Full version: skärp er
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Cacki
CITAT (aq42 @ 31-12-2007, 15:42) *
För mig är det en stor tillgång att kunna skoja om det mesta, inte minst om mig själv. Människor som tar sig själva och sina åsikter på mycket stort allvar blir lätt intoleranta och sårande. Menar naturligtvis inte att man ska tramsa sönder alla diskussioner. Men humor och ett visst mått av distans och perspektiv har aldrig skadat, tvärtom!

Så sant som det var sagt och så bra formulerat! Humor kan hjälpa en igenom många svåra situationer och meningsskiljaktigheter.
*Stintan*
CITAT (Tezzla @ 31-12-2007, 14:45) *
Man måste väl för sjutton kunna ha en åsikt utan att få höra att man hamnat på fel forum?

Trams är väl helt okej, men nog vore det skönt om tramset kunde hålla sig till tramstrådar och inte dyka upp även i seriösa trådar vilket det tyvärr ofta gör på detta forum.

Mitt svar var till "odla" och "Pia i Sundsvall". "odla" startade tråden och påstår att det finns en massa troll på forumet. Det kan jag tala om att det gör det inte men ett och annat dyker upp då och då vilket den här tråden är ett tydligt exempel på vilket jag inte är ensam om att tycka.

Pia tycker inte om forumdeltagarnas beteende säger hon så därför ställde jag frågan om hon kanske hamnat på fel forum. Det är ju dumt att vara på ett ställe man inte gillar.

För övrigt så tycker jag inte alls att det tramsas i alla trådar tvärtom är de flesta trådar väl så seriösa. I just den här tråden kan jag inte se annat än att det är bra att den tramsas istället för bråkas.

Så ni som tar allt så gravallvarligt tror jag får finna er i att det då och då blir tramsigt.
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 31-12-2007, 15:46) *
Att tramsa i en tråd som enbart verkar skapad för att skapa debatt tycker jag är trevligt för det motverkar trådens syfte. Trams på er.

Om jag byter ut ordet debatt till bråk och osämja håller jag med till 100%
Aqvakul
CITAT (aq42 @ 30-12-2007, 16:59) *
Är inte bästa botemedelet mot "forumtroll" att nonchalera deras trådar? nono.gif

Tyvärr verkar sådana här "trolltrådar" ha en märklig förmåga att dra till sig ett sammelsurium av inlägg. Nu betraktar jag i alla fall tråden som avslutad för min del (inte ett ögonblick för tidigt!).
pia i sundsvall
CITAT (Stintan43 @ 31-12-2007, 16:26) *
Mitt svar var till "odla" och "Pia i Sundsvall". "odla" startade tråden och påstår att det finns en massa troll på forumet. Det kan jag tala om att det gör det inte men ett och annat dyker upp då och då vilket den här tråden är ett tydligt exempel på vilket jag inte är ensam om att tycka.

Pia tycker inte om forumdeltagarnas beteende säger hon så därför ställde jag frågan om hon kanske hamnat på fel forum. Det är ju dumt att vara på ett ställe man inte gillar.

För övrigt så tycker jag inte alls att det tramsas i alla trådar tvärtom är de flesta trådar väl så seriösa. I just den här tråden kan jag inte se annat än att det är bra att den tramsas istället för bråkas.

Så ni som tar allt så gravallvarligt tror jag får finna er i att det då och då blir tramsigt.

Nej jag är inte på fel forum! bara för att jag inte tycker som du så har du ingen rätt att bemöta mej så här. jag tycker att på ett forum så skall man bemöta folk lika som man själv vill bli bemöt, sedan vad reglerna säjer har inte så stor betydelse.
Alba
CITAT (skogstroll @ 31-12-2007, 15:56) *
Gott nytt år från Skogs(forum)trollet smile.gif rose.gif

Jag visste väl att det fanns troll i forumet naughty.gif ......men det låter så gulligt med ett skogstroll........de är noga goa och snälla tror jag.
Gott Nytt År till dig också lilla trollet.
Betty
CITAT (pia i sundsvall @ 01-01-2008, 09:31) *
.../ sedan vad reglerna säjer har inte så stor betydelse.

Hmmm... jo det har det visst det, det vet du väl..?
*Stintan*
CITAT (pia i sundsvall @ 01-01-2008, 09:31) *
Nej jag är inte på fel forum! bara för att jag inte tycker som du så har du ingen rätt att bemöta mej så här. jag tycker att på ett forum så skall man bemöta folk lika som man själv vill bli bemöt, sedan vad reglerna säjer har inte så stor betydelse.

Vi har väl alla lika rätt att uttrycka våra synpunkter och åsikter eller är det bara du som har det? Var ditt uttalande om forumdeltagare så trevligt då?Dessutom har forumreglerna väldigt stor betydelse och inget man ska strunta i.

Ha nu en god fortsättning på det nya året och njut av dagen som är! smiley_small_hug.gif
skogstroll
CITAT (Alba @ 01-01-2008, 10:28) *
Jag visste väl att det fanns troll i forumet naughty.gif ......men det låter så gulligt med ett skogstroll........de är noga goa och snälla tror jag.
Gott Nytt År till dig också lilla trollet.

Tack Alba, jag försöker va ett gott och snällt forumtroll i alla fall. Gott nytt! blush.gif
freddie
CITAT (odla @ 28-12-2007, 06:27) *
Hej, jag tycker att forumet bör styras upp, det är mycket troll här, tänk på vad ni skriver,tex hur är det möjligt att starta trådar i religion och inte vara troende, utan ha bara som syfte att vara en som kastar ved på brasan.

Håller med om att det tramsas mycket på forummet. Men för det mesta håller sig tramset till just "tramstrådar" eller kanske man snarare skall kalla det småprat.

Jag tycker det är Ok att skämta och uttrycka sig humoristiskt i de seriösa trådarna också om man samtidigt har något av substans att tillföra frågan. viktigast att man är tydlig mot varandra och skriver begripligt. Så - OM man har för avsikt att ställa en seiös fråga så måste man lägga vikt vid att formulera sig! Vidare bör ju en seriöst ställd fråga respekteras med seriösa svar!

När det gäller åsikts- och småprats delen av forummet gäller ju andra regler, vad jag förstått. Där skall det vara OK, ja t.o.m. önskvärt att vara provocerande och sticka ut hakan ibland. Jag är själv en av dem som genom personliga PM blivit uppfostrad och varnad av andra medlemmar. Inte högt till tak alla gånger, enligt mig!
Tobe3
Forumtroll???
Intressant den där Odla. Går in 28 december med ETT inlägg.
Får fram tills idag 6 SIDOR med reaktion på inlägget och svarar inte EN ENDA GÅNG???
Dog h*n efter första inlägget? -fear-.gif
Anma
CITAT (Tobe3 @ 01-01-2008, 15:27) *
Forumtroll???
Intressant den där Odla. Går in 28 december med ETT inlägg.
Får fram tills idag 6 SIDOR med reaktion på inlägget och svarar inte EN ENDA GÅNG???
Dog h*n efter första inlägget? -fear-.gif

Mer troligt har "svaret" kommit med ett annat nick... smile.gif
Tobe3
CITAT (Anma @ 01-01-2008, 15:33) *
Mer troligt har "svaret" kommit med ett annat nick... smile.gif

Tror jag egentligen också.
Därför började jag med forumtroll???.
Man kanske skulle skapa ett tiotal nya nick idag och bara lägga provocerande påstående i dem för att elda ordentligt i forumbrasan? rotfl.gif
Anma
CITAT (Tobe3 @ 01-01-2008, 15:37) *
Tror jag egentligen också.
Därför började jag med forumtroll???.
Man kanske skulle skapa ett tiotal nya nick idag och bara lägga provocerande påstående i dem för att elda ordentligt i forumbrasan? rotfl.gif

Nej tack, det räcker med dem som redan finns! -fear-.gif
Tobe3
CITAT (Anma @ 01-01-2008, 15:44) *
Nej tack, det räcker med dem som redan finns! -fear-.gif

Får jag väl gå ut en lång runda med hunden istället. crazy.gif
Betty
CITAT (Tobe3 @ 01-01-2008, 15:47) *
Får jag väl gå ut en lång runda med hunden istället. crazy.gif

Ja, gör det du. yes.gif
vet hut
Tycker att det har blivit bättre här. undrar varför admin har tagit bort mitt konto?, ja jag är samma person som startarde tråden.
Hannifer
Here we go again... rolleyes.gif
Aqvakul
[attachment=13849:images.jpg]
Gita
CITAT (freddie @ 01-01-2008, 14:59) *
När det gäller åsikts- och småprats delen av forummet gäller ju andra regler, vad jag förstått. Där skall det vara OK, ja t.o.m. önskvärt att vara provocerande och sticka ut hakan ibland.

Tänk. det tycker jag också!
Gita
Sailor Pluto
Vet hut... rotfl.gif rotfl.gif w00t.gif . Ursäkta, men det var bara så roligt! Nu återgår jag till alla andra intressanta trådar.
*Stintan*
CITAT (vet hut @ 22-02-2008, 16:48) *
Tycker att det har blivit bättre här. undrar varför admin har tagit bort mitt konto?, ja jag är samma person som startarde tråden.

Kanske just därför. crazy.gif
lissu
Hopplöst eller inte men att man får inte diskutera om religion låter väldigt dumt. Om man nu vill tjata om något sådant som är svårt att begripa överhuvudtaget. Religion skapar endast problem och bråk.
De tmåste finnas mass aandra roliga och meningslösa saker att diskutera och hälla i liv, eller hur?
Lilla Birka
CITAT (lissu @ 24-02-2008, 21:27) *
Hopplöst eller inte men att man får inte diskutera om religion låter väldigt dumt. Om man nu vill tjata om något sådant som är svårt att begripa överhuvudtaget. Religion skapar endast problem och bråk.
De tmåste finnas mass aandra roliga och meningslösa saker att diskutera och hälla i liv, eller hur?

så varför matar du trollen och håller liv i den här?
lissu
CITAT (Lilla Birka @ 24-02-2008, 21:33) *
så varför matar du trollen och håller liv i den här?

Jag???? Det har väl varit andra också som har svarat till troll-inlägg. Och är det inte liksom mening med att alla som vill kan ta del av forumets innehåll eller finns det några hemliga regler som man måste veta. Detta kan verka lite elakt, ursäkt om detta, så är det inte alls menat och inte riktat mot dig. Själv tycker jag man kan väl ta upp ämne som ämne från trådlistan och svara eller ta del av utan att man behöver den skull vara aggressiv eller elak.
heinrich_stubel
Tror du religiösa är någon sorts underverk som har patent på att diskutera religion? i så fall lär inte mycket vettigt bli sagt tongue.gif Vedträn är väl i och för sig de flesta på det här forumet, haha!
Azur
2008

Slut på nutida trådar att trolla i?
I ignorerafiltret med dig.
heinrich_stubel
CITAT (Azur @ 02-05-2012, 00:01) *
2008

Slut på nutida trådar att trolla i?
I ignorerafiltret med dig.

Får väl skriva i vilken tråd jag vill. Bara för att de är gammal är den inte förbjuden att skriva i. Förlåt, nu störde jag ju dig när du lekte polis, det ska ladrig mer hända, ärade lemur...
Huggorm
Jag tror att du och din kompis Benny är lite förvånade över att ni inte blivit bannade ännu som ni blivit på andra forum ni varit och trollat på
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 02-05-2012, 00:29) *
Jag tror att du och din kompis Benny är lite förvånade över att ni inte blivit bannade ännu som ni blivit på andra forum ni varit och trollat på

Ribban ligger för lågt här. Tur dock att blockeringsfunktionen finns.
tomas99
Varför är ni så elaka här på forumet?
*Stintan*
[attachment=69669:imagesCAFD0BQV.jpg]
*Stintan*
CITAT (Bennys trädgård @ 02-05-2012, 12:14) *
Ska det föreställa ditt och Rudas huvuden eller? smile.gif

Nej det ser du väl att det är herr stubel och du! Du hänger ju på herr stubel hela tiden och härmar allt han gör.
silos
Att ni bara orkar! confused.gif
Huggorm
Klockrent med bilden på ett tvehövdat troll laugh.gif
*Stintan*
CITAT (Bennys trädgård @ 02-05-2012, 16:33) *
Sluta böla och skriv ngt som är relevant istället.

Som om det du skriver skulle vara något att böla åt duh.gif
*Stintan*
Kan du ju inbilla dig laugh.gif
heinrich_stubel
CITAT (tomas99 @ 02-05-2012, 11:27) *
Varför är ni så elaka här på forumet?

Väldigt många gör personliga påhopp så fort jag sätter foten i en tråd, och då attackerar jag givetvis som en bengalisk tiger naughty.gif

Nej, men seriöst, jag hade hållit en trevligare ton i många trådar om det inte varit för att jag blivit påhoppad så många gånger att det redan ligger i luften så att säga. Och de som inte försökt hoppa på mig (eller för den delen de som hoppat på mig också) behöver ju inte ta illa vid sig, eller hur?

Jag hoppas att folk ska kunna inse att jag skriver vissa saker halvseriöst med glimten i ögat, vilket är något helt annat än att bara vara taskig.
Motti
Det här Forumet har blivit övertaget av missnöjda bittra människor som hugger på allt och alla människor som har ett taskigt liv och låter det gå ut över oss andra här !särskillt huggs det på dom som är goa och snälla vettiga och som har logik i sitt resonemang .Nu har vi andra tröttnat på alla personliga påhop spydighete elakheter mm .Tyvär så lyser Moderatorn med sin frånvaro och tillåter det mesta i personförföljelser mm personliga påhopp osv.Man får väl önska Odlas Forum lycka till !om de tror de kan bygga ett forum på elakheter spydigheter personliga påhopp mm .Är det ingen här som noterat att alla trevliga människor har lämnat detta Forum för länge sedan ?

Den som skrev den här tråden och kallar sig för Forumstroll ?det är ju Forumstrollen vi vill slippa !
Motti
Om jag får lägga till ett stort PS !så handlar väl allt om att visa varandra respekt för vad vi tror på både politiskt och när det gäller livsåskådning .Att behandla alla som Idioter bara för att de inte tycker som vi !ja det säger en hel del om oss som människor .Vi måste lära oss att vi har olika vinklar på¨tex Politik värderingar mm ,och vi måste lära oss ödmjukhet att ta till oss vad andra tycker är viktigt.Att ha olika politisk till hörighet gör ju inte oss automatiskt till fiende¨man behöver inte kalla varan för idioter för att man inte tycker lika och man behöver inte personförfölja här på Forumet .Jag har aldrig smyget med att jag är Moderat men så mycket skit jag fått för det här och plus att jag blivit personförföljd av vissa här i fyra år !det säger mer om dom som mobbar än om mig som person .
Stintan är en av dom som bestämt sig för att jaga mig inte bara här utan även på Odliaterna Facebook !men där fick hon kalla hand direkt av alla Så där göre hon sig icke besvär .Väldigt tråkigt att Inetrnet Trollen tagit över Odla.nu men det är Odlas fel och bristen på Moderator !en Moderator som inte satt foten i när skiten började.Därför har alla goa trevliga Odliater valt att lämna Odla.NU.
Azur
Nu matar du trollen, Motti.
mamamaggan
Och detta ska komma från dig ? Om det är någon som inte kan tolerera andras åsikter så är det du Motti !

Så fort någon säger emot dig så skriker du i högan sky om mobbning!!!

Är det fullkomligt omöjligt för dig att tänka igenom hur du bär dig åt ?!

Du har aldirg fel men det har alla andra enligt dig. Du kan inte diskutera , blir bara pannakaka och personförflöljelse av det hela från din sida.

Ödmjukhet är något du inte ens kan stava till .

Du gnäller över Stintan i var och varannan tråd men så vitt jag sett så ger hon bara sin syn på saken och visst, hon ger dig kritik men så är livet och det är inte mobbning !

OBS! Råden är för att du ska undvika att bli mobbad på riktigt !!!

Motti
projecering !men nu har du ju Odla.nu för dig själv för ingen vill ju va här mer tack vare er ,.så nu kan nu ju ha erat kul här .
mamamaggan
Och varför är du kvar då om du tycker att det är så jobbigt ?
Motti
Säger som Strindberg :Det är synd om männsikan !
mamamaggan
Och det är därför du är kvar ? För att du vill vara en martyr?

Inte för att du är en " icke-person " som tycker om att röra omkring i grytan ?

Det skulle vara roligt om du kunde ge lite fakta om hur många som lämnat Odla p g a vissa personers inlägg , d v s de som inte har samma åsikter som dig och som du inte tycker har rätt att yttra sig .

Varför försöker inte du bli "forumpolis " eller moderator så kan du ju verkligen stänga av alla som inte tycker som du och utnyttjar sin rättighet att få tala / skriva fritt ?

Chamomille
CITAT (Motti @ 05-05-2012, 00:05) *
Om jag får lägga till ett stort PS !så handlar väl allt om att visa varandra respekt för vad vi tror på både politiskt och när det gäller livsåskådning .Att behandla alla som Idioter bara för att de inte tycker som vi !ja det säger en hel del om oss som människor .Vi måste lära oss att vi har olika vinklar på¨tex Politik värderingar mm ,och vi måste lära oss ödmjukhet att ta till oss vad andra tycker är viktigt.Att ha olika politisk till hörighet gör ju inte oss automatiskt till fiende¨man behöver inte kalla varan för idioter för att man inte tycker lika och man behöver inte personförfölja här på Forumet .Jag har aldrig smyget med att jag är Moderat men så mycket skit jag fått för det här och plus att jag blivit personförföljd av vissa här i fyra år !det säger mer om dom som mobbar än om mig som person .
Stintan är en av dom som bestämt sig för att jaga mig inte bara här utan även på Odliaterna Facebook !men där fick hon kalla hand direkt av alla Så där göre hon sig icke besvär .Väldigt tråkigt att Inetrnet Trollen tagit över Odla.nu men det är Odlas fel och bristen på Moderator !en Moderator som inte satt foten i när skiten började.Därför har alla goa trevliga Odliater valt att lämna Odla.NU.

My GOOD! Hur mår du egentligen Motti? Vet inte om jag ska skratta eller gråta... Jag skrattar åt dig rotfl.gif Drick lättvin nästa gång du ska skriva nåt. Hur i faan kan du skriva nåt så dumt?
Anki på Öland
CITAT (Motti @ 05-05-2012, 00:05) *
............ även på Odliaterna Facebook !men där fick hon kalla hand direkt av alla Så där göre hon sig icke besvär............

Ursäkta mig, men det var ju faktiskt du som började tjafsa på fb och som vi fick säga åt att lägga ner! Försök att se din egen roll i dina diskussioner!!
mamamaggan
Motti , kan du svara mig på hur Stintan har förföljt dig på FB ?

Hur kan hon veta vad du heter ? Hur kan du veta vad hon heter ?

Vilka har tagit dig i försvar på FB ?

Hur kan de veta vad du heter och vad Stintan heter ?

Hur är det med sanningshalten i dina inlägg ? Ibland kan du inte ens hålla reda på din ålder , varierar i olika trådar , så man undrar ju .

Och varför slutar du inte på Odla om du mår så dåligt som du påstår ?

Nej du Motti , jag ifrågasätter vem du är och varför du är på Odla.

Bengalow
Dumfan! (Avser "Bennys Trädgård") Har du fyllt 4 år?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon