Full version: Semlor
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Siska
Ibl går det bara inte att vara principfast,semmeltårta på jobbet i går mumsigt tur det finns snälla anhöriga.
Mycket transfetter och 500 kcal tur det bara blev en liten bit.
Aqvakul
[attachment=12653:semla_gr...ktiv_222.jpg]

Bara tre dagar kvar till premiären!

Betty
CITAT (aq42 @ 02-02-2008, 11:55) *
[attachment=12653:semla_gr...ktiv_222.jpg]

Bara tre dagar kvar till premiären!

Japp! Blir så sugen (har inte ätit nån på flera dar nu) så jag ska nog stoppa i mej en redan idag. biggrin.gif
Aqvakul
CITAT (Betty @ 02-02-2008, 12:34) *
Japp! Blir så sugen (har inte ätit nån på flera dar nu) så jag ska nog stoppa i mej en redan idag. biggrin.gif

Vi i "de ståndaktiga och präktigas förening" avvaktar naturligtvis den officiella premiären!
LadyG
CITAT (aq42 @ 02-02-2008, 12:38) *
Vi i "de ståndaktiga och präktigas förening" avvaktar naturligtvis den officiella premiären!

Absolut yes.gif tummenupp.gif
Berith

Jag brukar invänta premiären men jag klarade inte det i år. crying.gif
Aqvakul
CITAT (Berith @ 02-02-2008, 13:19) *
Jag brukar invänta premiären men jag klarade inte det i år. crying.gif

Gör inget, du kan få vara med i vår förening nästa år...... giggle.gif
Berith
CITAT (aq42 @ 02-02-2008, 13:28) *
Gör inget, du kan få vara med i vår förening nästa år...... giggle.gif

bravo.gif
Margaretha
Brukar äta den första på fettisdagen, aldrig före, men har faktiskt redan bakat bullarna! Man kanske kan tjuvstarta i morgon på Fastlagssöndagen? naughty.gif
Aqvakul
CITAT (Margaretha @ 02-02-2008, 14:38) *
Brukar äta den första på fettisdagen, aldrig före, men har faktiskt redan bakat bullarna! Man kanske kan tjuvstarta i morgon på Fastlagssöndagen? naughty.gif

om du nu har hållit dig så länge.... whist.gif
Betty

Gör det ni, späk er ni bara - medan jag min syndiga stackare angel_not.gif smaskar i mig - och det utan ett uns av skamkänsla ens på en minsta lilla fläck av kroppen!! naughty.gif
cic
CITAT (Betty @ 02-02-2008, 17:58) *
Gör det ni, späk er ni bara - medan jag min syndiga stackare angel_not.gif smaskar i mig - och det utan ett uns av skamkänsla ens på en minsta lilla fläck av kroppen!! naughty.gif

biggrin.gif bravo.gif Ja me!
cato
Köpte faktiskt den första i dag.
Blir kanske den enda. 18 kr per st tycker jag är lite blodigt.
Det får bli hemmabakade resten av säsongen.
Pirum
Semlade mig idag. Svagt kaffe till, men trevligt sällskap hjälpte. Dock ingen kulinarisk höjdare.

Någon som vet var man hittar goda semlor i Göteborg? Gärna ekologiska (jag är naiv antar jag).
estet
Håller inte på premiären, men i år har jag inte hittat några semlor än, har alltid varit slut...Såg innan jul att det fanns saffranssemlor på ett fik.
pejori

skyll er själva...
när det blir dags, är alla goda semlor slut.... coolgleam.gif coolgleam.gif
dom har vi andra redan ätit upp giggle.gif
mamamaggan
CITAT (cato @ 02-02-2008, 22:05) *
Köpte faktiskt den första i dag.
Blir kanske den enda. 18 kr per st tycker jag är lite blodigt.
Det får bli hemmabakade resten av säsongen.

Och var hittar du så billiga semlor ? confused.gif Här kostar de över 20 kr.
LadyG
Känner till ett bageri i Sumpan som tar beställningar och de gör de fluffigaste semlor man kan tänka sig. Eller gjorde förra året iaf. Det ska vi avnjuta på tisdag, på premiären och oj vad jag ska njuta då. Och sen blir det nog minst en till, som efterrätt biggrin.gif
Dito Verde
CITAT (Pirum @ 02-02-2008, 22:18) *
Semlade mig idag. Svagt kaffe till, men trevligt sällskap hjälpte. Dock ingen kulinarisk höjdare.

Någon som vet var man hittar goda semlor i Göteborg? Gärna ekologiska (jag är naiv antar jag).

Kolla GP´s test. Jag tror att Johnséns i Nordstan fick den enda fempoängaren. Är inte helt säker, bäst att kolla.
/p
pejori
CITAT (Dito Verde @ 02-02-2008, 22:38) *
Kolla GP´s test. Jag tror att Johnséns i Nordstan fick den enda fempoängaren. Är inte helt säker, bäst att kolla.
/p

nä...Brogyllen var det väl?
Betty
CITAT (mamamaggan @ 02-02-2008, 22:27) *
Och var hittar du så billiga semlor ? confused.gif Här kostar de över 20 kr.

Här uppe i Luleå kan man köpa semlor från 18:- på ett par ställen. tummenupp.gif
estet
Läste just tidningens semmeltest där priserna låg 14-22 kr i Luleå. Måste fara på Storheden utan att göra reklam kan jag säga att det är fiket som finns inne vid COOP forum och prova testvinnaren. coolgleam.gif
mamamaggan
CITAT (Betty @ 02-02-2008, 23:18) *
Här uppe i Luleå kan man köpa semlor från 18:- på ett par ställen. tummenupp.gif

Låter bra! Då ska jag be min son som bor där att skicka ner några hit ! flirting.gif
Betty
CITAT (estet @ 02-02-2008, 23:38) *
Läste just tidningens semmeltest där priserna låg 14-22 kr i Luleå. Måste fara på Storheden utan att göra reklam kan jag säga att det är fiket som finns inne vid COOP forum och prova testvinnaren. coolgleam.gif

En vinnande Trend Café-semla har jag ätit idag (igen... whist.gif ) Den var jättesmaskig, Pris: 18:- tummenupp.gif

CITAT (mamamaggan @ 02-02-2008, 23:40) *
Låter bra! Då ska jag be min son som bor där att skicka ner några hit ! flirting.gif

Lycka till med den för ändamålet helt nödvändigt totalt stötsäkra kartongen! naughty.gif
mamamaggan
CITAT (Betty @ 02-02-2008, 23:45) *
En vinnande Trend Café-semla har jag ätit idag (igen... whist.gif ) Den var jättesmaskig, Pris: 18:- tummenupp.gif
Lycka till med den för ändamålet helt nödvändigt totalt stötsäkra kartongen! naughty.gif

Det fixar väl han ?!!! Han är ju MIN son! flirting.gif
Margaretha
CITAT (aq42 @ 02-02-2008, 14:40) *
om du nu har hållit dig så länge.... whist.gif

Det HAR jag faktiskt! Jag lovar! sleep.gif
Betty
CITAT (mamamaggan @ 02-02-2008, 23:48) *
Det fixar väl han ?!!! Han är ju MIN son! flirting.gif

Täääänkte inte på dé... whist.gif
malin72
nu är jag på väg hem till min mamma som bjuder på nybakade semlor bravo.gif
aanderss
åt 1 i från pressbyrån i går men dden var inte jätte god men god var den
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 03-02-2008, 13:36) *
åt 1 i från pressbyrån i går men dden var inte jätte god men god var den

semlor från pressbyrån..... thumbdown.gif
aanderss
CITAT (aq42 @ 03-02-2008, 13:57) *
semlor från pressbyrån..... thumbdown.gif

de var bakade 2 dagar innann jag köpte dem
Aqvakul
CITAT (aanderss @ 03-02-2008, 14:01) *

det blir värre och värre.... sick.gif
Anma
CITAT (aanderss @ 03-02-2008, 14:01) *

Ändå köpte du?! ohmy.gif
Siska
[quote name='aanderss' date='03-02-2008, 14:01' post='755788']

Var det extra billigt då?
LadyG
Ush, då är jag hellre utan än äter ett par dagar gamla semlor. sick.gif

Ska det vara ska det vara nybakade!
Cathis
CITAT (LadyG @ 03-02-2008, 18:29) *
Ush, då är jag hellre utan än äter ett par dagar gamla semlor. sick.gif

Ska det vara ska det vara nybakade!

tummenupp.gif absolut nybakade annars får det vara.

Här kan man köpa semlor för 15 kr styck, jättegoda biggrin.gif
Felicia
Idag stannade vi till hos mina föräldrar på vägen hem från stugan och då fick vi 4 stycken hembakade semlor så nu har jag nyss smaskat i mig en, den var jätte-god wub.gif
Aqvakul
CITAT (Felicia @ 03-02-2008, 20:11) *
Idag stannade vi till hos mina föräldrar på vägen hem från stugan och då fick vi 4 stycken hembakade semlor så nu har jag nyss smaskat i mig en, den var jätte-god wub.gif

nybakade hoppas jag..... giggle.gif
Felicia
javisst crazy.gif
Aqvakul
CITAT (Felicia @ 03-02-2008, 20:23) *
javisst crazy.gif

inte två dagar gamla från Pressbyrån då? crazy.gif
Felicia
CITAT (aq42 @ 03-02-2008, 20:27) *
inte två dagar gamla från Pressbyrån då? crazy.gif

Nej, sprillans nybakade, jag har en kvar men ska försöka spara den till imorrn fast då är den ju en dag gammal crazy.gif
Myosotis
sälj den till pressbyrån i morgon, du kanske kan göra lite vinst på den.
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 03-02-2008, 21:32) *
sälj den till pressbyrån i morgon, du kanske kan göra lite vinst på den.

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
fjonke
Jag tycker att vi i Sverige börjar bli dåliga på att hålla på våra traditioner. Kalla mig tråkig och sipp men för mig är det viktigt att det inte är julhelg från oktober till januari tex. Snart har vi påskpynt fram till midsommar osv. Usch vad negativ jag låter nu men tycker att det börjar gå lite för långt med sånt. Själv försöker jag lära mina barn våra familjetraditioner och årets högtider och på nåt sätt så känns det som om jag vill ha klara armar runt det. Kanske blir det så när man ska lämna över till sina barn att man upptäcker att det fuskas med julpyntandet , nyårssmällar , semlor eller vad det nu än kan vara. Det e ju klart att semlor finns i affären från jul men det ju för att dom vill sälja. Själv skulle jag invänta rätt dag och verkligen njuta och inte köpa en semla lite då och då fram till premiären.
Aqvakul
CITAT (fjonke @ 03-02-2008, 21:57) *
Jag tycker att vi i Sverige börjar bli dåliga på att hålla på våra traditioner. Kalla mig tråkig och sipp men för mig är det viktigt att det inte är julhelg från oktober till januari tex. Snart har vi påskpynt fram till midsommar osv. Usch vad negativ jag låter nu men tycker att det börjar gå lite för långt med sånt. Själv försöker jag lära mina barn våra familjetraditioner och årets högtider och på nåt sätt så känns det som om jag vill ha klara armar runt det. Kanske blir det så när man ska lämna över till sina barn att man upptäcker att det fuskas med julpyntandet , nyårssmällar , semlor eller vad det nu än kan vara. Det e ju klart att semlor finns i affären från jul men det ju för att dom vill sälja. Själv skulle jag invänta rätt dag och verkligen njuta och inte köpa en semla lite då och då fram till premiären.

Då har du möjlighet att ansluta dig till präktiga klubben, där bl.a Lady G, Farbror Blå och undertecknad är medlemmar.....
Vi har semlepremiär på fettisdagen, vare sig förr eller senare...
giggle.gif
pejori
nopp... no.gif no.gif
förste traditionbrytare är jag det yes.gif
ska starta traditionsbrytarklubben yahoo.gif
Aqvakul
CITAT (pejori @ 03-02-2008, 22:08) *
nopp... no.gif no.gif
förste traditionbrytare är jag det yes.gif
ska starta traditionsbrytarklubben yahoo.gif

Bra - sen kan vi anordna slagsmål...... kompiskram.gif
Anma
CITAT (fjonke @ 03-02-2008, 21:57) *

Det var väldans vad du var gnällig då! wink.gif

(men gillar dig för det.... )
pejori
CITAT (aq42 @ 03-02-2008, 22:11) *
Bra - sen kan vi anordna slagsmål...... kompiskram.gif

gnolar på
*ska vi kasta..ska vi kasta semlor...ska vi kasta semlor på varann* rotfl.gif
Aqvakul
CITAT (pejori @ 03-02-2008, 22:13) *
gnolar på
*ska vi kasta..ska vi kasta semlor...ska vi kasta semlor på varann* rotfl.gif

rotfl.gif rotfl.gif rotfl.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon