|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Visserligen skiner solen här också.....  men det verkar va´rätt långt till sommaren med tanke på alla snödrivorna  Fast det regna i går kväll och solsken idag.......jo du Agneta, den är nog fasen på ingång
*Felix matte*
11-04-2006, 06:28
Bara två månader kvar tills björkarna slår ut 7,5 månader tills julgardiner och adventsstjärnor ska upp
Ja, jösses vilken framförhållning ni har Jag hoppas björkarna slår ut lite tidigare här jag Och att det dröjer väldigt mycket längre till jul ( oavsett vad almanackan säger) -7 kl. 6.30. Nu är det noll och
God Morgon Har varit vaken en bra stund nu. Har knåpat ihop ett brev till mitt nya fadderbarn. Köpte kritor, målarbok, pennor och skrivbok till henne i går. Så jag ska ner på posten och skicka iväg paketet.
Pia-Maria
11-04-2006, 07:31
God morgon allihopa. Har varit ute med lilla hunden på en underbar morgonpromenad, solen över havet och fåglarnas kvitter. Då kan inte livet kännas bättre! Det är nästan så underbart så det gör ont. Ha en bra dag allihopa!
Njut av livet idag, imorgon kan det vara försent
CITAT (Felix matte @ 11-04-2006, 07:28) 7,5 månader tills julgardiner och adventsstjärnor ska upp  Nämen Felix matte!  Vad säger du??
CITAT (Scrollan @ 11-04-2006, 08:48) CITAT (Felix matte @ 11-04-2006, 07:28) 7,5 månader tills julgardiner och adventsstjärnor ska upp :o Nämen Felix matte!  Vad säger du??  Jag säger detsamma Julgardiner .... tokfia Som vi brukade säga när jag bodde i Norrbotten: "I år var sommaren på en torsdag"
*Felix matte*
11-04-2006, 07:57
CITAT (AnitaGg @ 11-04-2006, 08:52) CITAT (Scrollan @ 11-04-2006, 08:48) CITAT (Felix matte @ 11-04-2006, 07:28) 7,5 månader tills julgardiner och adventsstjärnor ska upp  Nämen Felix matte!  Vad säger du??  Jag säger detsamma Julgardiner .... tokfia Som vi brukade säga när jag bodde i Norrbotten: "I år var sommaren på en torsdag"  Hoppas den stannar några fler dagar i år för jag hade tänkt sy nya sommargardiner till köket.... vore synd om man fick plocka ner dom direkt.
God Morgon!
God Morgon
Go morron, det va´till att va´pigg och glad Anita
 God morgon, alla. Något nyvaken med kaffekoppen i högsta hugg. Har precis varit nere i tvättstugan och laddat maskinerna med tvätt.
GOD MORGON ALLESAMMANS !
Godmorgon alla glada
God morron alla sömntutor, det är inte bara ni som lyser med sin frånvaro, solen också.
Jag vaknade supertidigt i morse .... Men jag kom inte in på odla förrän nu Här lyser också solen med sin frånvaro, men väderprognosen för fredag och lördag ser lysande ut
Vart ser du det lysande??  här uppe verkan man hamna mellan halvtaskigt och skitväder juh.  Synd för alla dom som skulle ta kvasten.
CITAT (Reserv @ 13-04-2006, 07:52) Vart ser du det lysande??  här uppe verkan man hamna mellan halvtaskigt och skitväder juh.  Synd för alla dom som skulle ta kvasten.  Ja men vi får värma oss med trevligt sällskap i stället Det lysande vädret finns i t.ex. Östergötland Och i Värmland, för dit åker vi på påskafton.
 på er allihop! Ha en bra dag Här är grått,grått och grått  Men jag har fullt upp idag så det gör inte så mycket
*Felix matte*
13-04-2006, 07:04
Gomorron från snöigt norr.. faller vitt vitt vitt. våren kom... och for
God morgon, alla! Har precis  och sitter nu här med Ska snart iväg och  och därefter åka till jobbet.
Godmorgon alla glada! De flesta sover väl nu... lyllos er! Jag höll på att trilla ur sängen när klockan ringde, det kan inte vara sant tänkte jag... men jo då, det är bara att ta sej iväg till jobbet. Ha en undrebar dag
*Felix matte*
14-04-2006, 05:48
Gomorron Jenny ...och alla andra odlaiter! Hoppas du får en bra dag på jobbet.
God Morgon Nu har jag sympati-ont i min fot Reserv. Var ute i skogen och tränade lite apportering i går. Trampade snett och aj, aj, aj ..... Har fortfarande jätteont i foten och haltar som en gammal gumma
 Ha en riktigt skön långfredag
*Felix matte*
14-04-2006, 07:14
CITAT (Evgeni @ 14-04-2006, 08:13)  Ha en riktigt skön långfredag  Gomorron Gillan! har du sovit så här länge
God morgon på er alla!!! Jag ska göra jansson idag och har ägnat en timme åt att riva ut köksskåpen för att försöka hitta formen jag brukar använda. NU har jag hittat den - den står i fönstret full med pelargonsticklingar!  Man tager vad man haver....  Nu blir det till att gära en omplanteringsinsats innan jag kan börja. Och ingen jord har jag hemma, undrar när konsum öppnar en långfredag.... Tjingeling från Stina!
*Felix matte*
14-04-2006, 07:34
CITAT (stina @ 14-04-2006, 08:31) God morgon på er alla!!! Jag ska göra jansson idag och har ägnat en timme åt att riva ut köksskåpen för att försöka hitta formen jag brukar använda. NU har jag hittat den - den står i fönstret full med pelargonsticklingar!  Man tager vad man haver....  Nu blir det till att gära en omplanteringsinsats innan jag kan börja. Och ingen jord har jag hemma, undrar när konsum öppnar en långfredag.... Tjingeling från Stina!  Det är kört... konsum har stängt Långfredag Kan du inte vara lite flexibel och ta en annan form
mammafia
14-04-2006, 07:35
god morron alla , ännu en dålig dag, regn och slask, barnen kan inte vara ute, tur man har lite blommor som behöver planteras om
CITAT (Felix matte @ 14-04-2006, 08:34) CITAT (stina @ 14-04-2006, 08:31) God morgon på er alla!!! Jag ska göra jansson idag och har ägnat en timme åt att riva ut köksskåpen för att försöka hitta formen jag brukar använda. NU har jag hittat den - den står i fönstret full med pelargonsticklingar! :o Man tager vad man haver.... :P Nu blir det till att gära en omplanteringsinsats innan jag kan börja. Och ingen jord har jag hemma, undrar när konsum öppnar en långfredag.... Tjingeling från Stina!  Det är kört... konsum har stängt Långfredag Kan du inte vara lite flexibel och ta en annan form  Eller flytta pelargonsticklingarna till dess att Jansson är uppäten
Har ingen mer så stor...  Vi är många som ska äta av den och jag har lovat att fixa det! Jag har hemköp i närheten också så jag får väl trava dit och hålla tummarna att dom har öppet. Måste dessutom ha aceton för jag fick hjärnsläpp igårkväll och började leka med nagellack! Testade alla möjliga gräsliga nagellack som jag hade så nu är mina naglar blå, lila, röda, rosa, silverfärgade och bruna! När jag var klar insåg jag att acetonet var slut. Jag kan INTE gå på påskkalas och se ut på det här sättet!  Jag ser verkligen ut som om jag skulle vara i Blåkulla och ingen annanstans!
*Felix matte*
14-04-2006, 07:43
 Påskfjäder-sättning på naglarna!
Det såg faktiskt riktigt festligt ut tycker jag. Min man var inte lika imponerad om jag säger så... Han hade i alla fall tur som slipper skämmas för Hemköp öppnade kl 8 i morse så aceton och blomjord är inhandlad. Nu börjar operation omplantering. Maken flydde fältet med kommentaren: Vad har jag gjort för ont.... Fast han ska inte vara för säker, Casteas idé om fjädrar på naglarna låter inte dumt....  Eller lila överläpp och gul underläpp, ger det inte påskstämning så säg! Nej mot jordpåsen! Tjingeling från påskkärringen!!!
CITAT (stina @ 14-04-2006, 09:44) Maken flydde fältet med kommentaren: Vad har jag gjort för ont.... He, he ... Det är rätt Stina! Dom ska härdas
CITAT (stina @ 14-04-2006, 08:38) Har ingen mer så stor...  Vi är många som ska äta av den och jag har lovat att fixa det! Jag har hemköp i närheten också så jag får väl trava dit och hålla tummarna att dom har öppet. Måste dessutom ha aceton för jag fick hjärnsläpp igårkväll och började leka med nagellack! Testade alla möjliga gräsliga nagellack som jag hade så nu är mina naglar blå, lila, röda, rosa, silverfärgade och bruna! När jag var klar insåg jag att acetonet var slut. Jag kan INTE gå på påskkalas och se ut på det här sättet!  Jag ser verkligen ut som om jag skulle vara i Blåkulla och ingen annanstans!  Självklart kan du ha flerfärgasde naglar, det är ju påsk juuh!!
Morrn alla......själv ha jag varit vaken sen klockan 6.
Reserv tog visst en ordentlig tripp i går kväll. Han sover fortfarande
CITAT (AnitaGg @ 14-04-2006, 10:11) Reserv tog visst en ordentlig tripp i går kväll. Han sover fortfarande :o :lol: Ssscccchhhhhh.............inte väcka den björn som sover.
God morgon alla pigga och glada.....ja även ni andra  Har vattnat lite blommor på morron och ser att min rosenknopp inte är kry ännu  Får väl kanske bli lite omplanteringar också då  om jag ids
CITAT (stina @ 14-04-2006, 08:44) Fast han ska inte vara för säker, Casteas idé om fjädrar på naglarna låter inte dumt.... :P Fast det var mera de olika färgerna du hade på lacket som jag menade - fingrar som ett färgglatt påskris! Men för all del - det skulle säkert vara skitsnyggt om man klippte små bitar av påskfjädrar och lackade fast på naglarna. Har en gång sett bilder på naglar prydda av fastlackade kronblad! Mycket snyggt! Ja ja, nog om detta! Har för korta naglar för allt sånt där. Nu ska jag ut och ta en premiärpromenad i elljusspåret. Brukar så göra vid påsk, vi får se om all snö är borta eller om man får gå i gamla slaskiga skidspår.
God morgon. Hundarna tyckte att det var en bra tid att stiga upp klockan 6 Morgonkaffe måste vara guds gåva till mänskligheten
God morgon på er! Sänder en värmande påsk- kram till er alla!
johanna_zon3
15-04-2006, 07:10
God morgon! Jag har precis gått min runda genom huset för att vattna fröodlingen, sitter här med en kopp kaffe och sambons snarkningar hörs från sovrummet. Jag mår toppen, bästa tiden på dagen. Idag ska mycket hinnas med, nu ska jag göra klart en ritningen som visar vart på tomten vi vill ha ett växthus som senare ska in till brf, tomatfröerna ska komma i jorden och båten ska skuras in- och utvändigt. Må så gott och ha en trevlig dag! Johanna
God Morgon, alla!  Vädret ser ljusare ut idag än igår och liten risk för regn.
Gomorron, vädret är lika tråkigt som igår, mulet och bara några plusgrader. Regnet hänger i luften
Missade ju att säga godmorgon  Här är fint väder idag +10 och strålande sol, strax skall jag gå ut
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|