|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
sqrulan
01-07-2007, 23:12
Biggan_
03-07-2007, 01:45
CITAT (Fenja @ 01-07-2007, 13:45)  Här kommer fler bilder på buspatrullen, de är inte så lätta att få att fastna på bild längre!!  Adolf 070701  Agata  Agust  Albin  Alvar Mvh Fenja Åhhhh! Dom är gudomligt söta ju! Måste vara svårt att skiljas från dom sen, händer det inte att du fäster dej speciellt för någon? Du kan ju inte behålla hur många som helst för egen del. Jag hade nog inte kunnat skiljas ifrån dom om de var mina. Fast sen har du ju B-kullen på gång och dom blir ju så klart precis lika underbara! Märkligt! Det står M i pannan på de tre nedersta!
Yin o Yang
03-07-2007, 09:18
Tänk, på nästan alla bilder av vår Simba, så sover han. Det här är hans absoluta favoritställning[attachment=4723:Simba_vilar_ut.JPG]
CITAT (Biggan_ @ 03-07-2007, 02:45)  Åhhhh! Dom är gudomligt söta ju! Måste vara svårt att skiljas från dom sen, händer det inte att du fäster dej speciellt för någon? Du kan ju inte behålla hur många som helst för egen del. Jag hade nog inte kunnat skiljas ifrån dom om de var mina. Fast sen har du ju B-kullen på gång och dom blir ju så klart precis lika underbara! Märkligt! Det står M i pannan på de tre nedersta! Visst fäster man sig! Lilla Agata ska vara kvar här hos oss, men jag skulle gärna behålla några av killarna med  Som du säger så går det ju inte att ha hur många som helst! Jag verkar ha tur igen och få tag på bra hem åt alla, ett par hamnar hos sådana jag känner sedan innan och en av dem ska till en "odlait" - men denna får ge sig tillkänna själv om han/hon vill. Det är lättare att skiljas från dem när man vet att de kommer till bra hem och jag är noga med var de hamnar. M:et i pannan är karakteristiskt för tabbyteckningen, alltså de randiga katterna. Mvh Fenja
Lite dagsfärska bilder på guliganerna, de börjar titta ut och kolla hur de är utomhus:  Adolf och Albin  Liten Agata  Nyfiken Agust tittar på...  ... Alvar som busar med ett löv, Albin i bakgrunden  Albin, såååååå söt! Mvh Fenja
sqrulan
06-07-2007, 17:48
 Åhhhhh jag vill ha lille Albin han är väl för söt,oj,oj,oj,oj.......
Isa2000
06-07-2007, 20:02
Det här är min katt, en riktig glidare
Fenja, gudomligt söta alla, några påminner om en liten Gizela, såååå söta. Isa, "det bästa man hade det satte man på bordet"
zaaritha
06-07-2007, 20:42
Åh! Adolf!
Hej! Fenja jag tror du skrev om mig. Jag är snart lycklig och stolt ägare till Albin, och de är ju hur söta som helst allihop! Lyckades tyvärr inte övertala min man om att det är bättre att ta två kattungar! Men jag väntar ivrigt på att vi ska få hämta hem honom, var ju och tittade på honom och syskonen i måndags. Tack att vi fick komma och se både dina fina katter och din underbara trädgård Fenja! Just M:et i pannan får oss att fundera på något annat namn än Albin, men än är vi inte överens i familjen. Sönerna envisas med Majs (men det kommer inte på fråga), medan mannen håller på Morris (men det är ingen majoritet på det heller), dottern och jag är inte låsta än på något alls, men alla förslag vi har röstas genast ner! Så vi får väl se..... Söt är han hur som helst! Inglan
Jupp Pia, visst känner man igen en liten Gizela och det är Alvar som är linslusen i denna kull. Yin & Yang, Vilken gosig Simba! Isa, en så helt avslappnad kisse! Inglan, det var dig jag skrev om och det är så roligt att lilla Albin ska flytta till er! Det var så roligt att ha er här och han kommer att få ett kattvärdigt liv hos er  Mvh Fenja
NyUtslagenRos
11-07-2007, 14:48
Här är Malins72 s katt
Han blidde lite less på mig när jag ville ha ett litet kort på Frodo [attachment=5041:blandat_06_1192.jpg]
Pinglan
11-07-2007, 20:38
HERRE JÖSSTANES VILKA UNDERBARA KATTER
ojojoj, lilla Agust fick mitt hjärta att smälta, en sån liten gullestrutt, den vill jag haaaaaa, min son sa åååååå vilken sööööt.
Eva-Helene
13-07-2007, 10:38
Jag roade mig just med att titta på den här tråden. Gertie, vad persern var fin på 80-talet!! Så synd att aveln på perser nu för tiden förstör deras nosryggar så!! Annars är ju persern en gudomligt mysig ras.
Dagens bäbbebilder, på båda kullarna, först Trixis bäbbar som är sex veckor nu:  Agata  Adolf är trött på att bli fotograferad  Agust som ska heta Orvar är han flyttar  Inglans lilla Albin  Alvar Maxis bäbbar som är fyra veckor:  Balle (som faktiskt är ett gammalt fornnordiskt namn... så det så!!)  Bauta, som gör skäl får namnet!  Lite läbbigt det här tycker lilla Bella  Urtjusiga silversmoketabbyn Borat Mvh Fenja
Biggan_
13-07-2007, 12:35
Dom är bara såååå fina dina bebbar! Tänk så tomt det blir när dom har flyttat! Inget kattungebus längre då
Det ÄR hemskt när de flyttar  men vi ska ju ha kvar lilla Agata så jag får trösta mig med henne!!  Nu är de i ljuvlighetsåldern och man skulle lätt kunna ha 200 stycken eller så....  Mvh Fenja
anncharlotte
13-07-2007, 22:35
Här kommer en bild på mina små troll, snart 4 veckor gamla Burmakattungar !
Biggan_
13-07-2007, 22:38
CITAT (Fenja @ 13-07-2007, 17:12)  Det ÄR hemskt när de flyttar  men vi ska ju ha kvar lilla Agata så jag får trösta mig med henne!!  Nu är de i ljuvlighetsåldern och man skulle lätt kunna ha 200 stycken eller så.... Mvh Fenja Mm...lilla Agata är jättego, då får vi se mer av henne framöver då?
CITAT (anncharlotte @ 13-07-2007, 23:35)  Här kommer en bild på mina små troll, snart 4 veckor gamla Burmakattungar !  Åh, sådana små raringar! Hur många bäbbar har du? Vi får väl se fler bilder på dem? Mvh Fenja
anncharlotte
14-07-2007, 11:21
Jovisst kommer det komma fler bilder :-) Det är bara 2 kattungar i kullen, men vi hoppas på fler framöver, har ytterligare en hona som är parad och som förhoppningsvis blir mamma längre fram i sommar.
Maxi med bäbbar ur båda kullarna:  Mvh Fenja
Blomstertanten
15-07-2007, 11:54
sqrulan
15-07-2007, 23:56
 Åhhh Fenja,kan du inte skicka en till mej.Så himla söta som dom ändå ÄÄÄÄRR! Jag blir nästan galen av kärlek då jag ser dom
NyUtslagenRos
16-07-2007, 09:06
[attachment=5207:DSC01028.jpeg]
Whisky håller om brosan Silver
Inte posta kissekatt Sqrulan  du får allt komma hit och hämta då! Jättesöta Whisky och Silver Mvh Fenja
NyUtslagenRos
16-07-2007, 16:37
De tackar
Lady Hamilton
17-07-2007, 22:38
Fick ju inte med bilden.............
Var på besök idag hos en uppfödare, så jag har tittat bl a på dessa små sötnosar:
Eva-Helene
21-07-2007, 21:13
CITAT (Nutten @ 21-07-2007, 22:08)  Var på besök idag hos en uppfödare, så jag har tittat bl a på dessa små sötnosar: Ooh så gulliga!!! Jag har en ocicat- korsning i samma färg!
CITAT (Nutten @ 21-07-2007, 22:08)  Var på besök idag hos en uppfödare, så jag har tittat bl a på dessa små sötnosar:  VILL HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! (Kul att se dig igen Nutten!) Mvh Fenja
Fenja: ja jag är inte här så ofta numera. För mycket annat för mig! Fast jag kan meddela att jag har planer på en till bengal (dock inte bland de jag besökte igår). En till bengalbild:
sqrulan
29-07-2007, 10:55
Fenja: Nog kan du väl göra ett undantag Gulliga små kissor ni har fotat alla,tack för lite ögonfröjd.
CITAT (Nutten @ 22-07-2007, 18:14)  Fenja: ja jag är inte här så ofta numera. För mycket annat för mig! Fast jag kan meddela att jag har planer på en till bengal (dock inte bland de jag besökte igår). En till bengalbild:  Emotser en massa bilder på nykomlingen!  Har du inga nya foton på min favvokatt?  Mvh Fenja CITAT (sqrulan @ 29-07-2007, 11:55)  Fenja: Nog kan du väl göra ett undantag Gulliga små kissor ni har fotat alla,tack för lite ögonfröjd.  Nää... du får nöja dig med "ögongodis" här  Mvh Fenja
malin72
30-07-2007, 10:47
jo jag har hittat en komiips Gillan och Dealers katt Fantast...han var ju så go och låg och mös hos mig men vilken katt!!!!!!!!! som att ha ett mini lejon i knät........synd att det är sååååå många mil dit annars skulle nog jag och sonen komma titt som tätt på besök [attachment=5667:blandat_07_153.jpg] [attachment=5668:blandat_07_151.jpg]
Biggan_
30-07-2007, 11:01
Stilig gosse!  ....och minilejon var ett väldigt träffande ordval.
mjaumuffins
30-07-2007, 11:22
CITAT (mjaumuffins @ 30-07-2007, 12:22)  Underbar bild på Kasper! lol: Den på Morris är kul med, finns väl ingen som kan koncentrera sig som en katt Mvh Fenja
Äntligen lyckades jag få in bilder i album!!! Måste genast visa våra små sötnosar, detta är Fenjas Albin (numera Morris) och Alvar (numera Marwin). De är hur söta och goa som helst och vi har såå roligt åt dem! Morris och Marwin Marwin och Morris i lådan på altanen Ett stort fång med dagens rosor till Fenja som uppfostrat sådan härliga kattungar! Hälsningar Inglan (mycket stolt kattägare)
Biggan_
02-08-2007, 10:47
CITAT (inglan @ 02-08-2007, 10:57)  Äntligen lyckades jag få in bilder i album!!! Måste genast visa våra små sötnosar, detta är Fenjas Albin (numera Morris) och Alvar (numera Marwin). De är hur söta och goa som helst och vi har såå roligt åt dem! Morris och Marwin Marwin och Morris i lådan på altanen Ett stort fång med dagens rosor till Fenja som uppfostrat sådan härliga kattungar! Hälsningar Inglan (mycket stolt kattägare)  Dom är ju bara hur söta som helst!  Kul att få följa dom från födsel och framöver, för vi får väl se fler bilder så småningom?
Det ska jag gärna se till! Mvh Inglan
kerstin z5-6
02-08-2007, 19:24
Torsten-En gammal kämpe -nästa år blir han 20 år gammal  Zigge  Björne
Torsten  En katt med pondus minsann! Och att livet har gett sina ärr märks klart
CITAT (inglan @ 02-08-2007, 10:57)  Äntligen lyckades jag få in bilder i album!!! Måste genast visa våra små sötnosar, detta är Fenjas Albin (numera Morris) och Alvar (numera Marwin). De är hur söta och goa som helst och vi har såå roligt åt dem! Morris och Marwin Marwin och Morris i lådan på altanen Ett stort fång med dagens rosor till Fenja som uppfostrat sådan härliga kattungar! Hälsningar Inglan (mycket stolt kattägare)  Dreggel,dreggel, Inglan...................precis i min "kattsmak" PS! Fick nästan hjärtklappning när jag såg hur lika vår egen katts "teckningar" de har
MariaGävle
03-08-2007, 09:03
Mina Kissar Tiger:  Och Puma:
Fiiina huskatter du har, Maria! Finns inget bättre än riktiga bondkatter tycker jag. Länge leva bondkatten
NyUtslagenRos
03-08-2007, 21:45
[attachment=5829:DSC01039.jpeg] Bilden som talar för sig själv Whisky som är trött på brosan Silver
malin72
04-08-2007, 15:17
malin72
04-08-2007, 16:36
Eva-Helene
04-08-2007, 17:50
Oj! Trodde nästan att det var min katt Lilja, fast bakgrunden stämde ju inte! Åsså är hon lite rundare om magen och nosen är lite kortare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|