Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Farbror Blå
Fin musik kan jag tycka är en välsignelse ibland när jag är lite nere eller bara behöver muntras upp.
Linda_A
En bra sak som har hänt de senaste dagarna är alla de underbara sticklingar som jag fått av odla-människor!! wub.gif

Och allt skratt som man får sig i Hoyatrådarna. wub.gif wub.gif
yla
jag e så glad över allt blått som täcker skogens golv överallt här i "min" skog

Rapchic
vad är det där för blommor? huh.gif
yla
CITAT (Rapchic @ 27-04-2006, 16:09)
vad är det där för blommor? huh.gif

såna här
tongue.gif rolleyes.gif
Farmor
..... och jag är så glad att min och kattens första tågresa "gick som på räls". Vi delade kupé med en ung flicka och hennes råtta och inte ens det störde min Sickan. biggrin.gif

Lite glad är jag också att vara hemma igen så jag har tid att kika in här på odla. Jag är ju som lite beroende. tongue.gif
Rapchic
for och köpte underlater idag smile.gif dom är så söta wub.gif
om inte vi hade köpt dom så skulle dom avlivas sad.gif
så vi kunde inte lämna kvar nån
så nu bor dom hos oss.. fast några bara tillfälligt tongue.gif
ansan
jag har fått bättre syn och behöver inte ens glasögon längre smile.gif
yla
JAG BLIR GLAD...
>
>För att min fru säger att det är "korv och makaroner" till middag idag för
>då är hon hemma hos mig och inte med någon annan....
>
>För att min man är en soffpotatis för då är han hemma hos mig och inte ute
>på barerna och dricker....
>
>För tonåringen som gnäller för att hon måste diska för då är hon hemma och
>inte ute på gatorna...
>
>För skatterna jag betalar för det betyder att jag har ett jobb....
>
>för att jag måste städa efter en fest för det betyder att jag har
>vänner....
>
>för att kläderna är lite trånga för det betyder att jag har mat på
>bordet....
>
>för att gräsmattan behöver klippas, fönster tvättas och hängrännor som
>måste rensas, jag har ett eget hem....
>
>för skuggan som bevakar mitt arbete, det betyder att jag är ute i solen...
>
>för alla klagomål på politiker för det betyder att vi har fri
>yttranderätt....
>
>för att parkeringsplatsen är längst bort för det betyder att jag har råd
>att ha bil....
>
>för min höga elräkning, den betyder att jag har det varmt...
>
>för kvinnan i bänken bakom mig i kyrkan som sjunger falskt för det betyder
>att jag kan höra....
>
>för tvätthögen på bordet för det betyder att jag har kläder att ta på
>mig....
>
>för trötthet och värkande muskler I slutet av dagen - jag har kunnat arbeta
>hårt....
>
>för väckarklockan som ringer på morgonen, jag lever....
>
Magdis
Idag har det varit en UNDERBAR dag!! smile.gif Solsken och varmt och jag har suttit på altanen i bara T-shirt. (Nåja, jag hade faktiskt byxor på mig också laugh.gif )

Jag har känt mig piggare än på väldigt länge och hunnit med en massa trädgårdsarbete och suttit på altanen och pysslat med sådder. Snön är nästan borta och det tittar upp en massa vårlökar. smile.gif Allt e toppen helt enkelt!

Är det nån som vet hur lång tid det tar innan Krokus och Narciss börjar blomma efter att det gröna kommit upp?
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 29-04-2006, 18:16)
Idag har det varit en UNDERBAR dag!! smile.gif Solsken och varmt och jag har suttit på altanen i bara T-shirt. (Nåja, jag hade faktiskt byxor på mig också laugh.gif )

Jag har känt mig piggare än på väldigt länge och hunnit med en massa trädgårdsarbete och suttit på altanen och pysslat med sådder. Snön är nästan borta och det tittar upp en massa vårlökar. smile.gif Allt e toppen helt enkelt!

Är det nån som vet hur lång tid det tar innan Krokus och Narciss börjar blomma efter att det gröna kommit upp?

krocusarna blommar på några dagar efteråt... smile.gif smile.gif
hur gick det med madrassen? wub.gif wub.gif
Magdis
CITAT (pejori @ 29-04-2006, 19:09)
krocusarna blommar på några dagar efteråt... smile.gif smile.gif
hur gick det med madrassen? wub.gif wub.gif

Hihi...joodå den har blivit mycket torrare. Jag gjorde som du föreslog och la badlakan under och ovanpå och trampade ur så mycket vatten det gick. Sen la jag den ute på mattställningen. Inatt sov jag i min vanliga säng med en tjock skumgummimadrass istället för bäddmadrassen. smile.gif
Magdis
Måste bara återigen säga: VILKET UNDERBART VÄDER!!! biggrin.gif Strålande sol från klarblå himmel vilket betyder att min altan blir rena stekhuset. Det känns som högsommar när jag ligger i min Baden-Baden. Lufttrycket är 1032 hPa.

Snart kanske vi börjar komma ikapp lite med er sörlänningar! biggrin.gif
pejori
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 30-04-2006, 15:57)
Måste bara återigen säga: VILKET UNDERBART VÄDER!!! biggrin.gif Strålande sol från klarblå himmel vilket betyder att min altan blir rena stekhuset. Det känns som högsommar när jag ligger i min Baden-Baden. Lufttrycket är 1032 hPa.

Snart kanske vi börjar komma ikapp lite med er sörlänningar! biggrin.gif

Magdis
Vad har ni för väder Pejori? rolleyes.gif
pejori
mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif vad tror du mad.gif mad.gif
Magdis
CITAT (pejori @ 30-04-2006, 16:51)
mad.gif mad.gif mad.gif mad.gif vad tror du mad.gif mad.gif

stackars dig! sad.gif *klappar om* Men du kan få komma och hälsa på mig om du vill! smile.gif
ninnisky
får jag komma också?..... kan ju hämta upp Pejori på vägen. Vill i varje fall slippa detta f--ban....e regnväder. Kan ju inte ens åka till stan för att titta Chalmerskortegen sad.gif sad.gif blir ju dyngblöt mad.gif mad.gif bara jag öppnar ytterdörren!
Magdis
CITAT (ninnisky @ 30-04-2006, 18:46)
får jag komma också?..... kan ju hämta upp Pejori på vägen. Vill i varje fall slippa detta f--ban....e regnväder. Kan ju inte ens åka till stan för att titta Chalmerskortegen sad.gif sad.gif blir ju dyngblöt mad.gif mad.gif bara jag öppnar ytterdörren!

Såklart du får! smile.gif Hoppas det håller i sig med finvädret nu så är våren snart i full gång. Jag längtar ju tills jag kan få börja i trädgården på riktigt. smile.gif
morellen
fast hunden gillade vädret...vi har vaggat runt på en promenad och blivit genomblöta (nåja, jag vaggade och hunden rörde sig betydligt mer obehindrat) Hunden har dessutom badat lite överallt på vägen och är toknöjd. Sambon fick följa med också och jag behövde knappt ha någon av dem kopplad ;-)
Han se både vistsippor, påskliljor,vårlök och svalört i blom!
Magdis
Törs jag berätta att vi har ännu en strålande dag här? unsure.gif Jag sov till 12.30 efter att ha jobbat natten och sen gick jag direkt ut på altanen. När jag kom in nyss såg jag att jag fått jättemycket färg i ansiktet. smile.gif Det behöver jag efter att ha sett ut som en levande död i några månader nu. På torsdag ska jag gå till frissan och fixa till hövolmen till frisyr så att den också ser någorlunda civiliserad ut. Toppen....eller hur? biggrin.gif
Biggan_
Visst är det härligt att gå till frissan och bli vårfin! Är nog dags för mej också! En shoppingrunda skulle nog inte vara helt fel heller, lite nytt att ha på sig piggar upp! biggrin.gif
Ja visst ja," bra saker har hänt" gällde det ju här ohmy.gif SOLEN LYSER efter tre dagars regnande, d.v.s emellanåt lyser den och det är ju alltid något biggrin.gif
morellen
Det har inte regnat på hela dagen och i trädgården ploppar det upp en massa spännande som man glömt fanns just där...
kristerh
En bra sak som hänt är att jag i helgen fått ner alla lökar o knölar jag beställt, bla 30 krolliljor, 10 övriga liljor, 6 kungsliljor, 10 höstflox, 10 dagliljor,mm mm, desutom har jag klippt rosorna, gödslat rabatterna med koskit, biggrin.gif
krister
Hannele
En underbar veckorslut och Valborg i huvudstaden, toppenväder med sol och vi fick vara
med och mycket trevligt, vackert och maffig musik, inklusive studentspex och valborgsfirande med valborgseld.

(Både sonen med saxofonen och jag i gul jacka syntes i tv.) laugh.gif
pejori
CITAT (Birgitta P @ 01-05-2006, 15:54)
Visst är det härligt att gå till frissan och bli vårfin! Är nog dags för mej också! En shoppingrunda skulle nog inte vara helt fel heller, lite nytt att ha på sig piggar upp! biggrin.gif

det är smittsamt det där...
nu är jag också nyfrisserad och nymålad i håret....
vårfin var det ju....
*Felix matte*
Shoppat har jag färdigt och frisören har jag här hemma smile.gif
men "bra saker" idag är att teverummet är storstädat,
resten av lgh veckostädat, nya gardiner i kök och teverum
och alldeles strax kommer gubben med hämtmat... Suovaskebab.
wub.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 02-05-2006, 17:04)
CITAT (Birgitta P @ 01-05-2006, 15:54)
Visst är det härligt att gå till frissan och bli vårfin! Är nog dags för mej också! En shoppingrunda skulle nog inte vara helt fel heller, lite nytt att ha på sig piggar upp!  :D

det är smittsamt det där...
nu är jag också nyfrisserad och nymålad i håret....
vårfin var det ju....

Gamla käringar blir som nya! ohmy.gif laugh.gif Men visst känner man sej som en ny kvinna när man varit hos frissan biggrin.gif

...och så härligt Agneta, då kan du bara sätta dej ner och njuta av att ha fint och bli uppassad med kebabmiddag biggrin.gif wub.gif
Seovaskebab? Vad f*n är det? unsure.gif unsure.gif
Hannele
CITAT (Birgitta P @ 02-05-2006, 18:36)
Seovaskebab? Vad f*n är det? unsure.gif unsure.gif

Souvas kebab är med renkött, det har jag ätit här på Liseberg, helt ok.
Men min vavorit en kaffeost, i små tärningar smält i kaffe. wub.gif
pejori
CITAT (Hannele @ 02-05-2006, 20:03)
CITAT (Birgitta P @ 02-05-2006, 18:36)
Seovaskebab? Vad f*n är det?  :unsure:  :unsure:

Souvas kebab är med renkött, det har jag ätit här på Liseberg, helt ok.
Men min vavorit en kaffeost, i små tärningar smält i kaffe. wub.gif

den osten ligger bra till här också... smile.gif
den är ju sååå good!!!!! smile.gif smile.gif wub.gif
stina
En bra sak som hänt är att smhi lovat försommarvärme senare i veckan! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif Vågar man tro på det eller.....
pejori
CITAT (stina @ 02-05-2006, 20:52)
En bra sak som hänt är att smhi lovat försommarvärme senare i veckan! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif Vågar man tro på det eller.....

nopp...dom bara ljuger som vanligt.... sad.gif sad.gif sad.gif
stina
CITAT (pejori @ 02-05-2006, 20:53)
CITAT (stina @ 02-05-2006, 20:52)
En bra sak som hänt är att smhi lovat försommarvärme senare i veckan!  :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:  Vågar man tro på det eller.....

nopp...dom bara ljuger som vanligt.... sad.gif sad.gif sad.gif

Mot gnälltråden.... tongue.gif Det ante mig att det var så...
pejori
jisses!!! det var fel tråd!!!!! ohmy.gif ohmy.gif
klart det blir sol och varmt...SMHI kan man aaaaalltid lita på ju laugh.gif laugh.gif
stina
Dom sa't igen precis nu! 15-20 grader i hela landet på torsdag! rolleyes.gif
pejori
det ser jag fram emot...jag är en frusen själ, och får ta all värme jag kan få..... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
stina
Jag är också så fruktansvärt trött på att frysa. Ty jag är ganska mager om bena, tillika om armar och hals..... tongue.gif Men nu är det minsann slut på eländet!!! rolleyes.gif
Magdis
Jag hörde att allra finast väder skulle vi få här i norr! Jippie! Hoppas det stämmer! smile.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-05-2006, 21:20)
Jag hörde att allra finast väder skulle vi få här i norr! Jippie! Hoppas det stämmer! smile.gif

Det är er väl unt - vassegoa!!! rolleyes.gif
Magdis
CITAT (stina @ 02-05-2006, 21:21)
Jag hörde att allra finast väder skulle vi få här i norr! Jippie! Hoppas det stämmer!  :)

Tack! smile.gif
stina
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 02-05-2006, 21:22)
CITAT (stina @ 02-05-2006, 21:21)
Jag hörde att allra finast väder skulle vi få här i norr! Jippie! Hoppas det stämmer!  smile.gif

Tack! smile.gif

Bara vi får liiiite fint också! rolleyes.gif Jag vågar knappt tro att det är sant! biggrin.gif
Linda_A
Äntligen visar solen sig!!!! wub.gif wub.gif wub.gif Så trött på regn!! sleep.gif
suddis
Äntligen tog jag mig i kragen och sopade ut gruset från tomtgränsen så det inte ligger som en grusvall mot vårt staket efter de har sopat vägen här utanför! Skönt!! biggrin.gif
stina
15,3 grader i Stockholm just nu enligt temperatur.nu! Och den bara stiger.... rolleyes.gif
pejori
härligt väder här med...det blir bara varmare och varmare nu laugh.gif laugh.gif
stina
Ja, om man kunde spricka av bubblande vårkänslor skulle jag garanterat göra det nu! tongue.gif tongue.gif tongue.gif
Castea
Idag är jag superglad! Jag har shoppat vår/sommarkläder för en oförskämd summa, men jag var tvungen för jag kan inga kläder ha från förra sommaren. Men det är "åt rätt håll". Är ca 10 kg minus nu i jämförelse med förra sommaren.

Idag köpte jag för första gången på mycket, mycket länge byxor i storlek 40 och tröjor i storlek Medium.

F´låt självskryt, men jag är himla glad och stolt åt detta jobbresultat nu!

pejori
CITAT (Castea @ 03-05-2006, 16:13)
Idag är jag superglad! Jag har shoppat vår/sommarkläder för en oförskämd summa, men jag var tvungen för jag kan inga kläder ha från förra sommaren. Men det är "åt rätt håll". Är ca 10 kg minus nu i jämförelse med förra sommaren.

Idag köpte jag för första gången på mycket, mycket länge byxor i storlek 40 och tröjor i storlek Medium.

F´låt självskryt, men jag är himla glad och stolt åt detta jobbresultat nu!

grattis till viktframgången..... smile.gif smile.gif
belöningen är nya snygga kläder...i mindre storlek.... smile.gif smile.gif
Castea
Ja, JÄTTEKUL! Tack, tack! smile.gif
pejori
jag beundrar starkt, alla som lyckas med sitt mål....även dom som lyckas gå UPP i vikt... smile.gif smile.gif
starkt att kunna gå ner så mycket.... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon