Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
karjo
Här blir det tacos, med massor med hemgjord guacamole *slurp*, och imorgon blir vi bjudna på smörgåstårta!
torvan
samma här, nachotallrik med massor av smält ost o guacamole wub.gif
har varit utan ugn en dryg månad så nu blr det bara gamla favoriter ett tag.
Beachen får vänta ett tag... rolleyes.gif torvan
yoyce
Tror att jag hoppar maten i helgen och hoppas på utelivet istället. smile.gif
torvan
låter kul, det var ett tag sen..en annan får trösta sig med god mat i stället laugh.gif torvan
Bee
Här blev det cowboymat, dvs chiliconcarne (sonen döpte rätten när han var liten och såg på westernserier på tv).
Tyvärr hade jag bara burkar med bönor från Pride och inte dm goda från Heinz så det blev väl en 2+ på en 5-gradig skala.
Men det vita brödet med frön på var gott smile.gif
Och vinet var och är gott!
askar
CITAT (Bee @ 16-02-2007, 19:21)
Här blev det cowboymat, dvs chiliconcarne (sonen döpte rätten när han var liten och såg på westernserier på tv).
Tyvärr hade jag bara burkar med bönor från Pride och inte dm goda från Heinz så det blev väl en 2+ på en 5-gradig skala.
Men det vita brödet med frön på var gott smile.gif
Och vinet var och är gott!

Chili Con Carne åt vi häromdan... det var minst 2 år sen sist.
Jesses vad gott med rostad fralla till.smile.gif

Vi hade Heinz bönor... vågar inte köpa andra efter att grannen hittade massor med larver i burken med billiga bönor från ÖB.
Merlin
På lördag blir det

kycklingfile i vitvin-cremefraiche sås och tagliatelle, gurksallad. Till efterrätt: fruktsallad med glass och lättvispad grädde

Och på söndag

potatisgratäng och kassler, grönsallad. Till efterrätt:
kladdkaka och vaniljvisp

Psst: vi kommer inte att mäta våra kolesterolvärden den närmsta tiden rolleyes.gif
Rossi
Ikväll blir det laxspaghetti med parmesanost.
På lördag blir det en kycklingrätt med pestosås och fänkål.
På söndag blir det kasslergratäng med potatismos.
anna_rispan
I kväll blir det nog grillad tonfisk med quinoa o sambons hemliga kalla fisksås
sallad med kräfta nån annan dag under helgen
karjo
Imorgon ska vi äta pastasallad med salami, oliver, ruccola och soltorkade tomater. Det blir nog gott! smile.gif
Pirum
I helgen, tja, idag blir det Frieslander-potatis med köttbullar etc. Brukar inte köpa potatis på sommaren, men eftersom jag inte smakat sorten tidigare, och den dessutom var ekologiskt odlad så... smile.gif
Rossi
Ikväll ska vi ha laxspagetti med parmesanost och creme fraiche. Mycket gott!

Imorgon blir det en fläskfilégryta med ris och sen hemmagjord choklamousse till efterrätt.

På söndag ska vi ha fyllda lövbiffar med potatisgratäng.
Betty
Hmmm... fredag idag, då blir det fredagspizza! rolleyes.gif
Mollis
Här blir det älggryta med svart tumpetsvamp, grädde o annat gott.

//Mollis
Krolliljan
"Hämtmat" blir det helt säkert i kväll blink.gif
lisselbo
Ikväll blir det kycklinfilé som jag fyllt med vilöksost och lindat bacon runt.
Till det blir det klyftpotatis och vitlökssås + bröd.
Ett gott vin blir det också.
Imorgon vet jag inte riktigt.
herkules
i dag blev det stekta fläskkotletter m potatiskaka o rödvinssås, i morgon fläskpannkaka m lingonsylt och på söndag älggryta m svamp o kokt potatis
AnnammA
Älgstek någon utav helgdagarna.
ninnisky
I morgon blir det lammstek med ugnsstekta rotfrukter och ingefärspäron med cognacsgrädde till efterrätt.
Ett gott rödvin blir det också !
Söndag troligen lax i någon form.
Magdis
Ikväll åt vi fläskfilé med curry och banan. Ris till.
Tosan
Åh det verkar som om många ska äta älgkött... Undrar om jag ska ta fram sista steken till i morrn g.gif
ingrid fuxwall
Nu har jag kokat en 10 liters gryta ärtsoppa och en ännu större gryta med brunabönor så det får nog bli något av det i morgon
Netha
CITAT (Rossi @ 02-11-2007, 14:53) *
Ikväll ska vi ha laxspagetti med parmesanost och creme fraiche. Mycket gott!

Imorgon blir det en fläskfilégryta med ris och sen hemmagjord choklamousse till efterrätt.

På söndag ska vi ha fyllda lövbiffar med potatisgratäng.

