Full version: Dagens kattbild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Kathy
Tyckte det kunde passa med en ny tråd för katter också. wub.gif
Fenja
Var är katten då? tongue.gif
Mvh
Fenja
Kathy
CITAT (Fenja @ 03-01-2007, 17:13)
Var är katten då? tongue.gif
Mvh
Fenja

laugh.gif biggrin.gif De sitter här bredvid.
Har du inte någon kattbild att lägga ut då? wub.gif
Fenja
Jo det har jag väl! laugh.gif Och liten solskenshistoria med!

Det här är lilla Fenix, han ser lite geggig ut i anletet eftersom han har ögoninflammation på bilden. Jag fick honom när han var 9 veckor gammal och vägde 250 gr... ja, det är tyvärr sant. "Uppfödaren" är belagd med djurförbud numera.
Nu, sju månader och ett antal veterinärbesök senare, är han en frisk och glad miniperser som flyttat till en av Milex grannar. De är vana perserägare och han får vara ensamkatt och leva som en prins där! wub.gif wub.gif Han är där på prov ännu men allt verkar flyta finfint! Tack för hjälpen Milex!
Mvh
Fenja
Reserv
En liten varulvspojke Fenja!! Ser juh störtläcker ut, trots kleggiga ögon wub.gif
Kathy
Himmel! 9 veckor gammal och vägde 250 gr!!! ohmy.gif ohmy.gif
Stackars liten då... sad.gif
Skönt att höra att han fick det bra, till sist. wub.gif
Boxer
Denna var svår att motstå wub.gif (lånad från http://images.google.com)
Kathy
Jösses.... wub.gif wub.gif
catlady
Här är vår nya lilla Pyret och vår lite äldre Schaduw ("skugga" på nederländska). Man skulle kunna tro att de är släkt med samma päls- och ögonfärg, de har till och med sina vita strån på samma ställen! Men det är de alltså inte. wub.gif
http://www.odla.nu/album/data/catlady/4467_p61768.jpg
catlady
Nej, men nu kom den ena bilden inte med ju...
http://www.odla.nu/album/data/catlady/4467_p61768.jpg
catlady
Vad är det som pågår???!!!
Försöker igen...
Pjater
Molly.....

Helen i Skåne
Lillekatten! wub.gif
http://www.odla.nu/album/data/helen99/400_...g[/SIZE][/FONT]
Helen i Skåne
Meeen det funkade ju inte!!! sad.gif och vad använder ni andra för typsnitt och storlek? Min text blir så himla liten och otydlig... unsure.gif
Helen i Skåne
Äsch! Bilderna finns i mitt album under Spike... wub.gif
suddis
CITAT (Helen i Skåne @ 04-01-2007, 17:35)
Äsch! Bilderna finns i mitt album under Spike... wub.gif

Vilken snyggis!!! wub.gif
yenny
Var det den här snyggingen du ville visa Helen?

Helen i Skåne
Lille gullekatten! wub.gif wub.gif wub.gif Mattes beeebis! Vet inte vem av oss som är fjantigast.... laugh.gif Tack för hjälpen! smile.gif
askar
CITAT (Helen i Skåne @ 04-01-2007, 22:14)
Lille gullekatten! wub.gif wub.gif wub.gif Mattes beeebis! Vet inte vem av oss som är fjantigast.... laugh.gif Tack för hjälpen! smile.gif

Alla mattar och hussar också för den delen...
är väl mer eller mindre "fjantiga" rolleyes.gif ...
så var iaf jag när vi hade hund. wub.gif

Så söt ullboll du har. smile.gif
Helen i Skåne
Ja han är alldeles ljuvlig! En riktig mammagris wub.gif Kul att ha två hårbollar som är helt olika som "personer"! Han liknar nästan din lille fluff wub.gif wub.gif wub.gif
Helen i Skåne
Agneta vad har du för typsnitt och storlek? Min text blir så liten!
yenny
CITAT (Helen i Skåne @ 04-01-2007, 22:14)

Ja men det är klart han är din bebis biggrin.gif wub.gif Det var så lite så!
Kathy
CITAT (Helen i Skåne @ 04-01-2007, 22:25)
Ja han är alldeles ljuvlig! En riktig mammagris wub.gif Kul att ha två hårbollar som är helt olika som "personer"! Han liknar nästan din lille fluff wub.gif wub.gif wub.gif

Åh....så söt!! wub.gif wub.gif
Visst är han bruntabby?
Helen i Skåne
Ja visst är han bruntabby! Han är lite mörkare nu, bilderna är sedan i somras. wub.gif
Alba
CITAT (yenny @ 04-01-2007, 17:44)
Var det den här snyggingen du ville visa Helen?

Jag kan nog förstå att detta är mattes kelgris.
Så söt och go.
Kathy
Var och hälsade på svärmor då vi var och tittade till stugan i förra veckan.
Hon har fått två nya familjemedlemmar; Bill & Bull.
Tyvärr, så var Bull betydligt mer blyg än Bill, så Bill var den som fastnade på bild. De är dock väldigt lika. wub.gif
Bill var otroligt kelen och spann så att öronen vibrerade. wub.gif wub.gif wub.gif
Goosig kattunge på c:a 3 månader. wub.gif

askar
Åh vad han också ser blyg ut på nedre bilden... söt kisse wub.gif
yenny
å så gosig wub.gif
Helen i Skåne
En sådan pussenos! wub.gif
renate
CITAT (Helen i Skåne @ 04-01-2007, 23:27)
Agneta vad har du för typsnitt och storlek? Min text blir så liten!

Jag tar mig friheten och svara på din fråga angående textstorlek,din är så liten så det är svårt att läser den.gå in på din kontrollpanel och klicka på textstorlek och språk.På storleken kan du ta standart,det ha jag och de flersta här tror jag,en del ha färg,även det är jobbigt att läser.
rolleyes.gif rolleyes.gif
Ramoth
Måste ju så klart visa min lille prins Armani, eller S*Ramoths Armani om man ska vara formel l;)

Han är fyra systrar som heter Coco Chanel, Gucci, Diesel och Dior.

Här kommer Dior:

Å det är Coco

Det är inte lätt att gå till jobbet, det kan jag lova! wub.gif
Anki på Öland
Suck.... wub.gif wub.gif wub.gif
Anki
Lilla Selma
ÅÅHH - VILKA ALLDELES UNDERBARA SMÅ!!! wub.gif wub.gif wub.gif

Tänk när mina tre stora lunsar (14, 6 & 6 år nu) var så små...

Men de är härliga nu också!

Ta vara på den här tiden och ta många kort!! rolleyes.gif wub.gif smile.gif wub.gif

Hälsar Selma
Helen i Skåne
S*Ramoths, har du uppfödning och vilken ras är det i så fall? Vansinnigt söta är de alldeles oavsett! wub.gif
Kathy
CITAT (Helen i Skåne @ 11-01-2007, 13:04)
S*Ramoths, har du uppfödning och vilken ras är det i så fall? Vansinnigt söta är de alldeles oavsett! wub.gif

Jag gjorde en sökning och gissar att S*Ramoths föder upp Européer. wub.gif
Vansinningt söta kattungar i alla fall. wub.gif wub.gif wub.gif
Fenja

Dödstrött liten terrorist... wub.gif

Mvh
Fenja
Kathy
CITAT (Fenja @ 11-01-2007, 14:05)

Dödstrött liten terrorist... wub.gif

Mvh
Fenja

Hur kan en terrorist vara sådär söööt?? wub.gif wub.gif wub.gif
Lars-Olof Arvids
CITAT (Scrollan @ 11-01-2007, 14:06)
Hur kan en terrorist vara sådär söööt?? wub.gif wub.gif wub.gif

Instämmer! wub.gif wub.gif wub.gif Även om Ramoths små sötnosar! wub.gif wub.gif wub.gif

Olle
Ramoth
Det är när de sover de är söta.
När de är vakna är de terrorister laugh.gif
Håller med er andra - blåtabbyn är en riktig söting wub.gif

Jo men visst är jag européuppfödare. biggrin.gif
Underbaraste rasen som finns wub.gif
Mycket, mycket katt på insidan och en härligt *lagom* utsida.
Utställningsaveln har inte heller gått så långt att rasen börjat förlora kontakten med sina rötter.
Å det är en naturlig och sund katt jag vill ha.
Därför är jag med i Svenska Européföreningen
Där finns en del bilder och information om rasen för den nyfikne.
Europé är inte så vanlig och det finns en massa missuppfattningar om rasen, så desto fler som kan något om dem desto roligare!

Här är föresten småttingarnas pappa.

Kathy
CITAT (Ramoth @ 11-01-2007, 22:05)
Europé är inte så vanlig och det finns en massa missuppfattningar om rasen, så desto fler som kan något om dem desto roligare!

Ja, en del tror att det inte är en egen ras utan tror det är en huskatt.
Fenja
Jo visst är de ljuvliga! smile.gif Ursnygg pappa Ramoth. wub.gif Ja, bäbbarna med så klart!
Mvh
Fenja
Blomstertanten
Tänk om alla terorister såg ut så där wub.gif
Kathy
CITAT (Blomstertanten @ 13-01-2007, 13:04)
Tänk om alla terorister såg ut så där.

Skulle vara så mycket enklare att hantera dem då. tongue.gif
rabalder
CITAT (Fenja @ 03-01-2007, 17:26)
Jo det har jag väl! laugh.gif Och liten solskenshistoria med!

Det här är lilla Fenix, han ser lite geggig ut i anletet eftersom han har ögoninflammation på bilden. Jag fick honom när han var 9 veckor gammal och vägde 250 gr... ja, det är tyvärr sant. "Uppfödaren" är belagd med djurförbud numera.
Nu, sju månader och ett antal veterinärbesök senare, är han en frisk och glad miniperser som flyttat till en av Milex grannar. De är vana perserägare och han får vara ensamkatt och leva som en prins där! wub.gif wub.gif Han är där på prov ännu men allt verkar flyta finfint! Tack för hjälpen Milex!
Mvh
Fenja

Hej! skicka en ny bild då katten är bra i ögonen. Du har väl varit hos vererinären? Om så är fallet bör du tvätta hans ansikte, så inte varet sitter kvar.
Lycka till!
Fenja
CITAT (rabalder @ 14-01-2007, 10:59)
Hej! skicka en ny bild då katten är bra i ögonen. Du har väl varit hos vererinären? Om så är fallet bör du tvätta hans ansikte, så inte varet sitter kvar.
Lycka till!

Jo, nog har vi varit hos veterinären... flera gånger sedan han kom hit! Det är inte var i ansiktet utan ögondropparna som rinner ut i pälsen. Han är inte helt nöjd med att få dem så det skvätter en del... Han tvättar sig ren själv, detta foto är taget precis när han fått dem.
Som jag skrev tidigare så är han på prov hos en familj och jag kan inte ta nya bilder nu. Jag får besked om han ska vara kvar nu efter helgen.
Mvh
Fenja
Whiskuchi
CITAT (Scrollan @ 11-01-2007, 23:50)
CITAT (Ramoth @ 11-01-2007, 22:05)

Ja, en del tror att det inte är en egen ras utan tror det är en huskatt.

...och andra tror att alla huskatter är européer. Veterinären höll på att fylla i en av mina husisar som europé när pappren till Agria skulle in. Skrämmande med så dålig koll även hos veterinärer (å andra sidan frågade han mig om hon är hona eller hane också - man tycker att en veterinär borde kunna se skillnad själv. I synnerhet på en padda.) huh.gif
faith
CITAT (Whiskuchi @ 14-01-2007, 18:33)
(å andra sidan frågade han mig om hon är hona eller hane också - man tycker att en veterinär borde kunna se skillnad själv. I synnerhet på en padda.) huh.gif

ohmy.gif Ja, verkligen!
Ramoth

Mot min vana så lyckades jag få ut ett par nya bilder på hemsidan i kväll och kan så klart inte låta bli att visa er min ögonsten (en av flera får jag erkänna wacko.gif ) Turbo.
Behöver jag skriva att Turbo är en grabb tongue.gif
Han fyllde 1 år i oktober å bilden togs här om dagen.
Boxer
Otroligt stilig Turbo. Grårandigt är min favoritfärg på katter. wub.gif
Ramoth
Tack för den du laugh.gif
Grårandig ....
Svartsilvertabby - å en lyckad sådan därtill wub.gif
Här är en bild där mönstret syns lite bättre.
Nä, dä är inte Turbo ..

Grårandig låter mer som Turbos mormor.

På "fackspråk" blir det svarttigré eller bruntigré beroende på vilket förbund man tillhör. Tyvär har jag ingen bra sidbild på nätet wacko.gif som jag kan lägga in.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon