Full version: Jag mötte Lassie....
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Castea
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2007, 16:07)
CITAT (ullislerum @ 13-01-2007, 16:06)
Kom på en till..
Jag har en kompis som nästan körde över Dee Snyders hund vid ett övergångsställe i L. A (Dee Snyder är alltså sångaren i Twisted Sister)

Det där var en Lassie av hög klass! laugh.gif

Japp!

Och jag har en bekant som brukade vara hundvakt åt Dogge Dogelitos hund.

Och själv har jag mött Markoolios hund - och Markoolio förstås (han var ute på promenad med hunden), men jag höll på missa honom för hunden tog min uppmärksamhet.
Magdis
Jag är gift med en som skrivit låtar ihop med en som spelat med Janne Schaffer! biggrin.gif

(Maken kom hem nu o fick höra om den här tråden) laugh.gif
stina
Jag har varit på ett träningspass där Kaio (i Afrodite) lärde oss "Never let it go-dansstegen" tongue.gif
Magdis
Några fler:
Jag är gift med en som sjungit ihop med en som kompat Elvis Presley!
och
Jag är svägerska till en som gått i samma klass som Magdalena Forsberg!
smile.gif
Alba
Jag har en kompis som fikat med Sten o Stanley (stavas det så)
karjo
Min storasyster har tryckt på postkölappsknappen i Halmstad efter Per Gessle!

Min lillasyster har gett snowboardtips till Jannike Björling, utan att veta vem hon var och med hela 2 dagars åkning i bagaget!

tongue.gif
stina
Jag har sålt ett klaffbord till Ebba Hultqvist (Skärgårdsdoktorn).
Vår medicinska chef på jobbet var medicinsk rådgivare när dom medicinska scenerna i den serien spelades in. tongue.gif
Karin i Småland
Jag blev uppbjuden och dansade med Paul Mc Cartney (Beatles) på innestället VIP på Kanarieöarna 1974 biggrin.gif
Gillan
CITAT (Karin i Småland @ 13-01-2007, 18:37)
Jag blev uppbjuden och dansade med Paul Mc Cartney (Beatles) på innestället VIP på Kanarieöarna 1974 biggrin.gif

Bläääääää, vad avis jag blir rolleyes.gif wub.gif wub.gif
Alba
CITAT (Karin i Småland @ 13-01-2007, 18:37)

Duger någon annan till dans efter detta tongue.gif
Karin i Småland
Visst duger det med annat efter den svängomen....min käre make är ju med i Dansbandet "Madde & Grabbarna" som ligger 1:a på Kalaslistan i radio P4 wub.gif biggrin.gif
Alba
Jag röstar varje vecka. Forum 24 du vet !
Karin i Småland
Nu blev jag allt lite nyfiken på vem som döljer sig därbakom biggrin.gif
ullislerum
Min syster har fått kaffe upphällt i en kopp av Per Gessles mamma..
Ciczi
Jo jag har en Lassie till:

Jag har visat vägen åt Michael Johnson (Värlsrekordsinnehavare 200m) när har var i Malmö för att springa i MAI-galan. Han höll på med uppvärmning och var lite lost på vilken som var snabbaste vägen till tävlingsarenan.

Ciczi
ullislerum
CITAT (ciczi @ 13-01-2007, 19:59)
Jo jag har en Lassie till:

Jag har visat vägen åt Michael Johnson (Värlsrekordsinnehavare 200m) när har var i Malmö för att springa i MAI-galan. Han höll på med uppvärmning och var lite lost på vilken som var snabbaste vägen till tävlingsarenan.

Ciczi

ha ha ha det borde ju han om någon vetat.. vilken som var snabbast alltså.. biggrin.gif biggrin.gif
anna_rispan
I dag på Christer i P3 är det Jag mötte Lassie tema! maila in era historier... wink.gif P3
malin72
ja när dom spelade in sällskapsresan (golfaren) så jobbade jag på Häringe slott, där är allt som är inne på filmen som ska vara i skottland inspelat så det gänget har jag träffat tongue.gif tongue.gif fick hjälpa till med små saker jätte kul,

på morgonen så kom Lasse in(klädd som i filmen)ni vet tofsen på huvvet knickers mm och frågade efter lite mera knäckemacka i köket.....kunde inte låta bli och fnissa för han såg så rolig ut laugh.gif laugh.gif laugh.gif
anna_rispan
CITAT (malin72 @ 24-01-2007, 10:57)
ja när dom spelade in sällskapsresan (golfaren) så jobbade jag på Häringe slott, där är allt som är inne på filmen som ska vara i skottland inspelat så det gänget har jag träffat tongue.gif tongue.gif fick hjälpa till med små saker jätte kul,

på morgonen så kom Lasse in(klädd som i filmen)ni vet tofsen på huvvet knickers mm och frågade efter lite mera knäckemacka i köket.....kunde inte låta bli och fnissa för han såg så rolig ut laugh.gif laugh.gif laugh.gif

det var en bra historia. skulle också velat se "Stig-Helmer" live.
stennie
Kul tråd!

Min sambo gick i samma skola som Elvis Costello.

Hans kusins X-mans brorson var kusin med Paul McCartney.

Försök slå dom om ni kan! tongue.gif tongue.gif laugh.gif laugh.gif
anna_rispan
CITAT (stennie @ 24-01-2007, 13:10)
Kul tråd!

Min sambo gick i samma skola som Elvis Costello.

Hans kusins X-mans brorson var kusin med Paul McCartney.

Försök slå dom om ni kan! tongue.gif tongue.gif laugh.gif laugh.gif

det går nog inte. du vann! biggrin.gif rolleyes.gif
aanderss
Jag har kollat Prinsessan kristinas ID kort. detta var på öppenbro dagarna då öresundsbron invigdes. hon kom i bil och skulle ut till pepparholmen
Malvia

Pratat med Anna Lindmarker samt Paolo Roberto som beställde tjänster från mitt företag.

Blev uppringd av Kristian Luuk som spelade in samtalet till det humorradioprogram han hade med Fredrik Linström ( hjärnsläpp)
Sade en massa kön-och sexord, meningen var väl att jag skulle tappa fattningen, men det gjorde jag inte, har lyssnat på skivorna men de tog nog inte med mig.

Sover i samma gästsäng som Pekka Heino ( dock inte samtidigt)

Haft Totte Wallin som musiklärare på högstadiet.

Är släkt med Pernilla Wahlgen på långt håll.

Satt brevid Peter Himmelstrand på planet från Kanarieöarna för ca 20 år sen och han intervjuade oss hur vi som barnfamilj hade upplevt semestern.
Stod med i Expressen sen.

Allt för nu.

Anma
Hahaa... på tal om Paolo Roberto, jag var kompis med hans lillebror Ian ett tag i tonåren... smile.gif
Floppy
CITAT (Anne R @ 24-01-2007, 14:45)
Hahaa... på tal om Paolo Roberto, jag var kompis med hans lillebror Ian ett tag i tonåren... smile.gif

samma här...kanske vi kännner varann... laugh.gif
Anma
CITAT (Floppy @ 24-01-2007, 15:46)
CITAT (Anne R @ 24-01-2007, 14:45)

samma här...kanske vi kännner varann... laugh.gif

Ja, kanske det? rolleyes.gif
netaave
Jag dansade både med Lasse Åberg och Lars-Åke "Babsan" Wilhelmsson på kryssen i måndagskväll.
Lasse med gäng spelade in reklamfilm för Birka cruises, såg oss dansa, filmade oss och kom och sa, "jag måste få dansa med dig, har aldrig dansat med ett proffs" ohmy.gif ohmy.gif
"Jag är inget proffs" sa jag, "nej inte alls" sa han och log. wink.gif
stennie
På tal om Lasse Åberg,
Min son mötte honom i Mexico ! ohmy.gif
malin72
laugh.gif laugh.gif kul med lasse åberg....min morbror bodde på hotellet när dom spelade in sällskapsresan 1 så dom stog på balkongen och kikade när det var gjympa nere laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Floppy
CITAT (netaave @ 24-01-2007, 16:27)
Jag dansade både med Lasse Åberg och Lars-Åke "Babsan" Wilhelmsson på kryssen i måndagskväll.
Lasse med gäng spelade in reklamfilm för Birka cruises, såg oss dansa, filmade oss och kom och sa, "jag måste få dansa med dig, har aldrig dansat med ett proffs"  :o  :o
"Jag är inget proffs" sa jag, "nej inte alls" sa han och log.  ;)

wub.gif ...va häftigt...asså att Lasse sa så där...skit kul...sug åt dig...
sleep.gif tror visst att du är ett proffs ja... tongue.gif wub.gif
netaave
CITAT (Floppy @ 24-01-2007, 19:10)
CITAT (netaave @ 24-01-2007, 16:27)
Lasse med gäng spelade in reklamfilm för Birka cruises, såg oss dansa, filmade oss och kom och sa, "jag måste få dansa med dig, har aldrig dansat med ett proffs"  ohmy.gif  ohmy.gif
"Jag är inget proffs" sa jag, "nej inte alls" sa han och log.  wink.gif

wub.gif ...va häftigt...asså att Lasse sa så där...skit kul...sug åt dig...
sleep.gif tror visst att du är ett proffs ja... tongue.gif wub.gif

Näru jag dansar som jag kan för att det är kul, jag var förresten i Hudik i söndags på folkan
Floppy
CITAT (netaave @ 24-01-2007, 19:53)
Näru jag dansar som jag kan för att det är kul, jag var förresten i Hudik i söndags på folkan

Hoppas att ni hade det trevligt här... smile.gif wub.gif
netaave
CITAT (Floppy @ 24-01-2007, 20:47)
CITAT (netaave @ 24-01-2007, 19:53)

Hoppas att ni hade det trevligt här... smile.gif wub.gif

Jaaaa det var ju Claes Lövgrens som spelade
Floppy
CITAT (netaave @ 24-01-2007, 20:54)
Jaaaa det var ju Claes Lövgrens som spelade

Säger inte mig så mycket...är inte sååå hemma på dansband...har väl hörtalas om de 'stora' banden bara... men kul att ni var nöjd... wub.gif
Whiskuchi
Jag har sålt kaffe till Glenn Hysén, och visat Lotta Engberg vägen till en dansbana (dessvärre fel väg) biggrin.gif
Floppy
CITAT (Whiskuchi @ 24-01-2007, 21:06)
visat Lotta Engberg vägen till en dansbana (dessvärre fel väg) biggrin.gif

laugh.gif laugh.gif laugh.gif ...vad glad hon måste ha blitt... laugh.gif laugh.gif laugh.gif
vickeva
I tjugoårsåldern jobbad jag och Kattis Ahlström på samma restaurang, och min man har haft sommarjobb tillsammans med Per Gessle på Fammarps champinjoner (min man klippte häcken och Gessle satt och vattnade gödsel laugh.gif )
aanderss
Häromdagen satt jag och åt korv i en kiosk när Svenne Hedlund kom in där och köpte en tidning
torvan
Jag tror jag slår er, Thore skogman har sovit i min säng tongue.gif torvan
Berith
Ha! Tore Skogman får du så gääärna behålla. thumbdown.gif

Igår såg jag att Bengt Alsterlinds svärmor tvättade sin bil. whist.gif
Ralf
Ha
jag har sett Marie Fredriksons bil på gatan hemma, ensam och otvättad! Så det så.
Berith
Ha! Det kanske var därför du var ensam. För att du var otvättad alltså... crazy.gif
stennie
giggle.gif
humla
Har stått i kassan på ICA när prinsessan Lillian handlade... hade ingen aning om att det var hon, förrän min chef undade om jag kände igen henne senare, hehe.

Min kompis träffade på Kungen och Silvia när de var ute och rastade sin hund i Slottsskogen i somras. Det var ett annat äldre par med dem, men min kompis tyckte inte att de såg ut som "vakter".

En annan kompis har jobbat på solliden, och har således stött ihop med och konverserat med div. kungligheter, men det är ju inte så konstigt.

Har stött på Charlotte Perelli på en gata i Stockholm.

Pojkvännen jag hade i tidiga tonåren stötte ihop med Jonas Gardell, fick autograf och lekte "arga leken", hehe.

Min mor har sett Lillbabs i affären flera gånger.

Har säkert stött på många fler, men är inte alltid så duktig på att känna igen wink.gif
niklaswik
Bodde i ca 17 år (från jag var 3 till 20) ca 1 km från Per Perssons (Perssons Pack) föräldrar, och det hus där han växte upp, dom brukade komma och plocka jordgubbar hos oss när vi hade "självplock" och han själv var också hos oss nån gång och fixade med nån bil i våran verkstad. smile.gif

Jag vet, den här historien bleknar lite mot alla "världsstjärnor" som folk har träffat. biggrin.gif

Dessutom har jag sålt jordgubbar till Kicki Danielsson! biggrin.gif

Plus att jag gick ca 1 meter från Tommy Nilsson en gång i Järvsö men det har väl så gott som alla som bor i den trakten gjort, så det räknas inte riktigt.. tongue.gif Men lång är han.
cic
Jag sålde en soffa till Staffan Lindeborg för nån vecka sen. smile.gif
Betty
Jag såg Stefan Gunnarsson ute på Kallax flygplats för några veckor sen... rolleyes.gif
titti49zon6
Stefan Gunnarssons pappa har sommartuga på samma område om oss,bara en liten bit bort wub.gif
dessutom har Kristina Axen-Ohlin sommarstuga på samma område,har träffat hennes mamma(hon avled ifjol) flera gånger när vi har sommarmöte,blir väl Kristina som kommer i år
Känner dessutom Katharina Fallholm och hennes föräldrar väl, Peter Karlssons mamma och syster känner jag också
Ishockeyspelaren Jonas Rönnqvists pappa,farfar, farmor och farbror har jag jobbat med och han tränade hockey med min son
aanderss
När vi i 6e klass var på tivoli i köpenhamn så åkte jag bergodalbanan och i korgen bakom mig satt Anders Glenmark och hans barn. detta var 1990
Floppy
Min särbos pappa känner Sofia 'Soff-i-propp' (Eriksson) Wistam...och har nyligen hjälpt henne att fixa en fest för hennes pappa som fyllde 70 och han var med på den som hölls förra helgen... långsökt... tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon