|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
Tyckte det kunde passa med en ny tråd för katter också.
Var är katten då? Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 03-01-2007, 17:13) Var är katten då? Mvh Fenja  De sitter här bredvid. Har du inte någon kattbild att lägga ut då?
Jo det har jag väl!  Och liten solskenshistoria med!  Det här är lilla Fenix, han ser lite geggig ut i anletet eftersom han har ögoninflammation på bilden. Jag fick honom när han var 9 veckor gammal och vägde 250 gr... ja, det är tyvärr sant. "Uppfödaren" är belagd med djurförbud numera. Nu, sju månader och ett antal veterinärbesök senare, är han en frisk och glad miniperser som flyttat till en av Milex grannar. De är vana perserägare och han får vara ensamkatt och leva som en prins där!  Han är där på prov ännu men allt verkar flyta finfint! Tack för hjälpen Milex! Mvh Fenja
En liten varulvspojke Fenja!! Ser juh störtläcker ut, trots kleggiga ögon
Himmel! 9 veckor gammal och vägde 250 gr!!! Stackars liten då... Skönt att höra att han fick det bra, till sist.
 Denna var svår att motstå  (lånad från http://images.google.com)
Jösses....
catlady
04-01-2007, 15:11
Här är vår nya lilla Pyret och vår lite äldre Schaduw ("skugga" på nederländska). Man skulle kunna tro att de är släkt med samma päls- och ögonfärg, de har till och med sina vita strån på samma ställen! Men det är de alltså inte. http://www.odla.nu/album/data/catlady/4467_p61768.jpg
catlady
04-01-2007, 15:12
catlady
04-01-2007, 15:13
Vad är det som pågår???!!! Försöker igen...
Molly.....
Helen i Skåne
04-01-2007, 17:28
Helen i Skåne
04-01-2007, 17:31
Meeen det funkade ju inte!!! och vad använder ni andra för typsnitt och storlek? Min text blir så himla liten och otydlig...
Helen i Skåne
04-01-2007, 17:35
Äsch! Bilderna finns i mitt album under Spike...
CITAT (Helen i Skåne @ 04-01-2007, 17:35) Äsch! Bilderna finns i mitt album under Spike... Vilken snyggis!!!
Var det den här snyggingen du ville visa Helen?
CITAT (Helen i Skåne @ 04-01-2007, 22:14) Lille gullekatten! Mattes beeebis! Vet inte vem av oss som är fjantigast.... Tack för hjälpen! Alla mattar och hussar också för den delen... är väl mer eller mindre "fjantiga"  ... så var iaf jag när vi hade hund. Så söt ullboll du har.
Helen i Skåne
04-01-2007, 22:27
Agneta vad har du för typsnitt och storlek? Min text blir så liten!
Helen i Skåne
05-01-2007, 08:16
Ja visst är han bruntabby! Han är lite mörkare nu, bilderna är sedan i somras.
CITAT (yenny @ 04-01-2007, 17:44) Var det den här snyggingen du ville visa Helen?  Jag kan nog förstå att detta är mattes kelgris. Så söt och go.
Var och hälsade på svärmor då vi var och tittade till stugan i förra veckan. Hon har fått två nya familjemedlemmar; Bill & Bull. Tyvärr, så var Bull betydligt mer blyg än Bill, så Bill var den som fastnade på bild. De är dock väldigt lika. Bill var otroligt kelen och spann så att öronen vibrerade.  Goosig kattunge på c:a 3 månader.  
Åh vad han också ser blyg ut på nedre bilden... söt kisse
å så gosig
Helen i Skåne
10-01-2007, 20:15
En sådan pussenos!
CITAT (Helen i Skåne @ 04-01-2007, 23:27) Agneta vad har du för typsnitt och storlek? Min text blir så liten! Jag tar mig friheten och svara på din fråga angående textstorlek,din är så liten så det är svårt att läser den.gå in på din kontrollpanel och klicka på textstorlek och språk.På storleken kan du ta standart,det ha jag och de flersta här tror jag,en del ha färg,även det är jobbigt att läser.
Måste ju så klart visa min lille prins Armani, eller S*Ramoths Armani om man ska vara formel l;)  Han är fyra systrar som heter Coco Chanel, Gucci, Diesel och Dior. Här kommer Dior:  Å det är Coco  Det är inte lätt att gå till jobbet, det kan jag lova!
Anki på Öland
11-01-2007, 10:10
Lilla Selma
11-01-2007, 10:45
Helen i Skåne
11-01-2007, 13:04
S*Ramoths, har du uppfödning och vilken ras är det i så fall? Vansinnigt söta är de alldeles oavsett!
CITAT (Helen i Skåne @ 11-01-2007, 13:04) S*Ramoths, har du uppfödning och vilken ras är det i så fall? Vansinnigt söta är de alldeles oavsett!  Jag gjorde en sökning och gissar att S*Ramoths föder upp Européer.  Vansinningt söta kattungar i alla fall.
 Dödstrött liten terrorist... Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 11-01-2007, 14:05)  Dödstrött liten terrorist... Mvh Fenja Hur kan en terrorist vara sådär söööt??
Lars-Olof Arvids
11-01-2007, 14:39
CITAT (Scrollan @ 11-01-2007, 14:06) Instämmer!  Även om Ramoths små sötnosar! Olle
Det är när de sover de är söta. När de är vakna är de terrorister Håller med er andra - blåtabbyn är en riktig söting Jo men visst är jag européuppfödare. Underbaraste rasen som finns Mycket, mycket katt på insidan och en härligt *lagom* utsida. Utställningsaveln har inte heller gått så långt att rasen börjat förlora kontakten med sina rötter. Å det är en naturlig och sund katt jag vill ha. Därför är jag med i Svenska EuropéföreningenDär finns en del bilder och information om rasen för den nyfikne. Europé är inte så vanlig och det finns en massa missuppfattningar om rasen, så desto fler som kan något om dem desto roligare! Här är föresten småttingarnas pappa.
CITAT (Ramoth @ 11-01-2007, 22:05) Europé är inte så vanlig och det finns en massa missuppfattningar om rasen, så desto fler som kan något om dem desto roligare! Ja, en del tror att det inte är en egen ras utan tror det är en huskatt.
Jo visst är de ljuvliga!  Ursnygg pappa Ramoth.  Ja, bäbbarna med så klart! Mvh Fenja
Blomstertanten
13-01-2007, 13:04
Tänk om alla terorister såg ut så där
CITAT (Blomstertanten @ 13-01-2007, 13:04) Tänk om alla terorister såg ut så där. Skulle vara så mycket enklare att hantera dem då.
rabalder
14-01-2007, 10:59
CITAT (Fenja @ 03-01-2007, 17:26) Jo det har jag väl!  Och liten solskenshistoria med!  Det här är lilla Fenix, han ser lite geggig ut i anletet eftersom han har ögoninflammation på bilden. Jag fick honom när han var 9 veckor gammal och vägde 250 gr... ja, det är tyvärr sant. "Uppfödaren" är belagd med djurförbud numera. Nu, sju månader och ett antal veterinärbesök senare, är han en frisk och glad miniperser som flyttat till en av Milex grannar. De är vana perserägare och han får vara ensamkatt och leva som en prins där!  Han är där på prov ännu men allt verkar flyta finfint! Tack för hjälpen Milex! Mvh Fenja Hej! skicka en ny bild då katten är bra i ögonen. Du har väl varit hos vererinären? Om så är fallet bör du tvätta hans ansikte, så inte varet sitter kvar. Lycka till!
CITAT (rabalder @ 14-01-2007, 10:59) Hej! skicka en ny bild då katten är bra i ögonen. Du har väl varit hos vererinären? Om så är fallet bör du tvätta hans ansikte, så inte varet sitter kvar. Lycka till! Jo, nog har vi varit hos veterinären... flera gånger sedan han kom hit! Det är inte var i ansiktet utan ögondropparna som rinner ut i pälsen. Han är inte helt nöjd med att få dem så det skvätter en del... Han tvättar sig ren själv, detta foto är taget precis när han fått dem. Som jag skrev tidigare så är han på prov hos en familj och jag kan inte ta nya bilder nu. Jag får besked om han ska vara kvar nu efter helgen. Mvh Fenja
Whiskuchi
14-01-2007, 18:33
CITAT (Scrollan @ 11-01-2007, 23:50) CITAT (Ramoth @ 11-01-2007, 22:05) Europé är inte så vanlig och det finns en massa missuppfattningar om rasen, så desto fler som kan något om dem desto roligare! Ja, en del tror att det inte är en egen ras utan tror det är en huskatt. ...och andra tror att alla huskatter är européer. Veterinären höll på att fylla i en av mina husisar som europé när pappren till Agria skulle in. Skrämmande med så dålig koll även hos veterinärer (å andra sidan frågade han mig om hon är hona eller hane också - man tycker att en veterinär borde kunna se skillnad själv. I synnerhet på en padda.)
CITAT (Whiskuchi @ 14-01-2007, 18:33) (å andra sidan frågade han mig om hon är hona eller hane också - man tycker att en veterinär borde kunna se skillnad själv. I synnerhet på en padda.)   Ja, verkligen!
 Mot min vana så lyckades jag få ut ett par nya bilder på hemsidan i kväll och kan så klart inte låta bli att visa er min ögonsten (en av flera får jag erkänna  ) Turbo. Behöver jag skriva att Turbo är en grabb Han fyllde 1 år i oktober å bilden togs här om dagen.
Otroligt stilig Turbo. Grårandigt är min favoritfärg på katter.
Tack för den du Grårandig .... Svartsilvertabby - å en lyckad sådan därtill Här är en bild där mönstret syns lite bättre. Nä, dä är inte Turbo ..  Grårandig låter mer som Turbos mormor.  På "fackspråk" blir det svarttigré eller bruntigré beroende på vilket förbund man tillhör. Tyvär har jag ingen bra sidbild på nätet  som jag kan lägga in.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|