|
;-) tack pejori... kom just på en annan sak, man ska väl inte känna hinder eller begränsningar gällande att svara på frågor i andra avdelningar... jag kan själv känna som så att jag vill inte göra ett generellt uttalande om hur något ska skötas eller bästa placering. därför är det ju skitbra att man kan skriv nåt i stil med att "jag har placerat, jag brukar, min la lala tycks föredra" och sen beskriva resultatet av den behandling, placering du gjort... sen kan man ju får höra annat av andra... jag odlar ickehärdig växter till exempel, som säker många andra gör också, dessa klarar sig hos mig fast kanske inte hos andra... det betyder inte att jag har fel....
Tant Brun
25-09-2005, 01:13
CITAT (ToT @ 25-09-2005, 02:11) ;-) tack pejori... kom just på en annan sak, man ska väl inte känna hinder eller begränsningar gällande att svara på frågor i andra avdelningar... jag kan själv känna som så att jag vill inte göra ett generellt uttalande om hur något ska skötas eller bästa placering. därför är det ju skitbra att man kan skriv nåt i stil med att "jag har placerat, jag brukar, min la lala tycks föredra" och sen beskriva resultatet av den behandling, placering du gjort... sen kan man ju får höra annat av andra... jag odlar ickehärdig växter till exempel, som säker många andra gör också, dessa klarar sig hos mig fast kanske inte hos andra... det betyder inte att jag har fel.... Det där har jag längtat länge efter Alla gör vi ju olika, och ändå blir det på nåt sätt bra
CITAT (ToT @ 25-09-2005, 02:11) ;-) tack pejori... kom just på en annan sak, man ska väl inte känna hinder eller begränsningar gällande att svara på frågor i andra avdelningar... jag kan själv känna som så att jag vill inte göra ett generellt uttalande om hur något ska skötas eller bästa placering. därför är det ju skitbra att man kan skriv nåt i stil med att "jag har placerat, jag brukar, min la lala tycks föredra" och sen beskriva resultatet av den behandling, placering du gjort... sen kan man ju får höra annat av andra... jag odlar ickehärdig växter till exempel, som säker många andra gör också, dessa klarar sig hos mig fast kanske inte hos andra... det betyder inte att jag har fel.... just precis..titta på "andreas i uppsalas" trädgård, eller wolkenkrabbers odlingar ivid "polcirkeln" jag tror också på " så gjorde jag, och det fungerade här" utan att vara proffs. eller se ner på tramsavdelningen  då när småprat inte fanns, skreks det på att vissa inlägg inte hörde dit, och att en avdelning för prat som inte var trädgårdsrelaterat, saknades. nu har vi en sådan, då är samma personer, som skrek om att inlägg inte hörde hemma i "småprat trädgårdsrelaterat" inne och skriker i småprat också om det stör, varför gå in och klaga? det går att undvika småprat helt om man vill. välj trädgårdsforum, så slipper ni se småprat över huvud taget har man femtio procent av sina innlägg i småprat, så är det ju inte helt fel med den avdelningen. jag vill inte på något sätt säga att jag är något proffs på någonting, det är ingen mäniska. men jag har en gerdigen kunskap om krukväxtodling, och hur man stoppar odjursangrepp, på krukväxter det jag föreslår, kanske inte passar någon annan, ur olika ideologiska orsaker. det köper jag, men att säga att mina erfarenheter inte stämmer, bara för att jag "flamsar" i småprat är att generallisera mer än nödvändigt. jag tro inte att några odlakunskaper eller erfarenheter kommer fram genom att man hänvisar folk till andra forum, eller ber dom söka på forumet. det visar bara enligt MIN uppfattning på att man inte vet svaret.
om du är saklig i dina svar när du svarar inom krukväxter och inte tas på allvar för att du som du säger "flamsar" i småprat så gör man väl skyldig till ad hominem-argument? ;-) lät jag inte klok nu?
jodå det gjorde du tot
CITAT (pejori @ 25-09-2005, 02:32) det visar bara enligt MIN uppfattning på att man inte vet svaret.  Hm,att jag inte tänkt på det Så är det ju så klart
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 24-09-2005, 18:39) Jag skulle vilja påstå att det är betydligt fler som slutar här på grund av allt gnäll. Märk väl att det är samma personer varje gång som är missnöjda och vill vara diktatorer över hela forumet.  Utgår man från det så ser man att det faktiskt inte är så många som är missnöjda med forumet. Nu börjar jag faktiskt ilskna till på detta tjat om att småprat borde läggas ner för att en enstaka person inte tycker att det tillför någonting  Skriver under. CITAT Förlåt, men jag tror att du också borde göra som de verkligen kloka här i forumet - Kerstin, Big Gardener o.s.v. - och lämna bort "småprat". Då slipper du reta upp dig och vi slipper känslan av att bli betraktade som andra klassens forumister!
