|
Anki på Öland
19-10-2006, 19:57
CITAT (KURT @ 19-10-2006, 12:41) Så de svenska moderaterna verkar vara ganska unika i sin ogenerade snålhet. Det där var väl ett ganska uselt generaliserande. Anki
CITAT (Anki på Öland @ 19-10-2006, 20:57) CITAT (KURT @ 19-10-2006, 12:41) Så de svenska moderaterna verkar vara ganska unika i sin ogenerade snålhet. Det där var väl ett ganska uselt generaliserande. Anki Nej, jag tycker att det är en bra beskrivning, det är främst moderater som visat sig sitta med båda händerna djupt i syltburken.
CITAT (KURT @ 20-10-2006, 06:56) CITAT (Anki på Öland @ 19-10-2006, 20:57) CITAT (KURT @ 19-10-2006, 12:41) Så de svenska moderaterna verkar vara ganska unika i sin ogenerade snålhet. Det där var väl ett ganska uselt generaliserande. Anki Nej, jag tycker att det är en bra beskrivning, det är främst moderater som visat sig sitta med båda händerna djupt i syltburken. Sen är det väl tyvärr så , att de, bland andra, varit de som skrikit högst om alla bidragsfuskare, och att vi borde ha strängare straff... osv. Och då tycker i alla fall jag, att man kan begära att de åtminstonde sopar rent framför egen dörr innan de ger sig på andra Det är ju faktiskt så, att det du kräver av andra, det får du också lov att kräva av dig själv. Annars ser det ju onekligen lite underligt ut Men det är min ståndpunkt det
Anki på Öland
20-10-2006, 10:32
CITAT (Evgeni @ 20-10-2006, 07:41) CITAT (KURT @ 20-10-2006, 06:56) CITAT (Anki på Öland @ 19-10-2006, 20:57) CITAT (KURT @ 19-10-2006, 12:41) Så de svenska moderaterna verkar vara ganska unika i sin ogenerade snålhet. Det där var väl ett ganska uselt generaliserande. Anki Nej, jag tycker att det är en bra beskrivning, det är främst moderater som visat sig sitta med båda händerna djupt i syltburken. Sen är det väl tyvärr så , att de, bland andra, varit de som skrikit högst om alla bidragsfuskare, och att vi borde ha strängare straff... osv. Och då tycker i alla fall jag, att man kan begära att de åtminstonde sopar rent framför egen dörr innan de ger sig på andra Det är ju faktiskt så, att det du kräver av andra, det får du också lov att kräva av dig själv. Annars ser det ju onekligen lite underligt ut Men det är min ståndpunkt det  Håller helt med dig Evgeni men jag tycker fortfarande det handlar om individer inte ett parti. Då är det ju lika sant att "de svenska socialdemokraterna verkar vara ganska unika i sitt ogenerande fuskande" eller............ Anki
CITAT (Anki på Öland @ 20-10-2006, 11:32) CITAT (Evgeni @ 20-10-2006, 07:41) CITAT (KURT @ 20-10-2006, 06:56) CITAT (Anki på Öland @ 19-10-2006, 20:57) CITAT (KURT @ 19-10-2006, 12:41) Så de svenska moderaterna verkar vara ganska unika i sin ogenerade snålhet. Det där var väl ett ganska uselt generaliserande. Anki Nej, jag tycker att det är en bra beskrivning, det är främst moderater som visat sig sitta med båda händerna djupt i syltburken. Sen är det väl tyvärr så , att de, bland andra, varit de som skrikit högst om alla bidragsfuskare, och att vi borde ha strängare straff... osv. Och då tycker i alla fall jag, att man kan begära att de åtminstonde sopar rent framför egen dörr innan de ger sig på andra Det är ju faktiskt så, att det du kräver av andra, det får du också lov att kräva av dig själv. Annars ser det ju onekligen lite underligt ut Men det är min ståndpunkt det  Håller helt med dig Evgeni men jag tycker fortfarande det handlar om individer inte ett parti. Då är det ju lika sant att "de svenska socialdemokraterna verkar vara ganska unika i sitt ogenerande fuskande" eller............ Anki Visst har du rätt i det Anki  . Ungefär som om att säga att " alla svenskar...........eller " alla " blondiner.........osv. Och så vill vi ju inte ha det
I det här fallet har ett antal ministrar, ordföranden för ungdomsförbundet, partisekreteraren och flera kommunalråd, alla från moderaterna kommits på med att fuska. Och ledande moderater fortsätter att försvara detta fuskande.
birgitek
20-10-2006, 11:02
CITAT (KURT @ 20-10-2006, 06:56) CITAT (Anki på Öland @ 19-10-2006, 20:57) CITAT (KURT @ 19-10-2006, 12:41) Så de svenska moderaterna verkar vara ganska unika i sin ogenerade snålhet. Det där var väl ett ganska uselt generaliserande. Anki Nej, jag tycker att det är en bra beskrivning, det är främst moderater som visat sig sitta med båda händerna djupt i syltburken. Oh,heliga enfald och enkelspårighet...... Birgit Ek
Hum, totala utbetalningarna från A-kassan var i september ca 2 miljarder, samtidigt uppskattas skattemyglet per månad ligga på ca 10 miljarder, jag tycker alltså det verkar vettigare att sätta in insatser mot skattefusk (svartanställningar etc) än att spara några procent på att försämra för de arbetslösa. (Arbetslösa som får a-kassa och jobbar svart ska såklart sättas åt)
birgitek
20-10-2006, 15:17
Vad anser ni om följande ? Person A fixar hemsida och E-butik åt person B, i gengäld så lägger person B in nya golv i person A:s villa. Svartjobb eller inte? Omoraliskt eller inte? Byte av tjänster är ju faktiskt jättevanligt, men är väl juridiskt sett inte riktigt lagligt. Birgit Ek
CITAT (birgitek @ 20-10-2006, 16:17) Vad anser ni om följande ? Person A fixar hemsida och E-butik åt person B, i gengäld så lägger person B in nya golv i person A:s villa. Svartjobb eller inte? Omoraliskt eller inte? Byte av tjänster är ju faktiskt jättevanligt, men är väl juridiskt sett inte riktigt lagligt. Birgit Ek Finns nog inte så värst många helt vita. Visst byter vi tjänster och visst är vi och våra tonåriga barnvakt till grannars/släkt/vänners barn... allt detta utan att meddela myndigheterna eller betala vare sig sociala avgifter eller skatt. Och det skäms jag inte för. Tack o lov slipper jag också mediagranskning eftersom jag inte tillhör kändisarna.
Äntligen en moderat som i alla fall erkänner att hon är kriminell! . Eller i all a fall att hon varit kriminell, tar hon pengar som är avsedda för att "bekosta socialt utsatta kvinnors tandvård" och delas ut av KRIS, så måste det ju vara som f.d kriminell som hon skall ha dem! Fast formellt säger hon naturligtvis bara att hon inte fick ta emot dem pga att hon inte är boende i Stockholm! Moderaterna i Sundbyberg har en fin tradition av skandaler bakom sig. Det avgående oppositionsrådet Hans -Erik Malmros var ju inblandad i ekonomiska skandaler, sedan tog Kristoffer Tamsons över och han var en av dem som inte hade betalat TV-licens, och nu har de lyckats leta fram ytterligare en bedragare!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|