Rossi... har du recept recept på fylld lövbiff?
Jag har ett kg i frysen, men har tappat inspiration och det blir oftast strimlat. sad.gif

Gärna också recept till fläskfilegryta... jag lagar det ofta och tar tacksamt emot nya idéer.smile.gif
Lilla Birka
Idag: Laxfilé unde parmatäcke ovanpå ugnstekta rotfrukter:potatis, palsternacka, fänkål, rödlök, orange paprika men ett glas dunavar pinot gris.
Imorgon: Fylld lövbiff (svenskt höglandskött) med ugnsbakade rotfrukter, ungefär samma som idag. Det blir nog ett glas Santa Helena till detta.
Söndag:Oreganokyckling och ev basmatiris alt. pressad potatis eller (som vanligt) ugnsstekta rotfrukter, något vi verkligen gillar!
Dessert idag: Hälsinge ostkaka med hemgjord hallonsylt och vispgrädde
Dessert imorgon: Chokladmousse med körsbärssås med tillsats av rom, en klick vispgrädde, en tunn mörk chokladbit nedstucken i portionen.
Dessert på söndag: några bra förslag?

CITAT (Netha @ 02-11-2007, 21:31) *
Rossi... har du recept recept på fylld lövbiff?
Jag har ett kg i frysen, men har tappat inspiration och det blir oftast strimlat. sad.gif

Gärna också recept till fläskfilegryta... jag lagar det ofta och tar tacksamt emot nya idéer.smile.gif

Du Netha, gå in på ICA:s hemsida och skriv lövbiff i söket på recept så får du flera olika förslag!
Tosan
Får jag äta efterrätt hos dig imorrn?
På söndag kan du ha jordgubbspaj med pösig vaniljsås
Lilla Birka
CITAT (Tosan @ 02-11-2007, 21:50) *
Får jag äta efterrätt hos dig imorrn?
På söndag kan du ha jordgubbspaj med pösig vaniljsås

Hinner du ner då? Välkommen i så fall!
aanderss
jag vet inte ad jag skall ha i helgen
Netha
CITAT (Lilla Birka @ 02-11-2007, 21:50) *
Idag: Laxfilé unde parmatäcke ovanpå ugnstekta rotfrukter:potatis, palsternacka, fänkål, rödlök, orange paprika men ett glas dunavar pinot gris.
Imorgon: Fylld lövbiff (svenskt höglandskött) med ugnsbakade rotfrukter, ungefär samma som idag. Det blir nog ett glas Santa Helena till detta.
Söndag:Oreganokyckling och ev basmatiris alt. pressad potatis eller (som vanligt) ugnsstekta rotfrukter, något vi verkligen gillar!
Dessert idag: Hälsinge ostkaka med hemgjord hallonsylt och vispgrädde
Dessert imorgon: Chokladmousse med körsbärssås med tillsats av rom, en klick vispgrädde, en tunn mörk chokladbit nedstucken i portionen.
Dessert på söndag: några bra förslag?
Du Netha, gå in på ICA:s hemsida och skriv lövbiff i söket på recept så får du flera olika förslag!

Tack för tipset... ska kika in där. smile.gif
Tosan
CITAT (Lilla Birka @ 02-11-2007, 21:54) *
Hinner du ner då? Välkommen i så fall!

Jadå, buicken går bra, bara jag får ut gubben å byta vattenpump tongue.gif
LadyG
Idag blev det citronkryddad lax med räksås, ärtor och kokt potatis, imorgon lutar det åt att jag gör lammfärsbiffar med ungsrostade grönsaker och bönguacamole.
Lilla Birka
CITAT (Tosan @ 02-11-2007, 22:00) *
Jadå, buicken går bra, bara jag får ut gubben å byta vattenpump tongue.gif

Du får väl sätta fart på gubben, då! a0a.gif
Tosan
CITAT (Lilla Birka @ 02-11-2007, 22:13) *
Du får väl sätta fart på gubben, då! a0a.gif

Já, han är ute nu smile.gif
Fast jag undrar vem som ska göra min älgstek om jag drar ner till dig g.gif Jag kanske får ta den där chokladmoussen nån annan gång?
Lilla Birka
CITAT (Tosan @ 02-11-2007, 23:08) *
Já, han är ute nu smile.gif
Fast jag undrar vem som ska göra min älgstek om jag drar ner till dig g.gif Jag kanske får ta den där chokladmoussen nån annan gång?

Säj bara till! biggrin.gif
Tosan
Det ska jag biggrin.gif
Lilla Birka
Vill bara meddela att middagen gjorde lycka, gästerna blev nöjda! I rotsaksblandningen blev det förutom potatis också persiljerot, svartrot, fänkål, rotselleri, stjälkselleri, morötter, orange paprika, röd lök och broccoli. Salt, svartpeppar och chiliblandning, samt en halv pressad citron och olivolja.
estet
Ingenting har vi ätit till middag i helgen (hemma)! giggle.gif

Däremot har jag ätit goda middagar på jobbet både lördag och söndag. Stekt lax med romsås och ugnsstekt blandning av potatis o grönsaker på lördag. I dag blev det renskav med kapris och finhackade tomater i grytan som passade utmärkt till renköttets smak.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon