wub.gif
På söndag blir det knytkalas,
jag ska stå för efterrätten, har inte hittat på något ännu, 8 portioner?
Sött och onyttigt ska det vara.
Pjater
Fläskpankaka med sylt mums biggrin.gif
Alba
Ikväll blir det kotletter i ugn - med svamp, grädde, creme fariche, sambal oelek, soja + ris

Jättegott

I morgon hoppas jag få äta rester av detta. Det är såå gott så jag äter gärna 2 dagar.
Farbror Blå
Jag är ensam med kisse i helgen, så det blir lite enklare mat. Lagar just nu lite Silikon-Arne.
oj förlåt Chili con carne heter det ju rolleyes.gif
Alba
CITAT (Farbror Blå @ 18-11-2006, 14:24)
Jag är ensam med kisse i helgen, så det blir lite enklare mat. Lagar just nu lite Silikon-Arne.
oj förlåt Chili con carne heter det ju rolleyes.gif

Silikon-Arne har jag aldrig hört
laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif tongue.gif
anna_rispan
vi ska prova tonfiskfilé från frysdisken, stekt i citronsaft, peppar o salt. tillsammans med potatis och cremefraiche franska örter. spännande!!!!
Magdis
Köttfärslimpa och potatis
netaave
CITAT (anna_rispan @ 19-11-2006, 18:16)
vi ska prova tonfiskfilé från frysdisken, stekt i citronsaft, peppar o salt. tillsammans med potatis och cremefraiche franska örter. spännande!!!!

Det är en riktig höjdare!
askar
Imorron ska här lagas Crepes i massor..
fyllning = stuvning med skinka , champinjoner och purjo. smile.gif
Gratineras med riven ost på... gott att ha i frysen
och ta fram när man blir sugen på något gott. smile.gif
Monica i Nässjö
I kväll blev det hemgjorda pizzor på mjuka tacobröd, krossade tomater, fyllning och ost, 5 min i 225gr varm ugn. Ungarna tog kebabkött, salami, räkor och oliver.
Själv körde jag gourmetvarianten med tomatskivor, parmaskinka, färska fikon och chevre´. Och till det blandad sallad med avocado. Mmmm!
stina
Ikväll blev det oxfilé med bakad potatis, vitlökssmör och grönsallad.

Imorgon blir det kalvsnitzel med ansjovis, kapris och citron

Söndag är inte bestämt ännu
anna_rispan
Sambon ville ha kebabrulle eller kebab med pommesfrites idag tror jag.

I går åt vi köttsoppa till lunch ( jag gjorde den från grunden o den blev ju jättegod!)

Middan var hos ett par kompisar o de bjöd på kyckligwok med nudlar, grönsallad och bröd. Mums!
Floppy
Blir fläskkotletter med stekt potatis och bea...riktigt fett och drypigt...lägger sig fint på mage och rumpa... tongue.gif laugh.gif ....men det är ju sååå gott... wub.gif
Alba
Tacogratäng m sallad och rostat bröd blir det i dag.
netaave
Ugnsstekt kyckling och potatisgratäng med purjo.
Stussi
Ris- och kasslergratäng med purjo.
Anma
Rimmad stekfläsk med potatis och brunsås och grönsallad.
Pirum
Idag fläskas det på rejält. Ja, inte med fläsk, men med oxfilé jag köpte på rea. Har aldrig köpt eller tillagat oxfilé förr, men, den kostade ca 30kr för en ok bit (svensk) så det var läge att prova. Till filén ätes Beate-potäter (egenodlad norsk sort), ekologiska ärter&morötter, ekologiska krossade tomater. Till detta drickes Åbros ekologiska klass II-öl.

Ja, rena lyxmiddagen, fast, den kostar nog inte mer än 50kr, vilket nog får anses vara ok då och då. smile.gif Enda felet är att middagen äts ensam, menmen, helt perfekt ska ju ingenting vara rolleyes.gif
Kathy
CITAT (Pirum @ 26-11-2006, 18:33)
Enda felet är att middagen äts ensam, menmen, helt perfekt ska ju ingenting vara.

Jag hade gärna gjort dig sällskap.
Här är det en fryst färdigrätt som gäller. sad.gif
elleave
Nu är det ju helg!!! tongue.gif *Lyfter upp tråden*

Till lunch blev det hamburgare och ikväll ska jag göra något med kyckling, bacon och pasta. I morgon blir det julkorv och potatismos, dagen till ära. biggrin.gif
askar
Julbord hade vi idag som vi avnjöt tillsammans med barn.m familj (11 pers)
En tradition som vi haft i ett antal år... att samlas och äta gott
lördag före första advent. smile.gif
linlin
Idag blev det tonfisksås med fullkornsspagetti till middag.
Imorgon blir det kålpudding med potatis och brunsås.
stina
Idag ska vi äta lutfisk. rolleyes.gif
*Stintan*
Åhh va gott men det får vänta till Lucia här wub.gif
netaave
Blev flygande Jakob igår i stället (se Elles inlägg) med fullkornsris.
Idag blir det då julkorv med hemlagat potatismos och rödkål.
linlin
Idag blev det en kycklinggryta innehållande ärtor, kyckling, morötter, potatis, lök, vitlök och passerade tomater + vatten + kryddor. Detta serverades med jasminris...mmm, mustig och god biggrin.gif
stina
Ikväll ska vi äta kalopps. (attans, nu blev jag osäker på hur det stavas... blink.gif )
Alba
Vi stökar och donar så för att göra det enkelt gick vi ut och åt i dag.
Vi år fläskfile med rotsaksgratäng och rödvinssås. Supergott.
Floppy
Har precis tryckt i mig lasagne... wub.gif ...favvo rätten nr 1... har ätit så mycket så att den nääääästan tongue.gif trycktes ut ur öronen... *mmmm* wub.gif
LadyG
Kassler, ris och en god sås på lätt-fraiche wub.gif

Och naturligtvis berg av grönsaker, det kan man äta mycket av wub.gif
Rossi
Ikväll blir det gnocchi med köttfärssås, imorgon blir det fläskkotlett med örtsås och hemmagjord klyftpotatis och på söndag blir det korv och mos.
karjo
Ikväll blir det parmesanpanerad kycklingfilé och klyftpotatis. smile.gif

Imorgon... Ja, det återstår att se...
Rossi
Imorgon ska vi ha tortillas, på lördag burgundisk gryta med potatis till och på söndag blir det en orientalisk gryta med räkor och curry och ris till.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon