Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Leia
CITAT (amaira @ 17-10-2006, 09:59)
Det här blir banne mig roligare och roligare biggrin.gif

(vad ska man göra, om inte skratta åt eländet)

laugh.gif laugh.gif laugh.gif Ja, cirkusen är igång! laugh.gif

Spelar ingen roll vilken "färg" politikerna tillhör. Det fifflas och tricksas överallt.
Gillan
Sen verkar det som om många tror att den enes dumhet rättfärdigar den andres, och vise versa rolleyes.gif unsure.gif laugh.gif
Hannele
CITAT (Leia @ 17-10-2006, 10:24)
Spelar ingen roll vilken "färg" politikerna tillhör. Det fifflas och tricksas överallt.

Mna behöver inte ens vara politiker.. unsure.gif
Leia
CITAT (Hannele @ 17-10-2006, 10:30)

Nej såklart inte, fifflarna finns överallt. Men just i denna tråden är det ju´politiker vi diskuterar! smile.gif
Betty
CITAT (Hannele @ 17-10-2006, 10:30)

CITAT (AnitaGg @ 11-10-2006, 09:30)
Om man tar på sig ett uppdrag i en lagstiftande församling, så är det väl ett rimligt krav att man själv inte bryter mot dom lagar som är stiftade?
Jag förstår inte att det ska vara så konstigt.

Instämmer fullständigt med dig Anita.
amaira
Ja, ska man "bry sig" över huvud taget?

Har "vi vanliga människor" någon makt att styra utvecklingen, t.ex. mot "en bättre värld"? Ska vi säga "Det är okej att politiker föregår med dåligt exempel de är ju bara människor, något annat kan man aldrig förvänta sig, vi bryr oss inte" ?

Jag har några standardsvar, när mina barn börjar diskutera såna här frågor - ofta med en sorts "uppgivenhet", typ: vad tjänar det till, världen är ju ändå rutten.

Vi HAR en "bättre värld"!!! I Sverige, jämfört med för hundra år sedan. Det går inte att jämföra på samma dag ens!!! Kvinnors rösträtt, strävan efter lika mänskliga rättigheter, sociala reformer, osv, osv, osv. Även demokratin är definitivt inte självklar.

Och tänk, det är MÄNNISKOR som har åstadkommit detta!!! Människor med visioner och idéer, med vilja och kamp, för det de trott på.

Evolution tar tid på sig! I mångt och mycket är vi fortfarande stenåldersmänniskor.
På en generation, eller två kanske tre, har INTE dessa mänskliga förmågor evolutionerats bort. Men det går ju att "släppa det", och att sluta tro.

Livet är inte enkelt. Har någon sagt att det borde!??

Och när mina barn var små (tonåringar) och fräste "Vem bryr sig!" svarade jag:

"Jag vet inte. Men det är de som bryr sig som förändrar världen."
kristerh
CITAT (AnitaGg @ 17-10-2006, 07:43)
Bortsett från det så är det ju trist att Billström nu har sjukskrivit sig.
Det var ju fusk som skulle stävjas av den nya regeringen!!??
Jag inbillar mig att han har råd att ta tjänstledigt några dagar om det behövs.

varför skulla han ta tjänstledigt OM han är sjuk, det vet bara han wink.gif
Bee
CITAT (KURT @ 17-10-2006, 07:19)
Och Migrationsminister Tobias Billström har sjukanmält sig, det är tur för honom att inte arbetsgivaren kan begära läkarintyg från första sjukdagen ännu!

Sånt här gör mig f*******d ! Vaddå sjuk! Han skäms och törs inte se folk i ögonen, det är väl ändå ingen sjukdom??
Här drar Försäkringskassan in sjukpeng till höger och vänster från folk som faktiskt behöver vara sjukskrivna och så kommer såna här som verkligen missbrukar systemet.

Ja, ett litet läkarintyg från Billströms läkare skulle sitta fint. SKulle vara intressant att se vad en av FS förtroendeläkare har att säga om ett sådant. mad.gif
kristerh
CITAT (AnitaGg @ 17-10-2006, 09:08)
Vågar man skriva en liten skojig historia som jag hörde i morse?
Några kanske kan fnissa lite i alla fall rolleyes.gif

Nya Moderaterna har sagt att det ska löna sig att arbeta.
Och titta bara, två av deras medarbetare har tjänat 1,2 miljoner på en vecka tongue.gif

vad jag vet så har de inte fått ut "lönen" ännu de måste begära att få ut den, jag tvivlar på att de kommer att göra det och gör de det så håller jag med alla olyckskorpar o krösamajor i den här tråden om allt de sagt (om just de personerna) Borelius mfl.
pejori
CITAT (Bee @ 17-10-2006, 11:38)
Och Migrationsminister Tobias Billström har sjukanmält sig, det är tur för honom att inte arbetsgivaren kan begära läkarintyg från första sjukdagen ännu!

Sånt här gör mig f*******d ! Vaddå sjuk! Han skäms och törs inte se folk i ögonen, det är väl ändå ingen sjukdom??
Här drar Försäkringskassan in sjukpeng till höger och vänster från folk som faktiskt behöver vara sjukskrivna och så kommer såna här som verkligen missbrukar systemet.

Ja, ett litet läkarintyg från Billströms läkare skulle sitta fint. SKulle vara intressant att se vad en av FS förtroendeläkare har att säga om ett sådant. mad.gif

äsch..dom klarar sig alltid sad.gif sad.gif
politiker får vara sjukskrivna för hicka om dom vill sad.gif
hav
Jag vet inte alltid var jag tycker gränsen går för att kräva att en minister ska avgå.

Man vill väl ha även politiker som levt som folk i allmänhet, inte bara ha politiska broilers som aldrig haft ett jobb, bara haft politiska uppdrag där de fått lära sig att tala på ett speciellt sätt och lära sig att de kan bli speciellt granskade i allt de gör.
När man hämtar nya personer från olika håll är ju risken större att något fusk går att leta fram, så gott som alla har gjort något som är fel vågar jag nog säga.

Att inte ha betalat TV-avgiften eller betalat en barnflicka svart innan man fått ett uppdrag tycker jag personligen inte är en tillräckligt stor sak. Men gör man det under sitt uppdrag är det förkastligt. Och som i Billströms fall har han ju skolkat från TV-avgiften när han satt i riksdagen, det går ju inte om man är med att stifta lagar. Han bör vara på fallrepet.
AnitaO
CITAT (kristerh @ 17-10-2006, 11:41)
Några kanske kan fnissa lite i alla fall  :rolleyes:

Och titta bara, två av deras medarbetare har tjänat 1,2 miljoner på en vecka  :P

vad jag vet så har de inte fått ut "lönen" ännu de måste begära att få ut den, jag tvivlar på att de kommer att göra det och gör de det så håller jag med alla olyckskorpar o krösamajor i den här tråden om allt de sagt (om just de personerna) Borelius mfl.

Det var en komiker som gjort en liten sketch där han imiterade Reinfelt och Bildt.
Jag förstod att inte alla skulle uppskatta skämtet, vilket jag skrev.
Såna här saker som utspelat sig senaste veckan är ju en guldgruva för en komiker wink.gif
pejori
CITAT (hav @ 17-10-2006, 12:20)
Jag vet inte alltid var jag tycker gränsen går för att kräva att en minister ska avgå.

Man vill väl ha även politiker som levt som folk i allmänhet, inte bara ha politiska broilers som aldrig haft ett jobb, bara haft politiska uppdrag där de fått lära sig att tala på ett speciellt sätt och lära sig att de kan bli speciellt granskade i allt de gör.
När man hämtar nya personer från olika håll är ju risken större att något fusk går att leta fram, så gott som alla har gjort något som är fel vågar jag nog säga.

Att inte ha betalat TV-avgiften eller betalat en barnflicka svart innan man fått ett uppdrag tycker jag personligen inte är en tillräckligt stor sak. Men gör man det under sitt uppdrag är det förkastligt. Och som i Billströms fall har han ju skolkat från TV-avgiften när han satt i riksdagen, det går ju inte om man är med att stifta lagar. Han bör vara på fallrepet.

det KANSKE inte är så bra att vara kulturminister och inte ha betalat licens på sexton år... smile.gif
hon kunde varit vad som helst, men inte det smile.gif smile.gif
pejori
CITAT (AnitaGg @ 17-10-2006, 12:21)
CITAT (kristerh @ 17-10-2006, 11:41)
Några kanske kan fnissa lite i alla fall  rolleyes.gif

Och titta bara, två av deras medarbetare har tjänat 1,2 miljoner på en vecka  tongue.gif

Det var en komiker som gjort en liten sketch där han imiterade Reinfelt och Bildt.
Jag förstod att inte alla skulle uppskatta skämtet, vilket jag skrev.
Såna här saker som utspelat sig senaste veckan är ju en guldgruva för en komiker wink.gif

japp...och mer lär det bli laugh.gif laugh.gif laugh.gif

nu återstår det att se vad som händer med männen i skojarhärvan sad.gif
Pirum
Att en finansminister betalt svart för hemhjälp...det är verkligen tveksamt. Fast jag vet inte om jag blir mest upprörd över att han skattefuskat eller över att han betalat så överjävligt dålig lön...

(Självklart menar jag inte att någon SKA jobba svart, men ibland kanske folk MÅSTE jobba svart, och då ska de iaf ha skäligt betalt)

Billströms sjukskrivning ja...såsom hans arbetsgivare vill jag gärna se ett sjukintyg från första dagen. Det går redan idag att kräva om det gäller synnerligen 'opålitliga' personer, och till sådana måste såklart räknas våra högsta politiker.
hav
CITAT (pejori @ 17-10-2006, 12:22)
det KANSKE inte är så bra att vara kulturminister och inte ha betalat licens på sexton år... smile.gif
hon kunde varit vad som helst, men inte det smile.gif smile.gif

Håller med om det, men där är det inte heller en katastrof lagligen sett tycker jag. Mer att det skulle blivit svårt för henne att kunna arbeta med frågorna, att få förtroende när hon var så tydligt kritisk till public service så som den ser ut idag.
hav
CITAT (Pirum @ 17-10-2006, 12:29)
(Självklart menar jag inte att någon SKA jobba svart, men ibland kanske folk MÅSTE jobba svart, och då ska de iaf ha skäligt betalt)

Regeln gäller alla, att inte bryta lagen. Sedan är det inte svårt att se förmildrande omständigheter när man ser på de enskilda fallen.

Men det får ju inte bli så att man rättfärdigar sina brott med argument. Ett brott är ett brott. Jag har själv rättfärdigat att jag jobbat svart eller gjort tveksamma avdrag på deklarationen. Jag märkte hur lätt det var att hitta argument och vänja sig vid att tycka att det var helt Ok.

Jag har också sett dem som i början varit helt beroende av att jobba svart för att få det att fungera. Sedan har de ofta fortsatt även när de kommit på grön kvist. Motståndet har varit borta liksom. Farligt...
kristerh
undrar hur många som haft barnflicka och som gett dem totalt 1000 kr eller mer wink.gif har alla skickat uppgift om det till skattemyndigheten wink.gif
eller biltvätt, trädgårdshjälp, hundvakt mm,
det är nog ganska många som kan räknas som "arbetsgivare" isåfall unsure.gif
tänk på det ni som har "anställda" en vacker dag kanske ni blir ministrar,
och blir utsatta för hyenorna wink.gif
Magdis
Får man ge sina barn veckopeng för att de utför vissa hushålls-sysslor eller måste man skatta då eller blir dömd för utnyttjande av barnarbete?
kristerh
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 17-10-2006, 13:03)
Får man ge sina barn veckopeng för att de utför vissa hushålls-sysslor eller måste man skatta då eller blir dömd för utnyttjande av barnarbete?

det räknas väl som arbete om barnen jobbar i hemmet mot ersättning enl lagen wink.gif beror väl på lönen oxså...dessutom är det barnarbete wink.gif
KURT
CITAT (kristerh @ 17-10-2006, 13:01)
undrar hur många som haft barnflicka och som gett dem totalt 1000 kr eller mer wink.gif har alla skickat uppgift om det till skattemyndigheten wink.gif

Nej det är nog så att de flesta av oss har en filipinska boende i källaren för 2500kr/mån. Hur skulle det annars se ut med 500 kvadratmeter golv att sköta om.
pejori

tror inte ens jag skulle kommit på tanken, att sätta mej på valbar lista om jag har sådana lik i garderoben smile.gif smile.gif

kandidera till riksdagen med sådant bagage och tacka ja till poster som strider mot deras tidigare levene...då får man nog stå ut med "hyenorna" smile.gif smile.gif
kristerh
CITAT (KURT @ 17-10-2006, 13:06)
Nej det är nog så att de flesta av oss har en filipinska boende i källaren för 2500kr/mån. Hur skulle det annars se ut med 500 kvadratmeter golv att sköta om.

Ojj har du så stort wink.gif själv har jag bara113 kvm och inte en enda filipinska wink.gif
det jag menade var att man kan hitta "svartarbetare" överallt i samhället,
om du tex anlitar någon umgdom som kanske klipper gräs, tvättar bilar mm
och ger dem några hundralappar då o då som kommer du raskt över 1000 kr:s gränsen och ska enligt lagen räknas som arbetsgivare wink.gif
Bettson
CITAT (kristerh @ 17-10-2006, 13:06)

det räknas väl som arbete om barnen jobbar i hemmet mot ersättning enl lagen wink.gif beror väl på lönen oxså...dessutom är det barnarbete wink.gif

NO way, det är uppfostran och inkomstfördelning. tongue.gif
Bettson

Jag vänder mig inte emot att han i den omfattningen haft barnflicka. Karlen trodde faktiskt att han gjorde rätt. De andra smitarna struntade i lagen.
Nej han har inget uppsåt haft att vara oärlig

Det jag tycker är anmärkningsvärt med att finansministern gjort detta är att han inte är kompetent för sitt jobb. Ska en sådan människa sköta våra finanser, skatter och avgifters behandling? Hur farao ska det gå. wacko.gif
pejori
CITAT (kristerh @ 17-10-2006, 13:18)
och ger dem några hundralappar då o då som kommer du raskt över 1000 kr:s gränsen och ska enligt lagen räknas som arbetsgivare wink.gif

nä...betona tydligt att det är en gåva...så blir det inga arbetsgivaravgifter heller.... wub.gif wub.gif
LadyG
CITAT (pejori @ 17-10-2006, 14:09)
tror inte ens jag skulle kommit på tanken, att sätta mej på valbar lista om jag har sådana lik i garderoben smile.gif smile.gif

kandidera till riksdagen med sådant bagage och tacka ja till poster som strider mot deras tidigare levene...då får man nog stå ut med "hyenorna" smile.gif smile.gif

Håller med dig, är man så urbota korkad att man går med på att sättas upp på valbar plats med det bagaget, då får man skylla sig själv.
Hannele

Intressant, för 1 000 kr kommer man väl snart upp till med tonåringar.. unsure.gif
Betty
CITAT (Bettson @ 17-10-2006, 13:31)

Precis! Och dessutom får man väl tjäna 8500:-/år skattefritt? unsure.gif
Bettson
CITAT (Betty @ 17-10-2006, 15:27)
CITAT (Bettson @ 17-10-2006, 13:31)

Precis! Och dessutom får man väl tjäna 8500:-/år skattefritt? unsure.gif

Nej 11 200 kr får du tjäna skattefritt.

Men det skall betalas sociala avgifter från första kronan så snart du överstiger 1000 kr
Bettson
CITAT (Hannele @ 17-10-2006, 15:21)

Intressant, för 1 000 kr kommer man väl snart upp till med tonåringar.. unsure.gif

Nej som jag svarade förut. Det behvöer man inte inom familjen.

Ifall du som företagare anställer dina minderåriga barn under 16 så är det du som skattar för inkomsten inte barnen. Dörför brukar ofta företagare byta barn med varandra gällande sommarjobb eftersom deras ungar naturligtvis vill tjäna sitt grunsbelopp skattefritt som alla andra sommararbetande ungdomar.

Alltså behöver du inte ta upp något för att du ger dina egna barn pengar när de arbetar hemma. Du har redan skattat för pengarna.Men detta gäler bara familjemedlemmar.

Och inte ens en gång skattemyndigheten som är så uppfinningsrika kommer på tanken att du skall betala skatt och soc avgifter för att dina barn hjälper till hemma.
kristerh
CITAT (Bettson @ 17-10-2006, 16:12)
Och inte ens en gång skattemyndigheten som är så uppfinningsrika kommer på tanken att du skall betala skatt och soc avgifter för att dina barn hjälper till hemma.

vänta bara wink.gif
pejori
CITAT (kristerh @ 17-10-2006, 16:14)
CITAT (Bettson @ 17-10-2006, 16:12)

vänta bara wink.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif du hann först kristerh laugh.gif laugh.gif
dom kommer snart på det rolleyes.gif
Kathy
strunt samma.
Gossen Ruda
Efter lite funderingar så anser jag att jag inte vill se nån av licensskolkarna i varken regering eller riksdag. Deras val att inte anmäla TV-innehav tycks ha varit en klar politisk markering att dom inte anser sig behöva följa av riksdagen fattade lagar och regler. Att dom då skulle kunna ta plats i den församlingen själva är för mig helt främmande. Kan jag då strunta i dom lagar som dom i sin tur fattar? Polsk riksdag eller bara lätt anarki?
Piccante
CITAT (Gossen Ruda @ 17-10-2006, 21:18)
Kan jag då strunta i dom lagar som dom i sin tur fattar? Polsk riksdag eller bara lätt anarki?

Socitetsanarkisterna Stegö-Chiló och Borelius kan inte klandra dig iaf om du låter bli att betal för dig. Enligt Stegö- Chiló så verkar det vara en förolämpning att hon blev polisanmäld för sitt licensskolk. Hon skyllde i pressmedelandet avgången på de som polisanmält henne. Hon verkar inte se det som ett brott själv.
Hur många rånare har inte tänkt så?

Rån och rån, jag begick en allvarlig överträdelse men nu helt plötsligt är jag polisanmäld för väpnat rån. Ska det vara på det viset så vet jag inte om jag vill lämna tillbaka pengarna laugh.gif
Betty
CITAT (Pirum @ 17-10-2006, 12:29)
Att en finansminister betalt svart för hemhjälp...det är verkligen tveksamt. Fast jag vet inte om jag blir mest upprörd över att han skattefuskat eller över att han betalat så överjävligt dålig lön...

Billströms sjukskrivning ja...såsom hans arbetsgivare vill jag gärna se ett sjukintyg från första dagen. Det går redan idag att kräva om det gäller synnerligen 'opålitliga' personer, och till sådana måste såklart räknas våra högsta politiker.

Ja, fy f*n vilken fars det här har blivit... vilket rövarband till ministrar han lyckades skrapa ihop Reinfeldt...
Det där läkarintyget skulle jag med hemskt gärna vilja se - om det fanns nåt...
Så som jag uppfattade Reinfeldts kommentar på Rapport tidigare ikväll så har han fullt förtroende för Billström och kommer inte att sparka honom trots att karln uppsåtligt har brutit mot lagen och låtit bli att betala TV-licensen i tio år!
Varför är jag inte ett dugg förvånad... rolleyes.gif mad.gif
askar
Samtidigt kommer jag att tänka på Justitieministern i den socialdemokratiska regeringen...
Han hade väl smakat på en del olovligt wink.gif
och också haft svart barnpiga wink.gif

Faktiskt så tror jag inte att någon regering kommer att hitta absolut rena
ministrar.
Alla har vi våra lik i garderoben... de må vara av olika dignitet men... wink.gif
LadyG
CITAT (Betty @ 17-10-2006, 23:56)
Ja, fy f*n vilken fars det här har blivit... vilket rövarband till ministrar han lyckades skrapa ihop Reinfeldt...
Så som jag uppfattade Reinfeldts kommentar på Rapport tidigare ikväll så har han fullt förtroende för Billström och kommer inte att sparka honom trots att karln uppsåtligt har brutit mot lagen och låtit bli att betala TV-licensen i tio år!
Varför är jag inte ett dugg förvånad... rolleyes.gif mad.gif

Men det är ju en man, klart en man inte behöver gå. Två kvinnor har lämnat regeringen på mer eller mindre samma grunder (ohederlighet) men en karl kan sitta kvar. Snacka om olika måttstockar.

...typiskt.
Betty
CITAT (askar @ 17-10-2006, 23:03)
Faktiskt så tror jag inte att någon regering kommer att hitta absolut rena
ministrar.
Alla har vi våra lik i garderoben... de må vara av olika dignitet men... wink.gif

Nej så är det naturligtvis, helt klanderfria ministrar finns inte. Men nog tycker jag det här verkar vara hastighetsrekord på hur många lik som trillat ur garderoben på kortast tid i alla fall... wink.gif
Fizzgigg
CITAT (LadyG @ 17-10-2006, 23:08)
Varför är jag inte ett dugg förvånad... rolleyes.gif  :angry:

Men det är ju en man, klart en man inte behöver gå. Två kvinnor har lämnat regeringen på mer eller mindre samma grunder (ohederlighet) men en karl kan sitta kvar. Snacka om olika måttstockar.

...typiskt.

Nu när fifflarfruntimmerna har gått tycker jag att det är dags för ponnypojken att vifta med svansen och gå ut genom dörren en sista gång han också.
LadyG
CITAT (Fizzgigg @ 18-10-2006, 00:12)
CITAT (LadyG @ 17-10-2006, 23:08)
Varför är jag inte ett dugg förvånad... rolleyes.gif  mad.gif

...typiskt.

Nu när fifflarfruntimmerna har gått tycker jag att det är dags för ponnypojken att vifta med svansen och gå ut genom dörren en sista gång han också.

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Ponnypojken? laugh.gif
Fizzgigg
CITAT (LadyG @ 17-10-2006, 23:13)

Ponnypojken? laugh.gif

Vår käre finansminister tillhör ju det hippa folket med frisyr med hästsvans. Jag antar att han har den för att vifta bort flugorna från sina argument.
LadyG
CITAT (Fizzgigg @ 18-10-2006, 00:15)

Ponnypojken? laugh.gif

Vår käre finansminister tillhör ju det hippa folket med frisyr med hästsvans. Jag antar att han har den för att vifta bort flugorna från sina argument.

laugh.gif

Det har jag helt missat! En politiker med svans *fniss* Det var innovativt må jag säga men går det hem hos folk?
Fizzgigg
CITAT (LadyG @ 17-10-2006, 23:16)

Ponnypojken? laugh.gif

laugh.gif

Det har jag helt missat! En politiker med svans *fniss* Det var innovativt må jag säga men går det hem hos folk?

Om det hade varit en annan sorts svans kompletterat med ett par horn i pannan hade det kanske passat bättre. smile.gif
Margaretha
CITAT (Bee @ 17-10-2006, 11:38)

Var det bättre att som Göran Persson inte sjukskriva sig vid sin höftoperation? Det hade kostat honom en massa pengar eftersom taket för sjukpenning - innan sossarna höjde det nu 1:a juli - var väldigt lågt i förhållande till hans lön!
Hur många av oss vanliga medborgare kan ligga på sjukhus och genomgå operationer och jobba samtidigt?

Det är så lätt att glömma!!! sleep.gif Och att vara enögd!! sleep.gif

OBS att jag också retar mig på att man sjukskriver sig för icke-sjukdomar, men man får ha perspektiv!
Margaretha

Och hur många får kvitto hos frisören och skomakaren t.ex? sleep.gif
Snöflinga
CITAT (Fizzgigg @ 17-10-2006, 23:18)
CITAT (LadyG @ 17-10-2006, 23:16)

Ponnypojken? laugh.gif

laugh.gif

Om det hade varit en annan sorts svans kompletterat med ett par horn i pannan hade det kanske passat bättre. smile.gif

blink.gif Känns olustigt när jag läser vad ni skriver .... oavsett om det är en minister eller inte ... Är det vad ni lär era barn ... att det är OK att håna de som inte faller in i er mall hur människor skall se ut eller vara unsure.gif
LadyG
CITAT (Snöflinga @ 18-10-2006, 01:36)
blink.gif  Känns olustigt när jag läser vad ni skriver .... oavsett om det är en minister eller inte ...  Är det vad ni lär era barn ... att det är OK att håna de som inte faller in i er mall hur människor skall se ut eller vara  :unsure:

Snacka om att läsa en-ögt. Här hånas ingen, läs en gång till och fundera på om inte du kanske förutsätter för mycket.

Att ha en viss frisyr är väl upp till var och en, det jag tyckte var kul var att det var en MAN som hade svans (en frissa jag förknippar med tjejer). Att låta sig roas av något och håna någon är två olika saker. Lite på samma sätt som jag skulle fnissa förtjust åt en man i kjol eller en man i pumps.

Men internskämt går inte hem på ett forum, det borde vi begripit, det kommer genast nån och inbillar sig att de vet bäst.
Fizzgigg
CITAT (Snöflinga @ 18-10-2006, 00:36)
blink.gif Känns olustigt när jag läser vad ni skriver .... oavsett om det är en minister eller inte ... Är det vad ni lär era barn ... att det är OK att håna de som inte faller in i er mall hur människor skall se ut eller vara unsure.gif

För mig handlar det om att inge förtroende och att vara "klädd för sin roll" så att säga. Jag känner inte karln så han kan vara hur trevlig som helst, det har jag inte en aning om. Däremot har han en stil som gör att jag inte skulle lita på honom ens om han försökte sälja en dammsugare till mig. Jag höll på att skriva att "oavsett hur han ser ut måste han ju vara kompetent för annars hade han ju inte fått jobbet som minister". Sedan kom jag på att hans historia placerar honom i samma fack som ministrarna som redan har avgått och han (tillsammans medflera andra iofs) har snickrat ihop en ekonomisk politik som ställer till det för dem som inte har det så bra förspänt i samhället medan räkmackan har blivit lite räkigare för dem som har det bättre.
Jag har respekterar gärna kompetent folk oavsett hur de ser ut, hur de klär sig eller hur de uppträder. Ett gott första intryck är ett litet steg på vägen. Än så länge har Anders Borg inte åstadkommit ett dugg som jag tycker är något att hänga i julgranen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon