|
Rapchic
26-04-2006, 13:21
jag tyckte det var lite tråkit att gnäll tråden alltid stod högst upp hela tiden.. ja man måste få gnälla... men imellanåt kan man ju sprida lite solsken... själv har jag det fint väder ute... ska ut och gå lite efter jag har druckit den goa tekoppen
Jag har köpt lite fina vår och sommarkläder idag! Solen skiner (ibland bakom moln), och jag tycker att ni på odla är riktigt roliga!
Rapchic
26-04-2006, 13:34
jag glömde säga här kvittrar fåglarna... våra älskade dvärggojjor och snart kommer min älskling hem och jag kan ge han en skööön välkomskram vad kul att du har köpt nya kläder leia, jag slår vad om att du är jäätevacker i dom
Jag är färdig med de flesta arbetsuppgifterna jag hade idag och det är flera timmar kvar, det tycker jag är positivt!
gammelnalle
26-04-2006, 13:48
mari_tres
26-04-2006, 13:50
O min älskling kommer hem han också snart!! Han har varit borta sedan i onsdags morse.... en hel vecka.... Jag är ju inte VAN att inte ha honom i närheten på så länge!!!  Ska bjuda honom på våfflor när han kommer hem
Vi har 15 grader varmt och solen skiner
Rapchic
26-04-2006, 13:53
ååå hoppas ni har kul när han kommer hemmm mari. jag brukar inte ha en så bra fantasi när min älskling kommer hem men jag ska ha gjort mat till han när han kommer hem från praktiken inte så påhittigt men jag tror han blir glad
Hannele
26-04-2006, 13:53
CITAT (Rapchic @ 26-04-2006, 14:21) jag tyckte det var lite tråkit att gnäll tråden alltid stod högst upp hela tiden.. Precis! Tänkte själv starta sådan här tråd, letade efter gamla lycklig-trådar för att kunna återanvända..
Rapchic
26-04-2006, 13:54
ja lycklig tråd kanske var ett bättre ord.. kunde inte komma på nått bra men jag tror att man förstår iallafall
Rapchic
26-04-2006, 13:56
nu ska jag ut på promenad och jag tar med mig kameran så kanske man får några fina bilder... såg en hackspett tidigare idag
morellen
26-04-2006, 14:06
hunden och jag har just vaggat runt en långpromenad och jag har sett blommande vårlök..
Grodorna har lagt 5 stora klumpar rom i vår damm. Grodsymfoni var kväll utanför sovrumsfönstret. Härligt, då är det vår.
Yin o Yang
26-04-2006, 14:18
Har just lagt beslag på 3 pallkragar som skulle köras till återvinningsstationen  . Ska bli kul att göra iordning ytterligare plats för grönsaker  . Att dessutom solen just nu skiner är inte heller fel  och jag flexar ut om en kvart för att göra dagens goda gärning, nämligen lämna nya glasögon till en tant jag är god man åt
Lars-Olof Arvids
26-04-2006, 14:25
Detta var en bra tråd! Man ska väl inte skryta för mycket, men jag är ändå väldigt glad åt att jag ska åka till Kina i morgon!  (Vilket Morellen redan har kommenterat i ett annat forum  ) "Mer växter än man plan(t)erat" var förresten riktigt bra! Visst är den svenska våren härlig med blommor, fågelsång och grodlek också! Olle
Hannele
26-04-2006, 14:29
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 26-04-2006, 15:25) Detta var en bra tråd! Man ska väl inte skryta för mycket, men jag är ändå väldigt glad åt att jag ska åka till Kina i morgon!  Riktigt trevlig resa! Så spännande! Ta många bilder (på trädgårdar) och visa.
Det är helt underbart härligt väder och vårlökarna börjar titta upp äntligen!  Jag har suttit ute i solstolen på altanen och njutit. Min 4-åriga dotter såg för härlig ut när hon sjönk ner i sin stol och lutade sig bakåt och suckade....huvva så skönt, sa hon.
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 26-04-2006, 15:25) Man ska väl inte skryta för mycket, men jag är ändå väldigt glad åt att jag ska åka till Kina i morgon!  Härligt .. skryt på du Trevlig resa!
*Felix matte*
26-04-2006, 15:06
Alldeles underbar dag... jag har shoppat en hel del och maken körde "helekipering" (heter det så?). Ätit årets första underbart goda mjukglass och kört bil... körde raggarrundan några varv... känner mej alldeles överfull av glädje. Ha en jättefin Kinaresa Olle.  PS. glömde säga att vi också har sol och +11 i skuggan
Rapchic
26-04-2006, 15:06
nu är jag tillbaka... det var en härlig promenad... såg flera vårtecken (som jag tycker är vårtecken) såg gräs  efter husväggarna och dom där söta.. vad heter dom som ser ut som små hartassar (typ knoppar på träd) och myrorna har vaknat.. det är bäckar här och där mellan snöhögarna  ska fixa bilder sen men jag vet inte hur man får in dom i datorn men det var jättehärligt iallafall
morellen
26-04-2006, 15:09
CITAT (Rapchic @ 26-04-2006, 16:06) såg gräs  efter husväggarna och dom där söta.. vad heter dom som ser ut som små hartassar (typ knoppar på träd) videkissar?
Rapchic
26-04-2006, 15:11
ja videkissar hette det  tack  jag tyckte det hette nått med katt
morellen
26-04-2006, 15:17
jag hann genskjuta glassbilen så nu har jag provianterat
mari_tres
26-04-2006, 15:19
Småvännerna (mina råttor) har fått flytta in i sin nya, stora bur idag, och dom verkar trivas, kan jag ju säga. Glädjeskutt och många pussar fick man!! Dessutom har jag fått en ny vän här på nätet som jag ska träffa nästa vecka!! Äntligen någon att prata råtta med irl!
CITAT (Rapchic @ 26-04-2006, 14:21) jag tyckte det var lite tråkit att gnäll tråden alltid stod högst upp hela tiden.. ja man måste få gnälla... men imellanåt kan man ju sprida lite solsken... själv har jag det fint väder ute... ska ut och gå lite efter jag har druckit den goa tekoppen  Eller varför inte en " jag måste få skryta lite", när man tycker att man gjort nåt bra  , för det tycker man ju allt som oftast, i alla fall så tycker jag det
Yin o Yang
26-04-2006, 16:17
CITAT (AnitaGg @ 26-04-2006, 16:03) CITAT (Lars-Olof Arvids @ 26-04-2006, 15:25) Man ska väl inte skryta för mycket, men jag är ändå väldigt glad åt att jag ska åka till Kina i morgon!  Härligt .. skryt på du Trevlig resa! Instämmer! Skulle gärna följt med. Var ju där för 2 år sedan och det var en fantastisk upplevelse  Hoppas att Du lägger upp ett litet album, så man kan få bli lite nostalgisk
Okidoki, det var visst redan sagt, att man fick skryta lite alltså
Hannele
26-04-2006, 18:05
Vårens första trädgårdsprogram i SVT2 kommer i kväll.
Nu är jag mallig, jag har dammsugit och skurat hela lägenheten - helt oplanerat och opåkallat Så fint det är
Fialotta
26-04-2006, 19:03
Vilken bra tråd  Jag är lycklig för att jag ärfrisk o mina nära o kära...sen är jag skitglad för att det inte finns nån snö i min trädgård, utan att blommorna kommer upp och ler. min gula cabb har fått komma ut från sitt vinteride nytvättad och bara väntar på att jag ska få tid att cabba lite i solen med kepsen på...en härlig tid med andra ord *skuttar*
Vilken bra tråd! Jag är lycklig för min älskade sambo har köpt en släpkärra med tipp lagom tills vi ska hämta en massa lass hästgödsel i helgen!  Så jag slipper stå med spaden och lasta av "skiten" (själv har han ryggskott). Jag är också lycklig över min sköna säng. Jag vaknade kl 4 i morse så jag är jättetrött - då är man glad att man har en mjuk och skön säng att krypa ner i. Hälsningar från en nöjd Stina
morellen
26-04-2006, 21:45
och jag har hunnit hitta en del roliga och lovande nytillväxter i hoyasamlingen..
Jag har varit och lyssnat på en föreläsning med Tomas Sjödin idag. Det var både tänkvärt och kul.
grycken
27-04-2006, 06:18
På långfredagen var det flera dm snö i kolonilotten. I förrgår sken solen och all snö var borta. Snödroppar, krokus och vintergäcksiris m.fl. blommade och vitlöken tittade upp.
LisaPalm
27-04-2006, 07:09
Nu känns det att våren är på rätt håll. Jag har varit ner i växthuset och plockat ett fång tulpaner på morgonen (tur att rådjuren inte tar sig in där) I mina rabatter är alla tulpaner uppätna.
Rapchic
27-04-2006, 09:07
här regnar det... det låter så härlit när regnet slår mot rutan  känns som sommaren kommer med stormsteg
Känner mig förpliktigad att skriva eftersom jag skrev i gnälltråden också...
Jag fixade gungställning och sandlåda åt de fyra rackarungarna i trädgården i lördags. De blev så glada och verkar aldrig tröttna på att leka med dem i vårsolen! Och man blir glad när de är glada!
idag ska jag gräva upp dom blommor som ska med över när jag flyttar... det kommer att bli så fint så...jag blir glad av blommor
CITAT (pejori @ 27-04-2006, 11:35) idag ska jag gräva upp dom blommor som ska med över när jag flyttar... det kommer att bli så fint så...jag blir glad av blommor  FLYTTA ??? Vad har jag nu missat???? Mulle
CITAT (mulle @ 27-04-2006, 12:41) CITAT (pejori @ 27-04-2006, 11:35) idag ska jag gräva upp dom blommor som ska med över när jag flyttar... det kommer att bli så fint så...jag blir glad av blommor  FLYTTA ??? Vad har jag nu missat???? Mulle japp... jag flyttar till gården brevid...sista maj... mindre lägenhet...men med en uteplats för hundar och blommor
CITAT (pejori @ 27-04-2006, 11:44) CITAT (mulle @ 27-04-2006, 12:41) CITAT (pejori @ 27-04-2006, 11:35) idag ska jag gräva upp dom blommor som ska med över när jag flyttar... det kommer att bli så fint så...jag blir glad av blommor  FLYTTA ??? Vad har jag nu missat???? Mulle japp... jag flyttar till gården brevid...sista maj... mindre lägenhet...men med en uteplats för hundar och blommor  Glad flytt!
tack mulle... fasar för akvariet, men det måste gå ju....
netaave
27-04-2006, 10:54
Jag är så glad för att det blev mycket pengar kvar när räkningarna blev betalda så nu ska här shoppas till trädgården.
CITAT (pejori @ 27-04-2006, 11:48) tack mulle... fasar för akvariet, men det måste gå ju....  ... väntar med iver på den dagens gnälltråd! Mulle
Biggan_
27-04-2006, 10:55
CITAT (mulle @ 27-04-2006, 12:54) CITAT (pejori @ 27-04-2006, 11:48) tack mulle... fasar för akvariet, men det måste gå ju....  ... väntar med iver på den dagens gnälltråd! Mulle
Fantastiskt bra idé med en sån här tråd!
Jag är glad för att det finns snälla människor i världen. I går när vi satte på sommardäcken bestämde sig en usel domkraft i kombination med ett rostigt fäste för att nästan bli katastrof. Lyckligtvis hade grannarna sin pappa/svärfar på besök när vi försökte lösa situationen. Det visade sig att han var pensionerad bilmekaniker.
Det ska bli fint väder till veckoslutet och vi ska ha grillpremiär med kompisarna, och i kväll ska jag göra mjöd...
Anki på Öland
27-04-2006, 12:51
Haha... gick just för att hämta posten och mötte min granne. Han har haft en källarbrand så han bor inte där just nu utan saneringsfirman jobbar. Har sett att det låg en hel hög med pallkragar utanför dörren och frågade nu om jag kunde få köpa dom. Jodå, jag kunde t.o.m få dom och även få dom hemburna!!! Hurra för bra grannar!!! Anki
Idag när jag gick förbi kyrkogården vid Horsgatan kom det en underbar doft av blommor! Hela slänten där är full av vårblommor och det luktade sagolikt!  Fick nästan en tår i ögat av hänförelse.... /Stina
Bidrar med lite bra saker som hänt i mitt liv senast tiden: Hunden min verkar bli kvitt sina skendräktighetsproblem och åter börja fungera normalt. Jag har fått förlängt vikariat samt lyckades få till en liten löneförhöjning också. Deklarerat klart och det ser ut som om jag kommer att få tillbaka en hel del faktiskt. Sedan har det hänt annat också - men det berättar jag om vid ett senare tillfälle Tja, just nu är livet riktigt trevligt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|