|
Jag har gjort en titthålsoperation för att ta bort en cysta på äggstocken. Jag var också ängslig över att bli sövd, trots att jag vet att det så gott som aldrig händer något. Aldrig är man ju så väl övervakad som just då!
Det skulle vara en titthålsoperation men det blev en laparotomi, alltså att de öppnade buken, eftersom de råkade riva hål på nåt så att jag fick en stor blödning. Men risken att nåt sånt ska hända är också försvinnande liten, förvånad över att det hände just mig.
Att bli sövd var inte ett dugg läskigt, man fattade ingenting så var man plötsligt vaken igen och allt var över. Inga drömmar, ingenting.
Det kommer att gå jättebra ska du se! Det är ju ett ganska litet ingrepp.
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 30-06-2006, 08:22) Säkert - men under mina kvällspromenader föredrar jag att höra lövsångare, koltrast och morkulla! Olle på tal om att höra fåglar... är det någon som kommer ihåg vilken tråd fågelsångslänken fanns? jag har lyckats radera min ju
*Felix matte*
07-07-2006, 20:14
CITAT (Hamilton @ 07-07-2006, 10:53)  :lol: :lol: :lol: :lol: Sluta! Jag får ont i magen............... Jag skrattar fortfarande när jag tänker på den förvånade minen när jag brast ut i gapskratt... Tror du inte jag kan montera ihop en stol  ... jag har ju redan tre färdiga  ... tills han upptäckte. Stackarn... montera ihop stolar i denna värme
*Felix matte*
07-07-2006, 20:18
CITAT (pejori @ 07-07-2006, 20:18) CITAT (Lars-Olof Arvids @ 30-06-2006, 08:22) Säkert - men under mina kvällspromenader föredrar jag att höra lövsångare, koltrast och morkulla! Olle på tal om att höra fåglar... är det någon som kommer ihåg vilken tråd fågelsångslänken fanns? jag har lyckats radera min ju  Vet inte om det kanske är DEN ... eller DEN du letar.
ja den var det.....den nr. två alltså...tack agneta
*Felix matte*
07-07-2006, 20:45
CITAT (pejori @ 07-07-2006, 21:38) ja den var det.....den nr. två alltså...tack agneta  Vassego
Det bästa som hänt de senaste veckorna är att jag hittat ett sätt att åka vattenskidor utan att dö på kuppen. Har ju whiplash och vattenskidor är väl inte det bästa då, men det är ju så roligt! Åker max 5 minuter minuter en/två gånger i veckan, det lilla tål min nacke ganska bra! En annan bra sak är att stugan äntligen är våran på riktigt!! Yeppee! Nu ska vi tillbaka till stugan, var bara hem för att klippa gräset! Ha det bra allihopa!
*Felix matte*
12-07-2006, 22:04
Idag har jag överträffat mig själv med hästlängder Som jag tidigare berättat så har jag svårt att åka över broar och också höjdskräck... som har tilltagit senaste åren. Jag har varit glad och stolt över att ha klarat att sitta som passagerare utan att få panik (fast ibland har jag inte orkat) Idag har jag för första gången på mååånga år kört landsväg (14 mil) Kört bro över både Torneälv och Tärendöälv plus en hel del mindre broar och det bästa av allt... Alla broar höll  Inte en endaste visade tecken på att rasa Just nu känner jag mig som pånyttfödd
Lady Hamilton
12-07-2006, 22:10
CITAT (Felix matte @ 12-07-2006, 23:04) Idag har jag överträffat mig själv med hästlängder  :P Som jag tidigare berättat så har jag svårt att åka över broar och också höjdskräck... som har tilltagit senaste åren. Jag har varit glad och stolt över att ha klarat att sitta som passagerare utan att få panik (fast ibland har jag inte orkat) Idag har jag för första gången på mååånga år kört landsväg (14 mil) Kört bro över både Torneälv och Tärendöälv plus en hel del mindre broar och det bästa av allt... Alla broar höll  :wub: Inte en endaste visade tecken på att rasa :wub: Just nu känner jag mig som pånyttfödd   Kom hit och "öva" i stället Vi har en riktig bro Högakustenbron Total längd: 1 800 m Segelfri höjd: 40 m Brobredd: 17,8 m
*Felix matte*
12-07-2006, 22:15
CITAT (Hamilton @ 12-07-2006, 23:10)  Kom hit och "öva" i stället Vi har en riktig bro Högakustenbron Total längd: 1 800 m Segelfri höjd: 40 m Brobredd: 17,8 m Den gamla bron var farlig nog för mig.... jag satt med jacka över huvudet och storgrät varje gång vi åkte över... var totalt slut i ork när vi var över Senast vi passerade var innan den nya togs i bruk... jag fick svindel bara av att se den  så jag väljer nog flyget fortsatt när vi ska neråt landet... känns liksom säkrare
Lady Hamilton
12-07-2006, 22:23
 Men om jag lovar att åka med dig och hålla dig i handen då?  Jag åker över bron flera gånger i veckan så jag vet av erfarenhet att den är säker
*Felix matte*
12-07-2006, 22:30
CITAT (Hamilton @ 12-07-2006, 23:23)  Men om jag lovar att åka med dig och hålla dig i handen då?  Jag åker över bron flera gånger i veckan så jag vet av erfarenhet att den är säker  Så snäll du är  ... måste tänka på saken
*Felix matte*
25-07-2006, 21:34
Idag fick jag en sån här mobil av dottern  hon köpte ny och jag fick ärva... jag har haft en enkel Nokia 3310... nu har jag en med kamera och en massa annat nytt Samsung Z500
Snöflinga
25-07-2006, 21:50
Det här med höjdskräck eller fobi finns här också .... utflyktsresor till fjärran länder med svindlande höjder sitter jag gärna på yttersta platsen och tittar ner i bussgolvet Bra sak idag: Solrosorna blommar
Anki på Öland
25-07-2006, 22:02
CITAT (Felix matte @ 25-07-2006, 22:34) Idag fick jag en sån här mobil av dottern  hon köpte ny och jag fick ärva... jag har haft en enkel Nokia 3310... nu har jag en med kamera och en massa annat nytt Samsung Z500 Visst är det bra när dom köper nytt. Jag fick en nästan likadan som din av min dotter i våras när hon bytte. Jag hade också en gammal Nokia innan. Anki
CITAT "bra sak(er) har hänt tråden", man mår bra om man får läsa/skriva sånt Maken bjöd ut mig på fin middag ikväll, en trevlig restaurang nere vid hamnen, levande ljus, gott vin, oxfilé provencale... anledning? Vi firar femårig bröllopsdag i morgon men då är det ju trädgårdsvisning hor Helen i Piteå - och det vill jag ju inte missa, så därför firade vi bröllopsdag en dag i förväg i år...  Han är en go och förstående gubbe min gubbe...
*Felix matte*
25-07-2006, 22:12
CITAT (Betty @ 25-07-2006, 23:03) CITAT "bra sak(er) har hänt tråden", man mår bra om man får läsa/skriva sånt Maken bjöd ut mig på fin middag ikväll, en trevlig restaurang nere vid hamnen, levande ljus, gott vin, oxfilé provencale... anledning? Vi firar femårig bröllopsdag i morgon men då är det ju trädgårdsvisning hor Helen i Piteå - och det vill jag ju inte missa, så därför firade vi bröllopsdag en dag i förväg i år...  Han är en go och förstående gubbe min gubbe...  Så mysigt Vi kom inte ens ihåg våran förrän vi hade tioåriga I mars i år firade vi 41-åriga
CITAT (Felix matte @ 25-07-2006, 23:12) I mars i år firade vi 41-åriga  Om jag lyckas leva till 85 så får jag vara med om att fira 41årig bröllopsdag! Starkt jobbat av er båda Agneta, Grattis i efterskott!
*Felix matte*
25-07-2006, 22:17
CITAT (Betty @ 25-07-2006, 23:15) CITAT (Felix matte @ 25-07-2006, 23:12) I mars i år firade vi 41-åriga  Om jag lyckas leva till 85 så får jag vara med om att fira 41årig bröllopsdag! Starkt jobbat av er båda Agneta, Grattis i efterskott!  Tack!  ... jag fyllde 60 veckan efter dagen
CITAT (Betty @ 26-07-2006, 00:03) Vi firar femårig bröllopsdag i morgon men då är det ju trädgårdsvisning hor Helen i Piteå - och det vill jag ju inte missa, så därför firade vi bröllopsdag en dag i förväg i år...  Han är en go och förstående gubbe min gubbe...  Vafalls? Trädgårdsvisning i Piteå? Var, när och hur? Vill gå, vill gå! Vi firade 6-årig bröllopsdag förra lördagen men var ute och åt på restaurang på fredagen eftersom jag skulle jobba natt fredag o lördag. Humöret och aptiten brukar inte vara på topp när man vaknat efter en arbetsnatt och ska ut nästa igen.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 25-07-2006, 23:22) Vafalls? Trädgårdsvisning i Piteå? Var, när och hur? Vill gå, vill gå! STA Övre norrlandskretsen - aktiviteter Piteåavdelningen; Onsdag 26 juli kl.18 – 21 Trädgårdsvandring hos Helen. Kul om vi ses där.
En bra sak har hänt mig, eller jag har fått den att hända mig borde jag väl säga, eftersom jag "har mig själv att skylla": Jag har fått ner vilopulsen under 60 och gått ner 1 kilo i vikt. Lite stolt är jag allt.
FixaIgenväxtTrädgård
08-09-2006, 20:24
Jag har fem småförpackningar med storfavvon Anthon Bergs marsinpanbröd, två för i kväll och två för i morgon kväll, ska göra en kopp lapsang-te och mysa framför TV:n. Idag har jag också njutit av kaffe, pga magkatarr dricker jag det bara på dagar innan jag har sovmorgon. Kaffet har därför fått extra mys- och njutvärde.
Lars-Olof Arvids
20-10-2006, 14:39
Någon väckte visst gnälltråden till liv för ett par dagar sedan - då måste vi väcka den här också! Jag är glad över att jag har en spännande helg framför mig. I morgon ska jag besöka Fågelcentralen utanför Kungälv (där man tar hand om skadade fåglar) med naturskyddsföreningen. På söndag ska jag sälja krukväxter på en loppmarknad i Spekeröd, och om jag hinner åker jag till Trädgårdsamatörernas möte i Uddevalla efteråt. Olle
Å jag har äntligen bytt min supergamla toastol idag. Har fått spola med hink hur länge som helst och det har bara inte blivit av att åka och köpa en ny
Lars-Olof Arvids
25-10-2006, 12:30
Krukväxtförsäljningen i Spekeröd gick strålande, det var nästan som att sälja växter på våren!  Kanske bidrog det regniga vädret till att så mycket folk kom till denna roliga marknad inomhus. Och visst hann jag till trädgårdsmötet i Uddevalla också, där det var ett intressant föredrag om komposition av perenner och buskar med fina bilder från Världens park på Hisingen. I morgon kväll är det entomologmöte om ekoxar på Naturhistoriska muséet i Göteborg, som jag också tänker åka på! Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|