Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Gossen Ruda
Det är inte så att sossarna alltid har haft rent mjöl i påsen men vid alla såna "affärer" har borgarna inte varit sena att gasta i högan sky och kräva förtroendeomröstningar mm. Nu sitter dom själva där med skägget i brevlådan och oskuldens vita mantel ligger sönderriven i soptunnan. mad.gif
Piccante
Alla partier utom Moderaterna har en blomma som symbol. Tanken slog mig idag att snyltrot skulle passa bra som ny M-symbol tongue.gif
adrian
CITAT (Leocarpus @ 12-10-2006, 17:51)
Alla partier utom Moderaterna har en blomma som symbol. Tanken slog mig idag att snyltrot skulle passa bra som ny M-symbol tongue.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Den var bra... smile.gif

Jag har inte heller lust med tv licens, på tok för dyrt, och mest skräp på tv.

Tänk om man kunde som i solarium, betala då och då för det som man "känner" för att se.
birgitek
På tal om politikerskandaler så har dom fallit mot alla tiders lågvattenmärke, Anna Sjödin. Hon blev fälld på samtliga punkter.Är det nån som tror att hon tänker avgå? Absolut inte, enl. henne själv.
Birgit Ek
*Molly*
CITAT (birgitek @ 12-10-2006, 19:35)
På tal om politikerskandaler så har dom fallit mot alla tiders lågvattenmärke, Anna Sjödin. Hon blev fälld på samtliga punkter.Är det nån som tror att hon tänker avgå? Absolut inte, enl. henne själv.
Birgit Ek

Enligt hennes advokat så ska de överklaga domen.
På tal om lågvattenmärken så är väl de nya fuskande ministrarna bra exempel på det
Whiskuchi
CITAT (adrian @ 12-10-2006, 17:59)
Tänk om man kunde som i solarium, betala då och då för det som man "känner" för att se.

Vore perfekt smile.gif
Eller att de helt enkelt gör som så många andra kanaler - de som vill se betalar, de andra slipper.
kristerh
CITAT (Molly @ 12-10-2006, 19:43)

det är inte en prejudicerande dom så då går den går inte att överklaga enl rapport.
skulle vara konstigt om hon kan sitta kvar wink.gif
birgitek
CITAT (kristerh @ 12-10-2006, 20:23)
CITAT (Molly @ 12-10-2006, 19:43)

det är inte en prejudicerande dom så då går den går inte att överklaga enl rapport.
skulle vara konstigt om hon kan sitta kvar wink.gif

Rent förfärligt om hon kan sitta kvar. Ordförande för ett av de större ungdomsförbunden bör väl vara någon sorts förebild för barn och ungdomar. Om hon sitter kvar blir det ju en signal till våra ungdomar att det är OK att supa sig stupfull, slåss på krogen, häva ur sig rasistiska tillmälen, bita poliser m.m.
Birgit Ek
askar
Domen kan inte överklagas eftersom hon "bara" dömdes till böter.
Däremot kan hon begära prövningstillstånd och det har hon
bestämt sig för att göra.
Vaktens advokat trodde inte att prövningstillstånd skulle ges
eftersom detta inte handlade om dom som kan bli prejudicerande.

Läste statsvetaren, socialdemokraten Stig-Björn Ljunggren i AB....
Det här kan vara en merit
Gossen Ruda
Nu fick Odlas högerflygel luft under vingrna igen. Dom tre avgiftsskolkande och lönefifflande ministrarna skall givetvis inte avgå men Anna Sjödin skall göra det. Var finns logiken? Dom signalerna domen mot henne skickar är att du skall INTE göra som hon, det kan bli dyrbart. Hon kan gott sitta kvar så länge ministrarna klamrar sig fast på sina taburetter. Nu skall Sveriges Radio polisanmäla dom så en rättslig prövning kommer att ske. Det måste väl nästan vara unikt att ett statligt företag polisanmäler den ansvariga ministern dom sorterar under. laugh.gif
Snöflinga
CITAT (Gossen Ruda @ 12-10-2006, 22:13)
Nu fick Odlas högerflygel luft under vingrna igen. Dom tre avgiftsskolkande och lönefifflande ministrarna skall givetvis inte avgå men Anna Sjödin skall göra det. Var finns logiken? Dom signalerna domen mot henne skickar är att du skall INTE göra som hon, det kan bli dyrbart. Hon kan gott sitta kvar så länge ministrarna klamrar sig fast på sina taburetter. Nu skall Sveriges Radio polisanmäla dom så en rättslig prövning kommer att ske. Det måste väl nästan vara unikt att ett statligt företag polisanmäler den ansvariga ministern dom sorterar under. laugh.gif

Och vänsterflygeln är skadeglada, skenheliga och moraliserande ... en viss självrannsakan kanske vore på sin plats wink.gif
adrian
CITAT (Snöflinga @ 12-10-2006, 22:27)
Nu fick Odlas högerflygel luft under vingrna igen. Dom tre avgiftsskolkande och lönefifflande ministrarna skall givetvis inte avgå men Anna Sjödin skall göra det. Var finns logiken? Dom signalerna domen mot henne skickar är att du skall INTE göra som hon, det kan bli dyrbart. Hon kan gott sitta kvar så länge ministrarna klamrar sig fast på sina taburetter. Nu skall Sveriges Radio polisanmäla dom så en rättslig prövning kommer att ske. Det måste väl nästan vara unikt att ett statligt företag polisanmäler den ansvariga ministern dom sorterar under.  :lol:

Och vänsterflygeln är skadeglada, skenheliga och moraliserande ... en viss självrannsakan kanske vore på sin plats wink.gif

Asch...Det spelar ingen roll vilka man röstar på, men varför är en del så dumma och inte fattar att ALLT kommer att kunna avslöjas då man blir "kändis"..???

Fattar man inte detta så tycker jag att man inte passar till en ledande/styrande position, jag kommer inte söka en sån tjänst och skulle jag det så är det väl lika bra att lägga korten på bordet från början.

De skadar mest ANDRA människor genom att smyga med sånt här och det är det som jag tycker är värst.

Att de inte kan stå för detta förrän alla fått veta om det eller bevisat detta är svagt.. mad.gif

Det gäller ju ALLA partier oavsett vänster, höger, över eller under... tongue.gif
Gossen Ruda
Möjligen skadeglad men inte mer. Dessa affärer visar dock bara att politiker inte skiljer sig från andra människor utom möjligen att deras misstag blåses upp. En del är helt lagliga, andra tänjer på lagen medan en del helt saknar samvete. Därför är det alltid bäst att hålla käft om nån annan politiker gör något dåligt, rätt vad det är så sitter dom själva eller någon partivän i samma sits.
askar

Sveriges Radio ska väl inte anmäla någon för licensskolk wink.gif

Däremot har Radiotjänst vd Lars Lindberg efter hårt tryck utifrån...
idag beslutat att polisanmäla de tre.
Löjligt tycker jag det är att anmäla Maria Borelius...hon flyttade ju
till Sverige för bara 6 veckor sedan.

I går i Nordnytt sa han klart och tydligt att han inte skulle polisanmäla
Stegö C eftersom han ju haft samtal med henne och hon bedyrat
att det inte var av ideologiska skäl hon inte betalat. wink.gif
Snöflinga
Du har så rätt Adrian, dumma som spån är de om de tror att det förflutna inte hinner ifatt dem, eller att man kan supa, slåss och bete sig ohederligt, utan att det får konsekvenser mad.gif
Hannele
CITAT (Gossen Ruda @ 12-10-2006, 22:39)
En del är helt lagliga, andra tänjer på lagen medan en del helt saknar samvete. Därför är det alltid bäst att hålla käft om nån annan politiker gör något dåligt, rätt vad det är så sitter dom själva eller någon partivän i samma sits.

Håller faktiskt med.
Betty
CITAT (Hannele @ 12-10-2006, 23:45)
CITAT (Gossen Ruda @ 12-10-2006, 22:39)
En del är helt lagliga, andra tänjer på lagen medan en del helt saknar samvete. Därför är det alltid bäst att hålla käft om nån annan politiker gör något dåligt, rätt vad det är så sitter dom själva eller någon partivän i samma sits.

Håller faktiskt med.

Kathy
Dom tre avgiftsskolkande och lönefifflande ministrarna skall givetvis inte avgå men Anna Sjödin skall göra det. Var finns logiken? Dom signalerna domen mot henne skickar är att du skall INTE göra som hon, det kan bli dyrbart. Hon kan gott sitta kvar så länge ministrarna klamrar sig fast på sina taburetter.

Skillnaden är att Anna Sjödin kom i slagsmål med dörrvakten.
Betty
CITAT (Scrollan @ 13-10-2006, 00:12)
Dom tre avgiftsskolkande och lönefifflande ministrarna skall givetvis inte avgå men Anna Sjödin skall göra det. Var finns logiken? Dom signalerna domen mot henne skickar är att du skall INTE göra som hon, det kan bli dyrbart. Hon kan gott sitta kvar så länge ministrarna klamrar sig fast på sina taburetter.

Skillnaden är att Anna Sjödin kom i slagsmål med dörrvakten.

Iofs... men att inte betala TV-licensen är ju att sätta sig över lagen, ja som att stjäla från oss allihop som ärligt betalar... huh.gif
Betty
Jag försvarar inte Annas beteende (fast hon skulle kunna skylla på att hon är "ung och dum") men jag tycker inte att hon är en större skurk än en som satt licensskolk i system i minst 16 år...
KURT
Radiotjänst var tvugna att polisanmäla eftersom det i Radiolagen står att

"22 § Till böter döms den som
1. underlåter att fullgöra anmälningsskyldighet som avses i 20 § första eller andra stycket, eller
2. uppsåtligen eller av oaktsamhet lämnar ofullständiga eller oriktiga uppgifter i en anmälan som avses i 20 § första eller andra stycket, om inte gärningen är belagd med straff i brottsbalken, eller
3. vid fullgörande av den uppgiftsskyldighet som avses i 20 § tredje stycket uppsåtligen eller av oaktsamhet lämnar oriktiga uppgifter, om inte gärningen är belagd med straff i brottsbalken. Lag (1993:603)."
KURT
Maria borelius har visst också sysslat med avanserad skatteplanering via brevlådeföretag på kanalöarna. Men så enkelt kommer man ju inte undan från sin skatt, även om man inte anses som ägare så är det en skattepliktig förmån att ha tillgång till huset.
birgitek

Skillnaden är väl uppbar! Anna Sjödin ställer till det som sittande ordförande, visserligen har hon inte uppvisat någon större begåvning men så dum är hon väl inte att hon inte kunde se konsekvenserna av sitt agerande och hon borde vara kapabel att inse sin roll som förebild.Hon är ju faktiskt en vuxen kvinna i trettioårsåldernoch inte en fjortis. De borgerliga ministrarna däremot har gjort sina misstag som privatpersoner. Säkert har både du och jag gjort en del misstag, fast jag är inte säker på att du erkänner dina
Birgit Ek
titti49zon6
Man skulle kanske satsa på att bli minister rolleyes.gif
Skriva huset och sommarstuga på ett företag i ett skatteparadis (slippa fastighetsskatten och ev.förmögenhetsskatt) ,inte ta upp ev aktieförsäljning(vinst och slippa den beskattningen) välja vilka avgifter man vill betala och dessutom få en månadslön som är nästan lika stor som en lågavlönads årsinkomst....nåt att fundera på wub.gif
Det verkar ju vara helt ok enl.många även den nya regeringen verkar tycka så
AnitaO
CITAT (KURT @ 13-10-2006, 06:34)
Maria borelius har visst också sysslat med avanserad skatteplanering via brevlådeföretag på kanalöarna. Men så enkelt kommer man ju inte undan från sin skatt, även om man inte anses som ägare så är det en skattepliktig förmån att ha tillgång till huset.

Oavsett vad man tycker om detta.
Kan nån förklara hur i hela världen en sån person ska kunna få nån trovärdighet i sitt agerande.
"Hej svenska folket, nu ska vi sänka ersättningen från A-kassan" laugh.gif
Mycket vill ha mer .....
Detta är betydligt värre än ett fylleslagsmål, även om det givetvis inte heller är nåt vidare bra.
Bettson
Förstår inte att det ska vara så svårt att leva sitt liv så att man kan stå för vad man gör. Att vi sedan alla begår misstag ibland, sonar dom och blir förlutna hör väl till.

Fast som i ett samtal jag hade när jag var anställd ekonomichef på ett företag angående mitt och ditt.

Hon tyckte det var konstigt att jag gick ut i receptionen och köpte frimärke till ett privat brev när jag hade frimärke på mitt skrivbord.

Mitt svar var att som chef hade man förtroende och att det var viktigt för mig att visa att jag inte missbrukade det förtroendet. Hon tolkade mitt svar som att det gällde bara chefer.

Återigen blev min replik att om man som anställd inte var kapabel att visa att man kunde skilja på ditt och mitt även i små saker så berättade det bara att man inte var ett ämne för befodran. Denna chej är resturangchef idag och hon talar än idag om att just det samtalet gjorde att hon satsade på sin karriät och blev chef, en väldigt hederlig chef dessutom.

OCh dess politiker som inte inser att deras förflutan ihinner ikapp dom. De är heller inget ämne för befodran. Synd bara att ingen annan insett det.
Tyvärr sitter väl korken i flaskan högst upp.

Fast det som jag tycker är mest anmärkningsvärt är att dessa männisor tycker de har rätt att sätta sig över lagen.

Och att samma regering som tillåter sådanan minsistrar ska sänka sjukersättningen så att alla "fuskande" människor kommer i arbete, och de sjuka får det knapert.

Man mår nästan illa av dessa tidningsrubriker.
AnitaO
CITAT (Bettson @ 13-10-2006, 09:17)
Förstår inte att det ska vara så svårt att leva sitt liv så att man kan stå för vad man gör. Att vi sedan alla begår misstag ibland, sonar dom och blir förlutna hör väl till.

Fast som i ett samtal jag hade när jag var anställd ekonomichef på ett företag angående mitt och ditt.

Hon tyckte det var konstigt att jag gick ut i receptionen och köpte frimärke till ett privat brev när jag hade frimärke på mitt skrivbord.

Mitt svar var att som chef hade man förtroende och att det var viktigt för mig att visa att jag inte missbrukade det förtroendet. Hon tolkade mitt svar som att det gällde bara chefer.

Återigen blev min replik att om man som anställd inte var kapabel att visa att man kunde skilja på ditt och mitt även i små saker så berättade det bara att man inte var ett ämne för befodran. Denna chej är resturangchef idag och hon talar än idag om att just det samtalet gjorde att hon satsade på sin karriät och blev chef, en väldigt hederlig chef dessutom.

OCh dess politiker som inte inser att deras förflutan ihinner ikapp dom. De är heller inget ämne för befodran. Synd bara att ingen annan insett det.
Tyvärr sitter väl korken i flaskan högst upp.

Fast det som jag tycker är mest anmärkningsvärt är att dessa männisor tycker de har rätt att sätta sig över lagen.

Och att samma regering som tillåter sådanan minsistrar ska sänka sjukersättningen så att alla "fuskande" människor kommer i arbete, och de sjuka får det knapert.

Man mår nästan illa av dessa tidningsrubriker.

Mycket bra skrivet wub.gif
Det Maria Borelius sysslar med är inte nåt "misstag".
Hon sätter sig själv över lagen, och visar dålig moral.
Såna människor ska bara hålla tyst om att det finns folk som fuskar med bidrag mad.gif
Gossen Ruda
Jag tror knappast att Anna Sjödin är ett sådant föredöme för andra att det får någon inverkan pga hennes fyllebråk. Däremot sänder dom fifflande ministrarna signaler att det är ok att göra som dom gör. Borelius verkar vara ett litet rötägg när det gäller att smita undan skatter och avgifter.
Bettson
CITAT (Gossen Ruda @ 13-10-2006, 10:18)
Jag tror knappast att Anna Sjödin är ett sådant föredöme för andra att det får någon inverkan pga hennes fyllebråk. Däremot sänder dom fifflande ministrarna signaler att det är ok att göra som dom gör. Borelius verkar vara ett litet rötägg när det gäller att smita undan skatter och avgifter.

OCh då borde hon faktiskt inte ingå i en regering som ska klämma åt fuskare.

Precis som när jag var ekonomichef och öppet köpte frimörken till privata brev och ville ha kvitto på det dessutom, så visade jag därmed för personalen att jag prioriterar ärlighet. Som sagt korken i flaskan sitter högst upp.

Och ifall man har en regering med rötägg som smiter undan skatt så talar man om att det är OK att göra så. Några andra signaler kan det inte ge.

Eller är det så att resonemanget att man ska sänka sjukersättningen för att folk ska komma i arbete beror på att man själv till vardags fuskar så mycket att man tror att ALLA andra människor gör det också.

Jag börjar luta åt det senare. Dags att dessa politker vidgar sina vyer och dels lär sig att det finns hederliga människor i Sverige och att procent kan betyda olika stora belopp beroende på vad man räknar på.
Gossen Ruda
Sånt här kommer att förfölja dom så länge dom stannar kvar. laugh.gif

P.S./GP

Länken funkar nog bara idag.
AnitaO
Ops. Nu är Maria Borelius sjukskriven och missar helgens möte.
Hon fuskar väl inte med sjukpenningen? rolleyes.gif
Betty
Lägger in bilden om länken inte skulle funka i morron, det är ju trots allt fredag den 13:e idag... rolleyes.gif

Betty
CITAT (AnitaGg @ 13-10-2006, 11:35)
Hon fuskar väl inte med sjukpenningen?  rolleyes.gif

Precis min tanke! Sjukskriven får man ju bara vara om arbetsförmågan är nedsatt p.g.a. sjukdom till minst en fjärdedel.
"Vid bedömning av om sjukdom föreligger ska arbetsmarknadsmässiga, ekonomiska, sociala och liknande förhållanden inte vägas in." - allt enligt fk...
Gossen Ruda
CITAT (Betty @ 13-10-2006, 11:43)

Precis min tanke! Sjukskriven får man ju bara vara om arbetsförmågan är nedsatt p.g.a. sjukdom till minst en fjärdedel och inget annat.
"Vid bedömning av om sjukdom föreligger ska arbetsmarknadsmässiga, ekonomiska, sociala och liknande förhållanden inte vägas in." - allt enligt fk...

Det finns dock inte mycket i sjukhet som slår ett dåligt samvete. Om nu inte samvetet på något sätt är borttaget hos vissa?
titti49zon6
Hur många blir sjukskrivna för att dom har urinvägsinfektion och äter penecillin wink.gif
Har själv haft dessa symtom flera ggr men nog har jag fått jobba på som vanligt men det är ju skillnad på dynga o lort
olgak
CITAT (titti49 @ 13-10-2006, 15:08)
men det är ju skillnad på dynga o lort

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
askar
Nu vet vi ju inte om hon kommer att uppbära sjukpenning
och... vi vet inte om hon kanske har fått njurbäckeninflammation...
som är en inte helt ovanligt komplikation om man inte behandlar
urinvägsifektionen.... hon såg sjuk ut på tv nyheterna igår (tyckte jag)

Dotter hade det för inte så länge sedan och hon var så dålig
att hon inte ens kunde ta sig uppför trappan till sin bostad
utan fick bo hos oss tills antibiotika och smärtstillande gjort verkan.
Först efter tre dygn kunde hon röra sig normalt.
Doktorn sa att hon borde lagts in på sjukhus men eftersom
hon kunde bo här så..

Jag försvarar inte Maria Borelius "affärer" men...som sagt
vi vet bara vad media säger.
olgak
CITAT (askar @ 13-10-2006, 16:09)
Nu vet vi ju inte om hon kommer att uppbära sjukpenning
och... vi vet inte om hon kanske har fått njurbäckeninflammation...
som är en inte helt ovanligt komplikation om man inte behandlar
urinvägsifektionen.... hon såg sjuk ut på tv nyheterna igår (tyckte jag)

Dotter hade det för inte så länge sedan och hon var så dålig
att hon inte ens kunde ta sig uppför trappan till sin bostad
utan fick bo hos oss tills antibiotika och smärtstillande gjort verkan.
Först efter tre dygn kunde hon röra sig normalt.
Doktorn sa att hon borde lagts in på sjukhus men eftersom
hon kunde bo här så..

Jag försvarar inte Maria Borelius "affärer" men...som sagt
vi vet bara vad media säger.

Visst är det så.
andersen

Precis min tanke! Sjukskriven får man ju bara vara om arbetsförmågan är nedsatt p.g.a. sjukdom till minst en fjärdedel och inget annat.

nja det är inte riktigt så, man kan ha full arbetsförmåga och vara sjukskriven endå tex en livsmedelsarbetare som har smittats av någon smittsam sjukdom får inte vara på sin arbetsplats, och blir då sjukskriven.
Betty
CITAT (andersen @ 13-10-2006, 16:18)

nja det är inte riktigt så, man kan ha full arbetsförmåga och vara sjukskriven endå tex en livsmedelsarbetare som har smittats av någon smittsam sjukdom får inte vara på sin arbetsplats, och blir då sjukskriven.

Jag har redigerat mitt inlägg; tagit bort orden "och inget annat" på rad två. sleep.gif
birgitek
Tydligen har Thomas Bodström haft svart barnflicka och dessutom rökt hasch. Ajabaja...han var ju justitieminister och till och med en duktig sådan.
Birgit Ek
LadyG
Var det inte så att många röstade på M för att de ville se ärligare, hederligare politiker vid makten?

Är det fortfarande någon som tror på den paradoxen "hederliga politiker"?

Klart som fan att de försöker sko sig själva när de får chansen, ytterst få skulle låta den chansen passera otafsad.

Den som tillsist måste bestämma sig är Reinfeldt. Vill han ha en minister som inte säger sanningen ens till honom?
Hannele
CITAT (birgitek @ 14-10-2006, 12:29)
Tydligen har Thomas Bodström haft svart barnflicka och dessutom rökt hasch. Ajabaja...han var ju justitieminister och till och med en duktig sådan.

De som har sysslat med politik från tidig ungdom, har förstått att "sköta sej",
men exempelvis Maria Borelius har aldrig varit politiker, dessutom just flyttat till Sverige,
och hon inte hunnit betala tv-avgiften ännu - lite småaktigt att klaga på just det.

Undrar, hur ordentliga alla journalister är själva? Vem granskar dem?
LadyG
CITAT (Hannele @ 14-10-2006, 14:01)

men exempelvis Maria Borelius har aldrig varit politiker, dessutom just flyttat till Sverige,
och hon inte hunnit betala tv-avgiften ännu - lite småaktigt att klaga på just det.

Journalister granskar journalister och något mer avundsjukt konkurrerande släkte får du leta efter. Aftonbladet rapporterar t e xidag att Otto Sjöberg, chefredaktör, Expressen,Stockholm, Rolf van den Brink, chefred, Dagens Media, Stockholm ,Marie Söderqvist, krönikör, Expressen, Stockholm och Anders Knave, programchef Viasat, Danderyd nyligen anmält TV-innehav.

Gissa om Aftonbladet sitter och fnissar gott åt Expressen nu.
birgitek
CITAT (Hannele @ 14-10-2006, 13:01)

Det jag vill ha sagt är att man kan bli en alldeles utmärkt minister även om man har en del förseelser i bagaget. Det blev Bodström och det blir med all sannolikhet även de två moderata statsråden också. Stor skillnad när man väl är tex minister, då måste man naturligvis leva som man lär och inte utnyttja sin position för personlig vinning.
När det gäller svenska journalister så är de i stort sett urtrista, jagar i flock., ingen vågar avvika från mängden.
Undantag finns förstås, bl.a Amelia Adamo som vågade sticka ut hakan och tala om svensk skenhelighet och menade att mindre förseelser mycket väl kan konpenseras med kompetens .
Birgit Ek
Alba
Klart de alltid ror med övriga journalister annars kan de ju bli synade själva.
LadyG
Aftonbladet rapporterar idag att Otto Sjöberg, chefredaktör, Expressen, Rolf van den Brink, chefred, Dagens Media, Marie Söderqvist, krönikör, Expressen och Anders Knave, programchef Viasat m.fl. nyligen anmält TV-innehav.

Klart de granskar varandra, ni tror väl inte Aftonbladet skulle försitta en chans att hånskratta på Expressens bekostnad t ex, eller att SvD inte skulle vilja ge DN en verbal snyting om chansen ges?

Jag jobbar som journalist.

Klart man håller ögonen på sina "kollegor". Ni tror kanske att det är gemytligt kollegialt, sådär journalister emellan? Glöm det. Det handlar egentligen inte om "kollegor" utan konkurrenter som stjäl dina idéer, nyheter och bilder (och därmed inkomst). Det är ingen som är intresserad av att skydda en konkurrent.

Se bara på hur glatt Expressen hoppar på Jan Guillou titt som tätt t ex. (Inte för att han inte gjort sig förtjänt av det, iofs). Guillou brukar inte vara så dålig på att hoppa på journalister själv för den delen. Eller har ni glömt hur journalister från alla möjliga håll hackade på Linda Skugge under en period?

Somliga verkar ha selektivt minne, verkar det som. rolleyes.gif
Gossen Ruda
När det gäller Maria B:s licensskolk så anser jag inte heller att det är något att orda om, det kan vara glömska. Däremot svart barnflicka, misskött företag och bekvämlighetsskattat sommarhus blir tillsammans med lögner och halvsanningar för mycket. Hon får allt vara en riktig klippa om det skall uppvägas och det verkar hon inte vara.

Beträffande licensskolket hos kulturministern och den andra göken så är det ett uppenbart lagtrots som skall åtalas och kanske också innebära afsked. Problemet för Reinfeldt blir väl i så fall att vaska fram nya namn och då blir det mer bottengrums.
Gossen Ruda
Såg nu på text-tv att Maria B kastat in handduken. Det var nog det enda rätta.
Ciczi
CITAT (Gossen Ruda @ 14-10-2006, 17:59)
Såg nu på text-tv att Maria B kastat in handduken. Det var nog det enda rätta.

Hon måste vara den politiker som suttit på en ministerpost kortast tid sedan Sverige införde enkammarsriksdagen.

Ciczi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon