Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Reserv
Magdis ville att jag skule hälsa till er alla här på odla, hon får inte komma hem förrän på Torsdag. Då kommer hon ha några sidor att läsa ikapp sig på när Elias sover wub.gif Så alla får ha tålamod med bilder tills på Torsdag rolleyes.gif
kerstin z5-6
Grattis till gossen ! smile.gif
Alba
CITAT (Reserv @ 14-11-2006, 15:52)
Magdis ville att jag skule hälsa till er alla här på odla, hon får inte komma hem förrän på Torsdag. Då kommer hon ha några sidor att läsa ikapp sig på när Elias sover wub.gif Så alla får ha tålamod med bilder tills på Torsdag rolleyes.gif

Kommer hon i någon lokaltidning under födda ??
Malvia
Jag tror att det är bild på bäbisen nu:

Adress: [URL=http://www.nll.se/start_webbisar.aspx?id=11203
pejori
lite stor kanske, så vi minskar ner honom och tar den på rätt håll.
välkommen hit Elias.
Irene_L
Åhhhhhh så söt!!!!!!! wub.gif

Grattis än en gång!!!
Farbror Blå
Grattis Magdis=) smile.gif wub.gif smile.gif
fruberglund
Nämen vilken liten plutt (på en jättebild) wub.gif

Grattiskramar igen!
Alba
Lilla snuttis Elias du skulle bara veta vilken kändis du är.

Tänk att det bara var du, Gillan och jag som visste att du valt den 12:e som din födelsedag.
Summersun
Ååhhhh, vad söt liten wub.gif
yenny
wub.gif wub.gif wub.gif vilken sötis wub.gif
Fenja
Grattis! Vilken jättefin bäbbe och ett vackert namn har han fått.
Mvh
Fenja
Castea

Vilket mirakel det är varje gång ett barn föds.

Alldeles perfekt är han.

wub.gif
Rapchic
såååå söt är han wub.gif wub.gif wub.gif
man blir ju kär wub.gif
Biggan_
Åhhhhh! wub.gif wub.gif wub.gif
Där är han ju, det lilla underverket! wub.gif wub.gif
Välkommen till Världen, du lille man! wub.gif
pejori
får väl lägga den roterade bilden här också...
AnitaO
wub.gif wub.gif wub.gif
En bestämd herre ser det ut att vara smile.gif
malin72
ja men plutten då wub.gif
Gillan
CITAT (pejori @ 15-11-2006, 02:40)
får väl lägga den roterade bilden här också...

Han ser ju onekligen väldigt bestämd ut! Men hur kommmer det sig att han inte får kommma hem förrän på torsdag!? Är det nåt som är fel?
Reserv
Eftersom vattnet gick redan natten till Fredag så har dom sagt att det är p.g.a. långvarig vattenavgång. Magdis längtar och hälsar till er alla, hon skulle kolla om dom hade datorer på sjukhusbiblioteket, men det hade dom tydligen inte. Men i morron är hon tillbaka här, då tar hon säkert igen all förlorad tid wub.gif
pejori
det tror jag inte hon hinner då smile.gif smile.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 15-11-2006, 09:48)
det tror jag inte hon hinner då smile.gif smile.gif

Jodå, Elias äter och sover som han ska, och Magdis kan inte låta bli datorn efter så många dar rolleyes.gif
pejori
kan tänka mej det rolleyes.gif rolleyes.gif
LadyG
En sån söt liten kille wub.gif
Så stolt Magdis måste vara nu smile.gif
Magdis
Hej hopp! biggrin.gif Jag har rymt ner till bibblan, Elias fick barnvakt för de tyckte inte det är så bra att ta med en så liten ner i huvudentrén. Han vill smaska bröst hela tiden den lille herrn. smile.gif Vi mår bra bägge två, jag har lite ont i klippet/stygnen och i jättetuttarna bara. wub.gif Imorgon får vi äntligen åka hem. Hade tänkt åka redan i måndags morse men fick inte. sad.gif

Ska skriva och berätta lite mer när jag är hemma. Vill gärna upp till min lille goseplutt snabbt igen. smile.gif Han kom sjungandes ut ur magen förresten....en vacker spröd gosskörston: Laa, laa, laa! Nu har han sjungit upp lite mer så nu låter det mer åt Nordman-hållet...LAAA, LAAA! med rytande stämma. biggrin.gif Han ser ut som en kattunge som inte öppnat ögonen riktigt, plirar sådär skojigt.

Kramar o tack för alla gratulationer.
/En lycklig Magdis
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 15-11-2006, 12:10)
Hej hopp! biggrin.gif Jag har rymt ner till bibblan, Elias fick barnvakt för de tyckte inte det är så bra att ta med en så liten ner i huvudentrén. Han vill smaska bröst hela tiden den lille herrn. smile.gif Vi mår bra bägge två, jag har lite ont i klippet/stygnen och i jättetuttarna bara. wub.gif Imorgon får vi äntligen åka hem. Hade tänkt åka redan i måndags morse men fick inte. sad.gif

Ska skriva och berätta lite mer när jag är hemma. Vill gärna upp till min lille goseplutt snabbt igen. smile.gif Han kom sjungandes ut ur magen förresten....en vacker spröd gosskörston: Laa, laa, laa! Nu har han sjungit upp lite mer så nu låter det mer åt Nordman-hållet...LAAA, LAAA! med rytande stämma. biggrin.gif Han ser ut som en kattunge som inte öppnat ögonen riktigt, plirar sådär skojigt.

/En lycklig Magdis

wub.gif wub.gif wub.gif
Han blir en sångare, den unge herrn, låter det bestämt som.

Passa på och njut, plötsligt står där en tonårsdrasut där det nyss var en bebis.
Farbror Blå

/En lycklig Magdis

Åå va mysig han låter=)
*blir avis*

Hoppas han blir sångare då smile.gif
Eva i Skåne
CITAT (LadyG @ 15-11-2006, 12:14)
wub.gif  :wub:  :wub:
Han blir en sångare, den unge herrn, låter det bestämt som.

Passa på och njut, plötsligt står där en tonårsdrasut där det nyss var en bebis.

Inte nog med tpnårsdrasut, utan en med målbrottsröst dessutom rolleyes.gif
så njut av skönsången nu laugh.gif

Liten blir stor laugh.gif rolleyes.gif wub.gif

Fialotta
Åhhh...så söt han är...lilla forumkillen...tänk i framtiden när han
går in här på odla o läser hur vi alla väntade på honom smile.gif
Snacka om efterlängtad smile.gif

Snuffsa lite på mig på honom...bebber luktar ju såååå gott tongue.gif
Alba
Hej hopp!  :D Jag har rymt ner till bibblan, Elias fick barnvakt för de tyckte inte det är så bra att ta med en så liten ner i huvudentrén. Han vill smaska bröst hela tiden den lille herrn.  :) Vi mår bra bägge två, jag har lite ont i klippet/stygnen och i jättetuttarna bara.  :wub: Imorgon får vi äntligen åka hem. Hade tänkt åka redan i måndags morse men fick inte.  :(

Ska skriva och berätta lite mer när jag är hemma. Vill gärna upp till min lille goseplutt snabbt igen.  :) Han kom sjungandes ut ur magen förresten....en vacker spröd gosskörston: Laa, laa, laa! Nu har han sjungit upp lite mer så nu låter det mer åt Nordman-hållet...LAAA, LAAA! med rytande stämma.  :D Han ser ut som en kattunge som inte öppnat ögonen riktigt, plirar sådär skojigt.

/En lycklig Magdis

Hör du inte - han övar ju på skalan. Do re mi fa sol laaa.....En ny Caruso
Tänk när han blir kändis och vi sitter som tanter/farbröder och minns och stolt berättar att han känner vi. biggrin.gif
askar
Söt liten kille....bestämt lite lik storasyrran. wub.gif
Skönt att allt gått bra och att ni mår bra.
Snöflinga
Jättefin och söt liten gosse wub.gif Känns väl skönt för dej Magdis att få ha magen ifred från inneboende som konkurrerar om utrymmet unsure.gif

Lycka till nu och förstår att det blir skönt att komma hem till lilltjejen och allt det invanda ...
karjo
Grattis! Han är ju så fin! Ta hand om er! wub.gif wub.gif smile.gif
Magdis
Äntligen hemma! smile.gif Resan hem gick bra, han var ledsen först men fick suga på mitt lillfinger och somnade. Han sover fortfarande. smile.gif

Jag mår ganska bra men är ju öm och massakrerad fortfarande såklart...kan inte sitta som folk. rolleyes.gif Men det ordnar sig väl. Jag är så otroligt lycklig att jag slapp snittas mot alla odds och till på köpet kom igång av mig själv utan igångsättning. Jag har Elias att tacka för att det gick så snabbt på slutet, han låg nämligen med händerna framför sig och rotade. Mitt bäcken är så rymligt att han inte fixerades förrän krystvärkarna kom.

Ska berätta mer snart...är själv så oerhört fascinerad över att det funkar så fantastiskt. Nu är det en liten operasångare som vill bli ammad. biggrin.gif
Fialotta
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-11-2006, 13:47)
Äntligen hemma! smile.gif Resan hem gick bra, han var ledsen först men fick suga på mitt lillfinger och somnade. Han sover fortfarande. smile.gif

Jag mår ganska bra men är ju öm och massakrerad fortfarande såklart...kan inte sitta som folk. rolleyes.gif Men det ordnar sig väl. Jag är så otroligt lycklig att jag slapp snittas mot alla odds och till på köpet kom igång av mig själv utan igångsättning. Jag har Elias att tacka för att det gick så snabbt på slutet, han låg nämligen med händerna framför sig och rotade. Mitt bäcken är så rymligt att han inte fixerades förrän krystvärkarna kom.

Ska berätta mer snart...är själv så oerhört fascinerad över att det funkar så fantastiskt. Nu är det en liten operasångare som vill bli ammad. biggrin.gif

Väkommen hem ni två...nu ska den lilla få bekanta sig med vardagen o storasyster...spännande...jag avis...näääääää (gu vad jag ljuger) rolleyes.gif tongue.gif wub.gif
netaave
GRATTIS MAGDIS!
Skönt att det första är över, hoppas ni nu får lära känna varann alla 4 och ha en mysig tillvaro ihop.
Magdis
Nu har han ammat och somnat om igen. smile.gif Skönt att vara hemma i många avseenden...man riskerar ju få SMS-tumme när man ligger på sjukhus. biggrin.gif

Har du förresten plockat bort dina tjusiga titlar, Reserv? Du kan ju lägga till några flera också; förlossningscoach och Doula! biggrin.gif rolleyes.gif
LadyG
Skönt att allt gått bra och att ni är hemma igen. Jag säger som Maudan: jag avis, näää (ljuger mig blå) biggrin.gif

Bebisar är nog det underbaraste i världen wub.gif

Och de luktar så gott! (För det mesta biggrin.gif )
Magdis
CITAT (LadyG @ 16-11-2006, 14:21)

Inte just nu! wub.gif Navelstumpen luktar päckel. Men han ska få bada strax och snart trillar den väl av. På Caroline gjorde den det innan vi lämnade BB.
LadyG
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-11-2006, 14:29)
CITAT (LadyG @ 16-11-2006, 14:21)

Inte just nu! wub.gif Navelstumpen luktar päckel. Men han ska få bada strax och snart trillar den väl av. På Caroline gjorde den det innan vi lämnade BB.

Snufsa i frisyren, den brukar lukta underbart på alla bebisar oavsett navel smile.gif

Naveln i sig luktar märkligt, jag hade lite svårt för den men mest för att jag tyckte det såg smärtsamt ut vilket det antagligen inte är, förmodligen bara jag som var tramsig (man blir lite nervös med sin första bebis) smile.gif
Reserv
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-11-2006, 14:18)
Har du förresten plockat bort dina tjusiga titlar, Reserv? Du kan ju lägga till några flera också; förlossningscoach och Doula!  :D  :rolleyes:

Törs fan göra, dom har missuppfattats av så många redan och ställt till det.
Välkommen hem Magdis och Elias!
Magdis
CITAT (Reserv @ 16-11-2006, 14:33)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 16-11-2006, 14:18)

Har du förresten plockat bort dina tjusiga titlar, Reserv? Du kan ju lägga till några flera också; förlossningscoach och Doula!  biggrin.gif  rolleyes.gif

Törs fan göra, dom har missuppfattats av så många redan och ställt till det.
Välkommen hem Magdis och Elias!

Hur kan det missförstås....det var väl hur tydligt som helst? huh.gif Skämta lite får man väl göra...jag var ju tvungen att ha en kontaktperson här på Odla iallafall. wink.gif
mulle
Välkommen hem, Magdis!
Mulle
AnitaO
Grattis och välkommen hem smile.gif
Blås upp en badring och sitt på så gör det inte så ont i gumpen rolleyes.gif
Snöflinga
Förlåt någon som inte fattar nå'nting blink.gif MEN : som jag fattar (inte) det åkte Reserv, med fara för sitt eget liv, opp för att bistå Magdis under förlossningen eller bara komma med uppmuntrande tillrop huh.gif för att sedan fort som attan kasta sig i bilen och slira hem wacko.gif

Rätta mig om jag har fel och krama Pavarottin wub.gif
Reserv
CITAT (Snöflinga @ 16-11-2006, 14:58)
Förlåt någon som inte fattar nå'nting blink.gif MEN : som jag fattar (inte) det åkte Reserv, med fara för sitt eget liv, opp för att bistå Magdis under förlossningen eller bara komma med uppmuntrande tillrop huh.gif för att sedan fort som attan kasta sig i bilen och slira hem wacko.gif

Rätta mig om jag har fel och krama Pavarottin wub.gif

laugh.gif smile.gif smile.gif Tokfel!!!
Magdis
CITAT (Reserv @ 16-11-2006, 15:02)
Förlåt någon som inte fattar nå'nting  :blink:  MEN : som jag fattar (inte) det åkte Reserv, med fara för sitt eget liv, opp för att bistå Magdis under förlossningen eller bara komma med uppmuntrande tillrop  :huh:  för att sedan fort som attan kasta sig i bilen och slira hem  :wacko:

Rätta mig om jag har fel  och krama Pavarottin   wub.gif

laugh.gif laugh.gif Mycket fel!
Däremot har han varit väldigt behjälplig med peppning och råd före förlossningen...sexbarnspappa som han är. Jag försökte andas som du lärde mig, Reserv, men det gjorde så j***a ont till slut så jag upptäckte att det var effektivare att skrika ut luften istället....roligare dessutom. rolleyes.gif
herkules
laugh.gif  :)  :) Tokfel!!!

vad du nu än gjorde på de norrländska vintervägarna så tror jag att du är en sådan person som kommer farande om någon behöver dig!
det är bra tycker jag!
Alba
Alltså mycket man inte förstår. Var kommer Reserv in i bilden när det gäller Magdis ? Är ni syskon eller ??
wink.gif blink.gif wacko.gif
LadyG
Förlåt någon som inte fattar nå'nting  :blink:  MEN : som jag fattar (inte) det åkte Reserv, med fara för sitt eget liv, opp för att bistå Magdis under förlossningen eller bara komma med uppmuntrande tillrop  :huh:  för att sedan fort som attan kasta sig i bilen och slira hem  :wacko:

Rätta mig om jag har fel  och krama Pavarottin   wub.gif

Det hade varit häftigt om det stämde dock. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon