Full version: Jag mötte Lassie....
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Krolliljan
CITAT (Betty @ 31-08-2007, 16:14) *
En "äkta Lassie" ska alltså vara långsökt om jag förstått rätt. Vad sägs om den här:
Jag besöker dagligen samma internetforum som en tjej som har körat bakom Carola, Orup, Louse Hoffsten, Niklas Strömstedt, Cindy Peters mfl.

Eller är det lite föööör långsökt kanske... whist.gif

tummenupp.gif
Ralf
Jag har utnyttjat Ebbe Carlson för mina syften.

Jag var funktionär på Kanotmaraton VM i Vaxholm en gång i tiden. På den tiden var Ebbe Carlsson ordförande i kanotförbundet.
Jag ringde runt till olika företag och bad om att få låna olika saker. När jag ringde upp så presenterade jag mig, tävlingen och tryckte på att det var en officiell VM-tävling som skulle invigas av vår ordförande Ebbe Carlsson.
-Är det DEN Ebbe Carlsson frågade en sponsor
-Ja det är det svarade jag
-Du då behöver ni all hjälp ni kan få, kom hit o låna vad ni vill!

På tävlingen sen kom Ebbe Carlsson. Jag var aldrig närmare honom än 30 meter. Han hade en liten pojke med sig som såg ut som en kopia på honom. Kanske en son eller syskonson…
aanderss
jag mötte socialförsäkringsministern på ica i går
Tosan
Höll på att krocka med LaGayla Frazier två ggr under helgen... en gång i trappen och en gång i hissen på hotellet på Pite-havsbad...
Felicia
Hejar på Robinson-Erold lite nu och då biggrin.gif
aanderss
CITAT (Felicia @ 29-10-2007, 19:14) *
Hejar på Robinson-Erold lite nu och då biggrin.gif

men vem är de naughty.gif
Felicia
CITAT (aanderss @ 29-10-2007, 19:42) *
men vem är de naughty.gif

Men såg du inte på Robinson-tävlingarna som var för några år sen crazy.gif
Ett känt inslag var när han blev lite less på hur en del fjantade sig så då sa han - Skämmes ta mej fan, skämmes på er (fast han sa det på riktig norrländska förstås) giggle.gif
aanderss
CITAT (Felicia @ 29-10-2007, 19:52) *
Ett känt inslag var när han blev lite less på hur en del fjantade sig så då sa han - Skämmes ta mej fan, skämmes på er (fast han sa det på riktig norrländska förstås) giggle.gif

nja jag såg de i bland
AnnammA
För c:a 2 veckor sedan kom skådespelaren(jag inte just nu minns namnet på) som spelade huvudrollen i filmen "Jack" (har spelat även i bl a "Glädjekällan" mfl) gåendes längs vår bygata...
Eva-Helene
jag har en kär vän som har spelat på samma scen som Vikingarna, Thor-Leifs, Jerry Williams m.fl.
AnnammA
...en brorsa till en av medlemmarna i "Lasse Stefanz" kom till samma däckverkstad igår när vi var där... Är det en "äkta" Lassie?
aanderss
CITAT (AnnammA @ 30-10-2007, 10:09) *
...en brorsa till en av medlemmarna i "Lasse Stefanz" kom till samma däckverkstad igår när vi var där... Är det en "äkta" Lassie?

min moirbror är konformerad tilsammans med deras gittarist
Krolliljan
CITAT (AnnammA @ 30-10-2007, 10:09) *

tummenupp.gif

CITAT (aanderss @ 30-10-2007, 10:11) *
min moirbror är konformerad tilsammans med deras gittarist

tummenupp.gif
aanderss
min mamma har lekt många gånger med gunnel gröna rum carlsson
Citrona
CITAT (AnnammA @ 30-10-2007, 09:46) *
För c:a 2 veckor sedan kom skådespelaren(jag inte just nu minns namnet på) som spelade huvudrollen i filmen "Jack" (har spelat även i bl a "Glädjekällan" mfl) gåendes längs vår bygata...

Göran Stangertz!!

CITAT (Felicia @ 29-10-2007, 19:52) *

Sa han inte också: "Jag åk' int' hem förr'n jag har käkat varan!" (alltså varanödla...)
Felicia
CITAT (Citrona @ 30-10-2007, 16:57) *
Göran Stangertz!!
Sa han inte också: "Jag åk' int' hem förr'n jag har käkat varan!" (alltså varanödla...)

Ja, det kanske stämmer, hade jag nog glömt, han var i alla fall himla härlig a0a.gif
Chamomille
Jag har en fin bild av en snyggis från Odla som sitter på en boll yes.gif
Berith
CITAT (Chamomille @ 15-07-2009, 07:24) *

blink.gif Är det meningen att vi ska gissa vem...?
Chamomille
CITAT (Berith @ 15-07-2009, 08:19) *
blink.gif Är det meningen att vi ska gissa vem...?

Ja, gissa på du.
skogstroll
jag såg Lasse Berghagen i en bil häromdagen på Kungsgatan, det ni rolleyes.gif för att inte tala om när Lars Kristerz åkte runt på ett lastbilsflak på Kungsgatan och sjöng. ".... jag måste ringa Cariiiiiiiiiiiinaaaa..."
Berith
CITAT (Chamomille @ 15-07-2009, 08:41) *
Ja, gissa på du.

Tyvärr... g.gif Svårt när man inte vet hur stor bollen är.
Chamomille
CITAT (Berith @ 15-07-2009, 11:39) *
Tyvärr... g.gif Svårt när man inte vet hur stor bollen är.

Som en glob ungefär.
skogstroll
jag tittade en gång i tiden på en lägenhet där Yvonne Lombard bodde i samma hus happy.gif och sen jobbar jag i samma hus som Stefan Edberg....och... en gång såg jag Björn Borg i trappan crazy.gif
Berith
CITAT (Chamomille @ 15-07-2009, 13:19) *
Som en glob ungefär.

Jamen då tror jag att snyggingen är du själv! flirting.gif

(Hade jag gissat på nån annan hade jag väl automatiskt räknat bort alla andra som inte snygga...? unsure.gif )

Men nu kom vi nästan lite långt från ämnet tror jag. Backar och inväntar med spänning rätt svar....
Blomstertanten
CITAT (Chamomille @ 15-07-2009, 07:24) *

Jag har sett en bild på Ralf högst uppe på globen. Om det nu är honom du kallar snyggis unsure.gif
Chamomille
CITAT (Blomstertanten @ 15-07-2009, 20:23) *
Jag har sett en bild på Ralf högst uppe på globen. Om det nu är honom du kallar snyggis unsure.gif

Grattis tummenupp.gif
Betty
CITAT (skogstroll @ 15-07-2009, 10:13) *
jag såg Lasse Berghagen i en bil häromdagen på Kungsgatan, det ni rolleyes.gif för att inte tala om när Lars Kristerz åkte runt på ett lastbilsflak på Kungsgatan och sjöng. ".... jag måste ringa Cariiiiiiiiiiiinaaaa..."

Att ha sett Lasse Berghagen i en bil lät ju inte så värst hemskt - men det där med Lars Kristerz... - skrämmande!! -fear-.gif -fear-.gif -fear-.gif
Berith
CITAT (Chamomille @ 15-07-2009, 20:26) *
Grattis tummenupp.gif

Men...!! Jag trodde ju att tråden handlade om vilka vi har sett i verkligheten. Sett på bild räknas väl inte? rolleyes.gif
Chamomille
CITAT (Berith @ 16-07-2009, 07:40) *
Men...!! Jag trodde ju att tråden handlade om vilka vi har sett i verkligheten. Sett på bild räknas väl inte? rolleyes.gif

Solly då...
skogstroll
CITAT (Betty @ 15-07-2009, 23:48) *
Att ha sett Lasse Berghagen i en bil lät ju inte så värst hemskt - men det där med Lars Kristerz... - skrämmande!! -fear-.gif -fear-.gif -fear-.gif

ja jag och en annan tant stod bara o gapade, det kändes lite surrealistiskt
Chamomille
ohmy.gif Gapade??
skogstroll
ja det liksom kom så plötsligt, man trodde det var en lastbil med studenter och så var det Lars Kristerz i sina strange trikådressar som skrålade från flaket
Berith
CITAT (Chamomille @ 16-07-2009, 14:44) *
Solly då...

Ingen fara. Men då har jag faktiskt sett Elvis. Och Fridolf Rudin. Tror jag... g.gif
Blomstertanten
CITAT (Berith @ 16-07-2009, 07:40) *

Jag har sett Ralf i verkligheten ! Fast inte när han satt på Globen , så det kanske inte räknas giggle.gif
Chamomille
CITAT (Berith @ 16-07-2009, 17:41) *
Ingen fara. Men då har jag faktiskt sett Elvis. Och Fridolf Rudin. Tror jag... g.gif

w00t.gif Har du w00t.gif
Wow!!!
Anki V
Nu kommer en riktig Lassie…

Min kusin som har föräldrar som ”drev” en logdansbana har datat Kicki Danielsson ett flertal ggr. för typ 25 år sedan……. (det skryter han om ännu)

/Anki
Chamomille
rotfl.gif
Berith
CITAT (Chamomille @ 16-07-2009, 20:52) *
w00t.gif Har du w00t.gif
Wow!!!

blink.gif
Farbror Blå
Ernst Hugo gick en gång undna från folket runtomkring för att få lite lugn och ro. Då mötte han mej och pratade artigt en stund=)
Motti
Jag har träffat många kändisar genom mitt Yrke som frisör,Agnetha Ptryts Agnetha Zardick ,Olle Björklund,osvMen min mans kussin är mor till Tatsicki,sen har jag släkt i släkt som är skådespelare osv.Nja det här blev lite skrytit giggle.gif Vill inte gå in på detaljer.Har en vän vars moster var Mona Zelits som ju gick bort i vintras.Sen har jag träffat Spencer Davis Group helgoa gubbar,som har skrivit mycket filmmusik !nä nu får jag sluta giggle.gif Men all sin da så är jag 56 år och har varit med om en del rolleyes.gif
Motti
Kom på att jag haft Agnetha Fältskogs mamma som kund också !en mycket trevlig och snäll människa.Min far jobbade på Akademiska retsaurangen I Lund som min farbror och faster drev då !där jobbade Roy Andersson som Kypare 1967 och han gjorde världens krabbmackor till mig flirting.gif Roy gör ju som alla vet film nu för tiden bla Sånger från övre Våningen(tror den heter så ) Gilliap osv.Ja jag har varit med om en del "lassie"grejer rolleyes.gif Kommer lanske på mer vad det lider flirting.gif
Gasolgrill
Min systers sambo har sålt en båt till Wanja Lundby-Wedin

Jag har åkt bergochdalbanan på Liseberg i knät på Bertil Bertilsson (Rockfolket)

Jag har haft kräftätartävling med Cornelis Wreswijk
skogstroll
Kristina Lugn köpte kaniner av min familj när jag var liten, och en kapitalist på Strandvägen fick hotellservice för hans son kanin hos oss för 2000 kronor i månaden exklusive oxfilé och löjrom... heltossigt... var ju trist när kaninen dog...

Jo... och vi hade två vita lant (kaniner) (Benny & Barbro) som var med i filmen Hotell Oscar med Loa Falkman fast de parade sig hela tiden, kaninerna alltså giggle.gif så de blev liksom fler
Ralf
[attachment=38515:berlin_scala.jpg]
Här är en bild på min mormor, hon uppträdde på 20-30 talet på Scalateatern i en trupp som hette Scalagirla, i Berlin, men även bland annat med Karl Gerhard på Chinateatern. Och Ja, jag har träffat henne i verkliga livet och pratar med henne varje vecka.
Biggan_
CITAT (Ralf @ 17-07-2009, 22:52) *
[attachment=38515:berlin_scala.jpg]
Här är en bild på min mormor, hon uppträdde på 20-30 talet på Scalateatern i en trupp som hette Scalagirla, i Berlin, men även bland annat med Karl Gerhard på Chinateatern. Och Ja, jag har träffat henne i verkliga livet och pratar med henne varje vecka.

Vem av dom är din mormor? g.gif
Ralf
CITAT (Biggan_ @ 17-07-2009, 22:55) *
Vem av dom är din mormor? g.gif

Hon står i främre raden, lite till höger!

En till bild

[attachment=38516:berlin_scala_2.jpg]
Biggan_
CITAT (Ralf @ 17-07-2009, 22:58) *
Hon står i främre raden, lite till höger!

En till bild

[attachment=38516:berlin_scala_2.jpg]

Tack Ralf! biggrin.gif
Motti
Men va colt Ralf !förstår att du är stollt rolleyes.gif skulle jag också vara,Karl -Gerad all sin da !
Farbror Blå
Jag har undervisats av Kim Anderzons man på en endagskurs=)
Ralf
Jag har åkt tunnelbana (i sthlm alltså) och suttit mitt emot Stig Grybe. Jag var tvungen att tänka på isberg o gödselhögar för att inte börja skratta o fråga honom om han sett några örnar bakom Waxholmsbåten på sistone.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon