|
Hannele
24-09-2005, 16:47
CITAT (pejori @ 24-09-2005, 17:40) är det inte samtal man för så behövs ju inte odla alls?  Vi ska inte ha samtal mellan två personer, vi ska försöka skriva så att det kan intressera fler och inte utestänga någon. Annars är detta inget allmänt forum, som är öppen för alla.
Ett levande forum får vi genom att det ställs och svaras på frågor, genom att man får förtroende för de som är extra kunniga och alltid ger bra svar på svåra frågor. Ett levande forum får vi genom att många genuint växtintresserade människor samlas här och utbyter erfarenheter. Ett levande forum har Odla varit sedan jag började att följa det 1997 tror jag genom att prenummerera på nyhetsbrevet, medlem blev jag långt senare. Jag tycker inte att den separerade avdelningen småprat tillför något. Det utvecklades precis som jag var rädd för när jag röstade emot att den skulle öppnas. Den har blivit en tummelplats för marginellt växtintresserade som inte skulle vara här (enligt vad de själva säger) om avdelningen inte fanns. Jag tycker att den avdelningen ska läggas ner och att forumet ska återgå till den utformning det hade innan den avdelningen öppnades. Jag tycker också att det är bottenlöst oförskämt att vifta undan Inas förslag på det sätt som gjorts här. Hon sätter fingret, gång på gång, på det som håller på att gå överstyr och det är bedrövligt att inte flera ser det. Jag beklagar att ytterligare en omtyckt medlem valt att avgå. Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 24-09-2005, 18:17) Jag tycker också att det är bottenlöst oförskämt att vifta undan Inas förslag på det sätt som gjorts här. Det är väl ingen som har viftat undan nåt!! Några har skrivit vad dom tycker. Och den dan vi inte får ha avvikande åsikter så är det ju inte längre ett diskussionsforum. Tycker också att det är trist när någon slutar för att dom inte trivs. Men så är det på alla forum. Odla är inget undantag där. Å andra sidan kommer flera nya medlemmar varje dag, och förhoppningsvis blir det trevliga bekantskaper. Jag tror jag sällar mig till skaran som sätter mig på händerna och tejpar ihop munnen. Den här diskussionen kommer knappast att leda någonstans ändå.
Jag skulle vilja påstå att det är betydligt fler som slutar här på grund av allt gnäll. Märk väl att det är samma personer varje gång som är missnöjda och vill vara diktatorer över hela forumet.  Utgår man från det så ser man att det faktiskt inte är så många som är missnöjda med forumet. Nu börjar jag faktiskt ilskna till på detta tjat om att småprat borde läggas ner för att en enstaka person inte tycker att det tillför någonting Kanske jag ska kräva att avdelningen Djur och natur läggs ner bara för att den inte intresserar mig !!?? Nej det gör jag inte, utan jag låter bli att läsa där bara. Det är så enkelt som så!
Tråkigt att du lämnar oss Ina.
Pratet om fler moderatorer är intressant.. Många andra forum jag är aktiv i finns det fler som styr upp, men det betyder inte att stämningen är bättre för det. Bara att vissa inlägg eller trådar försvinner snabbare. Tror inte att vi behöver det. (Det brukar inte ta lång tid för Ingmar att städa. Har bara anmält till honom en gång och då fixade han på en kvart.)
Det här är inte Lunarstorm. Vi är vuxna.
Hannele
24-09-2005, 18:44
CITAT (pejori @ 24-09-2005, 17:47)  :lol: :lol: :lol: som sagt...du ger mej goda skratt, hela tiden  CITAT (Fenja @ 24-09-2005, 18:17) Jag tycker också att det är bottenlöst oförskämt att vifta undan Inas förslag på det sätt som gjorts här. Ja, synd, det bara flamsas, spelar ingen roll, om någon blir ledsen.
CITAT (Hannele @ 24-09-2005, 17:47) Vi ska inte ha samtal mellan två personer, vi ska försöka skriva så att det kan intressera fler och inte utestänga någon. Har vem bestämt?  Om Ingemar skulle tycka så så tror jag faktiskt att han säger till också, men nu har han inte sagt nåt och då tycker inte jag att enstaka forumister ska gnälla heller. Att några slutar tror jag också som Magdis beror på allt gnäll som i sin tur leder till ännu mera spänningar och eventuella osämjor. Att frågan ska intressera många, det gör dom i dom separata intresseavdelningarna, i småprat så får var och en som vill hoppa in i ett samtal. När har du Hannele blivit undanstött med en kommentar att det är privatsnack?  Nä, just det aldrig, sitt då inte och säg att det är en chat mellan två personer, det är bara det att ingen ännu hoppat in i konversationen. Jag vill så gärna kunna hejda mig och sätta mig på händerna istället, men jag går hellre ifrån datorn, men när man kommer tillbaks och ser att det är ännu mer urbota........ kommentarer så får man juh ett spel.  Om ni inte gillar småprat så håll er härifrån då, varför sitter ni som ogillar småprat och bara gnäller ideligen i.......just det småprat ?
zaaritha
24-09-2005, 18:53
Hårt--men rätt!
Hannele
24-09-2005, 19:30
CITAT (AnitaGg @ 24-09-2005, 17:08) Om det är någon speciell person som man inte gillar, så är det väl bara att undvika den då, och prata med dom man trivs med. Det är ju också en sorts mobbning.
birgitek
24-09-2005, 19:58
CITAT (AnitaGg @ 24-09-2005, 15:41) CITAT (Berith @ 24-09-2005, 15:13) Jaha... nu har Ina gett sej iväg också. Undrar vem som vann nåt på det. Undrar också vem i ordningen det var. Förjäkligt är det! Men kära nån alltså!!! Så du menar på fullt allvar att så fort en medlem är missnöjd med något på forumet så ska alla andra rätta in sig i ledet? Eller är det vissa utvalda (i så fall av vem) som har denna förmån? När man går ut på det här sättet som Ina nu gör, så är det rätt så barnsligt tycker jag. Som ett litet barn som stampar och skriker när hon inte får sin vilja fram. Trivs man inte, så är det så. Synd, men så ser det ju ut här i livet. Finns ingen anledning att göra någon affär av det. Sen har jag samma fråga som Reserv .... vunnit vadå? Det här skulle kunna vara skrivet av mej, håller med till hundra %. Tycker det är tröttsamt med alla som talar vitt och brett om att sluta för att forumet inte är exakt som dom vill ha det. Om Ina vill sluta för att hon tycker att forumet är fel och ostrukturerat, OK det är hennes problem, men varför göra en så stor sak av det. Egentligen förstår jag inte vad Ina ville med sitt inlägg. Ville hon rätta in alla andra i "sitt led" eller vara "vän av ordning" Det som jag har upplevt som det mest positiva med detta forum är att det är "högt i taket", tyvärr så verkar inte alla klara det. Fölr min del tycker jag det borde finnas plats för alla och alla olika åsikter och sätt att vara här. Vidare tytcker jag detta rop på moderatorer hela tiden är tröttsamt, jag tycker inte att man skall få ta bort inlägg utom i ytterst extrema fall. Nu läser jag ju inte allt, men hittills har jag inte sett ett enda inlägg som varit berättigat att ta bort. Birgit Ek
CITAT (birgitek @ 24-09-2005, 20:58) CITAT (AnitaGg @ 24-09-2005, 15:41) CITAT (Berith @ 24-09-2005, 15:13) Jaha... nu har Ina gett sej iväg också. Undrar vem som vann nåt på det. Undrar också vem i ordningen det var. Förjäkligt är det! Men kära nån alltså!!! Så du menar på fullt allvar att så fort en medlem är missnöjd med något på forumet så ska alla andra rätta in sig i ledet? Eller är det vissa utvalda (i så fall av vem) som har denna förmån? När man går ut på det här sättet som Ina nu gör, så är det rätt så barnsligt tycker jag. Som ett litet barn som stampar och skriker när hon inte får sin vilja fram. Trivs man inte, så är det så. Synd, men så ser det ju ut här i livet. Finns ingen anledning att göra någon affär av det. Sen har jag samma fråga som Reserv .... vunnit vadå? Det här skulle kunna vara skrivet av mej, håller med till hundra %. Tycker det är tröttsamt med alla som talar vitt och brett om att sluta för att forumet inte är exakt som dom vill ha det. Om Ina vill sluta för att hon tycker att forumet är fel och ostrukturerat, OK det är hennes problem, men varför göra en så stor sak av det. Egentligen förstår jag inte vad Ina ville med sitt inlägg. Ville hon rätta in alla andra i "sitt led" eller vara "vän av ordning" Det som jag har upplevt som det mest positiva med detta forum är att det är "högt i taket", tyvärr så verkar inte alla klara det. Fölr min del tycker jag det borde finnas plats för alla och alla olika åsikter och sätt att vara här. Vidare tytcker jag detta rop på moderatorer hela tiden är tröttsamt, jag tycker inte att man skall få ta bort inlägg utom i ytterst extrema fall. Nu läser jag ju inte allt, men hittills har jag inte sett ett enda inlägg som varit berättigat att ta bort. Birgit Ek Jag håller med och tänker på tiden då jag basunerade ut att NU skulle jag lämna forumet men ändå kom jag tillbaka Jag ville så gärna att all skulle se just MIG och kunde göravadsomhelst för detta Här har jag verkligen lärt oerhört mycket om mig själv och det tack vare medlemmar som satte sig emot mig och mina skriverier
Madeleine1
24-09-2005, 20:58
Jag tycker att det är kul med diverse forum. Huvuduppgiften som jag ser det är att dela med sig av erfarenheter och nöjer man sig med det borde det ju inte behöva bli så mycket motsättningar. Det är när man börjar värdera det andra skrivit som det blir tok å elände.  Jag brukar undvika trådarna jag inte känner mig bekväm med. Det funkar för mig. Ha en riktigt skön helg i septembervärmen! Förresten tycker jag att det är himla tråkigt att du försvinner Ina. Jag minns dig som den första jag hade kontakt med här på forumet (tror att det var nåt svar på en fråga jag hade), så du känns lite som inventarie för mig.
Ni som tycker att forumet Småprat är helt värdelöst, ta och fundera på detta:
Om ni är i ett sällskap IRL med många olika slags personligheter som för samtal i olika grupper om olika ämnen, och ni råkar höra ett samtal som inte intresserar er, hur gör ni då? a) Kräver att alla samtal ska handla om sånt som intresserar er? b) Stampar i golvet och ropar på festarrangören? c) Går ut med buller och bång och annonserar att nu sticker ni härifrån för alla andra är dumma? d) Försöker du delta i samtalet och leda in det på det spår du vill, alternativt flyttar dig till en av de andra grupperna där de diskuterar nåt som intresserar dig?
Småprat handlar om just småprat. Här borde inte finnas några krav på att man ska vara kunnig på nåt annat än att småprata. Det finns inte en chans att alla inlägg ska intressera alla användare. Om man inte är intresserad av ett ämne, varför går man in i tråden och retar upp sig på den? Det är väl klart att det ibland blir ett samtal mellan två personer så länge ingen annan sticker emellan! Det är fullständigt omöjligt att alla trådar ska intressera alla 6000 medlemmar!!!
zaaritha
24-09-2005, 21:13
Ina; synd att du inte vill vara med, längre!!
Kattgräs
24-09-2005, 21:13
Brukar lämna partyn där några få står och skriker tvärs över rummen så att alla andra gäster måste gå någon annanstans för att kunna föra ett samtal.
zaaritha
24-09-2005, 21:14
kattgräs:
birgitek
24-09-2005, 21:32
CITAT (Kattgräs @ 24-09-2005, 22:13) Brukar lämna partyn där några få står och skriker tvärs över rummen så att alla andra gäster måste gå någon annanstans för att kunna föra ett samtal. Så bra, då är väl alla nöjda! Självklart skall man inte delta i något som man inte trivs med. Att kräva att dom andra skall ändra sej är något helt annat och jag antar att du inte kräver att festarrangören skall slänga ut vissa gäster eller sätta munkavel på dem. Birgit Ek
*Felix matte*
24-09-2005, 21:47
CITAT (Fenja @ 24-09-2005, 18:17) Jag tycker inte att den separerade avdelningen småprat tillför något. Det utvecklades precis som jag var rädd för när jag röstade emot att den skulle öppnas. Den har blivit en tummelplats för marginellt växtintresserade som inte skulle vara här (enligt vad de själva säger) om avdelningen inte fanns. Jag tycker att den avdelningen ska läggas ner och att forumet ska återgå till den utformning det hade innan den avdelningen öppnades. Idag har jag pausat ovanligt mycket från forumet och borde väl fortsatt så men hur jag än försökte sätta mej på mina händer så halkade de fram (har ju lammullsdyna  ) och nu måste jag bara få pränta ner vad jag tycker och tänker. Alltså...Om man vill att en avd ska läggas ner...varför skriver man i den då? Tummelplats för marginellt växtintresserade... Jag tar inte åt mig (intalar mig) fast jag gör det ändå Nä nu ska jag inte fördjupa mig mer i frågan. Har bara en önskan att ... nää jag vet inte. Men hur som haver så hoppas jag att du Fenja förstår varför jag citerar dig och skriver detta. Fridens hälsning till er alla
zaaritha
24-09-2005, 21:50
Fenja: gå inte in på "småprat", om det stör dej så mycket!!
Hur kommer det sig egentligen att varje gång som småprat fått tillbaks den härliga stämmningen (som dom flesta av oss juh faktiskt tycker om) så ska det startas nån tråd som drar ner stämmningen i botten? Sånt tycker jag är jädra egoistiskt, förstöra en hel avdelnings stämmning genom att gaffla om småprats vara eller inte vara. Det finns faktiskt mycket omtyckta personer som slutat på forumet bara för att det ska käftas så förbaskat, vem tar hänsyn till dom då? Inte fasen är det ni som fortsätter att käfta som tar hänsyn till den/dom. Bara för att allt inte intresserar er i småprat så behöver ni väl inte starta såna här och liknande trådar. Om jag inte är intresserad av t.ex. korgodling, så inte fasen går jag in i pallkrageavdelningen och hutar åt hannele att jag inte är intresserad av hennes korgar. Inte heller ber jag henne att skriva om sånt som faktiskt intresserar just mig, näe, för hon skriver om det hon tycker om i rätt avdelning. Det vi småpratare skriver om, det intresserar faktiskt oss, därför trivs vi härinne. Jag har trivts i andra avdelningar också, men varken känt mig särskilt välkommen eller uppskattad. Jag söker inte bekräftelse på min person, som 50 åring så vet jag mitt värde, men nu tycker jag att det är dags för missnöjespartiet på odla att avhålla sig från den här "skamfläcken" som ni anser den va´och låta oss ha våran stämmning ifred. Jag menar inte att ni inte är välkommna att va´här, bara ni skriver här för att ni tycker om att skriva här, eller tycker att ni kan tillföra något i en diskussion. Alla ska kunna tycka att det är en härlig samlingspunkt just småprat, det ställer inga villkor på att man ska va´expert i nåt ämne, bara att man ska få finnas just som man är. Tragiskt att nån över huvud taget ska behöva kliva ur odla, men Ina har gjort det valet själv, det går inte att skylla på småpratarna där, man väljer själv vilka avdelningar och trådar man besöker. Långt, svårläst och tråkigt vart det här. Det är sån jag är och känner mig just nu lång, svår och tråkig.
Hannele
24-09-2005, 22:45
Själv har jag inte sagt att jag ogillar Småprat eller vill ha ta bort det, men klart man undrar ibland, varför man söker sej till Odla.nu, om man är helt ointresserad av växter? CITAT (Fenja @ 24-09-2005, 18:17) Jag tycker också att det är bottenlöst oförskämt att vifta undan Inas förslag på det sätt som gjorts här. Hon sätter fingret, gång på gång, på det som håller på att gå överstyr och det är bedrövligt att inte flera ser det. Jag beklagar att ytterligare en omtyckt medlem valt att avgå. Ja, håller med och har försökt säga att det är synd att sådana här trådar bara flamsas bort, som med Bettsons. Lite respekt kan man försöka visa.
CITAT (Hannele @ 24-09-2005, 23:45) Själv har jag inte sagt att jag ogillar Småprat eller vill ha ta bort det, men klart man undrar ibland, varför man söker sej till Odla.nu, om man är helt ointresserad av växter? CITAT (Fenja @ 24-09-2005, 18:17) Jag tycker också att det är bottenlöst oförskämt att vifta undan Inas förslag på det sätt som gjorts här. Hon sätter fingret, gång på gång, på det som håller på att gå överstyr och det är bedrövligt att inte flera ser det. Jag beklagar att ytterligare en omtyckt medlem valt att avgå. Ja, håller med och har försökt säga att det är synd att sådana här trådar bara flamsas bort, som med Bettsons. Lite respekt kan man försöka visa. Vem har sagt att vi småpratare är ointresserade av växter? Vem har viftat undan Inas inlägg? Och vem har flamsat i den här tråden? Själv tycker jag att hela tråden fått en besk eftersmak och det är juh inget att varken flamsa till eller att ens skratta åt. Varför ska ni ens ha åsikter om hur småprat sköts, allrahelst då Fenja som anser att småprat inte tillför nåt, då undrar jag bara.........vilken avdelning är mest besökt av alla avdelningar på odla? Och varför då tror ni? Jo, för att den fyller en mycket stor funktion. Du snackar om respekt Hannele, visa den själv innan du kräver den av andra, respektera oss småpratare så ska vi nog kunna respektera dig också.
Biggan_
24-09-2005, 23:02
CITAT (Hannele @ 24-09-2005, 23:45) Själv har jag inte sagt att jag ogillar Småprat eller vill ha ta bort det, men klart man undrar ibland, varför man söker sej till Odla.nu, om man är helt ointresserad av växter? CITAT (Fenja @ 24-09-2005, 18:17) Jag tycker också att det är bottenlöst oförskämt att vifta undan Inas förslag på det sätt som gjorts här. Hon sätter fingret, gång på gång, på det som håller på att gå överstyr och det är bedrövligt att inte flera ser det. Jag beklagar att ytterligare en omtyckt medlem valt att avgå. Ja, håller med och har försökt säga att det är synd att sådana här trådar bara flamsas bort, som med Bettsons. Lite respekt kan man försöka visa. Vad vet du Hannele om småpratarnas växtintresse? Själv odlar jag orkidéer ( har närmare 200 stycken), jag har normalstor trädgård med mycket växter, damm, växthus och flera komposter. Jag läser nästan alla trådarna i de olika avdelningarna och lär mej ofta något nytt. Men jag har också reagerat på att många har blivit avsnästa och tillrättavisade tämligen burdust, därför skriver jag nästan aldrig i de andra avdelningarna utan håller mej till småprat som har en helt annan och trevligare atmosfär. Där väljer man vad man intresserar sej för och hoppar över det andra.
CITAT (Reserv @ 24-09-2005, 23:04) Hur kommer det sig egentligen att varje gång som småprat fått tillbaks den härliga stämmningen (som dom flesta av oss juh faktiskt tycker om) så ska det startas nån tråd som drar ner stämmningen i botten? Amen, där slog du spiken i huvudet. Det verkar som sagt bråkas mer om att det bråkas, än det rent faktiskt bråkas. Jag tycker forumet är bra. Heja Ingemar. "Alla" internetforum brukar ha en "off-topic", "misc", "blandat", "övrigt", "småprat" eller liknande, som ligger "utanför" forumets kärnämne. Jag tror att Odla skulle tappa schwunget om Småprat försvann.
Fialotta
24-09-2005, 23:10
CITAT (Pirum @ 25-09-2005, 00:02) CITAT (Reserv @ 24-09-2005, 23:04) Hur kommer det sig egentligen att varje gång som småprat fått tillbaks den härliga stämmningen (som dom flesta av oss juh faktiskt tycker om) så ska det startas nån tråd som drar ner stämmningen i botten? Amen, där slog du spiken i huvudet. Det verkar som sagt bråkas mer om att det bråkas, än det rent faktiskt bråkas. Jag tycker forumet är bra. Heja Ingemar. "Alla" internetforum brukar ha en "off-topic", "misc", "blandat", "övrigt", "småprat" eller liknande, som ligger "utanför" forumets kärnämne. Jag tror att Odla skulle tappa schwunget om Småprat försvann. Det tror jag oxå...som jag ser det nu efter den här tråden, så är det ju samma personer som hela tiden vill klanka på småprat och dyker bara upp här när det är nåt kiv nånstans...fattar inte hur ni tänker...småprat är ju just småprat...undrar om inte Ingemar ser sånt oxå...om jag vore honom skulle jag bli skittrött på sånt här
Hannele
24-09-2005, 23:11
CITAT (Birgitta P @ 25-09-2005, 00:02) Vad vet du Hannele om småpratarnas växtintresse? Jag visste, att du skulle missa poängen och fastna i detta, om jag skrev så. Jag menade inte just dej eller flertalet andra, jag råkade av misstag nämna ett antal, som själva sagt, att de är helt ointresserade av odling och de var dessa jag tänkte på. Mitt budskap var, att det är oförskämt att skämta bort allvarligt menade trådar, det sårar många. Många tröttnar.
Ophelia
24-09-2005, 23:12
Jag vill be om ursäkt och kan bara vädja till er förståelse men jag kommer aldrig att kunna samtala här så att ALLA ska kunna vilja vara med. Jag hyser inte sådana talanger att min spirituella förmåga lockar andra människor att deltaga. Det är verkligen inte min mening att utestänga men jag är bara så.....mänsklig. Hur många retorikkurser jag än skulle gå så saknas det något i min hjärna som lagrar färdigheter som skulle kunna göra mig till en fullkomlig social kompetent människa. Jag böjer mitt huvud inför tanken på att jag är ofullkomlig.
CITAT (Hannele @ 25-09-2005, 00:11) CITAT (Birgitta P @ 25-09-2005, 00:02) Vad vet du Hannele om småpratarnas växtintresse? Jag visste, att du skulle missa poängen och fastna i detta, om jag skrev så. Jag menade inte just dej eller flertalet andra, jag råkade av misstag nämna ett antal, som själva sagt, att de är helt ointresserade av odling och de var dessa jag tänkte på. Mitt budskap var, att det är oförskämt att skämta bort allvarligt menade trådar, det sårar många. Många tröttnar. Du har inte själv tänkt på alla småpratare som du själv sårar? Hur många har sagt att dom är helt ointresserade av växter? Det går säkert att räkna på dina båda händers fingrar, och det ska du straffa alla oss andra för, och det skulle inte va´oförskämt? Om det nu ä'r så att några få inte är intresserade av växter så kanske dom tillför småprat nåt ändå, här kan det faktiskt räcka med att ha glimten i ögat och en gnutta humor. Hit är alla välkommna, och då tycker jag att det är fel att som du nu sitta och klanka ner just på dom och påstå att det är där skon klämmer. Det är bara kvalificerat skitsnack, och du och ni andra som klagar och gnäller gör det juh bara för att dra igång nåt som inte finns, egotrippat till max alltså.
Hannele
24-09-2005, 23:18
CITAT (Reserv @ 25-09-2005, 00:17) Hit är alla välkommna Tack.
CITAT (Hannele @ 25-09-2005, 00:18) CITAT (Reserv @ 25-09-2005, 00:17) Hit är alla välkommna Tack.  Jaa, hör och häpna....till och med du Hannele
CITAT (Evgeni @ 24-09-2005, 09:23) Till syvende och sist ( gammalt uttryck) : Är det inte så att alla vi som befinner oss här har ett gemensamt intresse : - Djur, Natur Trädgård och krukor mm, i alla dess former? Annars skulle vi förmodligen inte hittat hit Och om då en fråga/konstaterande/påpekande råkar hamna i "fel" tråd kan det väl inte vara hela världen Det måste väl finnas andra saker som är viktigare än detta "dilemma"  Det var nån som sa att alla skulle synas.
CITAT (Hannele @ 24-09-2005, 23:45) Själv har jag inte sagt att jag ogillar Småprat eller vill ha ta bort det, men klart man undrar ibland, varför man söker sej till Odla.nu, om man är helt ointresserad av växter? Puh. Jag har haft en forumfri kväll och försöker nu på nattkvisten uppdatera det allra senaste. Puh, säger jag igen. Hannele, jag tror att det är ytterst, ytterst få i forumet som är totalt ointresserade av odling i någon form. Läs den lilla enkät jag startade för ett par veckor sedan där jag frågade forummedlemmarna om grunden till intresset! Läs den riktigt noga och kolla vilken signatur som skriver vad! Det har jag nämligen gjort. Man kan faktiskt vara intresserad av både växter och det forumsnack som här går under alla tänkbara namn från tjafs till svammel och som återfinns under rubriken "småprat". Alla seriösa trådar finns ju kvar. Var snäll och ge mig exempel på kontinuerligt missbruk i "pallkrageklubben", "ogräs och skadedjur", "krukväxter" o.s.v. (OBS, jag försvarar inte de urspårningar som har funnits. Det vill säga de forumister som inte har insett att här råder samma krav på allmän hyfs och pli som i övrigt i samhället. Men sånt finns, tyvärr. Men, med några få undantag, har urspårningarna skett i tråden "småprat"). Varför tror du att det finns en massa aktiva medlemmar som aldrig deltar i "småprat" men som dagligen skriver i de andra trådarna? Jo, de är intelligenta nog att se skillnaden och, utan att knorra, välja bort det som inte intresserar dem. Förlåt, men jag tror att du också borde göra som de verkligen kloka här i forumet - Kerstin, Big Gardener o.s.v. - och lämna bort "småprat". Då slipper du reta upp dig och vi slipper känslan av att bli betraktade som andra klassens forumister! DET ÄR VI NÄMLIGEN INTE!!!!! Nu blev detta riktat till Hannele men jag vill också adressera inlägget till Fenja. Ni är ju så underbart kunniga människor, kan ni inte vara lite generösa också? Mulle
Hannele
25-09-2005, 00:00
CITAT (mulle @ 25-09-2005, 00:45) Varför tror du att det finns en massa aktiva medlemmar som aldrig deltar i "småprat" men som dagligen skriver i de andra trådarna? Jo, de är intelligenta nog att se skillnaden och, utan att knorra, välja bort det som inte intresserar dem. Ja, och de skämtar inte bort allvarligt menade trådar.
Det där var bland det bästa jag läst idag
CITAT (mulle @ 25-09-2005, 00:45) CITAT (Hannele @ 24-09-2005, 23:45) Själv har jag inte sagt att jag ogillar Småprat eller vill ha ta bort det, men klart man undrar ibland, varför man söker sej till Odla.nu, om man är helt ointresserad av växter? Puh. Jag har haft en forumfri kväll och försöker nu på nattkvisten uppdatera det allra senaste. Puh, säger jag igen. Hannele, jag tror att det är ytterst, ytterst få i forumet som är totalt ointresserade av odling i någon form. Läs den lilla enkät jag startade för ett par veckor sedan där jag frågade forummedlemmarna om grunden till intresset! Läs den riktigt noga och kolla vilken signatur som skriver vad! Det har jag nämligen gjort. Man kan faktiskt vara intresserad av både växter och det forumsnack som här går under alla tänkbara namn från tjafs till svammel och som återfinns under rubriken "småprat". Alla seriösa trådar finns ju kvar. Var snäll och ge mig exempel på kontinuerligt missbruk i "pallkrageklubben", "ogräs och skadedjur", "krukväxter" o.s.v. (OBS, jag försvarar inte de urspårningar som har funnits. Det vill säga de forumister som inte har insett att här råder samma krav på allmän hyfs och pli som i övrigt i samhället. Men sånt finns, tyvärr. Men, med några få undantag, har urspårningarna skett i tråden "småprat"). Varför tror du att det finns en massa aktiva medlemmar som aldrig deltar i "småprat" men som dagligen skriver i de andra trådarna? Jo, de är intelligenta nog att se skillnaden och, utan att knorra, välja bort det som inte intresserar dem. Förlåt, men jag tror att du också borde göra som de verkligen kloka här i forumet - Kerstin, Big Gardener o.s.v. - och lämna bort "småprat". Då slipper du reta upp dig och vi slipper känslan av att bli betraktade som andra klassens forumister! DET ÄR VI NÄMLIGEN INTE!!!!! Nu blev detta riktat till Hannele men jag vill också adressera inlägget till Fenja. Ni är ju så underbart kunniga människor, kan ni inte vara lite generösa också? Mulle Det där var bland det bästa jag läst idag
CITAT (Hannele @ 25-09-2005, 01:00) CITAT (mulle @ 25-09-2005, 00:45) Varför tror du att det finns en massa aktiva medlemmar som aldrig deltar i "småprat" men som dagligen skriver i de andra trådarna? Jo, de är intelligenta nog att se skillnaden och, utan att knorra, välja bort det som inte intresserar dem. Ja, och de skämtar inte bort allvarligt menade trådar. Jag upprepar: Var snäll och ge mig exempel på kontinuerligt missbruk i "pallkrageklubben", "ogräs och skadedjur", "krukväxter" o.s.v. Mulle
Hannele
25-09-2005, 00:12
CITAT (mulle @ 25-09-2005, 00:45) Förlåt, men jag tror att du också borde göra som de verkligen kloka här i forumet - Kerstin, Big Gardener o.s.v. - och lämna bort "småprat". Då slipper du reta upp dig Vad får du allt i från? Jag har inte retat upp mej. Jag tycker bara att Inas och Bettsons trådar har man skämtat bort.
på vilket sätt har inas tråd skämtats bort? jag tycker nog att dina inlägg stör tråden mer än skämten. och dom är knappast allmängiltiga.
faan...nu smet händerna igen
CITAT (pejori @ 25-09-2005, 01:15) faan...nu smet händerna igen  Dressyr, Pejori, dressyr! Mulle ( som har för korta armar, händerna når inte under baken...)
Biggan_
25-09-2005, 00:28
CITAT (mulle @ 25-09-2005, 01:18) CITAT (pejori @ 25-09-2005, 01:15) faan...nu smet händerna igen  Dressyr, Pejori, dressyr! Mulle ( som har för korta armar, händerna når inte under baken...)
CITAT (mulle @ 25-09-2005, 01:18) CITAT (pejori @ 25-09-2005, 01:15) faan...nu smet händerna igen  Dressyr, Pejori, dressyr! Mulle ( som har för korta armar, händerna når inte under baken...)  :lol:har för liten bak
CITAT (pejori @ 25-09-2005, 01:46) CITAT (mulle @ 25-09-2005, 01:18) CITAT (pejori @ 25-09-2005, 01:15) faan...nu smet händerna igen  Dressyr, Pejori, dressyr! Mulle ( som har för korta armar, händerna når inte under baken...)  :lol:har för liten bak  Hur vet du att det inte är händerna som är för stora??? Mulle
CITAT (mulle @ 25-09-2005, 00:45) Varför tror du att det finns en massa aktiva medlemmar som aldrig deltar i "småprat" men som dagligen skriver i de andra trådarna? Jo, de är intelligenta nog att se skillnaden och, utan att knorra, välja bort det som inte intresserar dem. Jag tycker att småprat i sin tidigare form var en mycket trevlig avdelning som trivdes i och framför allt saknar. Därför anser jag att det finns skäl att verka för att den kommer tillbaka. På samma sätt som jag blir uppmanad att hålla mig i andra avdelningar så torde jag vara berättigad att uppmana "tramsarna" att skaffa sig en chat att tjaffsa på, eller? Jag är helt säkert på att Ingemar "ryter i från" eller helt enkelt spärrar mig den dag han anser att jag inte har rätt att vara här och säga vad jag tycker. Mvh Fenja
hmm, jag är ju tämligen sällanskrivande här... fast nu kan inte heller jag låta bli...
jag har ett par grejer jag måste säga först, jag var med på det gamla odla-forumet och jag har lärt känna Ina just på odla.
som jag tolkar Ina så reagerar hon på att det finns regler och riktlinjer som inte följs och man riskerar inte heller några reprissalier genom att inte göra det, som typ avstängning.
genom att ha fler moderatorer så kan en tråd hävas fortare om de strider mot de riktlinjer som ges och moderatorer behöver inte kosta pengar, moderatorer kan utses på basis av införståddhet med gällande riktlinjer och tydligt samförstånd med hur odla.nu vill ha sin forumplats.
dessutom tycker jag det låter som en förträfflig idé att låta en knapp finnas över varje inlägg som kan nyttjas till att meddela en moderator att inlägget kanske inte är riktigt rätt, till sitt innehåll eller sin placering... detta behöver inte betyda att man skall sätta pekfingret mot någon som placerat sin fråga i fel avdelning utan helt enkelt guida frågan rätt.
jag tycker dock inte att avdelningen småprat ska läggas ner, fast man bör hålla sig inom riktlinjerna även här, jag har också råkat läsa inlägg som verkligen innehåller personangrepp. fast visst, jag vet inte om vi slapp det på det gamla odla heller... var blå-korntråden där eller här? he he...
nu har jag för avsikt att belysa svar på denna fråga... cic, du skriver, det här är inte lunarstorm, vi är vuxna... hur många tror du inte är vuxna bakom ett ungt nick på lunarstorm... ;-) Mulle, det handlar inte om dressyr utan mer att följa riktlinjer... Kerstin är bäst, urcool, fast det har jag aldrig sagt till henne....
förresten, eftersom jag är berusad nu har jag förtjusande idéer, de som är införstådda med riktlinjerna här och kan skicka en gul clivia till Sylvia får bli moderatorer... sen kan vi starta en underavdelning till småprat i allmänhet och den kan vi döpa till bråktrådar. så fort man ser en bråktråd så trycker man på knappen som finns i varje meddelande så förflyttas den automatiskt dit. för övrigt gör väl inte Ingmar bara ett bra jobb, han ser väl tämligen bra ut också!!!
tjong på er alla, jag ska tjata på att Ina kommer tillbaka och dessutom är jag vän med en som benämts som troll här på odla. han som ifrågasatte nåt om någon tillsats till en damm med fiskar...
schaaalaaalaaaaa
CITAT (ToT @ 25-09-2005, 01:59) hmm, jag är ju tämligen sällanskrivande här... fast nu kan inte heller jag låta bli...
jag har ett par grejer jag måste säga först, jag var med på det gamla odla-forumet och jag har lärt känna Ina just på odla.
som jag tolkar Ina så reagerar hon på att det finns regler och riktlinjer som inte följs och man riskerar inte heller några reprissalier genom att inte göra det, som typ avstängning.
genom att ha fler moderatorer så kan en tråd hävas fortare om de strider mot de riktlinjer som ges och moderatorer behöver inte kosta pengar, moderatorer kan utses på basis av införståddhet med gällande riktlinjer och tydligt samförstånd med hur odla.nu vill ha sin forumplats.
dessutom tycker jag det låter som en förträfflig idé att låta en knapp finnas över varje inlägg som kan nyttjas till att meddela en moderator att inlägget kanske inte är riktigt rätt, till sitt innehåll eller sin placering... detta behöver inte betyda att man skall sätta pekfingret mot någon som placerat sin fråga i fel avdelning utan helt enkelt guida frågan rätt.
jag tycker dock inte att avdelningen småprat ska läggas ner, fast man bör hålla sig inom riktlinjerna även här, jag har också råkat läsa inlägg som verkligen innehåller personangrepp. fast visst, jag vet inte om vi slapp det på det gamla odla heller... var blå-korntråden där eller här? he he...
nu har jag för avsikt att belysa svar på denna fråga... cic, du skriver, det här är inte lunarstorm, vi är vuxna... hur många tror du inte är vuxna bakom ett ungt nick på lunarstorm... ;-) Mulle, det handlar inte om dressyr utan mer att följa riktlinjer... Kerstin är bäst, urcool, fast det har jag aldrig sagt till henne....
förresten, eftersom jag är berusad nu har jag förtjusande idéer, de som är införstådda med riktlinjerna här och kan skicka en gul clivia till Sylvia får bli moderatorer... sen kan vi starta en underavdelning till småprat i allmänhet och den kan vi döpa till bråktrådar. så fort man ser en bråktråd så trycker man på knappen som finns i varje meddelande så förflyttas den automatiskt dit. för övrigt gör väl inte Ingmar bara ett bra jobb, han ser väl tämligen bra ut också!!!
tjong på er alla, jag ska tjata på att Ina kommer tillbaka och dessutom är jag vän med en som benämts som troll här på odla. han som ifrågasatte nåt om någon tillsats till en damm med fiskar...
schaaalaaalaaaaa köper det till hundra procent helt rätt i mina ögon
CITAT (ToT @ 25-09-2005, 01:59) hmm, jag är ju tämligen sällanskrivande här... fast nu kan inte heller jag låta bli...
schaaalaaalaaaaa Aaaahhh! En röst ur det förflutna! Klok tydligen också! Trevligt! Mulle
CITAT (Fenja @ 25-09-2005, 01:52) CITAT (mulle @ 25-09-2005, 00:45) Varför tror du att det finns en massa aktiva medlemmar som aldrig deltar i "småprat" men som dagligen skriver i de andra trådarna? Jo, de är intelligenta nog att se skillnaden och, utan att knorra, välja bort det som inte intresserar dem. Jag tycker att småprat i sin tidigare form var en mycket trevlig avdelning som trivdes i och framför allt saknar. Därför anser jag att det finns skäl att verka för att den kommer tillbaka. På samma sätt som jag blir uppmanad att hålla mig i andra avdelningar så torde jag vara berättigad att uppmana "tramsarna" att skaffa sig en chat att tjaffsa på, eller? Jag är helt säkert på att Ingemar "ryter i från" eller helt enkelt spärrar mig den dag han anser att jag inte har rätt att vara här och säga vad jag tycker. Mvh Fenja Av nån "outgrundlig" anledning, så gillar jag dig Fenja.Du "hjälper" alltid till, när så behövs. Men "sättet" du hjälper till på är inte alltid så vänligt. Tex :- sök där, gör si eller så Ibland kan det kännas ganska avsnoppande Det kan kännas som om du har lite svårt att bjuda på dig själv.  , Eller att du helt enkelt tycker :- Att, det där borde du förstå själv
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|