|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
Framgång beror bara på tur. Fråga någon som har misslyckats. okänd
Medan man funderar på vad man ska göra kan man slå sig ner och sjunga en visa.
Nalle Puh
mer av Nalle Puh...
När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det, när allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig.
Se dig alltid noga för.Annars kan du kliva på en del av skogen som av misstag kommit bort.
Nalle Puh.
Aqvakul
15-12-2008, 17:40
CITAT (Vippan @ 12-12-2008, 10:33)  Medan man funderar på vad man ska göra kan man slå sig ner och sjunga en visa.
Nalle Puh mycket klokt sagt...
Julklappstips: Till din fiende, förlåtelse. Till en motståndare, tolerans. Till en vän, ditt hjärta. Till en kund, tjänster. Till alla, barmhärtighet. Till varje barn, ett gott exempel. Till dig själv, respekt. Oren Arnold
Biggan_
18-12-2008, 00:45
"Gör vad du fruktar och din fruktan kommer att dö." källa: Ralph W. Emerson
Kärlek är ett försök att förvandla ett stycke drömvärld till verklighet.
källa: Theodore Reik
Biggan_
22-12-2008, 19:36
Oberoende kallar man de människor som är beroende av sina plånböcker. Danskt ordspråk
"Titta aldrig ner på någon om du inte håller på att hjälpa honom upp."
källa: Jesse Jackson
Biggan_
29-12-2008, 11:18
Fylleri är frivilligt vanvett. Latinskt ordspråk
Biggan_
03-01-2009, 13:14
Att bekymmer tar död på fler människor än arbete beror på att fler människor bekymrar sig än arbetar. Robert Frost
Irene_L
03-01-2009, 16:44
[attachment=29119:Image7sol.jpg]
Kärlekens dörr är svår att öppna
och svår att stänga.
Biggan_
07-01-2009, 00:15
Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns Pjotr Andrejevitj Pavlenko
Det värsta med att inte kunna somna är, tycker jag, när man plötsligt förstår att man inte kommer att kunna somna. Siv Widerberg
Det är med kärleken som med mässlingen, den är farligare ju äldre patienten är.
källa: Lord Byron
Jämlikhet,det är allas sätt att vara olika!
När kvinnan blir jämställd med mannen blir hon hans överman. Sokrates (470 f.Kr-399 f.Kr)
Livets stormar ger starka rötter.
Biggan_
13-01-2009, 01:46
Motgången är ofta en förklädd vän. Möt den med tacksamhet, för den ger dig styrka och klokskap.
Källa: Okänd
Förbanna inte mörkret,utan tänd ett ljus.
Skillnaden mellan geniet och dumheten är att geniet har sin begränsning. ----- Det sägs många kloka saker på skämt, men det är ingenting mot de dumheter som sägs på allvar.
Myosotis
14-01-2009, 10:02
När man emellenåt tvivlar på själva livet är det bra att ha en julros vid ytterdörren.
Red Top
14-01-2009, 11:17
Små ord som uttrycker stora tankar är bättre än tvärtom
Tälamod är konsten
att hoppas.............
Det är roligare att prata med någon som inte använder långa,svåra ord
utan hellre korta lätta ord som " Vill du ha lite mat?"
Nalle Puh
Biggan_
16-01-2009, 02:00
Det är svårt att vara kvinna. Man skall tänka som en man, uppföra sig som en dam, se ut som en tonåring och arbeta som en häst. Okänd
Red Top
19-01-2009, 09:47
godanro
19-01-2009, 19:42
[color="#4169E1"][/color] Sjömannen ber inte om medvind. - Han lär sig segla
godanro
19-01-2009, 22:01
FORGIVENESS En historia berättar om två vänner som gick i en öken. Vid ett tillfälle under turen började de att bråka, och den ene gav den andre ett slag. Han kände sig sårad, men utan att säga något, skrev han i sanden: "IDAG GAV MIN BÄSTE VÄN MIG ETT SLAG I ANSIKTET" De fortsatte att vandra tills de hittade en oas, där de bestämde sig för att ta ett bad. Den vännen som blivit slagen, höll på att drunkna, men blev räddad av den andre vännen. När han hämtat sig, graverade han på en sten: " IDAG RÄDDADE MIN BÄSTE VÄN MITT LIV" Vännen som slagit sin bäste vän och räddat hans liv,frågade "När jag slog dig - skrev du det i sanden,och nu graverar du i sten. Varför? Den andre vännen svarade: "När någon gör oss illa, bör vi skriva det i sanden, där förlåtelsens vindar kan sudda bort det. Men när någon gör något gott för oss, bör vi gravera det i sten, så ingen kan sudda ut det". -- LÄR DIG ATT SKRIVA DINA "SÅR" I SANDEN-- --OCH GRAVERA DIN "LYCKA I STEN--
Om snöret inte håller,utan går av,är det bara att försöka med ett annat snöre.
Nalle Puh
Det är att göra en god gärning utan att tänka på att det är en god gärning. Nalle Puh
"Man fåår faktiskt skratta och vara glad fast man är ledsen" / okänt barn
Biggan_
20-01-2009, 12:13
CITAT (Red Top @ 19-01-2009, 09:47)  Så fint! CITAT (godanro @ 19-01-2009, 22:01)  FORGIVENESS En historia berättar om två vänner som gick i en öken. Vid ett tillfälle under turen började de att bråka, och den ene gav den andre ett slag. Han kände sig sårad, men utan att säga något, skrev han i sanden: "IDAG GAV MIN BÄSTE VÄN MIG ETT SLAG I ANSIKTET" De fortsatte att vandra tills de hittade en oas, där de bestämde sig för att ta ett bad. Den vännen som blivit slagen, höll på att drunkna, men blev räddad av den andre vännen. När han hämtat sig, graverade han på en sten: " IDAG RÄDDADE MIN BÄSTE VÄN MITT LIV" Vännen som slagit sin bäste vän och räddat hans liv,frågade "När jag slog dig - skrev du det i sanden,och nu graverar du i sten. Varför? Den andre vännen svarade: "När någon gör oss illa, bör vi skriva det i sanden, där förlåtelsens vindar kan sudda bort det. Men när någon gör något gott för oss, bör vi gravera det i sten, så ingen kan sudda ut det". -- LÄR DIG ATT SKRIVA DINA "SÅR" I SANDEN-- --OCH GRAVERA DIN "LYCKA I STEN-- ...också jättefint! CITAT (Gillan @ 20-01-2009, 11:29)  "Man fåår faktiskt skratta och vara glad fast man är ledsen" / okänt barn Absolut!
Aqvakul
20-01-2009, 14:11
CITAT (godanro @ 19-01-2009, 22:01)  -- LÄR DIG ATT SKRIVA DINA "SÅR" I SANDEN-- --OCH GRAVERA DIN "LYCKA I STEN-- Såå bra sagt, det ska jag verkligen bära med mig!
Biggan_
20-01-2009, 14:35
Det viktigaste är inte varifrån man kommer, utan vart man går.
godanro
20-01-2009, 21:24
Diplomati är konsten att be någon att dra åt skogen på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
godanro
21-01-2009, 23:35
De människor som fått ut mest av livet är inte de som levt ett sekel. Utan de som levt varje månad
Karaktärsfasthet är ibland ett annat ord för tjurskallighet.
"Reason is not automatic. Those who deny it cannot be conquered by it. Do not count on them. Leave them alone." Ayn Rand
eller förnuft är inte automatiskt. De som förnekar det, kan inte övervinnas med det. Räkna inte med dem. Lämna dem ifred.
godanro
23-01-2009, 17:50
Kärlek är som ett bankkonto Man kan inte ta ut gång på gång utan att sätta in något
Biggan_
24-01-2009, 00:56
Det behövs 20 år för en kvinna att göra en karl av sin son. En annan kvinna kan göra en tok av honom på 20 minuter.
godanro
24-01-2009, 18:58
Det tjänar inget till att dränka bekymmer i alkohol. För bekymmer är goda simmare
godanro
25-01-2009, 22:28
För mig betyder att vara gammal alltid att vara 15 år äldre än jag själv
Utan tvivel är man inte riktigt klok.
källa: Tage Danielsson
godanro
28-01-2009, 19:50
Ett ögonblick av tålamod besparar oss den största olycka
Ett ögonblick av otålighet kan förstöra hela livet.
Gropens största fiende är högen.
sagt i Simpsons
Kärlekens tragedi heter inte döden,
den heter inte skilsmässa,
den heter likgiltighet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|