DET ÄR VI NÄMLIGEN INTE!!!!!
Nu blev detta riktat till Hannele men jag vill också adressera inlägget till Fenja. Ni är ju så underbart kunniga människor, kan ni inte vara lite generösa också?
Mulle Skriver under. Jag kan inte förstå, varför ett uppskattat forum/avdelning ska tas bort, för att några absolut ska in här och RETA SIG, eller till och med "bli arga" för att de har den möjligheten! Ett gott råd: 1. Klicka fram index-sidan. 2. Klicka fram Trädgårdsforum. SIMSALABIM - Småprat borta!Så enkel är lösningen. Varför missunna OSS som GILLAR småprat, denna avdelning? Varför påtala för OSS, att VI inte "skriver på rätt sätt"/ att vi inte ska ha ett forum, för att vi inte förstår hur man har ett " levande forum, eller att vi inte ska få ha ett "småprat" bortanför växter i ett växt-forum?
Jag läser och jag läser...
Undrar egentligen var gränsen går för åsikterna om hur Odlas forum helst ska vara... Nya medlemmar eller gamla? Odlingsintressade eller "bara" pratiga? Experter eller "bara" kunniga? Tjejer eller killar - kvinnor eller män? Unga eller äldre? Allvarliga eller flamsiga? Hållamedare eller egnaåsiktare?
Ophelia
25-09-2005, 07:58
CITAT (ToT @ 25-09-2005, 02:40) om du är saklig i dina svar när du svarar inom krukväxter och inte tas på allvar för att du som du säger "flamsar" i småprat så gör man väl skyldig till ad hominem-argument? ;-) lät jag inte klok nu? Du lät klok som en klockarkatt
Sulawesii
25-09-2005, 08:07
CITAT (Berith @ 25-09-2005, 08:50) Jag läser och jag läser...
Undrar egentligen var gränsen går för åsikterna om hur Odlas forum helst ska vara... Nya medlemmar eller gamla? Odlingsintressade eller "bara" pratiga? Experter eller "bara" kunniga? Tjejer eller killar - kvinnor eller män? Unga eller äldre? Allvarliga eller flamsiga? Hållamedare eller egnaåsiktare? Alla medlemmar måste väl få vara med och tycka!? Det är ju medlemmarna som gör forumet, alla medlemmar.
CITAT (ToT @ 25-09-2005, 02:40) om du är saklig i dina svar när du svarar inom krukväxter och inte tas på allvar för att du som du säger "flamsar" i småprat så gör man väl skyldig till ad hominem-argument? ;-) lät jag inte klok nu? Vete sjutton vad man gör sej skyldig till då... Men jag erkänner att jag tänker så - om en som brukar flamsa runt i småprat svarar på en (för mej intressant) fråga inom någon annan avdelning så blir det svaret också flamsigt. Hur "sant" eller "klokt" svaret än må vara!
CITAT (Berith @ 25-09-2005, 09:09) CITAT (ToT @ 25-09-2005, 02:40) om du är saklig i dina svar när du svarar inom krukväxter och inte tas på allvar för att du som du säger "flamsar" i småprat så gör man väl skyldig till ad hominem-argument? ;-) lät jag inte klok nu? Vete sjutton vad man gör sej skyldig till då... Men jag erkänner att jag tänker så - om en som brukar flamsa runt i småprat svarar på en (för mej intressant) fråga inom någon annan avdelning så blir det svaret också flamsigt. Hur "sant" eller "klokt" svaret än må vara! Då borde ni som gör likadant ta er en funderare på varför det är så. En människa är så mycket mer än bara skämtsam eller bara allvarlig.
Jag har tänkt på en sak. För en sån som mig som har ett nyvaknat odlingsintresse, så är det ju så att jag inte kan tillräckligt mycket för att hjälpa till med goda råd till andra. Däremot har jag ju behov av att fråga ibland. Sen har jag möjlighet att läsa och lära. Då upplever jag att man betraktas som en andra klassens medlem. Bara för att jag uppskattar trevliga människor och ett gott skratt förutom trädgården. Kan t.ex. Hannele eller Fenja berätta för mig vad motsättningen består i. Kan man inte vara glad och sprallig samtidigt som man är intresserad av växter? Man kan ju inte gå ut på ett forum och kräva att andra medlemmar ska räta in sig i ledet och följa oskrivna lagar som ett fåtal andra medlemmar har satt upp. Allt utifrån principen att den som skriker högst har mest rätt. Precis som någon annan skrev tidigare, så är det ju också många som slutar på grund av allt jäkla gnäll. Varför får inte dom samma uppmärksamhet, för dom är väl lika mycket värda som t.ex. Ina? Är inte det också mobbing? Hur man kan få nedanstående citat till att vara mobbing fattar jag banne mig inte. CITAT (Hannele @ 24-09-2005, 20:30) CITAT (AnitaGg @ 24-09-2005, 17:08) Om det är någon speciell person som man inte gillar, så är det väl bara att undvika den då, och prata med dom man trivs med. Det är ju också en sorts mobbning.  För övrigt tycker jag det är mobbing att nervärdera andra människor bara för att dom inte är surburkar utan humor. Så det så !! Nä, kamma till luggen och skaffa er ett liv.
CITAT (AnitaGg @ 25-09-2005, 09:40) Kan t.ex. Hannele eller Fenja berätta för mig vad motsättningen består i. Kan man inte vara glad och sprallig samtidigt som man är intresserad av växter? Jag kan inte svara för Hannele. Men när jag började följa forumet, långt innan jag blev medlem så var människorna här genuint växtintresserade. Huvudskälet till att man vistades här var att man ville öka eller dela med sin kunskap och erfarenhet. Genom att man lärde känna varandra så blev det lite skämt och glam i olika trådar och det var bara trevligt! Sedan småprat delades i två så är det ett betydande antal medlemmar som huvudsakligen är i den avdelningen. Som tycks ha "pinkat in" den som sin privata lilla klubb och till och med berättar att ALLA är välkomna dit som om de vore någonsorts värdar eller något. Jag frågar mig som Hannele gjorde innan här i tråden: Varför man i så fall söker sig till ett växtforum? Om man nu vill skaffa sig kamrater att ha kul med så finns det många andra sätt att göra det på än att använda ett allmänt fourm som chat. Jag vet inte hur denna tråd skulle se ut om alla "som varit intelligenta nog" att sluta besöka småprat var här och berättade om varför de slutat vara här... Kanske skulle jag i så fall inte vara så ensam om att ge uttryck för det jag gör? Till er alla som har så många åsikter om vad och hur jag uttrycker mig, så vill jag bara påminna om det som så ofta föreslås mig: LÅT BLI att läsa mina inlägg om de stör!! Mvh Fenja
CITAT (Berith @ 25-09-2005, 09:09) Vete sjutton vad man gör sej skyldig till då... Men jag erkänner att jag tänker så - om en som brukar flamsa runt i småprat svarar på en (för mej intressant) fråga inom någon annan avdelning så blir det svaret också flamsigt. Hur "sant" eller "klokt" svaret än må vara! enkelt uttrykt, så gör man sig skyldig till angrepp på personen, istället för att diskutera sakfrågan
CITAT (Berith @ 25-09-2005, 09:09) Vete sjutton vad man gör sej skyldig till då... Men jag erkänner att jag tänker så - om en som brukar flamsa runt i småprat svarar på en (för mej intressant) fråga inom någon annan avdelning så blir det svaret också flamsigt. Hur "sant" eller "klokt" svaret än må vara! det är nog lätt hänt, att det blir så. tyvärr blir det nog så åt andra hållet också, att dom som "gnäller" heller inte tas på allvar i sak-diskusionerna eller frågesvaren det är lika illa
Ophelia
25-09-2005, 09:55
Så tråkigt att bedöma andra människor utifrån deras humor. Själv uppskattar jag en mångfald hos människor. Tycker det är riktigt stimulerande att umgås med folk som har humor (och tillåter sig att "släppa lös") men även har bra kunskaper. Hade en professor i psykologi som var en härlig människa vid sidan av undervisandet, som tillät sig kunna släppa lös och faktiskt "tramsa till det". En mycket kunnig människa som hade ett pedagogisk kunnande som få har överträffat.
Jag tycker nästan att det är att "se ner på människor" om man inte har en förmåga att selektera. Vad är trams egentligen? Vad som är trams för en kanske inte är det för någonannan. Det är ju lite lustigt att vi som tramsar sällan/aldrig klagar över de som aldrig hakar på.
Jag bara undrar:vad vore livet utan livgivande trams  då vore det ett evigt vandrande på kunnandets väg och det kan bli så oändligt grått och trist!?! Det enda jag med säkerhet vet att jag vet just ingenting och är fullständigt nöjd med detta Ju; jag vet att världen är full av underbara människor
birgitek
25-09-2005, 10:42
CITAT (Felix matte @ 24-09-2005, 22:47) CITAT (Fenja @ 24-09-2005, 18:17) Jag tycker inte att den separerade avdelningen småprat tillför något. Det utvecklades precis som jag var rädd för när jag röstade emot att den skulle öppnas. Den har blivit en tummelplats för marginellt växtintresserade som inte skulle vara här (enligt vad de själva säger) om avdelningen inte fanns. Jag tycker att den avdelningen ska läggas ner och att forumet ska återgå till den utformning det hade innan den avdelningen öppnades.
Du får ursäkta mej Fenja, men jag tycker att ovanstående är det mest onyanserade , enkelspåriga och inskränkta inlägget hittills i denna debatt. Alltså, DU tycker att "Småprat" inte är givande för Dej, och därför bör man lägga ner trots att många andra tycker om avdelningen. Nej snälla du, varför skall du missunna andra att just småprata bara för att det inte passar dej. För att återigen upprepa mej(vet inte vilken gång i ordningen) det är faktiskt frivilligt att delta och väldigt lätt att bara hoppa över det som inte är givande. Faktiskt mycket lättare och trevligare än att hela tiden försöka styra och mästra andra. Nu tolkar du säkert mitt inlägg som att jag vill mästra dej och det kanske jag gör, men jag tycker du har FEL, FEL, FEL........... Birgit Ek
CITAT (birgitek @ 25-09-2005, 11:42) CITAT (Felix matte @ 24-09-2005, 22:47) CITAT (Fenja @ 24-09-2005, 18:17) Jag tycker inte att den separerade avdelningen småprat tillför något. Det utvecklades precis som jag var rädd för när jag röstade emot att den skulle öppnas. Den har blivit en tummelplats för marginellt växtintresserade som inte skulle vara här (enligt vad de själva säger) om avdelningen inte fanns. Jag tycker att den avdelningen ska läggas ner och att forumet ska återgå till den utformning det hade innan den avdelningen öppnades.
Du får ursäkta mej Fenja, men jag tycker att ovanstående är det mest onyanserade , enkelspåriga och inskränkta inlägget hittills i denna debatt. Alltså, DU tycker att "Småprat" inte är givande för Dej, och därför bör man lägga ner trots att många andra tycker om avdelningen. Nej snälla du, varför skall du missunna andra att just småprata bara för att det inte passar dej. För att återigen upprepa mej(vet inte vilken gång i ordningen) det är faktiskt frivilligt att delta och väldigt lätt att bara hoppa över det som inte är givande. Faktiskt mycket lättare och trevligare än att hela tiden försöka styra och mästra andra. Nu tolkar du säkert mitt inlägg som att jag vill mästra dej och det kanske jag gör, men jag tycker du har FEL, FEL, FEL........... Birgit Ek Jag håller med dig fullständigt
Hannele
25-09-2005, 11:02
CITAT (mulle @ 25-09-2005, 00:45) Varför tror du att det finns en massa aktiva medlemmar som aldrig deltar i "småprat" men som dagligen skriver i de andra trådarna? Jo, de är intelligenta nog att se skillnaden och, utan att knorra, välja bort det som inte intresserar dem. Det är oförskämt att skämta bort allvarligt menade trådar, det finns många seriösa sådana i Småprat också, det sårar många. Många tröttnar. Det har vi sett. Nedlåten är jag inte, men ofta kanske för korthuggen i inläggen – och jag lägger inte alltid massa hjärtan i mina svar. Och nu får man väga varje stavelse med guldvåg. Själv har jag aldrig velat få bort Småprat, önskade även Småprat om trädgård, eftersom massa intressanta inlägg försvann och inte passade i de andra rubrikerna. Jag har alltid uppmuntrar nya trädgårdsägare att berätta om sina erfarenheter, det finns inget roligare än titta på alla andras fina bilder här. Att höra, hur andra gjort, är det bästa sättet att lära sej. Växter är ju som barn, det finns inte två lika, eller bara ett "rätt" sätt.
CITAT (birgitek @ 25-09-2005, 11:42) CITAT (Felix matte @ 24-09-2005, 22:47) CITAT (Fenja @ 24-09-2005, 18:17) Jag tycker inte att den separerade avdelningen småprat tillför något. Det utvecklades precis som jag var rädd för när jag röstade emot att den skulle öppnas. Den har blivit en tummelplats för marginellt växtintresserade som inte skulle vara här (enligt vad de själva säger) om avdelningen inte fanns. Jag tycker att den avdelningen ska läggas ner och att forumet ska återgå till den utformning det hade innan den avdelningen öppnades.
Du får ursäkta mej Fenja, men jag tycker att ovanstående är det mest onyanserade , enkelspåriga och inskränkta inlägget hittills i denna debatt. Alltså, DU tycker att "Småprat" inte är givande för Dej, och därför bör man lägga ner trots att många andra tycker om avdelningen. Nej snälla du, varför skall du missunna andra att just småprata bara för att det inte passar dej. För att återigen upprepa mej(vet inte vilken gång i ordningen) det är faktiskt frivilligt att delta och väldigt lätt att bara hoppa över det som inte är givande. Faktiskt mycket lättare och trevligare än att hela tiden försöka styra och mästra andra. Nu tolkar du säkert mitt inlägg som att jag vill mästra dej och det kanske jag gör, men jag tycker du har FEL, FEL, FEL........... Birgit Ek Mycket bra skrivet, Birgit Ek.
CITAT (Hannele @ 25-09-2005, 12:02) Det är oförskämt att skämta bort allvarligt menade trådar, det finns många seriösa sådana i Småprat också, det sårar många. Många tröttnar. Det har vi sett. Det händer trots allt ganska sällan att verkligt seriösa trådar skämtas bort. Jag kan dessutom inte låta bli att fundera på hur situationen på vårt jordklot skulle se ut om det fanns mera humor och tolerans med i spelet då seriösa frågor ska avgöras i stället för all prestige... Mulle
CITAT (Hannele @ 25-09-2005, 12:02) Nedlåten är jag inte, men ofta kanske för korthuggen i inläggen – och jag lägger inte alltid massa hjärtan i mina svar. Och nu får man väga varje stavelse med guldvåg. Själv har jag aldrig velat få bort Småprat, önskade även Småprat om trädgård, eftersom massa intressanta inlägg försvann och inte passade i de andra rubrikerna. Jag har alltid uppmuntrar nya trädgårdsägare att berätta om sina erfarenheter, det finns inget roligare än titta på alla andras fina bilder här. Att höra, hur andra gjort, är det bästa sättet att lära sej. Växter är ju som barn, det finns inte två lika, eller bara ett "rätt" sätt. Och på den här punkten håller jag helt med dig! Mulle
Om jag nu inte har missuppfattat saken fel, så är det väl så att i dom fall där seriösa (vem som nu avgör vad som är seriöst vet jag inte) trådar blivit "bortsvamlade" så har det ju handlat ganska ofta om dessa ständiga insiunationer om dubbla identiteter. Det var ju ingen idé att försöka med någon vanlig diskussion. Man kunde lika gärna prata med väggen egentligen. Därför blev det ju ett sätt att ta udden av bråken som inte ledde någonstans.
Farbror Blå
25-09-2005, 13:34
För bara ett par dar sen, så skulle en jag känner ( inga namn nämnda) lämna forumet och radera allt han sagt. det gjorde han inte för att han ogillade saker som sagts eller säjs, utan för att han tappat gnistan överhuvudtaget.
Han berättar att hans inställning var att bara delta i såna diskussioner som han tyckte intresserade honom och låta "dumma" vara dumma och "snälla" snälla och inte irritera sej så.
Jag tyckte det lät vist..
Efter typ såna här trådar så är det ganska lätt att tappa gnistan, men jag tror fast och ärligt att det är det dom är ute efter, dom som startar diskussionerna. Här gäller det bara att geta ut dom och se till att dom inte får bort humorn från forumet
CITAT (mulle @ 25-09-2005, 12:17) CITAT (Hannele @ 25-09-2005, 12:02) Nedlåten är jag inte, men ofta kanske för korthuggen i inläggen – och jag lägger inte alltid massa hjärtan i mina svar. Och nu får man väga varje stavelse med guldvåg. Själv har jag aldrig velat få bort Småprat, önskade även Småprat om trädgård, eftersom massa intressanta inlägg försvann och inte passade i de andra rubrikerna. Jag har alltid uppmuntrar nya trädgårdsägare att berätta om sina erfarenheter, det finns inget roligare än titta på alla andras fina bilder här. Att höra, hur andra gjort, är det bästa sättet att lära sej. Växter är ju som barn, det finns inte två lika, eller bara ett "rätt" sätt.
Och på den här punkten håller jag helt med dig! Mulle jag också
Kattgräs
25-09-2005, 14:27
CITAT (Reserv @ 25-09-2005, 14:38) Efter typ såna här trådar så är det ganska lätt att tappa gnistan, men jag tror fast och ärligt att det är det dom är ute efter, dom som startar diskussionerna. Här gäller det bara att geta ut dom och se till att dom inte får bort humorn från forumet Vilken inställning! Ser du inte att du gör precis det du och andra kritiserar - vill driva bort oliktänkande från forumet.
CITAT (Kattgräs @ 25-09-2005, 15:27) CITAT (Reserv @ 25-09-2005, 14:38) Efter typ såna här trådar så är det ganska lätt att tappa gnistan, men jag tror fast och ärligt att det är det dom är ute efter, dom som startar diskussionerna. Här gäller det bara att geta ut dom och se till att dom inte får bort humorn från forumet Vilken inställning! Ser du inte att du gör precis det du och andra kritiserar - vill driva bort oliktänkande från forumet. Vem har snackat om att driva bort?  Vi får väl vänta på att dom lessnar på att gnälla, det har väl inget med driva bort att göra
CITAT (Reserv @ 25-09-2005, 14:38) Efter typ såna här trådar så är det ganska lätt att tappa gnistan, men jag tror fast och ärligt att det är det dom är ute efter, dom som startar diskussionerna. Här gäller det bara att geta ut dom och se till att dom inte får bort humorn från forumet Tyvärr tror jag att du har rätt i det. Ännu värre kanske att det är en handfull personer som tagit detta till sin livsuppgift att mästra andra och tala om vad som är tillåtet att prata om. Det är uppenbarligen tufft för vissa att se att andra trivs och har roligt.
CITAT (Reserv @ 25-09-2005, 14:38) Efter typ såna här trådar så är det ganska lätt att tappa gnistan, men jag tror fast och ärligt att det är det dom är ute efter, dom som startar diskussionerna. Här gäller det bara att geta ut dom och se till att dom inte får bort humorn från forumet Humor? Men Ina har ju humor! Betsson har ju humor! Många av dom andra som flytt sin kos har ju humor! Men den humorn kanske inte räknas för att det inte är kissobajshumor? Eller för att det inte heller är sån humor som går ut på att mangla sönder trådar för andra? Som Betssons tråd för ett tag sen där hon berättade att hon var ledsen.... Och där ett par började mangla för att dom hade annan humor än Betsson? Och andra odlaiter hejjade på och "skrattade så dom grät"? Jag är så glad att min humor skiljer sej från din Reserv! Och jag är så glad att jag har fått vara med om Inas och Betssons härliga humor!
CITAT (Berith @ 25-09-2005, 15:34) CITAT (Reserv @ 25-09-2005, 14:38) Efter typ såna här trådar så är det ganska lätt att tappa gnistan, men jag tror fast och ärligt att det är det dom är ute efter, dom som startar diskussionerna. Här gäller det bara att geta ut dom och se till att dom inte får bort humorn från forumet Humor? Men Ina har ju humor! Betsson har ju humor! Många av dom andra som flytt sin kos har ju humor! Men den humorn kanske inte räknas för att det inte är kissobajshumor? Eller för att det inte heller är sån humor som går ut på att mangla sönder trådar för andra? Som Betssons tråd för ett tag sen där hon berättade att hon var ledsen.... Och där ett par började mangla för att dom hade annan humor än Betsson? Och andra odlaiter hejjade på och "skrattade så dom grät"? Jag är så glad att min humor skiljer sej från din Reserv! Och jag är så glad att jag har fått vara med om Inas och Betssons härliga humor! Jag har aldrig sagt att Bettson inte har nån humor, men att hennes trådar spårade ur var juh för att några få valde att ha det som bråktråd istället för som Bettson bad, ett lugn. Dom få fortsatte att ifrågasätta varför just dom vart utpekade som bråkmakare, och istället för att låta bråket urarta totalt eftersom dom få inte hörsammade Bettsons vädjande om vapenvila så valde andra att lätta upp stämmningen. Det är lätt att klappa sig för bröstet och bara hitta fel hos andra, allra helst när man va´den som ifrågasatte mest och fortsätter att ifrågasätta allt som sägs eller görs i småprat. Om vi småpratare vill ha det som en chatliknande avdelning, so what, låt oss ha det då. Och du, man kan faktiskt sitta fler än två på en chat också. Man blir faktiskt en aning illamående över hur självgoda en del är, ser bara fel hos andra men aldrig hos sig själv. den här tråden hade det inte flamsats alls i innan det började tjatas om att alla flamsade bort Inas tråd. Snacka om att starta nåt som över huvud taget inte ens existerade.
CITAT (Berith @ 25-09-2005, 15:34) Och där ett par började mangla för att dom hade annan humor än Betsson? Och andra odlaiter hejjade på och "skrattade så dom grät"? Det var inte p.g.a att dom hade en annan humor än Bettson utan p.g.a att de var trötta på det paranoida tjatet om vem som skrev likadant som vem och grävandet i 100 år gamla trådar. Jag gillade också Bettsons humor och är jätteledsen för att hon inte är kvar här och jag stod helt på hennes sida angående det hon skrev. Hon var också trött på gnället och nedvärderandet av oss som skriver på Småprat.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-09-2005, 15:47) CITAT (Berith @ 25-09-2005, 15:34) Och där ett par började mangla för att dom hade annan humor än Betsson? Och andra odlaiter hejjade på och "skrattade så dom grät"? Det var inte p.g.a att dom hade en annan humor än Bettson utan p.g.a att de var trötta på det paranoida tjatet om vem som skrev likadant som vem och grävandet i 100 år gamla trådar. Dom? Det var ju du själv som började prata om att mangla i Betssons tråd.
CITAT (Berith @ 25-09-2005, 16:06) Dom? Det var ju du själv som började prata om att mangla i Betssons tråd. Jag hängde på manglingen men att det var jag som började prata om att mangla kan jag inte hålla med om.
Petitesser... men jag läste ditt inlägg på sidan 18 - missade väl vem som använde ordet mangla först i den tråden då.
CITAT (Berith @ 25-09-2005, 16:06) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-09-2005, 15:47) CITAT (Berith @ 25-09-2005, 15:34) Och där ett par började mangla för att dom hade annan humor än Betsson? Och andra odlaiter hejjade på och "skrattade så dom grät"? Det var inte p.g.a att dom hade en annan humor än Bettson utan p.g.a att de var trötta på det paranoida tjatet om vem som skrev likadant som vem och grävandet i 100 år gamla trådar. Dom? Det var ju du själv som började prata om att mangla i Betssons tråd. Och du har uppenbarligen inte fattat vad Bettsons tråd handlade om från början, vapenvila och att få slippa såna här urspårade trådar. Om inte ni pessimister höll igång bråken så skulle det inte finnas nåt bråk alls på småprat, vi hade det lugnt och skönt när Ina helt plötsligt inte vill va´med längre, och då ska det helt plötsligt börja kastas skit på oss småpratare, som att vi skulle va´den stora orsaken till hennes avgång. Nu kan det hända att du avser den sista tråden som Bettson startade, den har jag helt missat, men anledningen till varför det skulle manglas där va´nog samma som i dom andra. Ni ville väl ha igång ett bråk som vanligt och dom som vill ha en lättare stämmning än dom tröttande bråken satte igång och skrattade bort allvaret. Jag kan slå vad om att ingen gjorde det för att dom föraktade, tyckte illa om, eller inte respekterade Bettson, tvärtom. Det är inte kul nån gång att se hur nån man tycker om inte hörsammas, men det är heller inte kul för oss andra att behöva få skiten kastad på oss så fort det blitt lite lugnt härinne i småprat. När ska det gå in i hjärnkontoren vilka det är som startar upp bråk och osämja? Och hur är man funtad när man dessutom håller koll på vilken sida vad sägs i en evighetsbråktråd?  Posse är uppenbarligen inte ensam om att ha stenkoll på bråktrådar
CITAT (Berith @ 25-09-2005, 16:11) Petitesser... men jag läste ditt inlägg på sidan 18 - missade väl vem som använde ordet mangla först i den tråden då. Ja herregud....att jag inte mindes vad jag skrivit på sidan 18 i en tråd för flera veckor sen! Det spelar hur som helst ingen roll vem som först nämnde ordet "mangla"...Bettsons tråd blev förstörd av bråkmakare långt innan det. Hennes vädjan om vapenvila trampades ner i skitsnack och gräl.
Jag erkänner, jag var en av dem som hejade på. MEN, det var ENBART för att hjälpa till att ta udden av den otäcka stämningen som infunnit sig
Kattgräs
25-09-2005, 15:38
CITAT (Reserv @ 25-09-2005, 15:30) CITAT (Kattgräs @ 25-09-2005, 15:27) CITAT (Reserv @ 25-09-2005, 14:38) Efter typ såna här trådar så är det ganska lätt att tappa gnistan, men jag tror fast och ärligt att det är det dom är ute efter, dom som startar diskussionerna. Här gäller det bara att geta ut dom och se till att dom inte får bort humorn från forumet Vilken inställning! Ser du inte att du gör precis det du och andra kritiserar - vill driva bort oliktänkande från forumet. Vem har snackat om att driva bort?  Vi får väl vänta på att dom lessnar på att gnälla, det har väl inget med driva bort att göra  " Här gäller det bara att geta ut dom och se till att dom inte får bort humorn från forumet " Du gjorde det.
CITAT (Kattgräs @ 25-09-2005, 16:38) CITAT (Reserv @ 25-09-2005, 15:30) CITAT (Kattgräs @ 25-09-2005, 15:27) CITAT (Reserv @ 25-09-2005, 14:38) Efter typ såna här trådar så är det ganska lätt att tappa gnistan, men jag tror fast och ärligt att det är det dom är ute efter, dom som startar diskussionerna. Här gäller det bara att geta ut dom och se till att dom inte får bort humorn från forumet Vilken inställning! Ser du inte att du gör precis det du och andra kritiserar - vill driva bort oliktänkande från forumet. Vem har snackat om att driva bort?  Vi får väl vänta på att dom lessnar på att gnälla, det har väl inget med driva bort att göra  " Här gäller det bara att geta ut dom och se till att dom inte får bort humorn från forumet " Du gjorde det. Näe, läs igen, det är din tolkning, men det va´jag som skrev det så jag borde juh veta vad som avsågs, eller?
Vill bara säga en sak till Reserv. Har ju sagt tidigare några gånger att jag inte ser charmen med dej - till skillnad från andra som tycker att du är hur trevlig och gullig och rar som helst - men jag ser dej absolut inte som nån tvärtemot heller! Eller hur jag nu ska uttrycka mej.... Du behöver alltså inte ta i så ini vassen när du pratar med mej. Och jag hoppas att du inte hoppar jämfota heller när du läser vad jag skriver.
Ok, är ju inte lätt för dej att ha åsikter om en tråd du inte läst, Betssons alltså. Jag läste den igen nu för en stund sen, bara för att jag inte kom ihåg om jag läste hela medan den var aktuell. Det var anledningen till att jag hänvisade till den också tidigare. Men nu befinner vi oss ju i Inas tråd och borde väl ha åsikter om den istället.
Hade fått plats en hel drös med glagubbar av olika kaliber här men jag sparar dom till andra tillfällen. Men alla mina inlägg i den här tråden är i alla fall skrivna med lugn och sansad röst - jag är varken sur, arg, upprörd, ledsen, irriterad, förbannad, putt, grinig eller nåt annat negativt.
Berith, den dan jag tar i så lär du märka det och Ingemar garanterat radera det jag skrivit, jag är en mycket lugn och sansad människa, en vandrande filbunke.  Det enda jag eftersträvar här, oavsett trådens ursprungliga mening, är att återfå det lugn som va´innan tråden startades. Är det alldeles för mycket begärt? Bettsons önskan va´inte heller för mycket begärt, och det va´inte den tråden du kan läsa i som jag missat, det va´den som tydligen togs bort.
CITAT (silos @ 25-09-2005, 16:44) Sorry Solis, kärlek är inte rätt grej just nu
CITAT (Reserv @ 25-09-2005, 16:48) Berith, den dan jag tar i så lär du märka det och Ingemar garanterat radera det jag skrivit, jag är en mycket lugn och sansad människa, en vandrande filbunke.  Det enda jag eftersträvar här, oavsett trådens ursprungliga mening, är att återfå det lugn som va´innan tråden startades. Är det alldeles för mycket begärt? Bettsons önskan va´inte heller för mycket begärt, och det va´inte den tråden du kan läsa i som jag missat, det va´den som tydligen togs bort. Jag tror jag vet vilken tråd det var. Det var inte Bettson som startade den, utan Amaira tror jag.
Ok... Missade också tydligen en tråd av Betsson. Strunt samma! Synd är det i alla fall att hon och Ina även valde bort oss som var "på deras sida".
CITAT (Berith @ 25-09-2005, 15:34) CITAT (Reserv @ 25-09-2005, 14:38) Efter typ såna här trådar så är det ganska lätt att tappa gnistan, men jag tror fast och ärligt att det är det dom är ute efter, dom som startar diskussionerna. Här gäller det bara att geta ut dom och se till att dom inte får bort humorn från forumet Humor? Men Ina har ju humor! Betsson har ju humor! Många av dom andra som flytt sin kos har ju humor! Men den humorn kanske inte räknas för att det inte är kissobajshumor? Eller för att det inte heller är sån humor som går ut på att mangla sönder trådar för andra? Som Betssons tråd för ett tag sen där hon berättade att hon var ledsen.... Och där ett par började mangla för att dom hade annan humor än Betsson? Och andra odlaiter hejjade på och "skrattade så dom grät"? Jag är så glad att min humor skiljer sej från din Reserv! Och jag är så glad att jag har fått vara med om Inas och Betssons härliga humor! tror att du har missat något berith. läs det första inlägget i denna tråden, så ser du att ina inte någon gång nämner att humorn stör henne. hon säger att hon är trött på folk som slänger skit hela tiden, eller hotar användare som en medlem just då gjorde i två trådar. exakt samma var det med bettsons tråd...hon var också trött på gnället och bråken som hela tiden slängdes in i alla diskutioner. hon var heller inte trött på humorn, men blev ledsen för att tråden inte fick den vändning hon önskade. jag tycker också att det är tråkigt att ina och bettson lagt av, men JAG anser fortfarande att dom slutade på grund av allt bråk, inte skämten. sedan en sak till som jag undrar över, hur kan du bara vifta bort komentarer, som är ett svar på dina påståenden, och som sedan när dom visar sig vara fel, då är det petitesser eller strunt samma. är det inte lika viktigt för dej att ta åt dej av kritik när du skriver uppenbara fel, som du tycker att andra ska göra?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|