|
Finn Klematis
29-04-2008, 06:56
Hej!
Jag bevakar bara det som skrivs under Klematisfrågor Det är tillräckligt tidskrävande att lämna svar under den punkten.
Mvh. Finn.
Grön 76:a
29-04-2008, 11:22
Hej Jag planterade en Jackmani förra sensommaren. Den tog sig rätt bra och började klättra. Längre in på hösten vissnade den och jag visste inte om det brukar vara så. Nu är den alldeles torr. Det växer en ny kvist med gröna blad och på några av de torra kvistarna växer det nya knoppar. Ska jag bara låta den vara eller klippa ner den helt? Det växer ju nytt på de torra kvistarna, men det är väldigt känsligt t ex om det blåser. Eller är det helt enkelt så att klematisen har torra kvistar? Jag är helt nybörjare på det här med klematis. Ja, alla växter för den delen
Cilla999
29-04-2008, 12:20
Hej. Vilken bra tråd!! Har köpt ett gäng klematis från Estland, dom står just nu krukade i mitt växthus. Tänkte försöka få några av dom att klättra i våra krikonträd. Tror du att det fungerar? Hur mycket sol behöver dom? Det är ganska "halvskuggigt" där. Hur långt bort från trädet ska man plantera klematisen? Ska man sätta en rotspärr? Hur? Plantera i en hink utan botten, funkar det?
Finn Klematis
29-04-2008, 13:35