|
Här blir det tacos, med massor med hemgjord guacamole *slurp*, och imorgon blir vi bjudna på smörgåstårta!
samma här, nachotallrik med massor av smält ost o guacamole har varit utan ugn en dryg månad så nu blr det bara gamla favoriter ett tag. Beachen får vänta ett tag...  torvan
Tror att jag hoppar maten i helgen och hoppas på utelivet istället.
låter kul, det var ett tag sen..en annan får trösta sig med god mat i stället  torvan
Här blev det cowboymat, dvs chiliconcarne (sonen döpte rätten när han var liten och såg på westernserier på tv). Tyvärr hade jag bara burkar med bönor från Pride och inte dm goda från Heinz så det blev väl en 2+ på en 5-gradig skala. Men det vita brödet med frön på var gott  Och vinet var och är gott!
CITAT (Bee @ 16-02-2007, 19:21) Här blev det cowboymat, dvs chiliconcarne (sonen döpte rätten när han var liten och såg på westernserier på tv). Tyvärr hade jag bara burkar med bönor från Pride och inte dm goda från Heinz så det blev väl en 2+ på en 5-gradig skala. Men det vita brödet med frön på var gott  Och vinet var och är gott! Chili Con Carne åt vi häromdan... det var minst 2 år sen sist. Jesses vad gott med rostad fralla till.  Vi hade Heinz bönor... vågar inte köpa andra efter att grannen hittade massor med larver i burken med billiga bönor från ÖB.
På lördag blir det kycklingfile i vitvin-cremefraiche sås och tagliatelle, gurksallad. Till efterrätt: fruktsallad med glass och lättvispad grädde Och på söndag potatisgratäng och kassler, grönsallad. Till efterrätt: kladdkaka och vaniljvisp Psst: vi kommer inte att mäta våra kolesterolvärden den närmsta tiden
Ikväll blir det laxspaghetti med parmesanost. På lördag blir det en kycklingrätt med pestosås och fänkål. På söndag blir det kasslergratäng med potatismos.
anna_rispan
17-08-2007, 15:51
I kväll blir det nog grillad tonfisk med quinoa o sambons hemliga kalla fisksås sallad med kräfta nån annan dag under helgen
Imorgon ska vi äta pastasallad med salami, oliver, ruccola och soltorkade tomater. Det blir nog gott!
I helgen, tja, idag blir det Frieslander-potatis med köttbullar etc. Brukar inte köpa potatis på sommaren, men eftersom jag inte smakat sorten tidigare, och den dessutom var ekologiskt odlad så...
Ikväll ska vi ha laxspagetti med parmesanost och creme fraiche. Mycket gott!
Imorgon blir det en fläskfilégryta med ris och sen hemmagjord choklamousse till efterrätt.
På söndag ska vi ha fyllda lövbiffar med potatisgratäng.
Hmmm... fredag idag, då blir det fredagspizza!
Här blir det älggryta med svart tumpetsvamp, grädde o annat gott.
//Mollis
Krolliljan
02-11-2007, 15:44
"Hämtmat" blir det helt säkert i kväll
lisselbo
02-11-2007, 17:13
Ikväll blir det kycklinfilé som jag fyllt med vilöksost och lindat bacon runt. Till det blir det klyftpotatis och vitlökssås + bröd. Ett gott vin blir det också. Imorgon vet jag inte riktigt.
herkules
02-11-2007, 17:31
i dag blev det stekta fläskkotletter m potatiskaka o rödvinssås, i morgon fläskpannkaka m lingonsylt och på söndag älggryta m svamp o kokt potatis
AnnammA
02-11-2007, 18:21
Älgstek någon utav helgdagarna.
ninnisky
02-11-2007, 18:21
I morgon blir det lammstek med ugnsstekta rotfrukter och ingefärspäron med cognacsgrädde till efterrätt. Ett gott rödvin blir det också ! Söndag troligen lax i någon form.
Ikväll åt vi fläskfilé med curry och banan. Ris till.
Åh det verkar som om många ska äta älgkött... Undrar om jag ska ta fram sista steken till i morrn
ingrid fuxwall
02-11-2007, 20:38
Nu har jag kokat en 10 liters gryta ärtsoppa och en ännu större gryta med brunabönor så det får nog bli något av det i morgon
CITAT (Rossi @ 02-11-2007, 14:53)  Ikväll ska vi ha laxspagetti med parmesanost och creme fraiche. Mycket gott!
Imorgon blir det en fläskfilégryta med ris och sen hemmagjord choklamousse till efterrätt.
På söndag ska vi ha fyllda lövbiffar med potatisgratäng. Rossi... har du recept recept på fylld lövbiff? Jag har ett kg i frysen, men har tappat inspiration och det blir oftast strimlat. Gärna också recept till fläskfilegryta... jag lagar det ofta och tar tacksamt emot nya idéer.
Lilla Birka
02-11-2007, 21:50
Idag: Laxfilé unde parmatäcke ovanpå ugnstekta rotfrukter:potatis, palsternacka, fänkål, rödlök, orange paprika men ett glas dunavar pinot gris. Imorgon: Fylld lövbiff (svenskt höglandskött) med ugnsbakade rotfrukter, ungefär samma som idag. Det blir nog ett glas Santa Helena till detta. Söndag:Oreganokyckling och ev basmatiris alt. pressad potatis eller (som vanligt) ugnsstekta rotfrukter, något vi verkligen gillar! Dessert idag: Hälsinge ostkaka med hemgjord hallonsylt och vispgrädde Dessert imorgon: Chokladmousse med körsbärssås med tillsats av rom, en klick vispgrädde, en tunn mörk chokladbit nedstucken i portionen. Dessert på söndag: några bra förslag? CITAT (Netha @ 02-11-2007, 21:31)  Rossi... har du recept recept på fylld lövbiff? Jag har ett kg i frysen, men har tappat inspiration och det blir oftast strimlat. Gärna också recept till fläskfilegryta... jag lagar det ofta och tar tacksamt emot nya idéer.  Du Netha, gå in på ICA:s hemsida och skriv lövbiff i söket på recept så får du flera olika förslag!
Får jag äta efterrätt hos dig imorrn? På söndag kan du ha jordgubbspaj med pösig vaniljsås
Lilla Birka
02-11-2007, 21:54
CITAT (Tosan @ 02-11-2007, 21:50)  Får jag äta efterrätt hos dig imorrn? På söndag kan du ha jordgubbspaj med pösig vaniljsås Hinner du ner då? Välkommen i så fall!
aanderss
02-11-2007, 21:55
jag vet inte ad jag skall ha i helgen
CITAT (Lilla Birka @ 02-11-2007, 21:50)  Idag: Laxfilé unde parmatäcke ovanpå ugnstekta rotfrukter:potatis, palsternacka, fänkål, rödlök, orange paprika men ett glas dunavar pinot gris. Imorgon: Fylld lövbiff (svenskt höglandskött) med ugnsbakade rotfrukter, ungefär samma som idag. Det blir nog ett glas Santa Helena till detta. Söndag:Oreganokyckling och ev basmatiris alt. pressad potatis eller (som vanligt) ugnsstekta rotfrukter, något vi verkligen gillar! Dessert idag: Hälsinge ostkaka med hemgjord hallonsylt och vispgrädde Dessert imorgon: Chokladmousse med körsbärssås med tillsats av rom, en klick vispgrädde, en tunn mörk chokladbit nedstucken i portionen. Dessert på söndag: några bra förslag? Du Netha, gå in på ICA:s hemsida och skriv lövbiff i söket på recept så får du flera olika förslag! Tack för tipset... ska kika in där.
CITAT (Lilla Birka @ 02-11-2007, 21:54)  Hinner du ner då? Välkommen i så fall! Jadå, buicken går bra, bara jag får ut gubben å byta vattenpump
Idag blev det citronkryddad lax med räksås, ärtor och kokt potatis, imorgon lutar det åt att jag gör lammfärsbiffar med ungsrostade grönsaker och bönguacamole.
Lilla Birka
02-11-2007, 22:13
CITAT (Tosan @ 02-11-2007, 22:00)  Jadå, buicken går bra, bara jag får ut gubben å byta vattenpump  Du får väl sätta fart på gubben, då!
CITAT (Lilla Birka @ 02-11-2007, 22:13)  Du får väl sätta fart på gubben, då!  Já, han är ute nu Fast jag undrar vem som ska göra min älgstek om jag drar ner till dig  Jag kanske får ta den där chokladmoussen nån annan gång?
Lilla Birka
02-11-2007, 23:24
CITAT (Tosan @ 02-11-2007, 23:08)  Já, han är ute nu Fast jag undrar vem som ska göra min älgstek om jag drar ner till dig  Jag kanske får ta den där chokladmoussen nån annan gång? Säj bara till!
Det ska jag
Lilla Birka
03-11-2007, 22:58
Vill bara meddela att middagen gjorde lycka, gästerna blev nöjda! I rotsaksblandningen blev det förutom potatis också persiljerot, svartrot, fänkål, rotselleri, stjälkselleri, morötter, orange paprika, röd lök och broccoli. Salt, svartpeppar och chiliblandning, samt en halv pressad citron och olivolja.
Ingenting har vi ätit till middag i helgen (hemma)! Däremot har jag ätit goda middagar på jobbet både lördag och söndag. Stekt lax med romsås och ugnsstekt blandning av potatis o grönsaker på lördag. I dag blev det renskav med kapris och finhackade tomater i grytan som passade utmärkt till renköttets smak.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|