Full version: skärp er
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Red Top
CITAT (silos @ 09-05-2012, 10:36) *
Och VAD menar du med dina ord här!?Tala-skriv i klarspråk!

Anmas förklaring stämmer.Det språk och den ton du använder är inte ett dugg likt det du brukar använda. Det tycker jag är tråkigt, för jag brukar gilla det du skriver, även om du ibland kan bli lite "tjatig". flirting.gif

Det är förstås bra att lära känna alla sidor hos sig själv, men vissa sidor hos mig själv försöker jag faktiskt dämpa. Alla människor är ju komplicerade individer, med många olika egenskaper. Man väljer själv vilken sida man vill förstärka.

Hade inte alls tänkt skriva i den här tråden, eftersom den stör mig, men jag blev smått chockad över dina inlägg och det är ju rätt vanligt att människor i cybervärlden kapar eller kidnappar andras identitet för att uppnå sina egna syften.

Även om tråden stör mig har jag läst i den då och då och jag ber varje gång till alla högre makter att någon ansvarig ska bemöda sig att stänga den eller ta bort den helt. Den tillför ingenting.

CITAT (Anma @ 09-05-2012, 10:55) *
I denna tråd beter du dig på ett sätt som inte känns riktigt som du. Jag tror att det är det Red Top menar.
Du brukar inte vara så där sur och tvär.

Tack för att du förstod! [attachment=69814:hug1_smiley.gif]
Elisabeth-Västkustkolonisten
Jag känner igen Silos så från förr i tiden........
silos
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 09-05-2012, 13:33) *
Jag känner igen Silos så från förr i tiden........

Jassådu och VEM är du??? confused.gif

CITAT (abbbe @ 09-05-2012, 12:39) *
Tycker inte det är olikt Silos, hon skulle visst ha en bipolär sjukdom. Om det bara är på odla eller även IRL hon har det kan man dock undra.

Ja,visst är jag bipolär och jag kan försäkra dig om att jag är det även IRL!
silos
CITAT (Red Top @ 09-05-2012, 13:21) *
Anmas förklaring stämmer.Det språk och den ton du använder är inte ett dugg likt det du brukar använda. Det tycker jag är tråkigt, för jag brukar gilla det du skriver, även om du ibland kan bli lite "tjatig". flirting.gif

Det är förstås bra att lära känna alla sidor hos sig själv, men vissa sidor hos mig själv försöker jag faktiskt dämpa. Alla människor är ju komplicerade individer, med många olika egenskaper. Man väljer själv vilken sida man vill förstärka.

Hade inte alls tänkt skriva i den här tråden, eftersom den stör mig, men jag blev smått chockad över dina inlägg och det är ju rätt vanligt att människor i cybervärlden kapar eller kidnappar andras identitet för att uppnå sina egna syften.

Även om tråden stör mig har jag läst i den då och då och jag ber varje gång till alla högre makter att någon ansvarig ska bemöda sig att stänga den eller ta bort den helt. Den tillför ingenting.

Man kan inte dämpa sidor hos sig själv innan man vet att man ha dessa sidor och VARFÖR dessa sidor finns!
Eller egentligen kan man göra det,men vanligast är att att de "obekväma" sidorna kommer upp till ytan igen och det ända tills man har bearbetat det som orsakat till.ex.vreden som man (jag)kan känna då saker och ting går emot en själv.Vid dessa tillfällen är det så lätt att börja skylla på sina medmänniskor och omständigheter,precis som jag har gjort tidigare under mitt liv.

Idag skyller jag inte på någon annan eller på omständigheter för någonting överhuvudtaget,utan jag vet att mitt agerande är mitt eget ansvar fullt ut och det stör mig inte att jag idag kan visa om och när jag är missnöjd med någonting!Precis som andra medlemmar gör härinne!

Denna tråd kan faktiskt föra någon annan människa till att undersöka sitt eget liv och sitt eget agerande och det om någonting är en STOR vinst!Tycker jag i allafall!

Tack för att du svarade! smiley_small_hug.gif
silos
CITAT (Bennys trädgård @ 09-05-2012, 14:54) *
Alla dessa flickor har gaddad ihop sig mot Silos. Sen har vi även Chamomill på ett hörn som lite diskret håller med de andra hönsen.
rolleyes.gif

DÅLIG STIL!!! thumbdown.gif

Det är som det alltid har varit!Men idag kan jag ta allt detta med ro och som möjlighet att utvecklas som människa!
Anma
Alla dessa flickor har gaddad ihop sig mot Silos. Sen har vi även Chamomill på ett hörn som lite diskret håller med de andra hönsen.
rolleyes.gif

Äru dum på riktigt? Var har jag gaddat ihop mig mot Silos?!

CITAT (silos @ 09-05-2012, 14:56) *
Det är som det alltid har varit!Men idag kan jag ta allt detta med ro och som möjlighet att utvecklas som människa!

Silos, jag har aldrig gaddat ihop mig mot dig. Det vet du. Så gå inte på sånt skit Bennys trädgård skriver.
Silos du frågar wem jag är? Alltid samma människa. Har varit här sen dagen 1 och minns mycket.

Benny wem gaddar ihop sig? du som har varit här så kort tid har inte den minsta aning. Att prata går ju alltid bra men att veta är en annan sak.

silos
CITAT (Anma @ 09-05-2012, 15:06) *
Äru dum på riktigt? Var har jag gaddat ihop mig mot Silos?!
Silos, jag har aldrig gaddat ihop mig mot dig. Det vet du. Så gå inte på sånt skit Bennys trädgård skriver.

Det vet jag Anma! smiley_small_hug.gif
silos
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 09-05-2012, 15:14) *
Silos du frågar wem jag är? Alltid samma människa. Har varit här sen dagen 1 och minns mycket.

Benny wem gaddar ihop sig? du som har varit här så kort tid har inte den minsta aning. Att prata går ju alltid bra men att veta är en annan sak.

Men HALLOOOOO!!! Jag vet absolut inte vem du är IRL,men här har jag märkt att du har varit emot mig av och till,rätta mig om jag nu har fel!

Och dessutom,det verkar som att du fördömer mig enligt det som varit tidigare här...eller har jag fel???
Anma
CITAT (Bennys trädgård @ 09-05-2012, 15:15) *
jaså så jag hade fel. Jag ber så mycket om ursäkt. Ska inte upprepas!

Men varför skriver du om en annan människa på ett negativt sätt då?

Det negativa är din tolkning. Silos fattade hur jag menade.
abbbe
rolleyes.gif

Vad får dig att tro att alla "flickor" gaddar sig mot silos? Jag skrev att hon är MD, vilket hon själv påstod förut.
silos
Du abbe,egentligen var det fel att jag skrev att jag är bipolär eftersom i första hand är jag en MÄNNISKA och har den manodeppressiva sjukdomen.

Vi människor är inte våra sjukdomar är ett som är säkert!!! Vi är oändligt större än någon enda av oss har en aning om och det är så trist att vi (även jag) fastnar i dessa bedömningar om oss själva och om medmänniskorna!

Den manodepressiva sidan av mig har berikat mitt liv oerhört mycket och det är jag djupt tacksam för!Jag skulle inte vilja vara utan den sidan av mig!

abbbe
CITAT (silos @ 09-05-2012, 16:39) *
Du abbe,egentligen var det fel att jag skrev att jag är bipolär eftersom i första hand är jag en MÄNNISKA och har den manodeppressiva sjukdomen.

Vi människor är inte våra sjukdomar är ett som är säkert!!! Vi är oändligt större än någon enda av oss har en aning om och det är så trist att vi (även jag) fastnar i dessa bedömningar om oss själva och om medmänniskorna!

Den manodepressiva sidan av mig har berikat mitt liv oerhört mycket och det är jag djupt tacksam för!Jag skulle inte vilja vara utan den sidan av mig!

Givetvis är man mer än en bara sina sjukdomar, alla har väl ändå sina "skavanker".
Chamomille
CITAT (Bennys trädgård @ 09-05-2012, 15:18) *
Jag läser vad ni skriver och det är ganska grova anklagelser och klagomål ni kommer med.

Läs ordentligt för faan. Silos har inte gjort mig någonting och jag inte henne någonting. Och inte Stintan heller. Punkt.
silos
Nu drar jag mig ur denna tråd och tackar för lärdomar som jag nu fått! smiley_small_hug.gif
heinrich_stubel
CITAT (Chamomille @ 09-05-2012, 16:59) *
Läs ordentligt för faan. Silos har inte gjort mig någonting och jag inte henne någonting. Och inte Stintan heller. Punkt.

Du har fortfarande inte klargjort om djungelfebern beror på konstanta inbrakanden i tropiska växthus, eller om någon annan förteelse ligger till grund för den biggrin.gif
Anki på Öland
Att läsa den här tråden gör att jag ser "Råttfångaren ifrån Hamlen" framför mig..... Benny/stubel spelar och alla andra dansar till deras toner (dvs. hetsar upp sig över det dom skriver och tjafsar mer och mer med varandra....)
Gossen Ruda
CITAT (Anki på Öland @ 09-05-2012, 20:52) *
Att läsa den här tråden gör att jag ser "Råttfångaren ifrån Hamlen" framför mig..... Benny/stubel spelar och alla andra dansar till deras toner (dvs. hetsar upp sig över det dom skriver och tjafsar mer och mer med varandra....)

Det är just det som är drivkraften hos klottrare och forumtroll. Det är bara att blockera trollen för att inte mata dem.
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 09-05-2012, 21:50) *
Det är just det som är drivkraften hos klottrare och forumtroll. Det är bara att blockera trollen för att inte mata dem.

Forumtroll är väl bara ett begrepp som somliga använder sig av för att trycka ner dem de inte gillar. En ganska enkel form av härskarteknik helt enkelt.
gita
Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 10-05-2012, 20:38) *
Forumtroll är väl bara ett begrepp som somliga använder sig av för att trycka ner dem de inte gillar. En ganska enkel form av härskarteknik helt enkelt.
gita

Möjligen i vissa fall, men för det mesta är det beteckningen på individer som bara har som sin livsuppgift att göra livet surt för andra medlemmar på forumen. Tills de blir utslängda.
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 10-05-2012, 21:07) *
Möjligen i vissa fall, men för det mesta är det beteckningen på individer som bara har som sin livsuppgift att göra livet surt för andra medlemmar på forumen. Tills de blir utslängda.

Ja ,fast vem som då skall anses som troll blir ju väldigt subjektivt. Skulle tro att t,ex, du och jag stör oss på helt olika saker.
För övrigt tycker jag inte att det är fel att kasta in en pinne i brasan då och då.
Gita
Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 10-05-2012, 21:18) *
Ja ,fast vem som då skall anses som troll blir ju väldigt subjektivt. Skulle tro att t,ex, du och jag stör oss på helt olika saker.
För övrigt tycker jag inte att det är fel att kasta in en pinne i brasan då och då.
Gita

Knappast subjektivt, det framgår ganska snart vilka som kan kallas troll.
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 10-05-2012, 21:47) *
Knappast subjektivt, det framgår ganska snart vilka som kan kallas troll.

Hur då? Genom dreven som går då och då, eller vad menar du?
Det man inte gillar kan man väl bemöta på ett hyfsat sätt eller ännu enklare helt enkelt strunta i.

Gita
Anma
Vem ska bedöma vad som är hyfsat?
Skeppsråttan
Leder den här tråden till nåt? unsure.gif
Anma
CITAT (Skeppsråttan @ 10-05-2012, 22:09) *
Leder den här tråden till nåt? unsure.gif

Tror jag inte! Men det är egentligen inte så många trådar här på småprat som gör det. smile.gif
heinrich_stubel
CITAT (Gita @ 10-05-2012, 22:07) *
Hur då? Genom dreven som går då och då, eller vad menar du?
Det man inte gillar kan man väl bemöta på ett hyfsat sätt eller ännu enklare helt enkelt strunta i.

Gita

Håller med. Fast nu är det ändå Ruda du talar till. Att förmedla honom sådant är ungefär som att titta upp i himlen och konstatera att den är blå. Det gör liksom ingen skillnad...
Bennys trädgård
CITAT (heinrich_stubel @ 10-05-2012, 22:51) *
Håller med. Fast nu är det ändå Ruda du talar till. Att förmedla honom sådant är ungefär som att titta upp i himlen och konstatera att den är blå. Det gör liksom ingen skillnad...

Han klarar inte av att ha fel, varav förmodligen är ett av skälen till att han blockat dig också. a0a.gif

Fjortispower
Förlåt, men måste bara giggle.gif lite diskret (typ alla får väl uttrycka sig lite i den här tråden känner jag), så nu skuttar jag tillbaka till mitt näste!
silos
Jag skulle ju inte skriva mera i denna tråd,men kan inte låta bli.
Det skrivs om troll hit och dit,men de som gör det kommer ju ändå hit och matar alla eventuella "troll" och det tycker jag är mycket konstigt!

Och hur det än är så tycks många odlaiter älska trådar som denna confused.gif
abbbe
Vet inte vad andra tycker men visst är forumet något färgladare med sådana trådar, man lär sig mer än man tror! smile.gif Mer troll åt folket.
CITAT (abbbe @ 11-05-2012, 15:39) *
Vet inte vad andra tycker men visst är forumet något färgladare med sådana trådar, man lär sig mer än man tror! smile.gif Mer troll åt folket.

Nej tack
herkules
CITAT (Blomstertanten @ 09-05-2012, 04:39) *
Jag skrev i min statusuppdatering på FB nåt om att jag inte kunde sitta på händerna längre (men nämnde inte varken Odla eller några namn eller vad det handlade om)
Om du har några synpunkter på det så tycker jag att du kan skriva det där! Det är mer rakryggat än att antyda saker här!!! sleep.gif

jag har inte en aning om vem som skrivit vad eftersom jag inte vet vad folk heter, fick ett mejltips, läste och återbördade skiten där den hör hemma.
värre än så är det inte - chilla.
silos
CITAT (abbbe @ 11-05-2012, 15:39) *

Du har så rätt så och odlaiter är ju här och läser mer än gärna,kolla bara anlalet av de som läser!

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 11-05-2012, 15:49) *
Nej tack

Vad konstigt eftersom du ändå läser och skriver här och kommer med dina åsikter!?
Gossen Ruda
Man kan ju notera att det senaste trollbesöket nu är avslutat, båda står som gäster.
Edit stavfel.
abbbe
Ack! Jag som var så taggad på att "bråka" med dem. Var visst lite sen.
Krolliljan
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 11-05-2012, 15:49) *
Nej tack

tummenupp.gif
Gossen Ruda
CITAT (abbbe @ 12-05-2012, 12:15) *
Ack! Jag som var så taggad på att "bråka" med dem. Var visst lite sen.

Det kommer nya chanser.
Motti
Vad är det för fel på en del av er ? vill ni att Odla Småprat ska var piss eller ska det ha en trevlig ton med respeckt för alla där alla får respeckt för sina åsikter utan att bli Idiotförklarade ?Gösses skärp er och skaffa en Moderator .
Ugglemormor
... att ni bara orkar!!!!! confused.gif finns det inte mer i era liv än kasta skit på varandra, precis som småbarn ......... no.gif ... man hör ju om datamobbning bland skolungar, men det verkar inte vara så städad bland "blommorna" heller ...... a0a.gif ..... sorry! .... help.gif
Piccante
CITAT (Ugglemormor @ 01-06-2012, 13:48) *
... att ni bara orkar!!!!! confused.gif finns det inte mer i era liv än kasta skit på varandra, precis som småbarn ......... no.gif ... man hör ju om datamobbning bland skolungar, men det verkar inte vara så städad bland "blommorna" heller ...... a0a.gif ..... sorry! .... help.gif

En gång i tiden var det inte städat bland papegojorna heller whistling.gif
Ugglemormor
Ja, tur att man slipper massa sådana .... är allergisk mot dem ..... tummenupp.gif
*Stintan*
Jo tjosan! coolgleam.gif
Aqvakul
CITAT (Markus_H @ 01-06-2012, 13:52) *

giggle.gif
Chamomille

Hahaa smile.gif
Chamomille
CITAT (Ugglemormor @ 01-06-2012, 14:07) *
Ja, tur att man slipper massa sådana .... är allergisk mot dem ..... tummenupp.gif

Jaha? Stackars Totte då. Tålde du inte honom heller?
ninnisky
CITAT (Markus_H @ 01-06-2012, 11:52) *

whist.gif giggle.gif
Biggan_

shy.gif

rotfl.gif
silos
Nu undrar jag hur är det städat INOM människorna här! confused.gif

Själv gör jag mitt allra bästa med att städa inom mitt eget väsen innan jag börjar städa hos andra!

HA HA....nu började jag ju städa hos andra! rotfl.gif
Ugglemormor
Silos,
Det är ju så att många ser inte skiten på sin egen tröskel utan tror att allt är andras fel hur de själva mår. Som du nämnde så får man ju börja först hos Sig själva, men att ha respekt för andra, ingenting felfri och de som vill spy galla över andra letar efter det även mellan raderna.
Må nog ha en låg självkänsla, kanske? flirting.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon