|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
herkules
08-02-2007, 15:45
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 08-02-2007, 12:22) Ha ha! :lol: Fast det kanske inte är kärlek han e ute efter! ;) :wub: kärlek är överskattat... Är det inte synd så är det inget nöje.norskt ordspråk
CITAT (herkules @ 08-02-2007, 15:45) kärlek är överskattat... precis...kärlek är för veklingar bara
Den största källan till njutning är omväxling Samuel Johnsson
evelina
09-02-2007, 07:29
När en politiker säger att vi sitter i samma båt så var på din vakt, betyder det att det är du som skall ro. Vilhelm Moberg
CITAT (evelina @ 09-02-2007, 07:29) När en politiker säger att vi sitter i samma båt så var på din vakt, betyder det att det är du som skall ro. Vilhelm Moberg
Så fort en optimist får syn på ett ljus som inte finns kommer en pessimist och blåser ut det igen Giovanni Guareschi
Lögn dräper kärleken. Men ordentligt dräpt blir den först av uppriktigheten. Ernest Hemingway
Eva är den omarbetade, förbättrade och förkortade utgåvan av Adam. Helen Vita
Framtiden kommer av sig själv, men framstegen får vi göra själva.
Ur Ont om tid
Gör det till en regel att aldrig ångra dig och att aldrig se tillbaka. Ångern är ett förfärligt slöseri med energi - man kan inte bygga något på den, den duger bara att vältra sig i. Katherine Mansfield
Nåt man borde tänka på lite oftare
Fialotta
11-02-2007, 13:44
Kvinnotårar är världens starkaste vattenkraft.
CITAT (maudan @ 11-02-2007, 13:44) Kvinnotårar är världens starkaste vattenkraft. Då har vi el lagrad för lång tid framåt  (tar ju så ont att hosta)
CITAT (Reserv @ 11-02-2007, 13:42) Gör det till en regel att aldrig ångra dig och att aldrig se tillbaka. Ångern är ett förfärligt slöseri med energi - man kan inte bygga något på den, den duger bara att vältra sig i. Katherine Mansfield
Nåt man borde tänka på lite oftare Borde man absolut tänka på oftare Inget går att göra ogjort, så varför slösa kraft på det.
Att skriva brev till sin käresta är som att rita en skinkmacka när man är hungrig. Carl Gustav Lindstedt
Biggan_
11-02-2007, 17:43
Var och en vet bäst var hans skor klämmer. Spanskt ordspråk
Människor har mestadels för vana att vara goda, så länge de söker vinna föremålet för sin åtrå, men så snart de vunnit det, blir de svekfulla och onda Titus Maccius Plautus
Det finns ingen vuxen som inte varit barn, men många som verkar ha glömt det.
Ur Småttingar om barn - för vuxna
evelina
12-02-2007, 08:07
"Den som handlar av kärlek har rätt, även om han inte får rätt." Peter Egge
Så gott om kärlek och godhet är det inte här i världen att man har rätt att slösa bort något av dem på inbillade väsen Friedrich Nietzsche
Förlorade illusioner är funna sanningar. Multatuli
Inbilskhet är Guds gåva till de andefattiga. Bruce Barton
Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålmodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat!
Nalle Puh
Argumentera aldrig med idioter, dom drar ner dig till sin nivå, och vinner där på erfarenhet.
CITAT (Reserv @ 12-02-2007, 16:02) Argumentera aldrig med idioter, dom drar ner dig till sin nivå, och vinner där på erfarenhet. Vems citat är detta?
CITAT (faith @ 12-02-2007, 21:25) CITAT (Reserv @ 12-02-2007, 16:02) Argumentera aldrig med idioter, dom drar ner dig till sin nivå, och vinner där på erfarenhet. Vems citat är detta?  Har inte en aning, men googla på det så ser du att man kan hitta det överallt, så det va´ingen nyhet
CITAT (Reserv @ 12-02-2007, 21:33) CITAT (faith @ 12-02-2007, 21:25) CITAT (Reserv @ 12-02-2007, 16:02) Argumentera aldrig med idioter, dom drar ner dig till sin nivå, och vinner där på erfarenhet. Vems citat är detta?  Har inte en aning, men googla på det så ser du att man kan hitta det överallt, så det va´ingen nyhet  Har också hört det förr, fast vem som citeras vet jag inte. Men om ingen har tjingat det så kanske man kan ta det som sitt eget Sanna ord är det
evelina
13-02-2007, 08:06
"Det är omöjligt att färdas snabbare än ljusets hastighet. Det är inte heller särskilt önskvärt, då ens hatt hela tiden flyger av" Woody Allen
Man kan inte bedra någon så lätt som sig själv, eftersom vi gärna tror det vi önskar Demosthenes
Färdas man fortare än ljusets hastighet svartnar det för ögonen. med tanke på evelinas citat ovan...
Ögat ser bara vad huvudet är berett att förstå. Henri Bergson
Envar skapar själv den bok han läser.
R R Eklund
Kärleken är det enda som blir större när man slösar med det.
evelina
14-02-2007, 14:45
Viss kärlek är som vinteräpplen, mognar sent och håller länge.
Kan man vara glad för lite har man mycket att vara glad för. Grete Heltberg
Lycka beror inte på vem du är eller vad du har: det beror endast på vad du tänker. Dale Carnegie (1888-1955)
En man förlåter en kvinna vad som helst utom hennes list att överlista honom Minna Antrim
evelina
15-02-2007, 07:34
Var inte rädd för motstånd - kom ihåg det är i motvind och inte i medvind som en drake stiger.
Att ha blicken riktad mot en förändring och uppföra sig som fria själar i närvaro av ödet är en okuvlig styrka Helen Keller
När det inte blåser alls har till och med vindflöjeln karaktär. Stanislaw Jerzy Lec
Eva i Skåne
15-02-2007, 13:31
Det finns många goda skyddsmedel mot frestelser men det bästa är feghet
Mark Twain
“I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else.” C.S. Lewis
evelina
16-02-2007, 07:31
Underskatta inte det lilla - det kan vara fröet till något stort.
Fialotta
16-02-2007, 07:46
Du kan inte gråta för hela världen. Det är utanför mänsklig förmåga. Du måste välja.
Över ditt hjärta är du lika lite herre som över dina tårar.
Livet är en i sju guldpapper inslagen bittermandel Friedrich Hebbel
Biggan_
16-02-2007, 13:14
Så här ser min morgonritual ut. Jag öppnar ett sömningt öga, tar en förskräckt blick i spegeln och upprepar med övertygelse: "Detta är jag och jag är underbar. För Gud gör inte skräp." Erna Bombeck
evelina
16-02-2007, 15:24
CITAT (Birgitta P @ 16-02-2007, 13:14) Så här ser min morgonritual ut. Jag öppnar ett sömningt öga, tar en förskräckt blick i spegeln och upprepar med övertygelse: "Detta är jag och jag är underbar. För Gud gör inte skräp." Erna Bombeck Den var bra!!
Blomstertanten
16-02-2007, 18:54
En skvallerbytta är en som pratar med dig om andra en tråkmåns är en som pratar med dig om sig själv och en briljant konversatör är en som pratar med dig om dig Lisa Kirk
Eva i Skåne
16-02-2007, 20:17
Ensamheten är ett trevligt ställe att besöka, men ett dåligt ställe att stanna på.
Josh Billings
Blomstertanten
16-02-2007, 20:27
Ingen faller längre än till marken Isländskt ordspråk
evelina
17-02-2007, 07:08
Om någon sätter sej på dej - bit honom i baken
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|