|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Airamya
04-05-2007, 14:14
Din systers katt, Ulltuss, är det en ragdoll?
Lotta Ekstrand
05-05-2007, 15:19
Hej Airamyra mamman var svart huskatt och pappan vet vi inte så en blandning kan det vara Hon har iallafall humör som en raskatt som synes Hälsningar Lotta
Ann_Nica
06-05-2007, 08:01
Mina kattungar har växt. Här är favoriten Ester. Svartpadda med vitt

Hon blir Angoralik när hon växer till sej. Pälsen är redan på G som ni kan se.
Den här blir också långhårig men inte Angorasilkig.

men gullungar är dom alla 8
Blomstertanten
06-05-2007, 18:08
[attachment=2117:Blomster...der541_1.JPG][attachment=2116:Blomster...der536_2.JP G] Fenjas katter igen ! Nu Maxi och Trixie  Jag är såååå avundsjuk på henne som har så himla fina katter.
Tack Blomstertanten!!  Trixi är stor som en tunna nu, till och med gravid på ryggen  Här är en bild där det syns en del...  Bäbbarna väntas runt den 17 maj, så de ska heta Astrid-Helene, Per-Einar och Paul-Herman Mvh Fenja
Testar att lägga in en bild på världens goaste stallkatt.
/ Wilma
smultronglass
07-05-2007, 08:43
CITAT (linlin @ 29-04-2007, 20:44)  Jaha, vad kul!  Han är lika gosig som förrut, men mycket finare!  Pälsen är mycket lenare och han har gått ned i vikt! Han är verkligen en katt som man lätt blir förälskad i  Alla kompisar verkligen avgudar honom..hihi hihi ok, så bra att han har det bra
Blomstertanten
08-05-2007, 12:58
CITAT (Fenja @ 06-05-2007, 23:06)  Tack Blomstertanten!!  Trixi är stor som en tunna nu, till och med gravid på ryggen  Här är en bild där det syns en del...  Bäbbarna väntas runt den 17 maj, så de ska heta Astrid-Helene, Per-Einar och Paul-Herman Mvh Fenja Bra , då vet jag när jag ska komma o kolla in dom nya små liven Kan hända att jag smugglar med mej en hem
Det låter du allt bli! Fyra kattungar är bokade till första kullen, men av magen att döma så ska det kanske inte bli några problem att få fram ett par smuggelkatter med i och för sig...  Mvh Fenja
Fenja, då blir det till att ta fram kameran. On line "förlossning", nu får du dela med dig! Dag för dag bilder på de små pyren du vet...  . / Wilma
Så klart det kommer bilder Wilma!! Mvh Fenja
Fint Fenja! Jag väntar..
/ Wilma
Dagens gravidaste katt, Trixi men sin jättemage!!  Mvh Fenja
malin72
11-05-2007, 13:08
Pinglans lilltjej som hennes son fått i födelsedagspresent av oss...hon är för go följer alltid med matte hit på fika... men då leker jag med Malins katter eller sitter och är med...som här på hennes altan zamra.jpg
CITAT (Fenja @ 11-05-2007, 13:21)  Dagens gravidaste katt, Trixi men sin jättemage!!  Mvh Fenja Vilken fining! Är det en norsk skogskatt? Så här ser min nyrakade Katja ut idag för en liten stund sedan:
Trixi är hälften perser och hälften norsk skogkatt! Hon har en sådan där underbar tovfri "kaninpäls" som perserkorsningar kan få  . Mycket vacker Katja, hon måtte vara magnifik när hon är fullpälsad! Är hon skogis? Mvh Fenja
Nuuuuu kan det inte vara långt kvar... ser ut som om det skulle bli 16 bäbbar minst  ..... very pregnant Trixi!! Mvh Fenja
anne-li i olofstorp
13-05-2007, 11:19
Stackars Trixi! Hon måste känna sig sprickfärdig! Kan hon få hjälp av någon av dina andra kattor när ungarna (alla 16) väl kommer ut? Eller är hon en enastående katta? (Ensamstående menar jag) A-Li
Hehe, tog den här bilden nyss. Var bara tvungen att visa 
CITAT (anne-li i olofstorp @ 13-05-2007, 12:19)  Stackars Trixi! Hon måste känna sig sprickfärdig! Kan hon få hjälp av någon av dina andra kattor när ungarna (alla 16) väl kommer ut? Eller är hon en enastående katta? (Ensamstående menar jag) A-Li   Hon väl både enastående och ensamstående egentligen, men hon har ju syrran här (som väntas föda runt 9 juni) och Saga som varit en riktigt bra mamma innan så det ska nog lösa sig!! Annars får väl matte och husse hoppa in med nappflaskan!  Ska bli MYCKET spännande att se hur många det bli i alla fall!!  Vilken bild på Linlin!! Mår han riktigt bra där inne i tratten? Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 13-05-2007, 22:35)   Hon väl både enastående och ensamstående egentligen, men hon har ju syrran här (som väntas föda runt 9 juni) och Saga som varit en riktigt bra mamma innan så det ska nog lösa sig!! Annars får väl matte och husse hoppa in med nappflaskan!  Ska bli MYCKET spännande att se hur många det bli i alla fall!!  Vilken bild på Linlin!! Mår han riktigt bra där inne i tratten? Mvh Fenja Hehe, ja man kan ju undra  Men han hade fått lite fisk innan så antagligen så fanns det kvar lite rester kvar på tratten som han försökte slicka i
emmas matte
14-05-2007, 09:13
den var go.... sitter själv och skriver med en hand m4edan min lilla kissunge försöker äta upp den andra. Vet inte hur man lägger in bilder så jag kan inte visa den lilla gullüngen. Hon är vit med svarta öron och halva ansiktet är vitt resten svart,svart svans och svarta fläckar,en på varje ben och lite svart vid svansroten oxå,hur söt som helst monica
Ann_Nica
21-05-2007, 09:43
Mina älsklingar växer
I morse fick min Trixi fem små bäbbar!!  Mvh Fenja
Lars-Olof Arvids
21-05-2007, 11:08
Grattis Fenja! Vilka små knyten! Olle
Liselotte i zon 3
21-05-2007, 18:01
Grattis till trollungarna  , de är väl för fnuttiga  . Liselotte i zon 3
CITAT (Fenja @ 21-05-2007, 12:01)  I morse fick min Trixi fem små bäbbar!!  Mvh Fenja Vilka små sötnosar!! Gud vad kul!! Och en bild på Jerry från i helgen när han klättrade på tak...
Snöflinga
21-05-2007, 20:54
GRATTIS till femlingarna, Fenja och Trixi  oj så nuttiga de är ...
CITAT (Fenja @ 21-05-2007, 12:01)  I morse fick min Trixi fem små bäbbar!! Mvh Fenja Grattis! Allt gick bra? Vart tog de andra 11 vägen?!
Tack för gratulationerna! Trixi är en så stolt och duktig liten kattmamma!  Ja du Cic... det undrar jag med  För nog såg det ut att kunna innehålla en hel skara! Mvh Fenja
sqrulan
22-05-2007, 00:21
Åhhhh,Fenja va söta! Jag har varit in på denna tråd och läst flera gånger och beundrat din fina katt,Trixi. Önskar att jag kunde skaffa en liten katt igen,mina katter är tre och elva år. För mej är två katter max gränsen,där jag "räddade" min nu elva åriga katt var det hemskt. En sjuk och gammal kvinna i ett litet "pepparkakshus" med minst 26 katter, nog älskade hon dom MEN!!! Vilken stank det var i huset,det går ej beskriva både människo urin och kattpiss. Läste några dagar efteråt att hälsovårdsmyndigheten mfl,varit och sanerat. Alla små kissarna ville jag ta med hem,men det gick ju inte Det ska bli kul att se Trixis små bli lite större,tack för fina bilder.
Biggan_
23-05-2007, 10:06
Grattis till tillökningen Fenja! Skönt att det är över och att allt gick bra. Jag tycker dom ser väldigt stora och välgödda ut, inte konstigt att du trodde att det skulle bli 16 stycken! Nu ser vi fram emot många underbara bilder på Trixi och hennes små "bebbar"
Tack alla! Här kommer lite bilder på dem... av skiftande kvalitet, men det kommer bättre sedan:  Adolf, lite suddig tyvärr.  Agata  Världens coolaste Agust  Albin  Alvar Mvh Fenja
Biggan_
23-05-2007, 23:48
4 killar o 1 tjej och lika gulliga allesammans! Fina namn, tänker du gå genom alfabetet, B för nästa kull?
Yin o Yang
24-05-2007, 09:51
 Jisses vad gulliga
CITAT (Biggan_ @ 24-05-2007, 00:48)  4 killar o 1 tjej och lika gulliga allesammans! Fina namn, tänker du gå genom alfabetet, B för nästa kull? Ja, vi tänker följa alfabetet, det är en helt ny linje vi avlar på så vi börjar om från början  Mvh Fenja
Biggan_
24-05-2007, 10:35
Kul idé, då är det lättare att hålla reda på kullarna! Hur många kullar tar man, och hur ofta?
Jag tar maximalt en kull per år (eller per 1 ½ år) mellan att honorna är 1-(3)4 år sedan pensioneras damerna. Mvh Fenja
Blomstertanten
24-05-2007, 16:05
Åhhhhhhhhhh, jag VILL ha en Fenja !!!!!! Gratta trixie från Blomstertanten
Grattis till er båda! Så snuttiga... De där små mjuka hårbollarna, mmmmm.
/ Wilma
Men kära nån ,så himla sött jag blir lite blöt i ögat.Sonen har ju varit ute efter en misse sen junix gick bort av kattleukemi agust hadde passat perfekt.
Blomstertanten
24-05-2007, 21:11
CITAT (Fenja @ 24-05-2007, 10:56)  Ja, vi tänker följa alfabetet, det är en helt ny linje vi avlar på så vi börjar om från början Mvh Fenja Det kanske kan bli en liten Blomstertant i nästa kull då
En liten Blomsta kanske i alla fall  Mvh Fenja
Mina älsklingar... katten Gazton brukar briljera med saker som inte vovvar behärskar!  [attachment=3160:gazton_zeke.png]
 Vilken härligt röd katt!! Känner igen det där med att briljera, här går gammelkattan 30 cm utanför hundgården och driver ena vovven till vanvett. Mvh Fenja
 till vanvett...gud va kul, så drar dom inte ens på smilbanden, utan är gravallvarliga! Våra grannar som var nyinflyttade, frågade om vi hade en röd katt...man drog ju lite på svaret, vet ju aldrig vad som komma skall  , men jodå, det har vi ju, då berättade dom att han att den står med tassarna på fönsterbläcket och glor in i ett lågt fönster, för där inne huserar deras tre Dobbermän o drivs till, ja typ till vanvett! hur coolt som helst, fniss...
sqrulan
26-05-2007, 11:10
Här kommer en bild på min katt,ska ta bättre foton senare.Väntar på min nya kamera.
Biggan_
26-05-2007, 12:26
Jättevacker!
TantGredelin
26-05-2007, 13:08
CITAT (Fenja @ 21-05-2007, 12:01)  I morse fick min Trixi fem små bäbbar!!  Mvh Fenja Hej Fenja! Hur kan det bli en rödbrun i kullen? Är det sant att alla rödbruna katter är hannar? Ser fram emot fler bilder på kullen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|