|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Bengalow
05-05-2012, 21:45
Kom igen när du slutat dia. Du är nog den löjligaste person som någonsin framträtt på Odlas forum. Dina så kallade "provocerande" inlägg är så infama, att din mor skulle skämts för dig. Lägg ner!
Huggorm
05-05-2012, 21:50
CITAT (Bengalow @ 05-05-2012, 22:45)  Kom igen när du slutat dia. Du är nog den löjligaste person som någonsin framträtt på Odlas forum. Dina så kallade "provocerande" inlägg är så infama, att din mor skulle skämts för dig. Lägg ner! Men mina provocerande inlägg har du tuggat fradga över, erkänn bara
mamamaggan
05-05-2012, 21:58
CITAT (Anki på Öland @ 05-05-2012, 14:23)  Ursäkta mig, men det var ju faktiskt du som började tjafsa på fb och som vi fick säga åt att lägga ner! Försök att se din egen roll i dina diskussioner!! Ytterligare ett tecken på att Motti är en " icke-person " som bara försöker röra om i grytan.
Bengalow
05-05-2012, 22:01
Visst, huggorm! Jag har börjat gilla dig. Du har lite kluriga inlägg som jag fnissar åt. Så har du slutat att ta dig själv, och dina ståndpunkter så högtidligt. Tuggat fradga är nog att överdriva, men visst har du provocerat mig. Nu skall vi inte bedöma Benny på samma dag, han är inte trovärdig, bara en dumfan.
Bengalow
05-05-2012, 22:08
Benny! Böj dig bakåt! Längre tillbaka...när du når arselhålet så kryp in där och försvinn. Ingen människa har glädje av dig och din personlighet. Du är bara ett löje!
heinrich_stubel
05-05-2012, 22:28
Ni klagar på att andra är otrevliga och ni blir illa bemötta, men om man inspekterar samtliga inlägg från mitt förra fram till och med detta, så kan man bara konstatera att många av de som klagar gör exakt likadant själva.
Patetiskt!
De som blir provocerade av andras inlägg skulle behöva ta en djupdykning in till sitt inre och ta reda på VARFÖR de blir provocerade!
CITAT (Motti @ 05-05-2012, 00:05)  . Stintan är en av dom som bestämt sig för att jaga mig inte bara här utan även på Odliaterna Facebook !men där fick hon kalla hand direkt av alla Så där göre hon sig icke besvär .Väldigt tråkigt att Inetrnet Trollen tagit över Odla.nu men det är Odlas fel och bristen på Moderator !en Moderator som inte satt foten i när skiten började.Därför har alla goa trevliga Odliater valt att lämna Odla.NU. Allvarligt Motti, i vilken pseudovärld lever du? Jag precis som många andra, inklusive Stintan, är med i odlaitgruppen på Facebook. Det är alltså rätt lätt att konstatera att du ljuger som en häst travar! Det var INTE Stintan som fick kalla handen, det var DU Motti. Du fick flera kommentarer om att lägga ner skitsnacket och inte dra med dig skiten till FB. Ge fan i att hoppa på folk som inte delar dit trångsynta bild av verkligheten, och ffa, skriv inte en massa lögner om folk som du inte känner.
ninnisky
06-05-2012, 11:46
CITAT (Monaxe @ 06-05-2012, 09:42)  Allvarligt Motti, i vilken pseudovärld lever du? Jag precis som många andra, inklusive Stintan, är med i odlaitgruppen på Facebook. Det är alltså rätt lätt att konstatera att du ljuger som en häst travar!
Det var INTE Stintan som fick kalla handen, det var DU Motti. Du fick flera kommentarer om att lägga ner skitsnacket och inte dra med dig skiten till FB. Ge fan i att hoppa på folk som inte delar dit trångsynta bild av verkligheten, och ffa, skriv inte en massa lögner om folk som du inte känner.
Chamomille
06-05-2012, 12:59
CITAT (Monaxe @ 06-05-2012, 11:42)  Allvarligt Motti, i vilken pseudovärld lever du? Jag precis som många andra, inklusive Stintan, är med i odlaitgruppen på Facebook. Det är alltså rätt lätt att konstatera att du ljuger som en häst travar!
Det var INTE Stintan som fick kalla handen, det var DU Motti. Du fick flera kommentarer om att lägga ner skitsnacket och inte dra med dig skiten till FB. Ge fan i att hoppa på folk som inte delar dit trångsynta bild av verkligheten, och ffa, skriv inte en massa lögner om folk som du inte känner.
Ingela i Segersberg
06-05-2012, 13:26
herkules
06-05-2012, 14:13
läser man alla kommentarer på odlaiternas fejja så märker man ganska snabbt att motti inte är den enda satmaran där
mamamaggan
06-05-2012, 14:22
CITAT (herkules @ 06-05-2012, 15:13)  läser man alla kommentarer på odlaiternas fejja så märker man ganska snabbt att motti inte är den enda satmaran där  Men ändock en satmara ?! Som sagt jag ifrågasätter vem Motti egentligen är och syftet med hennes inlägg både här och på FB.
Blomstertanten
06-05-2012, 14:52
CITAT (Motti @ 05-05-2012, 00:05)  Om jag får lägga till ett stort PS !så handlar väl allt om att visa varandra respekt för vad vi tror på både politiskt och när det gäller livsåskådning .Att behandla alla som Idioter bara för att de inte tycker som vi !ja det säger en hel del om oss som människor .Vi måste lära oss att vi har olika vinklar på¨tex Politik värderingar mm ,och vi måste lära oss ödmjukhet att ta till oss vad andra tycker är viktigt.Att ha olika politisk till hörighet gör ju inte oss automatiskt till fiende¨man behöver inte kalla varan för idioter för att man inte tycker lika och man behöver inte personförfölja här på Forumet .Jag har aldrig smyget med att jag är Moderat men så mycket skit jag fått för det här och plus att jag blivit personförföljd av vissa här i fyra år !det säger mer om dom som mobbar än om mig som person . Stintan är en av dom som bestämt sig för att jaga mig inte bara här utan även på Odliaterna Facebook !men där fick hon kalla hand direkt av alla Så där göre hon sig icke besvär .Väldigt tråkigt att Inetrnet Trollen tagit över Odla.nu men det är Odlas fel och bristen på Moderator !en Moderator som inte satt foten i när skiten började.Därför har alla goa trevliga Odliater valt att lämna Odla.NU. Nu får du väl ändå ta och ge dej!!!! Läs ditt inlägg en gång och fundera lite på vad du skrivit och fundera även lite på ditt eget uppträdande! Det är ju du som drar alla över en och samma kam! Det är du som inte respekterar andras åsikter! Det är du som inte läser allt i andras inlägg utan i stället lägger till och drar i från som det behagar dej! Det är du som aldrig någonsin bryr dej om, hur många som än försöker förklara för dej, hur politik fungerar! Det är du som använder personangrepp! Och det är du som envetet förföljt Stintan med dina elaka komentarer! Och att många mer eller mindre lämnat Odlas forum beror defintivt INTE på Stintan! Det var du som försökte börja med samma tjafs på Odla Facebook!!!!! Nu får det väl ändå vara nog!
CITAT (Blomstertanten @ 06-05-2012, 15:52)  Nu får du väl ändå ta och ge dej!!!! Läs ditt inlägg en gång och fundera lite på vad du skrivit och fundera även lite på ditt eget uppträdande! Det är ju du som drar alla över en och samma kam! Det är du som inte respekterar andras åsikter! Det är du som inte läser allt i andras inlägg utan i stället lägger till och drar i från som det behagar dej! Det är du som aldrig någonsin bryr dej om, hur många som än försöker förklara för dej, hur politik fungerar! Det är du som använder personangrepp! Och det är du som envetet förföljt Stintan med dina elaka komentarer! Och att många mer eller mindre lämnat Odlas forum beror defintivt INTE på Stintan! Det var du som försökte börja med samma tjafs på Odla Facebook!!!!! Nu får det väl ändå vara nog!  Så sant som det är sagt!
anne-li i olofstorp
06-05-2012, 15:15
CITAT (Blomstertanten @ 06-05-2012, 15:52)  Nu får du väl ändå ta och ge dej!!!! Läs ditt inlägg en gång och fundera lite på vad du skrivit och fundera även lite på ditt eget uppträdande! Det är ju du som drar alla över en och samma kam! Det är du som inte respekterar andras åsikter! Det är du som inte läser allt i andras inlägg utan i stället lägger till och drar i från som det behagar dej! Det är du som aldrig någonsin bryr dej om, hur många som än försöker förklara för dej, hur politik fungerar! Det är du som använder personangrepp! Och det är du som envetet förföljt Stintan med dina elaka komentarer! Och att många mer eller mindre lämnat Odlas forum beror defintivt INTE på Stintan! Det var du som försökte börja med samma tjafs på Odla Facebook!!!!! Nu får det väl ändå vara nog!  Har själv legat lågt. men kännt hur det jäst!!! Tack Blomstertanten att du sa vad jag undvikit att säga!!!! Tack!!!
Blomstertanten
06-05-2012, 15:20
CITAT (anne-li i olofstorp @ 06-05-2012, 16:15)  Har själv legat lågt. men kännt hur det jäst!!! Tack Blomstertanten att du sa vad jag undvikit att säga!!!! Tack!!! Jag har också försökt undvika bråk och legat lågt, men nu kunde jag inte tiga längre! Måttet var mer än rågat!
anne-li i olofstorp
06-05-2012, 15:22
CITAT (Blomstertanten @ 06-05-2012, 16:20)  Jag har också försökt undvika bråk och legat lågt, men nu kunde jag inte tiga längre! Måttet var mer än rågat!
*Stintan*
06-05-2012, 15:23
CITAT (herkules @ 06-05-2012, 15:13)  läser man alla kommentarer på odlaiternas fejja så märker man ganska snabbt att motti inte är den enda satmaran där  Är du säker på att du läst på rätt sida eller är detta något du påstår för att du bara måste vara kärringen mot strömmen? Jag kan inte hitta ett enda otrevligt ord där innan Motti drog in sina Odlaproblem i en tråd som handlade om annat och några sa åt henne att lägga av med sånt. Efter det har inte heller utväxlats några otrevligheter på sidan. Det är väl ganska fånigt att slänga ur sig ett sånt påstående som ditt när du ändå inte kan och antagligen inte heller vill tala klartext. Men skicka mig gärna ett PM och tala om vilka personer du menar är satmaror. Hade också tänkt ligga lågt men nu kliade det för mycket i fingrarna.
heinrich_stubel
06-05-2012, 18:18
Det var då ett jävla tjatande om "motti" här. Räcker det inte att en person framför kritik i så fall? Måste ni andra konstant fylla i, och ge varandra ryggdunkar, för att på så sätt känna er bättre?
OAVSETT VEM ELLER VILKA SOM HAR RÄTT, är det tragiskt att ni måste vara 10 personer mot en som håller på det här sättet. Herregud, ni är fan myndiga. Skärp er för helvete och visa lite respekt istället.
Så klagar folk på mig...
*Stintan*
06-05-2012, 18:33
Låt bli att läsa om det inte passar herrn. Eller är du avundsjuk att inte allt handlar om dig?
CITAT (heinrich_stubel @ 06-05-2012, 19:18)  Det var då ett jävla tjatande om "motti" här. Räcker det inte att en person framför kritik i så fall? Måste ni andra konstant fylla i, och ge varandra ryggdunkar, för att på så sätt känna er bättre?
OAVSETT VEM ELLER VILKA SOM HAR RÄTT, är det tragiskt att ni måste vara 10 personer mot en som håller på det här sättet. Herregud, ni är fan myndiga. Skärp er för helvete och visa lite respekt istället.
Så klagar folk på mig... Ja det var just respektfullt skrivet.... Vill du att människor ska lyssna på dej så vore lite visad respekt klädsamt.... Får jag gissa? Du är inte alls ute efter en bättre stämning här på Odla, du är bara ute efter att hålla tjafset igång.
herkules
06-05-2012, 20:07
CITAT (mamamaggan @ 06-05-2012, 15:22) 1546272[/url]'] Men ändock en satmara ?!
Som sagt jag ifrågasätter vem Motti egentligen är och syftet med hennes inlägg både här och på FB. du ska inte ta satmara så allvarligt  CITAT (*Stintan* @ 06-05-2012, 16:23) 1546296[/url]'] Är du säker på att du läst på rätt sida eller är detta något du påstår för att du bara måste vara kärringen mot strömmen? Jag kan inte hitta ett enda otrevligt ord där innan Motti drog in sina Odlaproblem i en tråd som handlade om annat och några sa åt henne att lägga av med sånt. Efter det har inte heller utväxlats några otrevligheter på sidan. Det är väl ganska fånigt att slänga ur sig ett sånt påstående som ditt när du ändå inte kan och antagligen inte heller vill tala klartext. Men skicka mig gärna ett PM och tala om vilka personer du menar är satmaror.
Hade också tänkt ligga lågt men nu kliade det för mycket i fingrarna. läs ALLA kommentarer, den som söker skall finna  jag skickar inga pm här.
Huggorm
06-05-2012, 20:41
Ett sätt att känna igen ett troll är att kolla på personens inlägg. Om man gått med på ett trädgårdsforum men skrivit samtliga 119 inlägg i avdelningen för off topic så är ju frågan hur seriöst odlingsintresserad man är
CITAT (Huggorm @ 06-05-2012, 21:41)  Ett sätt att känna igen ett troll är att kolla på personens inlägg. Om man gått med på ett trädgårdsforum men skrivit samtliga 119 inlägg i avdelningen för off topic så är ju frågan hur seriöst odlingsintresserad man är Jag är ett troll alltså? Av mina 5642 är säkert 5600 i småprat...
Huggorm
06-05-2012, 20:52
CITAT (Anma @ 06-05-2012, 21:49)  Jag är ett troll alltså? Av mina 5642 är säkert 5600 i småprat...  Det finns fler kriterier som måste uppfyllas, exempelvis skall inläggen vara lite provocerande. Men nog tycker jag du borde vara lite mer aktiv i trädgårdsavdelningarna
*Stintan*
06-05-2012, 21:04
CITAT (Bennys trädgård @ 06-05-2012, 21:56)  Jaså du. Så du tycker att man MÅSTE skriva i de trädgårdsrelaterade trådarna. Att enbart läsa är strikt förbjudet enligt dig verkar det som...  Men det kan man väl göra utan att vara medlem
herkules
06-05-2012, 21:37
trams, man skriver där man vill skriva. jag har inte skrivit ett enda inlägg i trädgård men läst ALLT som intresserat mig.
heinrich_stubel
06-05-2012, 21:43
CITAT (*Stintan* @ 06-05-2012, 19:33)  Låt bli att läsa om det inte passar herrn. Eller är du avundsjuk att inte allt handlar om dig? Läs nedan
heinrich_stubel
06-05-2012, 21:50
CITAT (Cacki @ 06-05-2012, 19:37)  Ja det var just respektfullt skrivet.... Vill du att människor ska lyssna på dej så vore lite visad respekt klädsamt....
Får jag gissa? Du är inte alls ute efter en bättre stämning här på Odla, du är bara ute efter att hålla tjafset igång. Oavsett vem som har rätt, så är det aldrig rimligt att man ska vara 10 personer mot en. Ni klagar på att andra är otrevliga, men ni själva får minsann vara det, och gärna i grupp. Ni tycks inte förstå skillnaden mellan att argumentera/förolämpa varandra sinsemellan, och att som stor grupp ge er på en ensam. Man kunde ju tro att sådant inte existerade på ett forum där de flesta passerat 40, men ack så fel jag hade. Tragiskt är bara förnamnet... Om sen alla är mot mig bryr jag mig inte nämnvärt om, men alla är inte likadana, och ni borde kanske försöka se skillnaden på att som grupp attackera någon, och att göra det som enskild individ. Att ni sen inte var speciellt sakliga i er argumentation, utan istället mer uttryckte er med att "x är dum" "jag håller med" osv säger väl allt. Med sådan argumentation är det ju inte konstigt om folk tröttnar...
Är det en diskussionstråd så klart man redogör för sin egen åsikt i frågan, men man behöver ju faktiskt inte besvara varenda inlägg i en tråd.
heinrich_stubel
06-05-2012, 21:58
CITAT (Huggorm @ 06-05-2012, 21:52)  Det finns fler kriterier som måste uppfyllas, exempelvis skall inläggen vara lite provocerande. Men nog tycker jag du borde vara lite mer aktiv i trädgårdsavdelningarna  Det enda kriteriet som måste uppfyllas är att personen medvetet eller inte faktiskt trollar. Vad ni andra tror är ointressant. Detta var ett lysande exempel på vad jag menade när jag skrev mitt senaste inlägg i kunskapstråden. Man gör helt felaktiga antaganden. Exempel: En person trollar ett forum ---> personen skriver i någon mån konstiga/provocerande inlägg som skiljer sig mot de flesta/eller faktiskt helt normala inlägg (som dock är delvis påhittade). Det medför dock aldrig att en person som skriver såna här inlägg automatiskt trollar, även om det är troligt. Det kan t.ex. bero på andra saker, som annorlunda personlighet, sjukdom med mera. Det hela beror på själva definitionen av troll, vilken man ska utgå ifrån, och därefter klargöra exakt vad det innebär att trolla ett froum. CITAT (gnon49 @ 06-05-2012, 22:55)  Är det en diskussionstråd så klart man redogör för sin egen åsikt i frågan, men man behöver ju faktiskt inte besvara varenda inlägg i en tråd. Klart man får ha en åsikt, men det är skillnad på det och vad som förekommit i den här tråden.
VitaFingrar
06-05-2012, 22:07
Vad har man missat här då? Ännu en Motti-raid. Folk som kastar sten i glashus. Lite nya kockar som vill vara med och röra om i soppan. Home sweet odla.nu.
*Stintan*
06-05-2012, 22:08
CITAT (heinrich_stubel @ 06-05-2012, 22:50)  Oavsett vem som har rätt, så är det aldrig rimligt att man ska vara 10 personer mot en. Ni klagar på att andra är otrevliga, men ni själva får minsann vara det, och gärna i grupp. Ni tycks inte förstå skillnaden mellan att argumentera/förolämpa varandra sinsemellan, och att som stor grupp ge er på en ensam. Man kunde ju tro att sådant inte existerade på ett forum där de flesta passerat 40, men ack så fel jag hade. Tragiskt är bara förnamnet...
Om sen alla är mot mig bryr jag mig inte nämnvärt om, men alla är inte likadana, och ni borde kanske försöka se skillnaden på att som grupp attackera någon, och att göra det som enskild individ.
Att ni sen inte var speciellt sakliga i er argumentation, utan istället mer uttryckte er med att "x är dum" "jag håller med" osv säger väl allt. Med sådan argumentation är det ju inte konstigt om folk tröttnar... Nu är det ju så att folk måste ha rätt att reagera när någon återkommande sprider lögner om dom. Samtliga som reagerat, och många fler, är ju offer för lögnerna så det berör inte bara mig. Hade du varit med här några år så hade du nog förstått lite bättre. Sen när är det din sak att leka forumpolis? Eftersom du inte vet vad du snackar om är dina uttalanden enbart löjliga.
merlin68
06-05-2012, 22:14
Ärligt talat fattar jag inte varför någon völjer att "trolla" i ett forum  Finns väl ingen mening eller "vinst" med att göra så? Vad får någon ut med att förstöra trådar för andra exempelvis?
VitaFingrar
06-05-2012, 22:16
CITAT (merlin68 @ 06-05-2012, 23:14)  Ärligt talat fattar jag inte varför någon völjer att "trolla" i ett forum  Finns väl ingen mening eller "vinst" med att göra så? Vad får någon ut med att förstöra trådar för andra exempelvis? Vissa människor är nog väldigt, väldigt, väldigt uttråkade!
heinrich_stubel
06-05-2012, 22:18
CITAT (*Stintan* @ 06-05-2012, 23:08)  Nu är det ju så att folk måste ha rätt att reagera när någon återkommande sprider lögner om dom. Samtliga som reagerat, och många fler, är ju offer för lögnerna så det berör inte bara mig. Hade du varit med här några år så hade du nog förstått lite bättre.
Sen när är det din sak att leka forumpolis? Eftersom du inte vet vad du snackar om är dina uttalanden enbart löjliga. Om du reagerar när nån sprider lögner om dig skiter väl jag i, men 10 andra som ej är delaktiga behöver knappast attackera alla på en gång (även om de faktiskt är delaktiga) Varför klarar ni inte av att debattera ensamma? Måste ni verkligen vara 10 stycken samtidigt? Nu åsyftade jag visserligen inte dig personligen, så förstår inte vad du gnäller över. Jag sade att oavsett vem som har rätt är det aldrig bra att en stor grupp individer attackerar en ensam person. Om en person varit elak mot mig, så konfronterar jag denne personligen, eller med högst två andra om jag nu inte skulle våga ensam. Inte fan kallar jag dit ett helt gäng, som istället för att konfrontera mestadels skriker "du är dum". Patetiskt är själva ordet. Vuxna personer som liknar 8-åringar i beteendet.. Det handlar inte om att leka forumpolis, det handlar om att angripa idiotin när man ser den.
*Stintan*
06-05-2012, 22:20
CITAT (Bennys trädgård @ 06-05-2012, 23:01)  Sköt ditt så sköter jag mitt. Du kan förresten låta bli att ge dig på de som inte tycker som dig hädanefter, bara för man inte delar åsikt så behöver man inte döma ut hela personen för det.
Som jag skrivit innan så är detta forum fullt av mobbare (har sett hur ni huggit mot motti och Heinrich för att ta exempel, och jag har även blivit utsatt själv för ert mobbande) .
Sparka inte på den som redan ligger ner! Så förbannat fegt av er! Se över ditt eget beteende innan du talar om för andra hur dom ska göra. Hittills har ju varken du eller herr stubel gjort annat än ställt till tjafs och bråk på forumet.
heinrich_stubel
06-05-2012, 22:22
CITAT (VitaFingrar @ 06-05-2012, 23:16)  Vissa människor är nog väldigt, väldigt, väldigt uttråkade! Trevligt med en person som förstår enkla samband, det är nämligen ganska ovanligt på detta forum  CITAT (*Stintan* @ 06-05-2012, 23:20)  Se över ditt eget beteende innan du talar om för andra hur dom ska göra. Hittills har ju varken du eller herr stubel gjort annat än ställt till tjafs och bråk på forumet. Vad bekräftar mig så har jag bidragit med en del del intressanta diskussioner och synpunkter. Kolla själv i kunskapstråden etc.
VitaFingrar
06-05-2012, 22:24
CITAT (heinrich_stubel @ 06-05-2012, 23:22)  Trevligt med en person som förstår enkla samband, det är nämligen ganska ovanligt på detta forum  Noterat!
VitaFingrar
06-05-2012, 22:34
Herregud vad alla skriker mobbing! Går in i nån jävla offerroll för att rättfärdiga sitt eget betteende! Hade folk verkligen kännt sig mobbade och så psykiskt illa tillmods av att vara här så finns det ett litet kryss uppe i högra hörnet på skärmen som ni alla vet sitter där. Lägg ner förfan!
heinrich_stubel
06-05-2012, 22:38
CITAT (VitaFingrar @ 06-05-2012, 23:34)  Herregud vad alla skriker mobbing! Går in i nån jävla offerroll för att rättfärdiga sitt eget betteende! Hade folk verkligen kännt sig mobbade och så psykiskt illa tillmods av att vara här så finns det ett litet kryss uppe i högra hörnet på skärmen som ni alla vet sitter där. Lägg ner förfan! Jag känner mig inte mobbad. Klargör bara för ett antal personer, (som högljutt brukar predika om hur de blir kränkta av bla mig), att de kanske borde se över sitt eget beteende, och inte i grupp ge sig på en ensam individ.
*Stintan*
06-05-2012, 22:38
CITAT (heinrich_stubel @ 06-05-2012, 23:18)  Om du reagerar när nån sprider lögner om dig skiter väl jag i, men 10 andra som ej är delaktiga behöver knappast attackera alla på en gång (även om de faktiskt är delaktiga) Varför klarar ni inte av att debattera ensamma? Måste ni verkligen vara 10 stycken samtidigt? Nu åsyftade jag visserligen inte dig personligen, så förstår inte vad du gnäller över.
Jag sade att oavsett vem som har rätt är det aldrig bra att en stor grupp individer attackerar en ensam person. Om en person varit elak mot mig, så konfronterar jag denne personligen, eller med högst två andra om jag nu inte skulle våga ensam. Inte fan kallar jag dit ett helt gäng, som istället för att konfrontera mestadels skriker "du är dum". Patetiskt är själva ordet. Vuxna personer som liknar 8-åringar i beteendet..
Det handlar inte om att leka forumpolis, det handlar om att angripa idiotin när man ser den. Varför lägger du dig i detta? Varför drog du upp den här gamla tråden om inte för att tjafsa? Det är väl självklart att alla berörda ska få yttra sig så att inte rena lögner får stå oemotsagda. Däremot kan jag tycka att dom som inte har med saken att göra borde kunna hålla sig därifrån.
VitaFingrar
06-05-2012, 22:41
CITAT (heinrich_stubel @ 06-05-2012, 23:38)  Jag känner mig inte mobbad. Klargör bara för ett antal personer, (som högljutt brukar predika om hur de blir kränkta av bla mig), att de kanske borde se över sitt eget beteende, och inte i grupp ge sig på en ensam individ. Var inte dig jag reagerade på.
*Stintan*
06-05-2012, 22:42
CITAT (heinrich_stubel @ 06-05-2012, 23:22)  Trevligt med en person som förstår enkla samband, det är nämligen ganska ovanligt på detta forum Vad bekräftar mig så har jag bidragit med en del del intressanta diskussioner och synpunkter. Kolla själv i kunskapstråden etc. Du kanske menar beträffar? Det är nog få som delar din uppfattning om det.
heinrich_stubel
06-05-2012, 22:46
CITAT (*Stintan* @ 06-05-2012, 23:38)  Varför lägger du dig i detta? Varför drog du upp den här gamla tråden om inte för att tjafsa?
Det är väl självklart att alla berörda ska få yttra sig så att inte rena lögner får stå oemotsagda. Däremot kan jag tycka att dom som inte har med saken att göra borde kunna hålla sig därifrån. Mitt första inlägg i denna tråd skrev jag för att jag kommenterade TS förstainlägg. Jag hittade tråden genom sökfunktionen och ordet "religion" Oavsett om man har med saken att göra eller inte så ska man stoppa något som eskalerar och i princip mynnar ut i mobbning. Med din logik ska man ju inte hjälpa personer som blir misshandlade heller, därför man inte har med saken att göra. Den svenska mentaliteten gör sig påmind igen. Suck...
Huggorm
06-05-2012, 22:54
Och vår tupp har nyligen meddelat sin minskade närvaro
heinrich_stubel
06-05-2012, 22:57
CITAT (*Stintan* @ 06-05-2012, 23:42)  Du kanske menar beträffar? Det är nog få som delar din uppfattning om det. Att jag menade beträffar var ganska uppenbart ja, även jag kan göra slarvfel ibland. Lev med det. Inte mitt fel om de flesta är totalt ovilliga att diskutera intressanta saker...
VitaFingrar
06-05-2012, 23:01
CITAT (Bennys trädgård @ 06-05-2012, 23:49)  Vågar du inte peka ut mig i det sammanhanget? Mobbing är ett väldigt starkt laddat ord. Jag förstår att du önskar att alla kunde sluta fred med varandra, men här är klyftorna för stora för det verkar det som. Men såhär går det när det är kärringar som tar över. Det blir bara slarvsylta av alltihop! Och stammisarna i karlaskaran känner sig hotade, ngt som de uppenbart inte kan hantera. Tuppen ska vakta hönsen från räven, som han sa. Menade bland andra dig, ja, men inte bara. Tycker det är vanligt förekommande här på forumet att folk bitchar och när folk bitchar tillbaka så skriks det om mobbing. Det verkar så förbannat svårt för vissa att inse sin egen del i tjafset. Tror inte det är någon könskamp, folk bråkar äver inom "könsgränserna" eller vad fan man säger.  Tror snarare att folk gillar att bråka, annars skulle de inte fortsätta år in och år ut. Som sagt, det går attstänga ner sidan när man vill.
*Stintan*
06-05-2012, 23:04
CITAT (heinrich_stubel @ 06-05-2012, 23:46)  Mitt första inlägg i denna tråd skrev jag för att jag kommenterade TS förstainlägg. Jag hittade tråden genom sökfunktionen och ordet "religion"
Oavsett om man har med saken att göra eller inte så ska man stoppa något som eskalerar och i princip mynnar ut i mobbning. Med din logik ska man ju inte hjälpa personer som blir misshandlade heller, därför man inte har med saken att göra. Den svenska mentaliteten gör sig påmind igen. Suck... Men nu är det ju precis det du efterlyser dessa 10 (eller hur många det var) gjorde. Försökte stoppa alltså. Det är du som tycker att den misshandlade ska tystas och gärningsmannen försvaras för du saknar tillräcklig fakta.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|