|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
anna_rispan
14-05-2007, 16:14
"Det är vatten under bron"
Må gott alla glada!
Endast ett ögonblick, just när trasten drar upp den ur jorden, märker masken hur vacker världen är. okänd
evagotty
21-05-2007, 22:34
Vilken otroligt bra tråd! // evagotty
evelina
23-05-2007, 18:12
Om man göder alla omkring sig så ser man själv lite smalare ut..!
"En sa inte tro en e nôt bare för de växer, de gôr de själve" citat Dealer
CITAT (Dealer @ 23-05-2007, 20:02)  "En sa inte tro en e nôt bare för de växer, de gôr de själve" citat Dealer
Vissna blommor ljuger inte. Nils-Fredrik Nielsen
Man möter ofta sitt öde på den väg man valt för att undvika det. Jean de La Fontaine
En flicka utan fräknar är som en himmel utan stjärnor. svenskt ordstäv
Förlåt dina fiender, men glöm aldrig deras namn. John F Kennedy
Även den lataste springer när han har eld i byxorna.
Nyckeln till kreativitet är förmågan att dölja sin källor. Albert Einstein
Hmmmm................ Mvh Fenja
Biggan_
07-06-2007, 00:01
Jag har läst så mycket om rökningens skadeverkningar, att jag har bestämt mig för att sluta läsa. Jacob Braude
Det är inte vad vi bekänner oss till utan vad vi tillämpar som ger oss Integritet
Författare okänd.
Har man inte solen, får man göra en. Viktor Hugo
Biggan_
25-06-2007, 10:25
Man kan se himmeln genom ett nålsöga.(Japanskt ordspråk)
 Män gillar att grilla. De lagar bara mat om det innefattar fara. Rita rudner
 Alla goda ting i livet är antingen omoraliska, olagliga eller hårt beskattade. Oscar Wilde
Om det vore meningen att vi skulle hoppa upp på morgonen skulle vi sova i brödrosten.
"Var inte rädd för att livet skall ta slut, var rädd för att det aldrig skall börja." - Grace Hansen Berith! Dagens första skratt
Vad som gör det här med jämlikhet så besvärligt är att vi vill att dess verkningar bara skall drabba dem som står över oss. Henri Beque
 Älska din granne men hugg inte ner häcken Bejamin Franklin
skogstroll
27-06-2007, 15:23
den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge
 Ursäkta alla män!!!!: Lita aldrig på en man med korta ben- hjärnan sitter för nära baken. Noêl Coward
 Barn är den där nålen i ändan som vuxna behöver
Där dumhet och grundlighet möts, uppstår administration. Oliver Hassencamp
Han vet ingenting, men han tror att han vet allt - det pekar tydligt mot en politisk karriär. George Bernhard Shaw
Biggan_
16-07-2007, 09:28
Lärdom är en skatt, som följer sin ägare överallt.(Kina)
"Jag känner mej som nåt livsmedelsverket förbjudit."
Wooster lite dagen efter... (från TV-serien Jeeves och Wooster med Stephen Fry och Hugh Laurie)
Eva-Helene
16-07-2007, 12:32
"En person som är trevlig mot dig men otrevlig mot kyparen är ingen trevlig person." Dave Barry
Lilleskutt
20-07-2007, 23:28
Livet är som en långpromenad med grus i skorna...
Eva-Helene
21-07-2007, 11:56
Kärleken går dit den vill och intedit den borde. (Svensk ordspråk)
Biggan_
22-07-2007, 15:37
Fler har drunknat i bägaren än i havet.(Tyskland)
 Alla goda ting i livet är antingen omoraliska, olagliga eller hårt beskattade. Oscar Wilde
Även ett vissnat träd förskönar berget. Japanskt ordspråk
Eva i Skåne
06-08-2007, 22:31
Nuet kallas det ögonblick som kvickt passerar oss på väg från framtiden till det förflutna - och då ska man hinna leva
Stig Johansson
Att lära utan att tänka är meningslöst, att tänka utan att lära är farligt. Kung Fu Tse, Kina
Biggan_
07-08-2007, 09:46
Läkaren är den ende som lider av god hälsa.(Okänd)
Ett streck är en prick på promenad...
CITAT (Berith @ 10-08-2007, 10:07)  Ett streck är en prick på promenad... Så pluttigt!  N Puh? Hur som helst, här kommer ett av många underbara Nalle Puh-citat: Fastän det är förfärligt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den, som är nästan ännu bättre.
CITAT (Betty @ 10-08-2007, 10:54)  Så pluttigt!  N Puh? Naeej, tror att det var nån annan.  Hörde det på radion i morse och missade nog vem som sagt det först. Personen som sa det i radioprogrammet samlade på ord och uttryck. Kollade nu med radioprogrammet, och hon säger att det är författaren Paul Klees som sagt det. Förmodligen stavas det inte så för jag hittar ingenting, så jag tycker att vi bestämmer att det är N Puh som sagt det från början.
Eva-Helene
10-08-2007, 17:17
Ju mer du vet, ju mindre förstår du (Zhuang Zi)
En klapp på axeln är bara en halvmeter från en spark i röven. (citat ?)
Eva-Helene
13-08-2007, 14:16
"Unga människor tror framtiden blir bra. Vi gamla hoppas den blir av" citat från Nicke Sjödin-sista ordet/Örnsköldsviks Allehanda
/........../ Fastän det är förfärligt gott att äta honung, så finns det ett ögonblick alldeles innan man börjar äta den, som är nästan ännu bättre.[/quote] /....................../
precis som med surströmming
"Trädgård: en av en oräknelig mängd gratisuteserveringar som sköts av välgörenhetssinnade amatörer i en lovvärd ansträngning att förse insekter, fåglar och djur med en balanserad och hälsosam kost."
hittade citatet i odlaiten Maria77's signatur, tycker det säger precis allt...
Diabolique
16-08-2007, 23:32
"Jag har tummen mitt i handen, men det medför ett fantastiskt bowlinggrepp!" Hanna Westberg
Med vetandet växer tvivlet. Johann Wolfgang von Goeth
Krolliljan
17-08-2007, 16:09
En trädgård är en vän du kan hälsa på när som helst. Sydney Eddison
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|