|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
CITAT (Farmor @ 13-01-2007, 00:04) Jag har kändisar i släkten, men det räknas väl inte.  Är väl lite fuskigt, haha, Berätta, berätta.... *nyfiken*...
Känns inte riktigt rätt att berätta, Floppy. Och som jag skrev är det ju inte någon riktig Lassie då dom tillhör vardagen.
Har skrivit en lång lista med Lassies till Vad är falskttråden ifall jag skulle få tillfälle att skriva i den... Några kan jag köra här: På söder i sthlm satt jag i ett fik och tjuvlyssnade, satt vid bordet brevid så jag hade ingen val, på en interjuv med Helena Bergström flera gånger sa hon: "Citera mig rätt nu..." Clarie wikholm mötte vi inne på Hemköp i Ö-hammar, hon gick och muttrade för sig själv bland grönsakerna. Tony i rederiet (minns inte hans riktiga namn) bor på samma gård som min mans farmor och farfar. Brukar se han på gården med barnen. Varje gång han och hans flickvän går till tvättstugan håller dom om varandra och småpussas.
Varför denna fascination för kändisar?
CITAT (faith @ 13-01-2007, 00:21) Varför denna fascination för kändisar? Nåt måste man ju roa sig med...
Ophelia
13-01-2007, 01:25
Jag har paddlat kanot med Linda Rosings bror.
Björn Borg satt framför mig på ett flyg från Dublin till Stockholm för ett par år sedan.
anna_rispan
13-01-2007, 09:42
Evgein: Trevligt med Evgeni!!
CITAT (Farmor @ 13-01-2007, 00:04) Jag har kändisar i släkten, men det räknas väl inte.  Är väl lite fuskigt, haha, Hehe...ja, det är fusk  , därför har jag utelämnat två från min mans släkt.
thomaswahlqvist
13-01-2007, 10:13
Jennys Lassie är nog den enda riktiga Lassien.
anna_rispan
13-01-2007, 10:16
Okej då...Min sambo har sett Carlos Sainz utanför sin rallybil när bilen brakade ihop o läckte olja. Har sett bildbevis. En nära porträttbild på den galma rallyräven. O så har en av mina kusiner gått i samma klass som David Tainton...
Nu kom jag på en till när du började prata rally. Jag har åkt bild med Bruno Berglund (Ari Vaatanens gamla kartläsare)
Jag har sovit i samma säng som Cajsastina Åkerström! (Fast inte samtidigt)...
Lady Hamilton
13-01-2007, 10:30
En kompis till mig har haft både Tomas Wassberg och Gunde Svan inne i sitt sovrum samtidigt
ullislerum
13-01-2007, 10:53
Min pappa har gått i samma klass som Siewert Öholm. Jag har fått en klapp på kinden av trombonisten Nisse Landgren när han sa -oj du har verkligen lena kinder.. och så har jag varit på ABBA-turné i Kina, globen och skandinavium och sjungit ihop med Anders och Karin Glenmark, Tommy Körberg, Helene Sjöholm, Björn och Benny m fl. Bl an delade jag säte i en buss i Peking med Helen Sjöholm och ojade mej över någon skum gryta med läskiga "klimpar" i ihop med Anders Glenmark, oxå det i Peking..
Hans Holmérs fru har jag pratat med i hästsammanhang (hon rider).
CITAT (Farmor @ 12-01-2007, 19:57) Jag fick en kraaaaam av Peter Jöback på min 60-årsdag. åh då har jag något att se fram emot tids nog
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 12-01-2007, 23:19) Jag hade en klasskompis i gymnasiet som har snubblat över Margareta Krook!  På tal om Margareta Krook stötte vi på henne på en större affär. Hon hittade inte utgången !!!!!
CITAT (Farmor @ 13-01-2007, 00:04) Jag har kändisar i släkten, men det räknas väl inte.  Är väl lite fuskigt, haha, Nä det godkänns också tycker jag
netaave
13-01-2007, 12:28
CITAT (Anne R @ 13-01-2007, 00:05) CITAT (netaave @ 12-01-2007, 23:56) Oj ska man räkna med dansband också tror jag att jag träffat de flesta och tackat för en trevlig kväll, det gör vi alltid. Har också träffat loket, han satt vid vårt bord när han skulle vara bingovärd på birka. Sen var jag med i plus för några år sedan, det handlade om salt. Babsan har varit här en gång och hämtat ett paket med tyg. Sen har jag och Elle bevistat en biopremiär i Sthlm då träffade vi eller såg bl.a., Jörgen Lantz, Sofia Eriksson (orups x) Loffe, och Janne Schaffer.
Off topic: Har du dansat till Uppsalabandet Lennix någon gång?  Nej aldrig hört talas om Senare: Var och tittade på dansa.se på deras hemsida och dom tillhör nog dom mindre kända orkestrar som inte spelar så mycket på de dansställen vi går på utan mest på privata fester.
netaave
13-01-2007, 12:33
CITAT (Alba @ 13-01-2007, 12:08) CITAT (Farmor @ 13-01-2007, 00:04) Jag har kändisar i släkten, men det räknas väl inte. :P Är väl lite fuskigt, haha, Nä det godkänns också tycker jag I så fall, min pappa och Tommy Körberg är sysslingar.
lisselbo
13-01-2007, 12:56
Slog in en chokladask till Robert Broberg när jag jobbade i en mataffär. Hade ingen aning om att det var han. Fattade först det när jag fick ett paket med posten. Fick en signerad cd som tack för hjälpen.
Blomstertanten
13-01-2007, 13:14
Fred Åkerström har sovit hemma hos mej ! Jag var inte äldre än 10 år , men minns inte exakt när det var Han var ute på turné o var trött på hotellrum , så mamma (hon jobbade på stället han uppträde på) bjöd hem honom. Han skickade hem tvätten till frun och köpte nya underkläder och skjortor  Jag fick äran att lämna in hans paket på posten och jag var mäkta stolt över det
Oj, nu kom jag på en till!  Jag har bott i samma studentkorridor som Bengt Dahlkvist (Daniel Toivonen i "Skilda världar" om nån minns) Samtidigt dessutom så det kanske inte var tillräckligt "Lassieaktigt"  Men det var åtminstone innan han blev känd, han fick rollen som Daniel precis när han flyttade därifrån.
netaave
13-01-2007, 14:14
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2007, 14:10) Oj, nu kom jag på en till!  Jag har bott i samma studentkorridor som Bengt Dahlkvist (Daniel Toivonen i "Skilda världar" om nån minns) Samtidigt dessutom så det kanske inte var tillräckligt "Lassieaktigt"  Men det var åtminstone innan han blev känd, han fick rollen som Daniel precis när han flyttade därifrån. Honom såg man ofta på stan här i stan, tror han bodde här en period. Är från Enköping annars. Kom på en till, jag har dansat med Naken-Janne, påklädd. Han dansar bra men är för övrigt inte min stil om man säger så.
Jag mötte Sverigs statsminister med fru i Täby centrum. Dom hade handlat bla mat o leksaker. Kanske hade dom handlat det till fattiga barn?
CITAT (netaave @ 13-01-2007, 14:14) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2007, 14:10) Oj, nu kom jag på en till! :D Jag har bott i samma studentkorridor som Bengt Dahlkvist (Daniel Toivonen i "Skilda världar" om nån minns) Samtidigt dessutom så det kanske inte var tillräckligt "Lassieaktigt" :rolleyes: Men det var åtminstone innan han blev känd, han fick rollen som Daniel precis när han flyttade därifrån. Honom såg man ofta på stan här i stan, tror han bodde här en period. Är från Enköping annars. Kom på en till, jag har dansat med Naken-Janne, påklädd. Han dansar bra men är för övrigt inte min stil om man säger så.  Jag satt vid samma bord som han på IKEA Uppsalas restaurang före jul.
CITAT (Anne R @ 13-01-2007, 14:18) CITAT (netaave @ 13-01-2007, 14:14) CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2007, 14:10) Oj, nu kom jag på en till!  Jag har bott i samma studentkorridor som Bengt Dahlkvist (Daniel Toivonen i "Skilda världar" om nån minns) Samtidigt dessutom så det kanske inte var tillräckligt "Lassieaktigt"  Men det var åtminstone innan han blev känd, han fick rollen som Daniel precis när han flyttade därifrån. Honom såg man ofta på stan här i stan, tror han bodde här en period. Är från Enköping annars. Kom på en till, jag har dansat med Naken-Janne, påklädd. Han dansar bra men är för övrigt inte min stil om man säger så.  Jag satt vid samma bord som han på IKEA Uppsalas restaurang före jul. Och jag har inte sett honom sen han flyttade från elevhemmet, bara pratat med honom i telefon en gång sen dess. Fast nu bor jag ju så avsides också!
CITAT (thomaswahlqvist @ 13-01-2007, 10:13) Jennys Lassie är nog den enda riktiga Lassien. Sorry, men vad menar du med " riktiga Lassien "? Att alla andra bara fabulerar, eller......? Eller har jag kanske missförstått hela meningen med uttrycket " att ha mött Lassie "?
anna_rispan
13-01-2007, 14:27
yttrycket innebär väk att man kan dra tillmed långa historie. typ, min moster åkte tåg med en man som bott på samma hotell bert calrsson...typ
CITAT (anna_rispan @ 13-01-2007, 14:27) yttrycket innebär väk att man kan dra tillmed långa historie. typ, min moster åkte tåg med en man som bott på samma hotell bert calrsson...typ  Menar du alltså att det inte behöver vara sannt det man skriver?
CITAT (Evgeni @ 13-01-2007, 14:37) CITAT (anna_rispan @ 13-01-2007, 14:27) yttrycket innebär väk att man kan dra tillmed långa historie. typ, min moster åkte tåg med en man som bott på samma hotell bert calrsson...typ :) Menar du alltså att det inte behöver vara sannt det man skriver?  Jo det ska vara sant men ju mer långsökt desto bättre. Typ "jag känner en vars mosters f.d man blev biten av Robert Aschbergs hund"
anna_rispan
13-01-2007, 14:39
jo sant ska det vara. det förutsätterman väl. men jag har ju tex sett Prisn Carl-Philip. Om min syster berättar det då är det en jag-mötte-Lassie-historia. För hon kanske tar upp det för en av hennes kompisars systar har stått bakom Clabbe i Ica-kön. Är du med då?
Okej, nu är jag med  och tack ska ni ha båda två
Kom på en riktig Lassie... För ganska många år sedan var min kompis med en kompis till henne i Stockholm på något event med efterfest. Där träffade de på Clabbe och Anders S Nilsson. Anders var väldigt "på" min kompis kompis. Han blev ganska rund om fötterna under kvällens gång... Clabbe skämdes för hans beteende. När dom skulle gå hem fick Anders för sig att min kompis kompis skulle följa med han hem, men det ville hon inte. Då sa han: "Helvete! Här har man slösat bort en hel kväll på en brud som inte vill!"
Sören Olsson (den krullhårige av Bert/Sune-författarna) har jag pratat med. Han är barndomsvän med mitt ex.
Leif Silbersky med barn och barnbarn såg jag en gång på Eskilstuna Zoo.
Ang. Bengt Dahlkvist så har min mamma varit arbetskamrat med hans mamma (inom vården).
CITAT (Castea @ 13-01-2007, 14:48) Ang. Bengt Dahlkvist så har min mamma varit arbetskamrat med hans mamma (inom vården). Kanske var därför han fick bo på ett elevhem för sjuksköterskestuderande fast han gick på Balettakademin då!
Ps. Angående trådtiteln - "Jag mötte Lassie". Första gången jag hörde den låten med Ainbusk Singers tyckte jag de sjöng "Jag byter lastbil".
CITAT (Evgeni @ 13-01-2007, 14:53) CITAT (Castea @ 13-01-2007, 14:51) Ps.
Angående trådtiteln - "Jag mötte Lassie". Första gången jag hörde den låten med Ainbusk Singers tyckte jag de sjöng "Jag byter lastbil". :wacko: :lol:  Ja, vad galet man kan höra, va?! Skyller på att jag just då bott ett år i USA och inte hört svenska på ett tag...
CITAT (Castea @ 13-01-2007, 14:54) CITAT (Evgeni @ 13-01-2007, 14:53) Ja, vad galet man kan höra, va?! Skyller på att jag just då bott ett år i USA och inte hört svenska på ett tag...  Det skulle också kunna bli en tråd. Ofta har man hört fel på sångtexter.
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 13-01-2007, 14:50) CITAT (Castea @ 13-01-2007, 14:48) Ang. Bengt Dahlkvist så har min mamma varit arbetskamrat med hans mamma (inom vården). Kanske var därför han fick bo på ett elevhem för sjuksköterskestuderande fast han gick på Balettakademin då!  Jo, mor hans kanske hade sina kontakter.  Mest minns jag dock att hans mor var väldigt bekymrad när han var liten för att han var så svårt mobbad. Det där har han berättat om i media också.
CITAT (Evgeni @ 12-01-2007, 23:48) Jag har i alla fall, både kramat om och kysst på kinden..................Evgeni Plushenko  :wub: :wub: Förutom kyssen på kinden, så har jag hela " Europaelitens autografer " i min lilla "minnesbok", och det är värt Guld för mig. Det ska bli kul och se vad jag har för " Lassie-berättelser " att berätta nästa år, efter WM i konståkning i Göteborg Sen hälsade jag på en person på en vägkrog för många år sedan...........han hälsade tillbaka...........och jag funderade länge på hur vi kände varandra?.............tills jag kom på att vi inte kände varandra alls.......Det var Hasse Tellemar...........och han kände defenitivt inte mig
CITAT (Evgeni @ 13-01-2007, 15:06) CITAT (Evgeni @ 12-01-2007, 23:48) Ungefär samma sak hände min kompis på Centralen. Alf Svensson passera och hon tyckte att det var någon hon kände så hon sa hej och Alf tittade lite frågande på henne. Långt efteråt kom hon på att det var Alf Svensson.
anna_rispan
13-01-2007, 15:11
CITAT (Evgeni @ 13-01-2007, 15:06) CITAT (Evgeni @ 12-01-2007, 23:48) Förutom kyssen på kinden, så har jag hela " Europaelitens autografer " i min lilla "minnesbok", och det är värt Guld för mig. Det ska bli kul och se vad jag har för " Lassie-berättelser " att berätta nästa år, efter WM i konståkning i Göteborg Sen hälsade jag på en person på en vägkrog för många år sedan...........han hälsade tillbaka...........och jag funderade länge på hur vi kände varandra?.............tills jag kom på att vi inte kände varandra alls.......Det var Hasse Tellemar...........och han kände defenitivt inte mig  hoppas att vi ses på VM. sådana situatiner när man tycker sig känna igen någon som en bekant är roligt. o just att det är efteråt man kommer på vem det var. det borde ju nästan synas på ens ansiktsutryck också. jag hoppas att de inte könenr sig uttittade när sådant händer.
Blomstertanten
13-01-2007, 15:21
CITAT (Castea @ 13-01-2007, 14:48) Sören Olsson (den krullhårige av Bert/Sune-författarna) har jag pratat med. Han är barndomsvän med mitt ex.
Leif Silbersky med barn och barnbarn såg jag en gång på Eskilstuna Zoo.
Ang. Bengt Dahlkvist så har min mamma varit arbetskamrat med hans mamma (inom vården). Sören och Anders har bott granne med min mamma ! Man kunde sitta nere hos henne och höra när dom "komponerade" Hej, hej, hemskt mycket hej ! Så när den väl kom ut va vi otroligt trötta på den
Inga från Närke
13-01-2007, 15:56
CITAT (askar @ 12-01-2007, 22:41) Glömde ju bort Leif Loket Ohlsson... Tack askar för påminnelsen. Jag har jobbat som sjukvårdare inom indrottens värld och då bl.a. på handboll där Leif var dommare. Mellan några matcher var han och en dommare till inne hos oss och fick massage. Så jag har masserat hans vader bl.a.
ullislerum
13-01-2007, 16:06
Kom på en till.. Jag har en kompis som nästan körde över Dee Snyders hund vid ett övergångsställe i L. A (Dee Snyder är alltså sångaren i Twisted Sister)
CITAT (ullislerum @ 13-01-2007, 16:06) Kom på en till.. Jag har en kompis som nästan körde över Dee Snyders hund vid ett övergångsställe i L. A (Dee Snyder är alltså sångaren i Twisted Sister) Det där var en Lassie av hög klass!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|