Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
Betty
Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.
Nalle Puh
Alphaville
CITAT (grace @ 02-04-2008, 10:34) *
Det stora nöjet i livet
är att göra det
som andra påstår
att man inte kan göra

Dagen sanning!
Noak
CITAT
Livet är inte fridfullt, sa Snusmumriken förtjust.

Tove Jansson

Livet är inte fridfullt, sa Snusmumriken förtjust.
Tove Jansson
Betty
Rikedom är som havsvatten. Ju mer man dricker desto törstigare blir man. källa: Arthur Schoupenhauer
SkaparStugan2
Kanske skulle världen vara bättre om människorna fick munkorgarna och hundarna lagarna GEORGE BERNARD SHAW rose.gif
Betty
Destruktionen av den här planeten skulle inte ha någon betydelse på en kosmisk skala.

Stanley Kubrick
Betty
En gång hade jag det riktigt bra, det var när jag hade j-vligt ont i ryggen och fick luta mig mot en varm kakelugn...

Ronny Eriksson
Betty
Jag var mycket dyster över att jag saknade skor. Tills jag mötte en som saknade fötter.
C. T. Valdring
Gillan
"Många lever med en så förbluffande rutin att det är svårt att tro att de lever för första gången." - Stanislaw Jerzy Lec
Betty
Men hjälp så många sidor ner den här tråden hade hamnat, här har inte sagts nåt bevingat ord på över en månad ju! ohmy.gif Det måste jag ju genast ändra på... tongue.gif

Alla djur, utom människan, vet att livets huvudsakliga mening är att njuta av det.

Samuel Butler
Biggan_
En "specialare" till dej Betty!

Gå aldrig till en läkare som har döda växter i sitt väntrum.
Erna Bombeck
Betty
Den var bra Biggan! rotfl.gif

Jag hänvisar till en klassiker...

Ont krut förgås inte så lätt. naughty.gif
Biggan_
Många kloka ord sägs på skämt, men det är inget mot de dumheter som sägs på fullt allvar. Okänd

Betty
Den billigaste ansiktslyftningen är ett leende. smile.gif
okänd
Betty
Det är för väl att lögnen finns, för tänk om allt man hörde var sant.
Albert Engström
Calypso_bulbosa
"Ingen kan rädda alla-men alla kan rädda någon" (okänd)
Betty
ganska lik föregående...

Ingen kan göra allt - men alla kan göra något.
Betty
Många lever med en så förbluffande rutin att det är svårt att tro att de lever för första gången. källa: Stanislaw Jerzy Lec
Betty
Då man tittar i en kvinnas handväska inser man att pengar inte är allt.
(okänd - gissningsvis en man...?)
Gillan
"Jag vill hellre vara fattig i en stuga full med böcker än en kung utan lust att läsa." - Thomas Macaulay
Biggan_
Fyra saker kommer inte tillbaka - det sagda ordet, den skjutna pilen, det gångna livet och det förspillda tillfället. Arabiskt ordspråk
Carl

Bättre att tiga och låta folk tro at man är idiot än an att tala och underöja all tvivel[size="5"][/size]!
Betty
Livet är inte de dagar som gått utan de dagar man minns.
källa: P. A. Pavlenko
Calypso_bulbosa
CITAT (Betty @ 21-06-2008, 11:49) *
Livet är inte de dagar som gått utan de dagar man minns.
källa: P. A. Pavlenko

Så sant,som det är sagt... sleep.gif
Betty
Ord av uppskattning är en nyckel som passar till många lås.
källan okänd
Platinum
Ett gott omdöme beror på erfarenhet, och erfarenheten får man på grund av dåligt omdöme.

(B. Le Patner)
Betty
Gammal favorit som tål att repriseras:

Lär som om du skulle leva för evigt. Lev som om du skulle dö i morgon.

källa: Mahatma Gandhi

Calypso_bulbosa

angel_not.gif "Saliga äro de korkade,ty de skola flyta när syndafloden kommer" -sagt av Mark Levengood en gång i hans tvprogram.
pejori
Åter en favorit i repris:
Den största fördomen är, att tro att man inga fördomar har.
mamamaggan

" Du är en droppe i havet och alla hav består av droppar - ändå är du en särkild "

/ Stig Johansson
Betty
Ingen är onyttig här i världen, som lättar livets börda för en annan.

Charles Dickens
vindspel
"Att läsa datormanualer utan att ha hårdvaran är lika frustrerande som att läsa instruktionsböcker om sex utan att ha mjukvaran." Arthur C. Clarke
Biggan_
Den som vill försöka bli lycklig skall inte lägga an på att öka sina tillgångar utan på att begränsa sina krav.
Platon
Betty
Det finns bara två sätt att leva vårat liv. Ett är som om inget är ett mirakel. Det andra som om allting är ett mirakel.
Albert Einstein
Betty
Man måste på något sätt övertyga sig om livets magi. Bakom varje hörn, ett nytt äventyr...
Marianne Zetterström
Betty
En av de saker som jag tror på, om du vill veta det, är att vi är här för att njuta av livet.
Leilani - "Himlen är nära" av Dean Koontz
Ingrid Zon3
Det är med idéer som med små barn - man tycker bäst om sina egna.
[Moa Martinsson]
Biggan_
Man motionerar inte för att bli ung utan för att bli gammal.
Okänd
Betty
En kompromiss är konsten att dela en kaka på ett sånt sätt att var och en tror att han har fått den största biten.

Ludwig Erhard

Nostalgia
Den högsta lyckan i livet är vissheten om att vara älskad för sin egen skull, eller rättare sagt :
Att vara älskad trots att man är som man är

(Victor Hugo)
Gillan
"Efter tårar blir synliga märken. Men om hjärtat blöder vem ser det?" - Hsueh Wen
Azur
"Moral indignation permits envy or hate to be acted out in the guise of virtue."
-- Erich Fromm

(Genom moralisk indignation kan man få utlopp för sin avundsjuka eller hat och få det att se ut som att man agerar av godhet)

Jag kommer att tänka på det citatet varje gång jag läser en kvällstidning.
Biggan_
CITAT (Gillan @ 28-07-2008, 07:40) *
"Efter tårar blir synliga märken. Men om hjärtat blöder vem ser det?" - Hsueh Wen

Så vackert!...och tänkvärt! Det är inte allt som syns!
Gillan
"Det finns inga frågor som är så dumma att de inte kan ställas. Ibland så vet man, ibland vet man inte. Ibland är det till och med så tokigt ställt att man vet att man vet, men man minns inte vad det var man visste" /jag själv

Biggan! Jag har inte sett att nån skrivit i den här tråden på ett tag, men jag håller med om att det inte är allt som syns kompiskram.gif

edit, fel meningsuppbyggnad blush.gif
Betty
Skillnaden mellan geniet och dumheten är att geniet har sin begränsning.
Thorvald Gahlin

... ett citat till från samma källa...

Det sägs många kloka saker på skämt, men det är ingenting mot de dumheter som sägs på allvar.
Nostalgia
rose.gif En trädgård är en vän du kan hälsa på när som helst rose.gif

(Sydney Eddison)
Betty
Vi tänker sällan på vad vi har, men alltid på vad vi saknar.
Arthur Schopenhauer
Aqvakul
CITAT (Betty @ 10-08-2008, 19:20) *
Vi tänker sällan på vad vi har, men alltid på vad vi saknar.
Arthur Schopenhauer

Väldigt sant!
Platinum
Den stora skillnaden är om man hör insekten i sovrummet eller i trädgården. Robert Lynd
Betty
Ett favoritcitat? Det är som att ha en favoritsida i uppslagsverket.
Benjamin Disraeli
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon