Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
*Felix matte*
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-06-2006, 21:31)
Jo, och så är jag glad för att jag har känt ärtan i min mage sparka med sina små fötter några gånger. biggrin.gif

Åh va mysigt wub.gif ... tänk att det kan jag fortfarande minnas hur det kändes smile.gif
Lycka! wub.gif
Magdis
CITAT (Felix matte @ 18-06-2006, 23:06)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 18-06-2006, 21:31)

Jo, och så är jag glad för att jag har känt ärtan i min mage sparka med sina små fötter några gånger.  :D

Åh va mysigt wub.gif ... tänk att det kan jag fortfarande minnas hur det kändes smile.gif
Lycka! wub.gif

Ja det är jättemysigt! smile.gif Det blir mer verkligt på nåt sätt. Än så länge är det bara pyttesmå sparkar och inte så ofta men det kändes utanpå magen några gånger. Jag försökte lyssna med stetoskop på magen när jag var på jobbet men jag hittade inte hjärtljuden. Däremot var det en liten fot som hittade rakt på stetoskopet. laugh.gif
pejori
vad kul!!! laugh.gif laugh.gif
härligt att höra att pjupp växer och är pigg... laugh.gif
ska påminna dej om några månader, när sparkarna inte är lika trivsamma längre laugh.gif laugh.gif laugh.gif

agneta..jag tror aldrig man glömmer den känslan, av små fötter i magen wub.gif wub.gif
Lars-Olof Arvids
Igår råkade jag komma förbi en grusplan där någon hade slängt en stor hög med vissna tulpaner i kanten - med fina lökar och allt! ohmy.gif Behöver det sägas att jag var tillbaka på eftermiddagen och samlade ihop lökarna i två stora påsar? rolleyes.gif

Olle
mekare
Det regnar - äntligen smile.gif smile.gif
Så jag behöver inte vattna i dag. smile.gif
mulle
CITAT (mekare @ 20-06-2006, 11:44)
Det regnar - äntligen smile.gif smile.gif
Så jag behöver inte vattna i dag. smile.gif

Snälla, skicka regnet till Åland också. Det bara dammar av torka och jag har så mycket nyplanterat...
Mulle
Lars-Olof Arvids
I natt kom det lite regn över mina marker också - mycket välkommet! I morgon ska det komma mer om man får tro prognoserna. smile.gif

Olle
mekare
Mulle - här skickas inget regn smile.gif - jag vill behålla regnvädret ett par dagar först smile.gif sedan kan du få det...
LadyG
Det bästa som hänt mig på mycket mycket länge är att det känns som att jag kan börja träna igen. Det är svårt att förklara men det känns som om kroppen är full av energi igen som den brukade vara precis före ett träningspass, när man var sådär laddad som man är inför träningen. Med tanke på att det snart är två månader sedan jag kunde träna riktigt senatse så är det här underbart att känna igen, viljan och lusten har ju funnits där men nu får de känslorna gensvar i kroppen! Underbart helt enkelt.
Lars-Olof Arvids
Nu blommar prästkragarna helt underbart i min äng och backtimjan lyser vackert lila i stenpartiet. Näckrosen i dammen kommer med fler blad och jag väntar med spänning på de första blommorna. Igår planterade jag några krukväxtsticklingar i krukor och satte några nya skott i vatten. I kväll har jag lovat att vara med på en vandring som Ödsmåls hembygdsförening ordnar, och berätta om några ovanliga ormbunkar som växer i en brant vi kommer förbi.

Olle
mekare
Det regnar idag med smile.gif

å jag ska gå på resturang för att fira att gubben och jag varit gifta i ett helt kvartal nu smile.gifsmile.gif (hmm, gubben ska med, när jag läste såg det nästan ut som jag skulle gå själv laugh.gif )
Biggan_
CITAT (mekare @ 21-06-2006, 14:01)

å jag ska gå på resturang för att fira att gubben och jag varit gifta i ett helt kvartal nu smile.gifsmile.gif (hmm, gubben ska med, när jag läste såg det nästan ut som jag skulle gå själv laugh.gif )

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Ingo
Grattis Magdis till sparkarna!

Själv har jag fått dagisfotona av våra tre yngsta idag!
Sitter och tittar på dem...
wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Kathy
CITAT (Birgitta P @ 21-06-2006, 14:06)
CITAT (mekare @ 21-06-2006, 14:01)

å jag ska gå på resturang för att fira att gubben och jag varit gifta i ett helt kvartal nu smile.gifsmile.gif (hmm, gubben ska med, när jag läste såg det nästan ut som jag skulle gå själv  :lol: )

laugh.gif laugh.gif laugh.gif biggrin.gif
Ja, man kan aldrig så noga veta... wub.gif wink.gif wink.gif
Lars-Olof Arvids
Nu har den här tråden halkat farligt långt ner igen...
Igår kom det rejält med regn, vilket fortfarande är mycket välkommet. Jag har skickat iväg flera paket med storklockor till folk på detta och andra trädgårdsforum. Det är roligt att de är så populära. I min rabatt kommer de med fina knoppar och sprider sig så att jag alltid har några plantor över. Jag väntar förstås också med spänning på roliga växter i utbyte.

Olle
Bee
Bra saker som hänt idag:

1. Jag har fått tips om en bra bok här på Odla. Tackar, tackar! Den verkar i och för sig svår att få tag på men skam den som ger sig...
2. Jag har fått tips om en urkul boksajt för "utbytesböcker". Tackar, tackar! Kul!
3. Jag har fått lön idag!!!

Som sagt, det här är en bra dag oavsett väder och vind på utsidan.

Kommande bra grej: om mindre än två veckor - 8 arbetsdagar - börjar semestern!!! Skall bli härligt! Varken resor eller besök planerade ännu. Underbart!
Rapchic
jag vann i kubb idag smile.gif
*Felix matte*
I eftermiddag var svärson och tapetserade köksvägg wub.gif
Blev sååå ljust och fint. Easy up... sånt har vi inte haft tidigare.
LadyG
Tjusigt! Hur fungerar Easy Up? Är det bra? Svårt att använda?

Jag är otroligt nyfiken eftersom kattera demolerat hallen och jag har fortfarande inte kommit till skott och fixat det... sleep.gif tongue.gif
Bee
Easy-up är jättebra. Man rollar limmet direkt på väggen och sen sätter man dit tapeten. Man slipper stå och skvätta lim runtomkring, slipper vika tapetvåderna osv. Väldigt bekvämt. Kan man sen undvika mönsterpassningstapeter så går det fort att få fint på väggarna.
LadyG
Låter väldigt enkelt och smidigt. Jag kommer säkert på något sätt att trassla till det för mig rolleyes.gif

Men skam den som ger sig säger jag bara biggrin.gif
Diabolique
CITAT (Felix matte @ 27-06-2006, 21:38)
I eftermiddag var svärson och tapetserade köksvägg wub.gif
Blev sååå ljust och fint. Easy up... sånt har vi inte haft tidigare.

Ja, det såg fint ut... smile.gif
Synd att han inte är singel... biggrin.gif
Lars-Olof Arvids
Solen lyser från en klarblå himmel, det är åtminstone någon vecka sedan sist! Igår fick jag tre paket med fina växter som jag planterade i min rabatt.

Olle
Kathy
Solen lyser ifrån en klarblå himmel...
Jag har slutat mitt arbetspass och har ni frist fram till kl 15 på lördag. wub.gif
När jag kom hem ifrån jobbet möttes jag, som vanligt, av Hugo och Ikaros som satt vid dörren. Mina pälslingar.... wub.gif ....vad vore livet utan dem? wub.gif wub.gif wub.gif
Nu sussar de sött efter att ha blivit borstade och ompysslade och jag ska packa väskan och sticka iväg till stranden och bada. smile.gif
Diabolique
Jag har fått lön, solen lyser, det är sommar och allt är underbart! biggrin.gif
Castea
Jag har shoppat nya träningsskor & träningsbyxor, som ska invigas i kväll.

Och så har nåt verkligt roligt hänt mig: Jag har börjat älska Bruce Springsteen!

laugh.gif wub.gif
stina
Jag var hos kiropraktorn igår eftersom jag hade en låsning i bäckenet och fick problem när jag sprang. Idag gick det som tåget att springa.... rolleyes.gif

ps Castea: välkommen till träningstråden om du vill vara med i "peppinggänget" för träning!
*Felix matte*
CITAT (stina @ 29-06-2006, 16:05)
Jag var hos kiropraktorn igår eftersom jag hade en låsning i bäckenet och fick problem när jag sprang. Idag gick det som tåget att springa.... rolleyes.gif

ps Castea: välkommen till träningstråden om du vill vara med i "peppinggänget" för träning!

Så härligt att behandlingen gav effekt smile.gif
Castea
CITAT (stina @ 29-06-2006, 16:05)

Tack! smile.gif

Jag går en timme om dagen sedan lång tid tillbaka så det var snarare så att förra skorna och byxorna blivit utslitna! laugh.gif

Ps. Bruce Springsteens nya skiva är UTMÄRKT att ha i mp3-spelaren under promenader! Man travar på som en riktig arbetshäst! laugh.gif
Lars-Olof Arvids
Säkert - men under mina kvällspromenader föredrar jag att höra lövsångare, koltrast och morkulla! rolleyes.gif

Olle
Lars-Olof Arvids
Säkert - men under mina kvällspromenader föredrar jag att höra lövsångare, koltrast och morkulla! rolleyes.gif

Olle
Castea
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 30-06-2006, 08:25)

Olle

Jodå, jag slår av musiken när jag kommer fram till min underbara koltrast-djungel vid ån under kvällstid. wub.gif

Men i övrig stadsbebyggelse hörs kvällsfåglarna så litet ändå. wink.gif
Lars-Olof Arvids
Jag tänker INTE gnälla över värmen här på kontoret idag... rolleyes.gif
Däremot berätta om vilken fin kväll jag och några släktingar hade igår. Vi åkte ut i deras båt till en ö där vi badade och grillade korv. Helt underbart! smile.gif

Olle
cosmos
Hej! rolleyes.gif
Det braiga som har hänt är..att äntligen har jag semester..helt otroligt..
...gick hem från bussen sista arbetsdagen...och plockade ett stort fång med gulmåra..dom står här och doftar högsommar!!!
Solen skiner och vattnet är varmt...och jag behöver inte vara professionell och ansvarstagande på en hel månad!!!
Cosmos rolleyes.gif rolleyes.gif
*Felix matte*
Solen skiner biggrin.gif och idag har altanstaketet nylaserats...
imorron är det golvets tur. smile.gif

Ena Aklejan jag köpte i Rångedala, blommar, den andra är på god väg wub.gif
Lupinerna vi fick av dottern blommar... trots att de flyttats 2ggr på 3 veckor. wub.gif
Lars-Olof Arvids
Nu har de första blommorna på min amazonlilja slagit ut. Fantastiskt vackra, väldoftande vita blommor! smile.gif

Olle
Rossi
Och jag fick en vaccinationsspruta igår inför Kina- och Tibetresan och jag svimmade inte och mådde inte ens dåligt! (Ovanligt för mig.) Det var en bra sak för mig! smile.gif
Gillan
I maj inhandlade min man en " fuktmätare " från Bröderna
Nelsons åt oss. Jaha, det var väl ok, men behöver vi verkligen
en sån ( tänkte jag innerst inne sleep.gif ) wink.gif .

Men nu i dessa torktider måste jag säga att den är guld värd.
Det är ju ett evigt vattnande från morgon till kväll. Och när
man är klar, så är det bara att börja om igen. Med denna i
ena handen och vattenslangen i andra försäkrar jag mig om att
inte vattna nåt i onödan. biggrin.gif tongue.gif

Vatten börjar bli hårdvaluta wub.gif laugh.gif
Lady Hamilton
ohmy.gif En sådan har jag med.............men inte haft en tanke på att använda den utom hus.........
smile.gif Tack för tipset!
Natures wisdom
Efter en hektisk kärleksperiod som slutade i knaskalas så har jag lyckats komma in på en folkhögskola där jag ska studera färg & form, dessutom fick jag tjänstledigt från jobbet.
Sen alla de sjukt många andra bra sakerna som har hänt under detta år orkar jag inte dra upp. smile.gif
Castea
Idag började Power Meet här i Västerås! Lika älskat som hatat av oss invånare. wub.gif mad.gif

Själv tycker jag det är ett kul evenemang. Stan mullrar av skitsnygga bilar. Ett och annat rötägg men väldigt många skötsamma.

Stans alla korvkiosker jublar och har årets lönsammaste helg också! laugh.gif
*Felix matte*
Altangolvet laserat. smile.gif
Äntligen kom stolarna mm från IKEA...monteringen tog sin lilla tid
men sååå sköna att sitta på wub.gif
Köpte ny grillvagn... den "gamla" (2år) hade inget lock... imorron ska jag testa göra grillspett av köttfärs... recept i Allers. smile.gif
*Felix matte*
Måste bara visa den fjärde och sista stolens montering ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
Jag höll på att skratta på mig när jag såg hur stolsbenen hamnat.laugh.gif

Vem blir väl inte trött efter allt skruvande rolleyes.gif
Snöflinga
Ja, se IKEA, det är ett pyssel biggrin.gif Lycklig över mina "knyckta - frösådda pionvallmon har massor av stora svällande knoppar... wub.gif
Lars-Olof Arvids
Är det Kirunas svar på Norgemuggen? rolleyes.gif
En norrman som skulle göra en mugg ringde en svensk kollega och frågade om örat skulle sitta på höger eller vänster sida. "Använd insidan!" svarade svensken. "Aha!" tänkte norrmannen och satte örat på insidan av muggen.

Den var riktigt bra i alla fall! laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Olle
Castea
laugh.gif wub.gif
Biggan_
CITAT (Felix matte @ 06-07-2006, 23:36)
Måste bara visa den fjärde och sista stolens montering ohmy.gif laugh.gif laugh.gif
Jag höll på att skratta på mig när jag såg hur stolsbenen hamnat.laugh.gif

Vem blir väl inte trött efter allt skruvande rolleyes.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Visst är det en konst att sitta vackert? laugh.gif laugh.gif
Lady Hamilton
Sluta! Jag får ont i magen...............
Castea
1 båtresa
1 Mälarö
1000 flugor
3 bromsbett
25 solvarma smultron
1 snok i solsken
1 Mälardopp
1 rödskinn
------------------------
= EN UNDERBAR SOMMARDAG!

wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
storm
jag är jätte glad att att min cysta inte var cancerogen(tror det stavas så)ska operera bort den efter semestern men jag är ganska rädd än då,läskigt att bli nersövd tänk om man vaknar som ett kolli eller inte vaknar alls fast det är en enkel operation så glädjen är lite delad,fins det någon annan som har gjort en liknande operation, titt håls operation heter det så dom skär inte upp hela magen,jag älskar livet,lite läskigt att bli nersövd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon