Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
arno
CITAT (ciczi @ 14-10-2006, 18:02)
CITAT (Gossen Ruda @ 14-10-2006, 17:59)
Såg nu på text-tv att Maria B kastat in handduken. Det var nog det enda rätta.

Hon måste vara den politiker som suttit på en ministerpost kortast tid sedan Sverige införde enkammarsriksdagen.

Ciczi

Hon kommer nog att belönas för sina insatser i regeringen....
Hannele
CITAT (LadyG @ 14-10-2006, 16:57)
Jag jobbar som journalist.

Vem ska granska journalister?
Och lägga ut deras familjeförhållanden, inkomster och "brott" på första sidan?!
Tezzla
CITAT (Hannele @ 14-10-2006, 13:01)
CITAT (birgitek @ 14-10-2006, 12:29)
Tydligen har Thomas Bodström haft svart barnflicka och dessutom rökt hasch. Ajabaja...han var ju justitieminister och till och med en duktig sådan.

De som har sysslat med politik från tidig ungdom, har förstått att "sköta sej",

Och Thomas Bodström är uppvuxen i en politikerfamilj med en far som varit minister. Han borde väl absolut ha vetat bättre?
zaaritha
Hederliga politiker? Fantasivärld! sad.gif
Tezzla
CITAT (zaaritha @ 14-10-2006, 20:32)
Hederliga politiker? Fantasivärld! sad.gif

Jag tror det stora majoriteten av politiker absolut är hederliga och strävar efter att "göra rätt ifrån sig". Att det sen finns en del som fifflar och beter sig uppåt väggarna är inget som hela politikerkåren ska lastas för.
titti49zon6
Inte illa ,Maria Boetisius belönas med 1,2 miljoner för 8 dagars jobb
Avundsjuk- inte alls laugh.gif laugh.gif laugh.gif
kristerh
CITAT (Tezzla @ 14-10-2006, 20:18)
Och Thomas Bodström är uppvuxen i en politikerfamilj med en far som varit minister. Han borde väl absolut ha vetat bättre?

fick inte hans pappa Lennart Bodström oxså avgå pga någon skandal wink.gif
det kanske är ärftligt wink.gif
kristerh
CITAT (Gossen Ruda @ 14-10-2006, 17:59)
Såg nu på text-tv att Maria B kastat in handduken. Det var nog det enda rätta.

Jag är får nog dessvärre hålla med, tycker nog att det blev lite för mycket för att kunna försvara wink.gif men hennes licensskolk kallar jag en bagatell, hon hade inte bott i sverige så låg tid så det kan man nog ursäkta.
askar
CITAT (titti49 @ 14-10-2006, 21:47)
Avundsjuk- inte alls laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Aftonbladets spekulationer... Tänk att drevet tar sån fart
när det gäller kvinnor.
Är nog inte många som ens kommer ihåg namnet på han
moderatpolitikern (statsråd?) som också struntat att betala tv-licens.
Jag minns då inte... de enda namn som upprepats och upprepas år... Borelius och Stegö Chillo (felstav.)
Inte för att jag försvarar fusk och fiffel... men nån måtta får
det väl ändå vara. sad.gif

Klipp från Dina Pengar
Vi har en fast praxis som säger att om man har varit statsråd i några år så får man 12 månaders ersättning. Det är inte särskilt lång tid för ett avgångsvederlag, säger Gunnar Grenfors, ordförande i nämnden.
Hannele
Tydligen sossarna själva som grävde fram Maria Borelius uppgifter.
Fullt krig och pajkastning...
Betty
CITAT (askar @ 14-10-2006, 22:14)
CITAT (titti49 @ 14-10-2006, 21:47)
Avundsjuk- inte alls laugh.gif  :lol:  :lol:

Aftonbladets spekulationer... Tänk att drevet tar sån fart
när det gäller kvinnor.
Är nog inte många som ens kommer ihåg namnet på han
moderatpolitikern (statsråd?) som också struntat att betala tv-licens.
Jag minns då inte... de enda namn som upprepats och upprepas år... Borelius och Stegö Chillo (felstav.)
Inte för att jag försvarar fusk och fiffel... men nån måtta får
det väl ändå vara. sad.gif

Klipp från Dina Pengar
Vi har en fast praxis som säger att om man har varit statsråd i några år så får man 12 månaders ersättning. Det är inte särskilt lång tid för ett avgångsvederlag, säger Gunnar Grenfors, ordförande i nämnden.

Ja varför pratas det med så otroligt små bokstäver om migrationsminister Tobias Billström ? Även han blev ju polisanmäld för licensskolk - men honom sägs det ju nästan inget alls om, kan det bero på att han är man...? De enda namn som man läser om är ju Maria Borelius och kulturminister Cecilia Stegö Chilò.
birgitek
CITAT (LadyG @ 14-10-2006, 16:57)
Se bara på hur glatt Expressen hoppar på Jan Guillou titt som tätt t ex. (Inte för att han inte gjort sig förtjänt av det, iofs). Guillou brukar inte vara så dålig på att hoppa på journalister själv för den delen.

Klart att mainstream-journalisterna hoppar på Guillou, han tillhör ju det fåtal journalister som har integritet, dvs. jagar inte med flocken utan jobbar som ensamvarg
Birgit Ek
Pirum
Nja...att ha en kulturminister som licensskolkar och tycker illa om Public Service är väl som att en migrationsminister visar sig ha varit mot invandringen i 15 år eller så. Nästan iaf. Att migrationsministern struntar i TV-licensen tycker jag inte verkar så viktigt egentligen. Värre om han skattemyglat i stor skala som Borelius.
arno
CITAT (Pirum @ 15-10-2006, 00:58)
Nja...att ha en kulturminister som licensskolkar och tycker illa om Public Service är väl som att en migrationsminister visar sig ha varit mot invandringen i 15 år eller så. Nästan iaf. Att migrationsministern struntar i TV-licensen tycker jag inte verkar så viktigt egentligen. Värre om han skattemyglat i stor skala som Borelius.

Håller med - att ha en i grunden negativ inställning till public service måste väl vara olämpligt på den posten.
Pirum
Spännande dag imorgon (måndag), med den kommande budgeten. Det är ju först då vi egentligen kan bedöma politiska sakfrågor och inte bara ministerskandalerna smile.gif
hav
Nästan alla här trodde fel, jag också! Nu har båda avgått.
KURT
CITAT (hav @ 16-10-2006, 11:24)
Nästan alla här trodde fel, jag också! Nu har båda avgått.

Fast Cecilia Stegö Chilò skyller avgången på polisanmälningarna, det var alltså uppenbart att de var nödvändiga.
netaave
Undrar vad man skulle få fram om man kollar upp journalisterna som kollat upp politikerna?
Tanken for liksom genom huvudet bara! smile.gif
Betty
CITAT (netaave @ 16-10-2006, 11:55)
Undrar vad man skulle få fram om man kollar upp journalisterna som kollat upp politikerna?
Tanken for liksom genom huvudet bara!   smile.gif

Säkert hittar man en del licensskolkare m.m. bland journalister med - liksom bland andra grupper.
Men som minister i sittande regering måste man föregå med gott exempel.
De gjorde det enda rätta när de valde att avgå, både Borélius och Stegö Chilò.

Men hur gör migrationsminister Tobias Billström ? Kommer han att sitta tyst som en mus nu och hoppas på att ingen ska rikta något ljus på honom? Jag antar att han hoppas att alla journalister fokuserar så mycket på de två damerna så att han "glöms bort" i uppståndelsen kring de båda andra ministrarnas avgångar.
Även han blev ju polisanmäld för sitt uppsåtliga lagbrott/licensskolk.
Jag tycker att han borde avskedas om han inte går frivilligt eller att han ska vara solidarisk med de andra två och ta sitt ansvar och lämna sin plats till förfogande han med.
pejori
CITAT (Betty @ 16-10-2006, 12:10)

Säkert hittar man en del licensskolkare m.m. bland journalister med - liksom bland andra grupper.
Men som minister i sittande regering måste man föregå med gott exempel.
De gjorde det enda rätta när de valde att avgå, både Borélius och Stegö Chilò.

Men hur gör migrationsminister Tobias Billström ? Kommer han att sitta tyst som en mus nu och hoppas på att ingen ska rikta något ljus på honom? Jag antar att han hoppas att alla journalister fokuserar så mycket på de två damerna så att han "glöms bort" i uppståndelsen kring de båda andra ministrarnas avgångar.
Även han blev ju polisanmäld för sitt medvetna licensskolk.
Jag tycker att han ska vara solidarisk med de andra två och ta sitt ansvar och lämna sin plats till förfogande han med.

det blir väl hans tur också nångång, när damerna har gått hem smile.gif smile.gif
arno

Man skulle nog hitta en hel del då de allra flesta har någon synd i bagaget.
Skillnaden är dock att de inte sitter vare sig på regeringsmakten eller den uttalade intentionen att "klämma till" fuskare och värna om "lag och ordning".
netaave
CITAT (Betty @ 16-10-2006, 12:10)
Men hur gör migrationsminister Tobias Billström ?

Han klarar sig nog, han är ju karl (obs att jag är ironisk)
AnitaO
Rent allmänt så kan jag väl som den "vanliga" människa jag är tänka så här:
Om nån får en förfrågan att sitta i en regering och företräda ett demokratiskt samhälle så funderar man väl ändå på om man är en person som själv levt efter demokratiska värderingar = respektera och följa demokratiskt fattade beslut.

Det här är ju i alla fall människor som jag förutsätter har några högskolepoäng,
vilket föranleder mig att tro att dom i alla fall har nån enstaka macka i picknickkorgen. wacko.gif
askar
CITAT (AnitaGg @ 16-10-2006, 14:32)
Det här är ju i alla fall människor som jag förutsätter har några högskolepoäng,
vilket föranleder mig att tro att dom i alla fall har nån enstaka macka i picknickkorgen. wacko.gif

Kanske för att Göran Perssons picknickkorg var tom
som han inte klarade uppgiften. wink.gif
AnitaO
CITAT (askar @ 16-10-2006, 15:04)

vilket föranleder mig att tro att dom i alla fall har nån enstaka macka i picknickkorgen.  :wacko:

Förstår inte kopplingen riktigt ...??
herkules

vilket föranleder mig att tro att dom i alla fall har nån enstaka macka i picknickkorgen.  :wacko:

jag försvarar definitivt inte den politik göran persson fört de sista åren med höjda politikerlöner och misslyckanden gällande tsunamin MEN göran persson och hans regering gjorde ett sjuhelsickes bra jobb i början på 90-talet, ingen annan än just göran persson hade klarat den uppgiften.
de räddade hela sverige från att gå omkull. blink.gif
och det är himla lätt att glömma..
askar
CITAT (AnitaGg @ 16-10-2006, 16:17)

vilket föranleder mig att tro att dom i alla fall har nån enstaka macka i picknickkorgen.  wacko.gif

Mackan i korgen... var inte det högskolepoängen?
AnitaO
CITAT (askar @ 16-10-2006, 16:36)

vilket föranleder mig att tro att dom i alla fall har nån enstaka macka i picknickkorgen.  wacko.gif

Så kan man väl se det om man vill .....
Inte för att jag fortfarande kan se vad GP har med detta att göra.
Det är väl knappast han som har tvingat dom att mygla blink.gif
herkules
CITAT (AnitaGg @ 16-10-2006, 16:44)

ALLT är perssons fel laugh.gif laugh.gif laugh.gif
AnitaO
CITAT (herkules @ 16-10-2006, 16:46)

JAAA ... det glömde jag juh!!! Sorry laugh.gif
Varför utse nya syndabockar när man har en gammal hederlig som man kan dänga runt med rolleyes.gif
Gossen Ruda
Jag gissade rätt, att båda skulle tvingas avgå. laugh.gif

Tio små negerflickor ... rolleyes.gif
andersen
CITAT (Gossen Ruda @ 16-10-2006, 18:04)
Jag gissade rätt, att båda skulle tvingas avgå. laugh.gif

Tio små negerflickor ... rolleyes.gif

Och jag gissar att hela regeringen får avgå innan mandat perioden är slut.
birgitek
.

Årets ointelligentaste kommentar alla kategorier! Hur många högskolepoäng har Du Anita?
Birgit Ek
AnitaO
CITAT (birgitek @ 16-10-2006, 19:14)
.

Årets ointelligentaste kommentar alla kategorier! Hur många högskolepoäng har Du Anita?
Birgit Ek

Den bedömningen får stå för dig.
Själv är jag säker på att det finns betydligt värre exempel.
Men det var visst en öm tå jag råkade komma åt där.
Ni som har talat er varma för alliansen före valet känner er uppenbarligen trängda nu när det visar sig att denna "fantastiska"
regering inte är ett dyft bättre än nån annan. Fuskare skulle ju "sättas åt", så det är väl bra att det har blivit så också.

Din egen kommentar är för övrigt inte särskilt smakfull eller intelligent den heller, så det jämnar kanske ut sig?
askar
CITAT (AnitaGg @ 16-10-2006, 16:48)
CITAT (herkules @ 16-10-2006, 16:46)

JAAA ... det glömde jag juh!!! Sorry laugh.gif
Varför utse nya syndabockar när man har en gammal hederlig som man kan dänga runt med rolleyes.gif

Tråkigt att man försöker göra sig lustig på andras bekostnad..
bara för att man inte har samma uppfattning ang förd politik. sad.gif
cic
CITAT (askar @ 16-10-2006, 22:44)
Tråkigt att man försöker göra sig lustig på andras bekostnad..
bara för att man inte har samma uppfattning ang förd politik. sad.gif

Kan man ju kanske tycka. Men finns inte din kommentar någonstans i citatboxarna..? rolleyes.gif
Piccante
.

Birgit Ek

Det är ju anmärkningsvärt att de två ministrar som har ett förflutet som journalister är de två som inte klarar av medias granskning. Många hade nog trott att de skulle förutse att de liksom övriga nya i regeringen skulle granskas och då är det ganska tanklöst att börja nya jobbet med att ljuga för chefen om att man har begått lagöverträdelser i 16 år.

Antingen är de dumma på riktigt eller så bryr de sig helt enkelt inte om att leva efter samma regler och lagar som andra. Så nog finns det väl fog att undra hur dessa ministrar tänker egentligen?
birgitek
CITAT (AnitaGg @ 16-10-2006, 21:12)
.

Birgit Ek

Den bedömningen får stå för dig.
Själv är jag säker på att det finns betydligt värre exempel.
Men det var visst en öm tå jag råkade komma åt där.
Ni som har talat er varma för alliansen före valet känner er uppenbarligen trängda nu när det visar sig att denna "fantastiska"
regering inte är ett dyft bättre än nån annan. Fuskare skulle ju "sättas åt", så det är väl bra att det har blivit så också.

Din egen kommentar är för övrigt inte särskilt smakfull eller intelligent den heller, så det jämnar kanske ut sig?

Ja, Du forstod inte alls, eller hur. Mitt inlägg var ju inget försvar för ministrarna ifråga, utan en kommentar till din något underliga syn att "högskolepoäng" skulle göra människor mera hederligare, bättre och intelligenterare.
Om Du undrar så har jag ett antal poäng, men det får mej inte att tro att jag är bättre än dem som inte har. (förhoppningsvis kan jag en del inom mitt ämnesområde, men på de flesta områden är jag inte mer kunnig än folk i allmänhet.)
Birgit Ek
KURT
Och Migrationsminister Tobias Billström har sjukanmält sig, det är tur för honom att inte arbetsgivaren kan begära läkarintyg från första sjukdagen ännu!
adamos
Jag tycker att det här börjar likna de 10 små negerpojkarna tongue.gif
AnitaO
CITAT (birgitek @ 17-10-2006, 06:37)
Ja, Du forstod inte alls, eller hur. Mitt inlägg var ju inget försvar för ministrarna ifråga, utan en kommentar till din något underliga syn att "högskolepoäng" skulle göra människor mera hederligare, bättre och intelligenterare.
Om Du undrar så har jag ett antal poäng, men det får mej inte att tro att jag är bättre än dem som inte har. (förhoppningsvis kan jag en del inom mitt ämnesområde, men på de flesta områden är jag inte mer kunnig än folk i allmänhet.)
Birgit Ek

Man skulle kunna kalla det ironi wink.gif
Och även om högskolepoäng visar på kunskap inom ett visst ämnesområde, så tror jag ju fortfarande att det krävs normal intelligens för att komma in på utbildningarna.

Bortsett från det så är det ju trist att Billström nu har sjukskrivit sig.
Det var ju fusk som skulle stävjas av den nya regeringen!!??
Jag inbillar mig att han har råd att ta tjänstledigt några dagar om det behövs.
Maria Borelius blev ju frisk och avgick när en jurist skulle granska hennes privata affärer.
Uppenbarligen en byk som inte ville komma ut på vädring.

Nästa på tur är tydligen finansministern som nu också tydligen haft svart barnflicka.
En riktig såpa börjar det bli.

Oavsett om det handlar om små föreseelser (bortsett från Borelius), som kan tyckas bagatellartade (för det är det ju till viss del), så är ju den största skadan just trovärdigheten.
Man kan inte sätta vargen och vakta hönsgården.
krellus
Håll i hatten! Carl Bildt har tydligen missat en tandläkartid och betalade inte straffavgift.

Read all about it i Expressen/Aftonbladet!
KURT
CITAT (krellus @ 17-10-2006, 08:27)
Håll i hatten! Carl Bildt har tydligen missat en tandläkartid och betalade inte straffavgift.

Read all about it i Expressen/Aftonbladet!

Sånt har bara folktandvården, och det vet inte Carl Bildt vad det är för något.
AnitaO
Vågar man skriva en liten skojig historia som jag hörde i morse?
Några kanske kan fnissa lite i alla fall rolleyes.gif

Nya Moderaterna har sagt att det ska löna sig att arbeta.
Och titta bara, två av deras medarbetare har tjänat 1,2 miljoner på en vecka tongue.gif
Betty
CITAT (AnitaGg @ 17-10-2006, 09:08)
Några kanske kan fnissa lite i alla fall  :rolleyes:

Och titta bara, två av deras medarbetare har tjänat 1,2 miljoner på en vecka  :P

Ja de är verkligen duktiga på att dra in stora pengar, och fort! laugh.gif
Där har vi "föredömen"... rolleyes.gif laugh.gif
Gossen Ruda
CITAT (AnitaGg @ 17-10-2006, 09:08)
Några kanske kan fnissa lite i alla fall rolleyes.gif

Och titta bara, två av deras medarbetare har tjänat 1,2 miljoner på en vecka tongue.gif

Dessutom utan att förta sig direkt, bara ställa upp i några intervjuer för att försöka förklara sig.
amaira
Intressant att läsa allt ni skrivit. (utom på slutet då det började övergå till för mycket "skitsnack" sleep.gif ) Tack alla som skrivit, för min intressanta lässtund. wub.gif

Å så kan jag inte låta bli att ge även min åsikt. rolleyes.gif

Misstag gör alla människor, det är sant. Bryter mot lagen gör ju inte alla människor, det är väl också sant? Eller är jag ute och cyklar nu? Själv bryter jag mot lagen när det gäller fortkörning, och det har hänt att jag betalat vissa saker svart. Även om jag kanske inte befunnit mig i samma ekonomiskt pressade situation som Borelius-tanten. rolleyes.gif

Å andra sidan har jag aldrig i mitt liv kommit upp i hennes inkomstnivå, så jag vet ju inget om hur svårt man har det då...

Oavsett allt annat, finns det EN sak jag har mycket svårt att fördra och tåla hos våra politiker. Gäller alla partier. Och det är deras kontinuerliga metoder att vinna egna poäng genom smutskastning av motparten!! När de sätter igång med det, då går jag. Eller stänger av TV:n/radion/kastar tidningen ifrån mig.

Och djupast inom mig, kan jag inte låta bli att "hämnd-le" en smula, åt Reinfeldts situation nu.

"Avgå! Avgå! Avgå!" har han skrikit stup i kvarten åt alla s.k. "misstag" som sossar gjort. ...och så är det helt plötsligt moderaterna som gör "misstagen" ... och helt plötsligt ... jaja, orkar inte skriva mer om eländet. Dom är lika dumma allihopa i det avseendet. Oavsett om de annars är bra politiker.

Oavsett parti, så tycker jag djupt illa om den delen av deras agerande och beteende, som vi "vanligt folk" i andra sammanhang skäller på våra barn för... när de börjar bråka i sandlådan...
Och de ska vara "förebilder" ... ??? För vilka då? När de inte ens klarar av att vara vuxna förebilder för treåringar i sandlådor?

Jag håller med om, att man nog skulle kunnat kräva mer av "några högskolepoäng".

Och jag håller definitivt med om att "korken sitter högst upp", liksom jag instämmer med det andra Bettson skrivit.

Det finns faktiskt människor med moral och ärlighet! Jag VET, jag har faktiskt träffat flera stycken! Fast det är svårt att tro på det, när landets högsta ledare påvisar motsatsen...
mulle
Håller med dig. Amaira!
Dessutom tycker jag att den allra största dumheten ligger i det att politikerna inte har fattat att de kommer att synas av journalisterna i ALLA sömmar genast de tar en hög post.
Jag skulle gärna se en politiker som själv lägger alla sina missar på bordet och säger: Titta det här har jag gjort, jag skäms och ber om ursäkt och nu får ni avgöra om ni röstar på mig eller inte!
Det skulle bli betydligt mindre ståhej i media och snart vara glömt.
Mulle
Bettson
OCh nu har vi en finansminister som inte kan sitt jobb. Han tror at han inte behöver lämna kontrolluppgift för löner under 10 000 kr. Fel 1000 kr skall det vara. Och han har skyldighet att betala arbetsgivaravgifter för löner över 1000 kr.

Den ska skattskydigheten han talar om är den anställdes skattskydighet vid 10 000. Han kan inte ens känna skillnad på den anställde och sig själv.

Och han ska ha hand om våra finanser.

Han tror sig ha gjort rätt vilket hedrar honom men han är inkompetent för sitt jobb.
amaira
Det här blir banne mig roligare och roligare biggrin.gif

(vad ska man göra, om inte skratta åt eländet)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon