Full version: skärp er
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Lilla Birka
CITAT (Boxer @ 28-12-2007, 16:13) *

Gustaf Trolle-Bonde g.gif

Den blinde excellensen? Han är ju 1.) död 2.) blind och kan väl inte läsa på odla?

Och det aktuella trollet har ju i alla fall nått sitt syfte - det blir en massa inlägg om allt möjligt.
Boxer
Jag rotfl.gif på mig! Nu har antagligen trollet fått preciiis som h*n ville.
Gossen Ruda
CITAT (Boxer @ 28-12-2007, 21:51) *
Jag rotfl.gif på mig! Nu har antagligen trollet fått preciiis som h*n ville.

Knappast, trollen vill ha igång en hetsig diskussion men här driver vi mest med trollet.
Boxer
CITAT (Gossen Ruda @ 28-12-2007, 21:53) *
Knappast, trollen vill ha igång en hetsig diskussion men här driver vi mest med trollet.

...men inte alla. Det finns en och annan som låter sig bli retad. Eller?
heliga kon
Snart blandar ni i mej oxå i den här tråden!!
Fenja
CITAT (heliga kon @ 28-12-2007, 22:00) *
Snart blandar ni i mej oxå i den här tråden!!

Nej, ve oss för fler heliga kor... giggle.gif
Mvh
Fenja
pejori
CITAT (Boxer @ 28-12-2007, 21:57) *
...men inte alla. Det finns en och annan som låter sig bli retad. Eller?

det tror jag inte rolleyes.gif rolleyes.gif

CITAT (Gossen Ruda @ 28-12-2007, 21:53) *

precis... tummenupp.gif tummenupp.gif
trollet skriker på skärpning och att man inte får skriva om vad som helst.....alltså gör vi det flirting.gif naughty.gif
Boxer
Okej, jag missuppfattade visst! blush.gif

Det går att göra anagram på "forumtroll": lort, rut, fot, moll, tur...*känner hur h*n surnar till och slår med svansen*
pejori
CITAT (Boxer @ 28-12-2007, 22:40) *
Okej, jag missuppfattade visst! blush.gif

Det går att göra anagram på "forumtroll": lort, rut, fot, moll, tur...*känner hur h*n surnar till och slår med svansen*

tro det naughty.gif naughty.gif
gnolar på *oajajajaqjbuff*
zaaritha
Jag kallar mej inte religiös, men tänker banne mej få ha åsikter --ändå! ranting.gif
Boxer
Det var en gång ett troll som ville ha mer än en biroll, för monster gillar också blomster.
-Kanske man kan fixa till lite groll utan kontroll, funderade ”den fule” med svansen.
-Någon yr häxdans i moll så att alla tappar balansen!
Men där kammade h*n noll för på oss har h*n ingen kontroll
-Här finns det ingen acceptans för min svans så jag får dra nån annanstans och fylla vätskebalansen.

whistling.gif flirting.gif naughty.gif
Sailor Pluto
Kan inte nån starta en renodlad bråktråd, där man får härja, slå under bältet och förolämpa vem som helst hur mycket man vill g.gif ? Där borde man också kunna leva ut sina hemliga forumtrolls-lustar.
Boxer
Äsch! Det verkar som inte trollet uppskattade mitt rim-försök. sad.gif
Snöflinga
H*n kanske har blivit bortrollad naughty.gif
Tezzla
Tror jag faktiskt en del medlemmar på detta forum tycker det är kul med troll även fast de säger annat. Annars skulle aldrig trådarna bli så här långa.
Boxer
CITAT (Tezzla @ 29-12-2007, 18:30) *
Tror jag faktiskt en del medlemmar på detta forum tycker det är kul med troll även fast de säger annat. Annars skulle aldrig trådarna bli så här långa.

Jag erkänner gärna att lite trams kan vara roligt så länge ingen blir sårad. Men jag skulle själv aldrig orka (eller vilja) starta ett nytt nick för att retas.
pejori
CITAT (Boxer @ 29-12-2007, 18:35) *
Jag erkänner gärna att lite trams kan vara roligt så länge ingen blir sårad. Men jag skulle själv aldrig orka (eller vilja) starta ett nytt nick för att retas.

håller med tummenupp.gif
en tråd blir så kul man gör den till. naughty.gif
abbbe
Man får självklart tycka som man vill "odla" o du får jättegärna gå o skicka ett PM till den medlemmen som väcker negativa känslor inom dej.

O ni alla andra medlemmar sluta kalla folk för troll, både genom bildvisningar och ord för då blir det bara flera PM:ar till forumansvariga här.
Lilla Birka
Min misstanke är att Odla och Novisen har samma ursprung... när inte första inlägget hade avsedd verkan så gick det desto bättre med nästa....OBS! DETTA ÄR INGEN ANKLAGELSE DETTA ÄR BARA VAD JAG MISSTÄNKER!
Boxer
CITAT (Lilla Birka @ 29-12-2007, 21:57) *
Min misstanke är att Odla och Novisen har samma ursprung... när inte första inlägget hade avsedd verkan så gick det desto bättre med nästa....OBS! DETTA ÄR INGEN ANKLAGELSE DETTA ÄR BARA VAD JAG MISSTÄNKER!

Vem är "Novisen" ?
Lilla Birka
CITAT (Boxer @ 29-12-2007, 22:12) *
Vem är "Novisen" ?

Du, verkar det som eftersom du inte ser de trådar som finns under småprat, där du själv skrivit. Det är ju bara att titta vem som startat de olika trådarna!
Kathy

Hur svårt kan det vara att inte förstå de regler som gäller, då man reggar sig som ny medlem?
Ett användarnamn per person.
Lilla Birka
CITAT (Kathy @ 29-12-2007, 22:34) *
Hur svårt kan det vara att inte förstå de regler som gäller, då man reggar sig som ny medlem?
Ett användarnamn per person.

Somliga bryr sig nog inte om det. Och vem ska kolla?
Boxer
CITAT (Lilla Birka @ 29-12-2007, 22:16) *
Du, verkar det som eftersom du inte ser de trådar som finns under småprat, där du själv skrivit. Det är ju bara att titta vem som startat de olika trådarna!

*Hick* Anklagar du mig för att vara forumtrollet för att jag ibland startar trådar i småprat?
Lilla Birka
CITAT (Boxer @ 29-12-2007, 23:02) *
*Hick* Anklagar du mig för att vara forumtrollet för att jag ibland startar trådar i småprat?

Nämen nu läser du mitt inlägg som f-an läser Bibeln!
Om det är så att du verkligen inte förstår : Novis = nybörjare och du verkar vara en novis eftersom du inte kan hitta en tråd som ligger alldeles nedför ditt eget inlägg. Förstår du nu eller ?
Kathy
CITAT (Lilla Birka @ 29-12-2007, 22:37) *
Somliga bryr sig nog inte om det. Och vem ska kolla?

Forumsansvariga har koll, tro mig. rolleyes.gif
Blomstertanten
CITAT (Lilla Birka @ 29-12-2007, 23:04) *
Nämen nu läser du mitt inlägg som f-an läser Bibeln!
Om det är så att du verkligen inte förstår : Novis = nybörjare och du verkar vara en novis eftersom du inte kan hitta en tråd som ligger alldeles nedför ditt eget inlägg. Förstår du nu eller ?

I så fall sitter det en till här , förr jag tolkade ditt inlägg på precis samma sätt Boxer tongue.gif
pejori
CITAT (Blomstertanten @ 30-12-2007, 13:45) *
I så fall sitter det en till här , förr jag tolkade ditt inlägg på precis samma sätt Boxer tongue.gif

jag också yes.gif
Lilla Birka
Då måste jag verkligen be om ursäkt att jag uttryckte mig så otydligt! Naturligtvis menade jag inte att anklaga Boxer för att vara ett troll och jag hoppas att hon har förstått det efter mitt pm till henne! För att försöka göra det någorlunda tydligt så menade jag just då att hon var novis (=nybörjare) eftersom det bara är att titta i trådarna vem som startat vilken tråd. Jag visste ju att Boxer egentligen inte är novis eftersom hon varit medlem i flera år. Därför tyckte jag att det var konstigt att hon måste fråga vem "Novisen " var när dennas tråd låg alldeles bredvid den här tråden. Har jag förklarat tillräckligt eller? Jag ber än en gång Boxer om förlåtelse för mitt otydliga sätt att uttrycka vad jag menade!

CITAT (Kathy @ 30-12-2007, 10:08) *
Forumsansvariga har koll, tro mig. rolleyes.gif

Ja, naturligtvis ser de om man försöker regga sig igen på samma e-postadress, men man kan ju ha flera e-postadresser och alltså flera alias, eller hur?
Anma
Forumsansvariga har koll på IP nummer också, frågan är bara om de orkar hålla på o kolla så länge det inte handlar om riktigt grova saker. Ska man vara riktigt trygg med att inte sammankopplas med två nick får man snällt fixa det med hjälp av två datorer med olika IPnr...
Aqvakul
Är inte bästa botemedelet mot "forumtroll" att nonchalera deras trådar? nono.gif
renate
CITAT (Berith @ 28-12-2007, 19:59) *
För att inte tala om vad skit många av oss andra (i alla fall jag!) får utstå för att vi inte välkomnar nya medlemmar så fort dom dyker upp. Det brukar komma några PM med "instruktioner" om hur man ska göra. nono.gif

Har aldrig fått nåt sådant pm,och jag hälsar då verkligen inte alla som ploppar upp här välkommen!
renate
CITAT (aq42 @ 30-12-2007, 16:59) *
Är inte bästa botemedelet mot "forumtroll" att nonchalera deras trådar? nono.gif

Yes!!!!!!! ibland är småprat ett riktigt sk.............t forum. Trams trams trams så det är inte kul att titta in här.
Jag vet att man då ska låter bli.
Hade ingen svarat på odlas inlägg hade tråden dött ut.
GOTT NYTT ÅR
på er ALLA!
pia i sundsvall
CITAT (odla @ 28-12-2007, 06:27) *
Hej, jag tycker att forumet bör styras upp, det är mycket troll här, tänk på vad ni skriver,tex hur är det möjligt att starta trådar i religion och inte vara troende, utan ha bara som syfte att vara en som kastar ved på brasan.

Ja jag håller med dej. Det är bara att titta på vilka svar som har skickas in här, dom är över lag svamsiga och har ej med tråden att göra, det är bara att beklaga att forums medlemmar beter sig så här, nu skall jag åka bort så jag har ej möjlighet att besvara min syn på den här tråden. Gott nytt år på er alla.
*Stintan*
CITAT (pia i sundsvall @ 31-12-2007, 10:31) *
Ja jag håller med dej. Det är bara att titta på vilka svar som har skickas in här, dom är över lag svamsiga och har ej med tråden att göra, det är bara att beklaga att forums medlemmar beter sig så här, nu skall jag åka bort så jag har ej möjlighet att besvara min syn på den här tråden. Gott nytt år på er alla.

Vad hade du förväntat dig när någon reggar sig bara för att starta en sån här löjlig tråd. Varför plötsligt komma och ha synpunkter på vem som får starta en tråd om vad (i det här fallet religion)? Bråk och provokation är trollens varumärke vilket verkar vara TS avsikt med den här tråden men vad jag kan se så lyckades han/hon inte så bra denna gång utan det blev istället lite tramsande och det är väl bra. Du kanske har hamnat på fel forum eftersom du inte tycks gilla forumdeltagarnas beteende. Småprat är en avdelning där man kan skriva vad man vill så länge man inte bryter mot forumreglerna. Ibland blir det allvarliga saker som diskuteras och ibland tramsas det hej vilt.
Netha
CITAT (Stintan43 @ 31-12-2007, 11:14) *
Vad hade du förväntat dig när någon reggar sig bara för att starta en sån här löjlig tråd. Varför plötsligt komma och ha synpunkter på vem som får starta en tråd om vad (i det här fallet religion)? Bråk och provokation är trollens varumärke vilket verkar vara TS avsikt med den här tråden men vad jag kan se så lyckades han/hon inte så bra denna gång utan det blev istället lite tramsande och det är väl bra. Du kanske har hamnat på fel forum eftersom du inte tycks gilla forumdeltagarnas beteende. Småprat är en avdelning där man kan skriva vad man vill så länge man inte bryter mot forumreglerna. Ibland blir det allvarliga saker som diskuteras och ibland tramsas det hej vilt.

tummenupp.gif
Boxer

tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif Det var det bästa som skrivits på länge! Tack! *bugar*
Kathy
Mata inte trollen - låt tråden självdö istället. wink.gif
Anma
CITAT (Boxer @ 31-12-2007, 11:49) *
tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif Det var det bästa som skrivits på länge! Tack! *bugar*

Precis!
Alba

bravo.gif tummenupp.gif
Tezzla
Du kanske har hamnat på fel forum eftersom du inte tycks gilla forumdeltagarnas beteende. Småprat är en avdelning där man kan skriva vad man vill så länge man inte bryter mot forumreglerna. Ibland blir det allvarliga saker som diskuteras och ibland tramsas det hej vilt.

Man måste väl för sjutton kunna ha en åsikt utan att få höra att man hamnat på fel forum?

Trams är väl helt okej, men nog vore det skönt om tramset kunde hålla sig till tramstrådar och inte dyka upp även i seriösa trådar vilket det tyvärr ofta gör på detta forum.

Aqvakul
CITAT (Tezzla @ 31-12-2007, 14:45) *
Man måste väl för sjutton kunna ha en åsikt utan att få höra att man hamnat på fel forum?

Trams är väl helt okej, men nog vore det skönt om tramset kunde hålla sig till tramstrådar och inte dyka upp även i seriösa trådar vilket det tyvärr ofta gör på detta forum.

Enligt min ringa mening är inget så seriöst att man inte kan skoja om det. Sen ska man naturligtvis undvika att såra människor. Min erfarenhet är att det oftast är de s.k. "seriösa" som sårar mest.
Ja - till skoj och trams
Nej - till intolerans och förnedring
Tezzla
CITAT (aq42 @ 31-12-2007, 14:52) *
Enligt min ringa mening är inget så seriöst att man inte kan skoja om det. Sen ska man naturligtvis undvika att såra människor. Min erfarenhet är att det oftast är de s.k. "seriösa" som sårar mest.
Ja - till skoj och trams
Nej - till intolerans och förnedring

Men måste det tramsas och skojas i alla trådar? (Nu säger jag inte att det görs det, men med din åsikt så borde man kunna göra det?)

Vad har intolerans och förnedring med detta att göra? Och vad menar du med det?
Aqvakul
CITAT (Tezzla @ 31-12-2007, 14:59) *
Men måste det tramsas och skojas i alla trådar? (Nu säger jag inte att det görs det, men med din åsikt så borde man kunna göra det?)

Vad har intolerans och förnedring med detta att göra? Och vad menar du med det?

För mig är det en stor tillgång att kunna skoja om det mesta, inte minst om mig själv. Människor som tar sig själva och sina åsikter på mycket stort allvar blir lätt intoleranta och sårande. Menar naturligtvis inte att man ska tramsa sönder alla diskussioner. Men humor och ett visst mått av distans och perspektiv har aldrig skadat, tvärtom!
Gossen Ruda
Att tramsa i en tråd som enbart verkar skapad för att skapa debatt tycker jag är trevligt för det motverkar trådens syfte. Trams på er.
Kathy
CITAT (Gossen Ruda @ 31-12-2007, 15:46) *
Att tramsa i en tråd som enbart verkar skapad för att skapa debatt tycker jag är trevligt för det motverkar trådens syfte. Trams på er.

Många gånger är syftet med trådstartandet att skapa debatt kring ett ämne.
Tramsas den tråden sönder, är det brist på respekt, tycker jag.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 31-12-2007, 15:46) *

Det är en väldig skillnad mellan att tramsa och att anlägga ett humoristiskt anslag. Min erfarenhet av dina inlägg Ruda är att du är väl påläst men samtidigt gravallvaret personifierat. Ett tips är att läsa lite mer om din namne i Grönköpings Veckoblad.
Gott Nytt år på dig önskar
Snigelen
(fylld av allvar och skämt)
skogstroll
Gott nytt år från Skogs(forum)trollet smile.gif rose.gif
Gossen Ruda
CITAT (aq42 @ 31-12-2007, 15:52) *
Det är en väldig skillnad mellan att tramsa och att anlägga ett humoristiskt anslag. Min erfarenhet av dina inlägg Ruda är att du är väl påläst men samtidigt gravallvaret personifierat. Ett tips är att läsa lite mer om din namne i Grönköpings Veckoblad.
Gott Nytt år på dig önskar
Snigelen
(fylld av allvar och skämt)

Tack och detsamma önskas. Gravallvarlig håller jag inte med om, jag kan skämta och driva med allt och alla inklusive mig själv.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 31-12-2007, 15:56) *
Tack och detsamma önskas. Gravallvarlig håller jag inte med om, jag kan skämta och driva med allt och alla inklusive mig själv.

kompiskram.gif yaay.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon