|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
Arbete är bra, så länge man inte glömmer bort att leva.
Bantu ordspråk
anna_rispan
29-01-2007, 17:56
Halloj! Jag läste ett inlägg på en blogg. Om att kärlek är som poker. Kärlek är som poker
Vanligt sunt förnuft är trots allt inte så vanligt.
danskt ordspråk
evelina
30-01-2007, 07:57
De säger alltid att den rätta personen dyker upp så småningom. Min måste ha blivit överkörd av en lastbil
Lev i nuet och känn att du har tillfredsställelsen just där du är - inte runt knuten.
Akta er för att trampa en verklig dumbom på tårna, hans liktornar läks aldrig. Paul Gauguin
Så länge man inte ger upp, har man inte förlorat
Ur Livslust
CITAT (askar @ 30-01-2007, 09:08) Så länge man inte ger upp, har man inte förlorat
Ur Livslust Så sannt, så sannt
*Pamela*
30-01-2007, 09:47
I like pigs. Dogs look up to us. Cats look down on us. Pigs treat us as equals.
Sir Winston Churchill
Hellre sårad av sanningen än lycklig av lögnen.
KarinWikman
30-01-2007, 11:02
Mitt favoritordspråk kommer från bibelns ordspråksbok: Den som är utan skuld, kastar första stenen.  Ett annat "vanligt" ordspråk är att "som man ropar i skogen får man svar" Det är roligt och trevligt med ordspråk.
Det är lätt att spela dum, men det är väldigt svårt att spela smart.
med anledning av att en del låtsas vara helt oförstående
Eva i Skåne
01-02-2007, 11:43
Upp flyga orden, tanken stilla står, ord utan tanke aldrig himlen når.
ur Hamlet
Livet är kort, konsten lång, tillfället flyktigt, erfarenheten bedräglig, omdömet svårt.
[I]Hippokrates
Livet kan bara förstås bakåt men måste levas framåt.
Sören Kierkegaard [/I]
Efter en middagslur börjar dagen på nytt. Ur Ont om tid
En enda dag av fullständig vila kan göra underverk.
Tålamod är konsten att hoppas. ordspråk från Frankrike
Lev i nuet och känn att du har tillfredsställelsen just där du är - inte runt knuten.
Ur Livslust
Förmågan att idag tänka annorlunda än igår skiljer den vise från den envise
John Steinbeck
Folk är aldrig så banala som när dom tar sej själva på djupt allvar Oscar Wilde
Inget ordspråk men tänkvärt ändå Hur hanterar man svåra personer? Var och en har Buddha-naturen inom sig och Buddha-kvaliteter som du kan lära av. Försök därför att finna något intressant hos alla du möter. Om detta är svårt, tänk på något du tycker om hos dem. Om inte heller detta fungerar, var tacksam mot dem för att de lär dig tålamod. Om detta misslyckas försök tänka att du bara behöver umgås med dem en liten stund medan de spenderar 24 timmar av dygnet i eget sällskap. Om du fortfarande har svårt att handskas med dem, försök undvika dem och önska de den bästa av lycka långt bort från dig.
Fialotta
04-02-2007, 11:08
CITAT (AnitaGg @ 04-02-2007, 11:01) Inget ordspråk men tänkvärt ändå Hur hanterar man svåra personer? Var och en har Buddha-naturen inom sig och Buddha-kvaliteter som du kan lära av. Försök därför att finna något intressant hos alla du möter. Om detta är svårt, tänk på något du tycker om hos dem. Om inte heller detta fungerar, var tacksam mot dem för att de lär dig tålamod. Om detta misslyckas försök tänka att du bara behöver umgås med dem en liten stund medan de spenderar 24 timmar av dygnet i eget sällskap. Om du fortfarande har svårt att handskas med dem, försök undvika dem och önska de den bästa av lycka långt bort från dig. Tänkvärt
CITAT (AnitaGg @ 04-02-2007, 11:01) Inget ordspråk men tänkvärt ändå Hur hanterar man svåra personer? Var och en har Buddha-naturen inom sig och Buddha-kvaliteter som du kan lära av. Försök därför att finna något intressant hos alla du möter. Om detta är svårt, tänk på något du tycker om hos dem. Om inte heller detta fungerar, var tacksam mot dem för att de lär dig tålamod. Om detta misslyckas försök tänka att du bara behöver umgås med dem en liten stund medan de spenderar 24 timmar av dygnet i eget sällskap. Om du fortfarande har svårt att handskas med dem, försök undvika dem och önska de den bästa av lycka långt bort från dig. Så himla bra sagt Anita! De där orden är så sanna!
KarinWikman
04-02-2007, 13:01
Att inte göra något alls är det svåraste i världen, det svåraste och det mest intellektuella. Oscar Wilde
Gossen Ruda
04-02-2007, 13:34
 Kan kanske vara LITE svårt att utföra för dagens människor men min mamma kunde eftersom hon hade en vävstol i källaren. Det är hon som broderat också.
Vilda rosor och goda vänner kommer alltid tillbaka.
En vän är en människa i vars sällskap man törs vara sig själv Frank Crane
Den som ruvar på hämnd håller sina sår öppna.
Francis Bacon
Fialotta
05-02-2007, 10:46
CITAT (Reserv @ 05-02-2007, 09:06) En vän är en människa i vars sällskap man törs vara sig själv Frank Crane
Så helt rätt....jag lånar den Reserv
Eva i Skåne
05-02-2007, 15:48
Illusionerna är fjärilarna i livets vår
Peter Sirius
Det trista med kärleken är att den fordrar en medbrottsling Charles Baudelaire
Eva i Skåne
06-02-2007, 09:08
Hoppet är en bra frukost, men en dålig middag.
Sir Francis Bacon
Med hjälp av mediciner kan man få även den svagaste att orka leva.
Okänd
Eva i Skåne
06-02-2007, 22:45
Att ta medicin är inte roligt, men att ha roligt är bra medicin
japanskt ordspråk
Dörren till det förflutna låter sig inte öppnas utan att det knarrar. Alberto Moravia
Eva i Skåne
07-02-2007, 12:39
Sår av svärd kan botas, men inte sår av ord.
japanskt ordspråk
den som inte har något snällt att säga, bör tiga i stället
Eva i Skåne
07-02-2007, 12:56
Girigheten svälter ofta ut de andra lasterna
engelsk ordspråk
Om du ständigt citerar visdomsord blir du själv ett talesätt. Thomas Fuller (1608-1661)
Ordet från munnen och stenen från handen kan inte tagas tillbaka. Arabiskt ordspråk
evelina
08-02-2007, 08:24
Vi lever i en tid när pizzan kommer snabbare till huset än polisen. Jeff Marder
Vår styrka består ofta av den svaghet vi till varje pris vill undvika att visa. Mignon Mc Laughlin
Biggan_
08-02-2007, 11:33
Precis som mässlingen är kärleken farligast, när den kommer sent i livet. Engelskt ordspråk
CITAT (Birgitta P @ 08-02-2007, 11:33) Precis som mässlingen är kärleken farligast, när den kommer sent i livet. Engelskt ordspråk Det är därför jag försöker undvika den
CITAT (Reserv @ 08-02-2007, 12:16) CITAT (Birgitta P @ 08-02-2007, 11:33) Precis som mässlingen är kärleken farligast, när den kommer sent i livet. Engelskt ordspråk Det är därför jag försöker undvika den  .... sa han och raggade friskt i nästa tråd
CITAT (AnitaGg @ 08-02-2007, 12:18) CITAT (Reserv @ 08-02-2007, 12:16) CITAT (Birgitta P @ 08-02-2007, 11:33) Precis som mässlingen är kärleken farligast, när den kommer sent i livet. Engelskt ordspråk Det är därför jag försöker undvika den  .... sa han och raggade friskt i nästa tråd  Men tyst med dig
CITAT (AnitaGg @ 08-02-2007, 12:18) CITAT (Reserv @ 08-02-2007, 12:16) CITAT (Birgitta P @ 08-02-2007, 11:33) Precis som mässlingen är kärleken farligast, när den kommer sent i livet. Engelskt ordspråk Det är därför jag försöker undvika den  .... sa han och raggade friskt i nästa tråd  Ha ha!  Fast det kanske inte är kärlek han e ute efter!
CITAT (Reserv @ 08-02-2007, 12:21) CITAT (AnitaGg @ 08-02-2007, 12:18) CITAT (Reserv @ 08-02-2007, 12:16) CITAT (Birgitta P @ 08-02-2007, 11:33) Precis som mässlingen är kärleken farligast, när den kommer sent i livet. Engelskt ordspråk Det är därför jag försöker undvika den  .... sa han och raggade friskt i nästa tråd  Men tyst med dig 
Fialotta
08-02-2007, 13:02
Det finns bara två sätt att leva livet på. Det ena är som om ingenting är ett mirakel. Det andra är som om allting är ett mirakel.
Vill du göra din nästa till ett nervöst vrak så be henne om förlåtelse medan hon ännu har kvar sina bästa argument Runer Jonson
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|