Full version: Jag mötte Lassie....
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
aanderss
CITAT (Dollie @ 22-07-2007, 00:19) *
Min kompis morbror har sett kungen & drottningen på loppis på Öland,
Min mans f.d fru har blivit utskälld av Magnus Uggla, som min f.d mans kompis spillde ut en öl på.
Själv har jag en killkompis som var ihop med en tjej som Per Gessle lärde räkna.
Och sen har hela kungafamiljen vinkat åt mig. smile.gif

kungen har vinkat till mig med
Chamomille
Min bättre hälft har vinkat till Silvia.
Ralf
CITAT (Chamomille @ 22-07-2007, 07:53) *
Min bättre hälft har vinkat till Silvia.

Men såg Silvia det???
Chamomille
CITAT (Ralf @ 22-07-2007, 08:21) *
Men såg Silvia det???

Japp. Han vinkade först, då vinkade hon tillbaka... yes.gif

Farbror Blå
Anna Book ringde till min kompis
Chamomille
Jannika Ankell (eller är det Annika Jankell confused.gif ) är kompis med min före dettas arbetsgivares fru.
Krolliljan
CITAT (Chamomille @ 22-07-2007, 08:32) *
Jannika Ankell (eller är det Annika Jankell confused.gif ) är kompis med min före dettas arbetsgivares fru.

Den var bra !!
Chamomille
CITAT (dagliljan @ 22-07-2007, 08:41) *
Den var bra !!

Ja aa.. yes.gif Hon har dessutom landställe med en granne...

Det blev fel.. Hon har landställe bredvid en granne....
Chamomille
Min bättre hälft har ätit kolbotten i Mörkret som Ingmar Stenmarks skidkompis pappa lagade. yes.gif
Lady Hamilton
Jag och två Odlaiter till, träffade Tomas Brolin i dag naughty.gif Och han sa "Tjena"
Eva-Helene
Min ena syster gick i samma klass som Eilert Pilarm! Han har burit mig uppför en backe.
lena:-)
Själv har jag hälsat på en lfotbollslandslagspelare 1984 som jag inte kommer ihåg vad han heter...men han spelade i IFK Göteborg.
Undrar dessutom vem Eilert Pilarm är?
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Eva-Helene @ 21-07-2007, 19:44) *
Två av mina barn känner Roger Pontare!

Han som åkte dit för rattfylla? Är det något att skryta med?

Jag vet inte vad som är so underbart med att se eller träffa en s.k. kändis. Det är bara vanliga människor.

Har träffat många unde rmina år i Sverige, men för mig är dom varken bättre eller sämre än min granne eller någon annan.

Elisabeth
skogstroll
Att bli buren av eilert pilarm uppför en backe tog priset tycker jag! giggle.gif

(PS till föreg. inlägg: kanske inte alla vet om vissa kändisars missöden men det här är nog bara en kul grej! tycker jag i alla fall)
Eva-Helene

CITAT (lena:-) @ 26-07-2007, 15:57) *
Undrar dessutom vem Eilert Pilarm är?

Elvis-tolkare (inte Elvis-imitatör!) från Husum-trakten. Är t.o.m. känd från brittisk TV.
Gillan
Klart det är en kul grej! Det trodde jag alla som läste denna tråd förstod! Varför skulle man annars läsa eller skriva i den?

Jag har tagit en stor del av konståkningseliten i hand, fått deras autografer och är dessutom jättemallig för det giggle.gif

Sen har jag och min man blivit guidade runt av en äkta Lady med make! Slå det om ni kan bravo.gif
stina
Det var ju jag som startade den här tråden och jag kan garantera att det var på 100% skoj. giggle.gif

Igår tränade jag på samma pass som Kayo. Hon låg bredvid mej och gjorde sit-ups minsann! crazy.gif
lena:-)
Nu kom jag på vad fotbollsspelaren heter: Glenn Hysen...så va det ja.
Glenn Hysen har jag hälsat på .....sådär som man hälsar när man bor på samma ställe och träffs på affären
Blomstertanten
Jag åkte tåg med E-Type i söndags ! biggrin.gif Han gick förbi så nära att han nästan snuddade vid min arm flirting.gif

Ok, ingen äkta "jag mötte Lassie" som jag själv påpekat tidigare i denna tråd sleep.gif

Men jag kan göra om den till en !
Min mamma har åkt tåg med E-Type tongue.gif
(eftersom vi varit på semester i Skåne ihop)
Alba
/................/[quote name='stina' date='26-07-2007, 20:54' post='640313']
Det var ju jag som startade den här tråden och jag kan garantera att det var på 100% skoj. giggle.gif

/................./

En riktigt rolig tråd. Jag hoppas den lever vidare med nya kändisar.
Mollis
CITAT (Eva-Helene @ 26-07-2007, 16:21) *
Elvis-tolkare (inte Elvis-imitatör!) från Husum-trakten. Är t.o.m. känd från brittisk TV.

Han är så cool! (har sett honom på TV)

Jag har groggat med amerikanska bandy-landslaget (låter sportigt va rotfl.gif

//Mollis
Leia
När vi åkte till Disneyland flög Carl Bildt på samma plan...men jag såg inte till honom på Disneyland....konstigt.... rolleyes.gif biggrin.gif

Alba
CITAT (Leia @ 01-08-2007, 16:32) *
När vi åkte till Disneyland flög Carl Bildt på samma plan...men jag såg inte till honom på Disneyland....konstigt.... rolleyes.gif biggrin.gif

Man kan aldrig vara säker.....han kanske var "Stora stygga vargen"
Leia
CITAT (Alba @ 01-08-2007, 18:01) *
Man kan aldrig vara säker.....han kanske var "Stora stygga vargen"

rotfl.gif
netaave
Häromdan satt jag bredvid Lasse Berghagen och snett emot Malin Berghagen på ett café i Mora, vi åt dessutom samma glass alla 3
CurlySue
Jag arbetar med av Prinsessornas pojkvän... och min man är kompis med basisten i Eldkvarn..
Annars så blir "när jag mötte lassie-listan" rätt lång när man bor på kändistäta södermalm...
Eva-Helene
En av mina söner har varit trummis i ett hårdrocksband som är "på uppåtgående". Jag har en väninna som har varit balettdansös i Hollywood och medverkat i ett mycket känt tv-program.
Lemonne
CITAT (netaave @ 02-08-2007, 19:46) *
Häromdan satt jag bredvid Lasse Berghagen och snett emot Malin Berghagen på ett café i Mora, vi åt dessutom samma glass alla 3

Samma glass? Eller likadana glassar? whistling.gif

Jag har faktiskt serverat öl till Björn Ulveus innan klockan 10 på förmiddagen (vilket är olagligt rtfm.gif )

Dessutom har jag jobbat med en dörrvakt som vägrade släppa in Prinsessan Madeleine eftersom hon inte kunde uppvisa legitimation... Hon var faktiskt minderårig vid tillfället - så det var inte mer än rätt! bravo.gif
CurlySue
förutsätter att dessa inlägg sker med glimten i ögat.
Kom på att jag faktiskt har en blus som har kramat Mikael Persbrant...
(min låtsas-lillasyster lånade den när hon var på premiären av Fröken Julie, hon fick träffa Mikael back-stage....)
rotfl.gif
Har faktiskt fått ett bud på 300:- för den, av en stor Mikael-fan.... men det känns lite weird att sälja en gammal blus bara för att Mikael har kramat den. blush.gif
Sailor Pluto
Min sambo såg Robinson-Leif på Kopparbergs marknad för några år sedan. Jag tittade på strumpor...
Alphaville
Jag hade extra semester (sparat sedan många år tillbaka) under två veckor i månadsskiftet februari/mars då jag åkte till Luleå och tog in på ett hotell. Där bodde även skådespelaren Torsten Wahlund (Saltkråkan, Tre kärlekar och en massa inlästa böcker). En trevlig man som önskade god morgon när vi åt frukost samtidigt. Hotellet hade inte så många gäster så vi var nästan ensamma i matsalen...

A
aanderss
CITAT (Alphaville @ 30-08-2007, 19:57) *
Jag hade extra semester (sparat sedan många år tillbaka) under två veckor i månadsskiftet februari/mars då jag åkte till Luleå och tog in på ett hotell. Där bodde även skådespelaren Torsten Wahlund (Saltkråkan, Tre kärlekar och en massa inlästa böcker). En trevlig man som önskade god morgon när vi åt frukost samtidigt. Hotellet hade inte så många gäster så vi var nästan ensamma i matsalen...

A

vem var han i saltkråkan
Alphaville
Han var väl Skrållans pappa? Jo, jag är helt säker på det när jag tänker efter. Var ihop med "Malin". Men jag minns inte namnet på vad han hette i serien unsure.gif
aanderss
jaha jasså peter
Betty
Peter Malm
Alphaville
CITAT (Betty @ 30-08-2007, 20:21) *
Peter Malm

Gick in på (tvivelaktiga enligt den senaste tidens skriverier) Wikipedia och kom till samma slutsats. happy.gif

A
Betty
CITAT (Alphaville @ 30-08-2007, 20:26) *
Gick in på (tvivelaktiga enligt den senaste tidens skriverier) Wikipedia och kom till samma slutsats. happy.gif

A

Vaddå för skrivelser, berätta? confused.gif
Pirum
Eftersom vem som helst kan skriva på Wikipedia så har en del företag "bättrat på" det som stod om dem. Likaså har en del personer skrivit vackra saker om sig själv - exempelvis amerikanska politiker inför valrörelser.

Dessutom är kontroversiella frågor, som frågan om Israels rätt att existera etc, så infekterade att artiklar ofta måste "låsas" så att folk inte skriver en massa dumheter om varandra.

Men överlag är Wikipedia väldigt bra.
aanderss
CITAT (Pirum @ 30-08-2007, 22:11) *
Eftersom vem som helst kan skriva på Wikipedia så har en del företag "bättrat på" det som stod om dem. Likaså har en del personer skrivit vackra saker om sig själv - exempelvis amerikanska politiker inför valrörelser.

Dessutom är kontroversiella frågor, som frågan om Israels rätt att existera etc, så infekterade att artiklar ofta måste "låsas" så att folk inte skriver en massa dumheter om varandra.

Men överlag är Wikipedia väldigt bra.

håller med dig
Netha
Min dotter mötte Persbrandt när han var här och filmade i stadshuset där hon jobbar.

Limeblossom
Min mamma umgicks med Lasse Berghagen när hon var yngre, vi tyckte det var pinsamt när han senare dundrade fram i affären och hälsade. Men jag hälsade på honom så sent som i våras faktiskt smile.gif

Är släkt med Anders Söderlund, skidåkaren.

Handlat skor med Jonas Leksell och mat med Peter Carlsson, en annan Blå groda tillika trummis i Trance dance bor här i byn.

Bott på samma hotell och hälsat på Dag Olsson.

Hälsat på Janne Shaffer, tyckte han såg bekant ut, han hejade och flinade.

Varit på fest hos Paola Åhlund ('Above the Candystore') och hennes syster Malou Bergman som var med i Sökarna och Rapport till Himlen, när dom bodde i Dalarna. Malou gick förresten i parallelklass med mig en kort stund.

Men här kommer en riktig Lassie: min kompis jobbade på pensionat Granparken (hette det så) någonting med Gran iaf där dom spelade in en scen i Ha ett underbart liv.

Äh...orkar inte fundera mera på den här....kommer nog på någon mer. Sett kändisar har man ju gjort men det räknas liksom inte eg som Lassiar..det ska ju var låååångsökt.

Berith
blush.gif Berghagen och Schaffer vet jag vilka dom är... och kanske att jag känner igen namnet på skidåkaren...

Men dom andra? dunno.gif
humla
Gick förbi Carolina Kluft på stan för ett par veckor sedan smile.gif
Magdis
CITAT (Limeblossom @ 30-08-2007, 22:31) *
Men här kommer en riktig Lassie: min kompis jobbade på pensionat Granparken (hette det så) någonting med Gran iaf där dom spelade in en scen i Ha ett underbart liv.

Pensionat Granparken lät bekant ja, det ligger väl i Norrtälje och det var i Norrtälje de spelade in delar av Ha ett underbart liv. Men hotellscenerna i filmen är inspelade på Scandic hotel i Norrtälje.
LadyG
Höll på att snubbla på Magnus Härenstam på en joggingrunda (jag såg inte karln, ush vad jag skämdes!).

Träffade Alfred Shemweta (Svensk mästare i Marathon) och Rune Larsson (Sveriges Bäste Ultralöpare) på nummerlappsutdelningen till Tjejmilen. Känner mig fortfarande lite "Star-Struck". De var jättetrevliga.
AnnammA
Lassgård såg jag på konstrundan i våras...Tänkte, han känner ju jag, eller?
Och Björn Kjellman tankade på samma mack som jag och några arb.kollegor...Vi kom fnittrandes i en av våra tjänstebilar och fick ögonkontakt med honom...Efter det hade vi ett arbetslagsmöte, och då hade vi jätteroligt åt det här med Björn Kjellman...
På Kiviks marknad ser man ju mycket folk också, som Lena Endre och hon som spelade Emily i Saltön...
Och faktiskt har jag mött "la Nilsson" - operasångerskan på en bakgata i Kristianstad - bara något/några år innan hon gick bort.
Om man varit med i "Toner för miljoner"-kören har man också träffat på(läs:sjungit med) kändisar som Carola, Orup, Louse Hoffsten, Niklas Strömstedt, Cindy Peters mfl, vilket jag gjorde för en del år sedan...

Hälsn

AnnA

PS!
Är man i Stockholm stöter man ju alltid på någon: Som t ex Prins Bertil i Gamla stan på den tiden då sådana kändisar fortfarande kunde gå utan en hel svärm med säkerhetsvakter kring benen.
(En riktig Lassie, är nog en relation jag hade i ungdomens glada dagar med en radioprofil i Sveriges Radio, men den låter jag förbli lite hemlig...)
DS
Krolliljan
En gång på 1970-talet åkte en gammal klasskamrat till mig båten mellan Helsingborg-Helsingör samtidigt som Magnus Härenstam.
Betty
CITAT (AnnammA @ 31-08-2007, 12:11) *
Om man varit med i "Toner för miljoner"-kören har man också träffat på(läs:sjungit med) kändisar som Carola, Orup, Louse Hoffsten, Niklas Strömstedt, Cindy Peters mfl, vilket jag gjorde för en del år sedan...

En "äkta Lassie" ska alltså vara långsökt om jag förstått rätt. Vad sägs om den här:
Jag besöker dagligen samma internetforum som en tjej som har körat bakom Carola, Orup, Louse Hoffsten, Niklas Strömstedt, Cindy Peters mfl.

Eller är det lite föööör långsökt kanske... whist.gif
skogstroll
jag såg Brasse Brännström som stod och hängde utanför Hotell Anglais häromveckan när jag skulle till Posten det ni giggle.gif
AnnammA
CITAT (Betty @ 31-08-2007, 16:14) *
En "äkta Lassie" ska alltså vara långsökt om jag förstått rätt. Vad sägs om den här:
Jag besöker dagligen samma internetforum som en tjej som har körat bakom Carola, Orup, Louse Hoffsten, Niklas Strömstedt, Cindy Peters mfl.

Eller är det lite föööör långsökt kanske... whist.gif

Jo, men i såfall har jag en annan; min väninna var i tonåren på en Niclas Wahlgren koncert, och Niklas blev betuttad i henne... Är det det som är en Lassie? tongue.gif

Hälsn

AnnA
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon