Full version: Dagens kattbild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Lotta Ekstrand

Pysen bor i Linköping

Polly bor också i Linköping

Ulltuss min systers katt

Aragona Grannens katt hälsar på

Kissen min dotters katt

Min Eskil vilar i mattes knä

Eskil sovstil

Airamya
Din systers katt, Ulltuss, är det en ragdoll?
Lotta Ekstrand
Hej Airamyra
mamman var svart huskatt och pappan vet vi inte
så en blandning kan det vara
Hon har iallafall humör som en raskatt som synes
Hälsningar Lotta
Ann_Nica
Mina kattungar har växt. Här är favoriten Ester. Svartpadda med vitt

Hon blir Angoralik när hon växer till sej. Pälsen är redan på G som ni kan se.

Den här blir också långhårig men inte Angorasilkig.

men gullungar är dom alla 8
Blomstertanten
[attachment=2117:Blomster...der541_1.JPG][attachment=2116:Blomster...der536_2.JP
G]

Fenjas katter igen ! Nu Maxi och Trixie wub.gif Jag är såååå avundsjuk på henne som har så himla fina katter. sleep.gif
Fenja
Tack Blomstertanten!! wub.gif Trixi är stor som en tunna nu, till och med gravid på ryggen laugh.gif Här är en bild där det syns en del...

Bäbbarna väntas runt den 17 maj, så de ska heta Astrid-Helene, Per-Einar och Paul-Herman tongue.gif w00t.gif

Mvh
Fenja
Wilmer
Testar att lägga in en bild på världens goaste stallkatt.

/ Wilma
smultronglass
CITAT (linlin @ 29-04-2007, 20:44) *
Jaha, vad kul! biggrin.gif Han är lika gosig som förrut, men mycket finare! biggrin.gif Pälsen är mycket lenare och han har gått ned i vikt! Han är verkligen en katt som man lätt blir förälskad i smile.gif Alla kompisar verkligen avgudar honom..hihi

hihi ok, så bra att han har det bra smile.gif
Blomstertanten
CITAT (Fenja @ 06-05-2007, 23:06) *
Tack Blomstertanten!! wub.gif Trixi är stor som en tunna nu, till och med gravid på ryggen laugh.gif Här är en bild där det syns en del...

Bäbbarna väntas runt den 17 maj, så de ska heta Astrid-Helene, Per-Einar och Paul-Herman tongue.gif w00t.gif

Mvh
Fenja

Bra , då vet jag när jag ska komma o kolla in dom nya små liven tongue.gif
Kan hända att jag smugglar med mej en hem laugh.gif
Fenja
Det låter du allt bli! Fyra kattungar är bokade till första kullen, men av magen att döma så ska det kanske inte bli några problem att få fram ett par smuggelkatter med i och för sig... biggrin.gif
Mvh
Fenja
Wilmer
Fenja, då blir det till att ta fram kameran. On line "förlossning", nu får du dela med dig! Dag för dag bilder på de små pyren du vet... wub.gif .

/ Wilma
Fenja
Så klart det kommer bilder Wilma!!
Mvh
Fenja
Wilmer
Fint Fenja! Jag väntar..

/ Wilma
Fenja
Dagens gravidaste katt, Trixi men sin jättemage!!

Mvh
Fenja
malin72
Pinglans lilltjej som hennes son fått i födelsedagspresent av oss...hon är för go följer alltid med matte hit på fika...
men då leker jag med Malins katter eller sitter och är med...som här på hennes altan giggle.gif

zamra.jpg

CalleF
CITAT (Fenja @ 11-05-2007, 13:21) *
Dagens gravidaste katt, Trixi men sin jättemage!!

Mvh
Fenja

Vilken fining!
Är det en norsk skogskatt?
Så här ser min nyrakade Katja ut idag för en liten stund sedan:

Fenja
Trixi är hälften perser och hälften norsk skogkatt! Hon har en sådan där underbar tovfri "kaninpäls" som perserkorsningar kan få biggrin.gif. Mycket vacker Katja, hon måtte vara magnifik när hon är fullpälsad! Är hon skogis?
Mvh
Fenja
Fenja
Nuuuuu kan det inte vara långt kvar... ser ut som om det skulle bli 16 bäbbar minst w00t.gif

..... very pregnant Trixi!!
Mvh
Fenja
anne-li i olofstorp
Stackars Trixi! Hon måste känna sig sprickfärdig!
Kan hon få hjälp av någon av dina andra kattor när ungarna (alla 16) väl kommer ut? Eller är hon en enastående katta? (Ensamstående menar jag)
A-Li sos.gif
linlin
Hehe, tog den här bilden nyss. Var bara tvungen att visa tongue.gif

Fenja
CITAT (anne-li i olofstorp @ 13-05-2007, 12:19) *
Stackars Trixi! Hon måste känna sig sprickfärdig!
Kan hon få hjälp av någon av dina andra kattor när ungarna (alla 16) väl kommer ut? Eller är hon en enastående katta? (Ensamstående menar jag)
A-Li sos.gif

a0a.gif Hon väl både enastående och ensamstående egentligen, men hon har ju syrran här (som väntas föda runt 9 juni) och Saga som varit en riktigt bra mamma innan så det ska nog lösa sig!! Annars får väl matte och husse hoppa in med nappflaskan! wink.gif Ska bli MYCKET spännande att se hur många det bli i alla fall!!

biggrin.gif Vilken bild på Linlin!! Mår han riktigt bra där inne i tratten? laugh.gif

Mvh
Fenja
linlin
CITAT (Fenja @ 13-05-2007, 22:35) *
a0a.gif Hon väl både enastående och ensamstående egentligen, men hon har ju syrran här (som väntas föda runt 9 juni) och Saga som varit en riktigt bra mamma innan så det ska nog lösa sig!! Annars får väl matte och husse hoppa in med nappflaskan! wink.gif Ska bli MYCKET spännande att se hur många det bli i alla fall!!

biggrin.gif Vilken bild på Linlin!! Mår han riktigt bra där inne i tratten? laugh.gif

Mvh
Fenja

Hehe, ja man kan ju undra tongue.gif Men han hade fått lite fisk innan så antagligen så fanns det kvar lite rester kvar på tratten som han försökte slicka i giggle.gif
emmas matte
den var go.... sitter själv och skriver med en hand m4edan min lilla kissunge försöker äta upp den andra. Vet inte hur man lägger in bilder så jag kan inte visa den lilla gullüngen. Hon är vit med svarta öron och halva ansiktet är vitt resten svart,svart svans och svarta fläckar,en på varje ben och lite svart vid svansroten oxå,hur söt som helst monica
Ann_Nica
Mina älsklingar växer

Fenja
I morse fick min Trixi fem små bäbbar!! wub.gif

Mvh
Fenja
Lars-Olof Arvids
Grattis Fenja! Vilka små knyten! wub.gif

Olle
Liselotte i zon 3
Grattis till trollungarna blomma.gif , de är väl för fnuttiga blush.gif .

Liselotte i zon 3
Virriz
CITAT (Fenja @ 21-05-2007, 12:01) *

Mvh
Fenja

Vilka små sötnosar!! Gud vad kul!!

Och en bild på Jerry från i helgen när han klättrade på tak...

Snöflinga
GRATTIS till femlingarna, Fenja och Trixi blomma.gif oj så nuttiga de är ...
cic
Mvh
Fenja

Grattis! Allt gick bra?

Vart tog de andra 11 vägen?! confused.gif

flirting.gif
Fenja
Tack för gratulationerna! Trixi är en så stolt och duktig liten kattmamma! wub.gif

Ja du Cic... det undrar jag med biggrin.gif För nog såg det ut att kunna innehålla en hel skara!

Mvh
Fenja

sqrulan
blush.gif blush.gif

Åhhhh,Fenja va söta!
Jag har varit in på denna tråd och läst flera gånger och beundrat din fina
katt,Trixi.
Önskar att jag kunde skaffa en liten katt igen,mina katter är tre och elva år.
För mej är två katter max gränsen,där jag "räddade" min nu elva åriga katt
var det hemskt.
En sjuk och gammal kvinna i ett litet "pepparkakshus" med minst 26 katter,
nog älskade hon dom MEN!!!
Vilken stank det var i huset,det går ej beskriva både människo urin och kattpiss.
Läste några dagar efteråt att hälsovårdsmyndigheten mfl,varit och sanerat.
Alla små kissarna ville jag ta med hem,men det gick ju inte -cry-.gif
Det ska bli kul att se Trixis små bli lite större,tack för fina bilder. d010.gif
Biggan_
Grattis till tillökningen Fenja! Skönt att det är över och att allt gick bra. Jag tycker dom ser väldigt stora och välgödda ut, inte konstigt att du trodde att det skulle bli 16 stycken! blink.gif
Nu ser vi fram emot många underbara bilder på Trixi och hennes små "bebbar" wub.gif
Fenja
Tack alla! Här kommer lite bilder på dem... av skiftande kvalitet, men det kommer bättre sedan:

Adolf, lite suddig tyvärr.

Agata

Världens coolaste Agust

Albin

Alvar

Mvh
Fenja
Biggan_
4 killar o 1 tjej och lika gulliga allesammans! wub.gif
Fina namn, tänker du gå genom alfabetet, B för nästa kull?
Yin o Yang
wub.gif smiley_small_hug.gif Jisses vad gulliga
Fenja
CITAT (Biggan_ @ 24-05-2007, 00:48) *
4 killar o 1 tjej och lika gulliga allesammans! wub.gif
Fina namn, tänker du gå genom alfabetet, B för nästa kull?

Ja, vi tänker följa alfabetet, det är en helt ny linje vi avlar på så vi börjar om från början biggrin.gif
Mvh
Fenja
Biggan_
Kul idé, då är det lättare att hålla reda på kullarna! tummenupp.gif
Hur många kullar tar man, och hur ofta?
Fenja
Jag tar maximalt en kull per år (eller per 1 ½ år) mellan att honorna är 1-(3)4 år sedan pensioneras damerna.
Mvh
Fenja
Blomstertanten
Åhhhhhhhhhh, jag VILL ha en Fenja !!!!!! flirting.gif

Gratta trixie från Blomstertanten wub.gif
Wilmer
Grattis till er båda! Så snuttiga... De där små mjuka hårbollarna, mmmmm.

/ Wilma
storm
Men kära nån ,så himla sött jag blir lite blöt i ögat.Sonen har ju varit ute efter en misse sen junix gick bort av kattleukemi agust hadde passat perfekt.
Blomstertanten
CITAT (Fenja @ 24-05-2007, 10:56) *
Ja, vi tänker följa alfabetet, det är en helt ny linje vi avlar på så vi börjar om från början biggrin.gif
Mvh
Fenja

Det kanske kan bli en liten Blomstertant i nästa kull då tongue.gif
Fenja
En liten Blomsta kanske i alla fall wink.gif
Mvh
Fenja
zizzer
Mina älsklingar...
katten Gazton brukar briljera med saker som inte vovvar behärskar! coolgleam.gif [attachment=3160:gazton_zeke.png]
Fenja
biggrin.gif Vilken härligt röd katt!! Känner igen det där med att briljera, här går gammelkattan 30 cm utanför hundgården och driver ena vovven till vanvett.
Mvh
Fenja
zizzer
rotfl.gif till vanvett...gud va kul, så drar dom inte ens på smilbanden, utan är gravallvarliga!

Våra grannar som var nyinflyttade, frågade om vi hade en röd katt...man drog ju lite på svaret, vet ju aldrig vad som komma skall flirting.gif , men jodå, det har vi ju,
då berättade dom att han att den står med tassarna på fönsterbläcket och glor in i ett lågt fönster, för där inne huserar deras tre Dobbermän o drivs till, ja typ till vanvett! hur coolt som helst, fniss...
sqrulan
Här kommer en bild på min katt,ska ta bättre foton senare.Väntar på min nya kamera. tummenupp.gif
Biggan_
Jättevacker! wub.gif
TantGredelin

Mvh
Fenja

Hej Fenja! Hur kan det bli en rödbrun i kullen? Är det sant att alla rödbruna katter är hannar? Ser fram emot fler bilder på kullen!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon