|
CITAT (Magdis @ 22-02-2008, 10:48)  Det är ju 7 veckor kvar till mässan så om jag inte åker på brakförkylning nummer 3 så borde jag ju vara kurerad vid det laget iaf. Kan man skrämma bort förkylningen tror du? 4 vitlöksklyftor på en kväll skrämde kanske mer bort min familj.  Näe fasen också, jag ringer kanske tant doktorn ändå o ser till att få nåt som lindrar eländet iaf. Lite kortison till lungorna också kanske.  Jag tycker det låter som en bra ide att ringa doktorn jag. Nåt luftvidgande verkar det som om du skulle behöva. Och de där vitlöksklyftorna tror jag inte skrämmer bort familjen, möjligtvis att de håller sig lite på avstånd ett tag. Men det gör väl inget, det blir ju bara lite mer vila för dig  . Och förresten du!!! Sju veckor! Vet du hur fort sju veckoer går när man har fullt upp?? Vet du det? Nä, det ante mig. Jag tror att jag knappt kommer att hinna runt husknuten innan de där sju veckorna har gått. Bara så du vet  . Nu ska jag i alla fall, mitt i allt annat, åka till mor och äta födelsedagstårta. Fast egentligen har jag inte tid
Jodå 7 veckor kan gå snabbt. Jisses vad jag längtar dit!! Ringde VC nu men de tyckte tydligen inte att de ska skriva ut det jag ber om utan att jag blir läkarundersökt och tider fanns det såklart inte några. Återkom på måndag klockan 8! Kanske borde leta fram mina gamla astmainhalatorer som är 10 år gamla i ren trots.
Usch Magdis, det där låter ju så lagom muntert...  Hoppas du kryar på dig snart igen, bara det inte är nån influensa du dragit på dig.
Tack Betty!  Just nu känns det riktigt bra för jag har stoppat i mig både det ena o det andra som jag hittat i mitt medicinskåp.  Den här gången spolar jag bihålorna med koksalt 2 ggr om dan redan från början så jag borde ju slippa repris på bihåleinflammation iallafall.
HAr gråtit i flera timmar nu. En av våra bästa vänner har begravts idag. Varför är det alltid de bästa människorna som dör unga? Satt nämligen och funderade på om denna killen någonsin varit otrevlig, men kunde faktiskt inte komma på ett enda tillfälle! Nej, nu rinner tårarna igen...
CITAT (MariaS @ 22-02-2008, 15:59)  HAr gråtit i flera timmar nu. En av våra bästa vänner har begravts idag. Varför är det alltid de bästa människorna som dör unga? Satt nämligen och funderade på om denna killen någonsin varit otrevlig, men kunde faktiskt inte komma på ett enda tillfälle! Nej, nu rinner tårarna igen...  det är allt orättvist ibland, men morbror dog när han var 54 och bara så himla trevig, hjälpte alla och jättemysig.
CITAT (Bettis @ 22-02-2008, 16:16)   det är allt orättvist ibland, men morbror dog när han var 54 och bara så himla trevig, hjälpte alla och jättemysig. TAck Bettis. Idag är jag egoist nog att bara tycka synd om mig själv. Kompisen hade just fyllt 51år! Hans 15 år gamla son bröt ihop på kyrkogården, när kistan kördes bort i en Cadillac -59. Då var det tvärkört för mig med... Det är så fruktansvärt när barnen blir lidande...
CITAT (MariaS @ 22-02-2008, 16:25)  TAck Bettis. Idag är jag egoist nog att bara tycka synd om mig själv. Kompisen hade just fyllt 51år! Hans 15 år gamla son bröt ihop på kyrkogården, när kistan kördes bort i en Cadillac -59. Då var det tvärkört för mig med... Det är så fruktansvärt när barnen blir lidande... Usch så tragiskt, förstår att du är ledsen.
CITAT (MariaS @ 22-02-2008, 16:25)  TAck Bettis. Idag är jag egoist nog att bara tycka synd om mig själv. Kompisen hade just fyllt 51år! Hans 15 år gamla son bröt ihop på kyrkogården, när kistan kördes bort i en Cadillac -59. Då var det tvärkört för mig med... Det är så fruktansvärt när barnen blir lidande... Nej, vad trist, särskilt med så unga barn.
Solstorm
22-02-2008, 16:56
Har funderat över detta. Varför är det de bästa som går först? "Guds utvalda" kanske? Vill man leva länge så får man vara lite lagom smådjävlig. Får nog tala om för mina barn att de bara ska vara lagom snälla.
Aqvakul
22-02-2008, 23:11
CITAT (Solstorm @ 22-02-2008, 17:56)  Har funderat över detta. Varför är det de bästa som går först? "Guds utvalda" kanske? Vill man leva länge så får man vara lite lagom smådjävlig. Får nog tala om för mina barn att de bara ska vara lagom snälla. Taenkt likadant maanga gaanger. Mist en del kompisar, alltid de snaellaste och raraste....
Har följt två yngre bröder (19 och 30 år) till graven ... bägge så snälla, hjälpsamma och sa aldrig ett ont ord om någon.
Idag har jag legat hela dan och känt mig mer död än levande och nu när jag tog tempen hade jag 40.0.
då ska du nog inte sitta vid datorn lilla gumman, då ska du sitta i frysen å äta glass
CITAT (tettan @ 23-02-2008, 22:23)  då ska du nog inte sitta vid datorn lilla gumman, då ska du sitta i frysen å äta glass  instämmer!
CITAT (tettan @ 23-02-2008, 22:23)  då ska du nog inte sitta vid datorn lilla gumman, då ska du sitta i frysen å äta glass Jag fryser!
CITAT (Magdis @ 23-02-2008, 22:21)  Idag har jag legat hela dan och känt mig mer död än levande och nu när jag tog tempen hade jag 40.0.  Men snälla du ... ta två alvedon och drick mycket vatten.. sedan under täcket och svettas ut febern. Det är ju jättehög feber för en vuxen. Krya på dig!
Aqvakul
23-02-2008, 22:48
Magdis, vilket elaende!!! Hoppas verkligen att du snart blir riktigt frisk.
Svettas kan man snacka om att jag gjorde! klockan 2 på natten vaknade jag av att det porlade små bäckar över hela min kropp och sängen var sjöblöt. Det var bara att gå upp och byta lakan...men en sekund efter att jag lagt mig igen fick jag springa upp och kasta iväg bäddmadrassen och lägga på lakanet på nytt..madrassen var ju blöt den också. Demorna lämnade kroppen...typ. Så idag känner jag mig feberfri iaf. Nu har Lilleman feber istället.
Vilket elände Magdis. Att det aldrig blir bra! Du få låta bli barnträffarna och se till att ni skaffar er lite antikroppar istället!
AnnammA
24-02-2008, 18:56
CITAT (Magdis @ 24-02-2008, 10:42)  Svettas kan man snacka om att jag gjorde! klockan 2 på natten vaknade jag av att det porlade små bäckar över hela min kropp och sängen var sjöblöt. Det var bara att gå upp och byta lakan...men en sekund efter att jag lagt mig igen fick jag springa upp och kasta iväg bäddmadrassen och lägga på lakanet på nytt..madrassen var ju blöt den också. Demorna lämnade kroppen...typ. Så idag känner jag mig feberfri iaf. Nu har Lilleman feber istället. Det verkar som om det är många förkylningar i omlopp just nu, och de är sega och återkommande... Jag har fortfarande också lite kvar av min förkylning, som jag var hemma från jobbet med i början på månaden...Försöker hålla efter den, men det verkar som om det är sega bakterier... Krya på dig Magdis!
Aqvakul
24-02-2008, 19:11
CITAT (Magdis @ 24-02-2008, 11:42)  Svettas kan man snacka om att jag gjorde! klockan 2 på natten vaknade jag av att det porlade små bäckar över hela min kropp och sängen var sjöblöt. Det var bara att gå upp och byta lakan...men en sekund efter att jag lagt mig igen fick jag springa upp och kasta iväg bäddmadrassen och lägga på lakanet på nytt..madrassen var ju blöt den också. Demorna lämnade kroppen...typ. Så idag känner jag mig feberfri iaf. Nu har Lilleman feber istället. Ta det lite lugnt nu, Magdis - om du kan det?
mamamaggan
24-02-2008, 19:19
Säger som de andra Magdis ! Försök att ta det lugnt och sköt om dig , förresten det finns väl någon i din närhet som kan sköta om dig och lilleman ?! Nu ska jag gnälla lite igen om Lotto! Spelar ju ihop med en kompis varje vecka . Vi har ett system och har kryssat för 8 nummer i st f de normala 7. I går hade vi inte ett enda rätt på Lotto 2 !!!!!!!!!!!!!!!!! Vissta borde det finnas tröstpris för det ?
Felicia
24-02-2008, 20:02
Jag brukar inte vara mycket för att gnälla men just nu känns det lite tungt Brukar sällan och aldrig vara sjuk men har nu åkt på influensa med feber och hemsk värk i kroppen. Sitter nu och skakar och fryser så jag ska snart ta en alvedon och sen gå och lägga mig och hoppas jag känner mig bättre tills i morrn. Sån tjur-skalle som jag är så lär jag säkert åka till jobbet i morrn så jag hoppas det blir bättre. Mina arbetskompisar har alla haft flunsan så jag lär inte smitta dom.. Dom som smittat mig.. Snöstorm har vi haft i helgen. Jag och sambon har varit i fjällstugan och där har vi bara suttit inne och hostat, knaprat alvedon och segat hela helgen men mått ganska bra ändå på något sätt. På lördag-eftermiddag så var solen ett tag så då fick vi sitta och dricka kaffe på glas-verandan. Härligt
Aqvakul
28-02-2008, 07:28
Gnäller av princip inte, speciellt inte efter en härlig semestervecka på Madeira - men.....
Efter tre dagar fick hustrun stora problem med ena benet - mycken oro efter tidigare blodpropp och tilltagande artros i höfterna Akuten, sjukskriven, i kö för operationer vilket är komplicerat med tanke på blodproppsrisken. En fd kollega dog på operationsbordet förra året....
Igår kväll ringde morsan, inlagd på sjukhus i Stockholm med hjärtflimmer....... har precis hämtat mig efter att farsan gick bort förra året...
Men, det är bara att bryta ihop och komma igen......
AnnammA
28-02-2008, 09:25
CITAT (aq42 @ 28-02-2008, 07:28)  Gnäller av princip inte, speciellt inte efter en härlig semestervecka på Madeira - men.....
Efter tre dagar fick hustrun stora problem med ena benet - mycken oro efter tidigare blodpropp och tilltagande artros i höfterna Akuten, sjukskriven, i kö för operationer vilket är komplicerat med tanke på blodproppsrisken. En fd kollega dog på operationsbordet förra året....
Igår kväll ringde morsan, inlagd på sjukhus i Stockholm med hjärtflimmer....... har precis hämtat mig efter att farsan gick bort förra året...
Men, det är bara att bryta ihop och komma igen...... ...och jag tänder lite ljus igen, för er alla i mörkret... Ljus
Myosotis
28-02-2008, 14:40
CITAT (aq42 @ 28-02-2008, 07:28)  Gnäller av princip inte, speciellt inte efter en härlig semestervecka på Madeira - men.....
Men, det är bara att bryta ihop och komma igen...... hoppas allt ordnar sig!
mamamaggan
28-02-2008, 19:31
Jag är heligt f-bannad !!!!!! För c:a 5 veckor sedan var jag på lasarettet i ett annat ärende men passade på att gå till ortopedmottagningen och fråga hur jag skulle bete mig för att få ett recept utskrivet av " min " ortoped. Fyll i den här " blanketten " så tar vi hand om den och ser till att läkaren får den. När det förra måndagen( 18/2 ) inte hänt något ringde jag för att påminna. Fick tala med en snäsig person som bara var allmänt otrevlig. Trodde mitt budskap gått fram iaf. Förra torsdagen ( 21 /2 ) ringde jag igen , hade ju inte fått något recept. Fick prata med en trevlig person som skulle se till att ordna det här. Förklarade mycket noga att min smärtstillande medicin skulle ta slut 23/2 så det var bråttom. I måndags ( 25/2 ) kom inget recept. Nytt samtal , pratade med en person som skulle " haffa " läkaren och se till att jag fick mitt recept. I går gick det inte att komma fram till mottagningen på telefon . Letade reda på deras mailadress , skrev ett mail där jag undrade var mitt recept tagit vägen. Jo men du ringde ju i måndags ( 25/2 ) och vi väntar på att läkaren ska skriva ut receptet. Ja men jag lämnade ju in en blankett för 5 veckor sedan och har ringt flera gånger tidigare . Någon blankett . som du påstår att du skrivit , har vi inte sett till . Du har bara ringt hit den 25/2 och inte alls tidigare som du påstår. Nu blir jag beskylld för att ljuga också?! Visst måste det väl antecknas någonstans att jag ringt ? Dessutom klämde personen ( står inget namn i mailet ) i med att jag skulle nog inte få något recept iaf eftersom det stod i min journal att jag var " utremitterad " från ortopeden och då kan man inte räkna med att få hjälp. Jag har nu fyra gånger förklarat för dem varför jag vänder mig till den läkare som skrev ut preparatet från början . De har inte skickat papper om det här till min familjeläkare och han vill inte skriva ut så starka saker till mig utan att veta mer både om varför jag ska ha det och därför att han anser inte att han rätt utbildning för att hantera sådant här. Nu sitter jag här och är f-bannad på personalen på ortopeden , på min värk och på min omgivning i allmänhet !
Aqvakul
28-02-2008, 19:35
Man måste vara ganska stark och frisk för att ta sig fram till sjukvården.....
Gunilla T
28-02-2008, 20:05
Men, det är bara att bryta ihop och komma igen...... Så tråkigt..när sådant här händer är det lätt att tankarna far iväg till det värsta, speciellt om du nyss har förlorat din pappa också. Fantasin är oftast värre än verkligheten...hoppas det ordnar sig till det bästa.
Ser att det är fler än jag som vill gnälla idag ... Skickar många  till er alla och en till mej själv också. Idag har jag suttit på tåget i drygt 7 tim, startade 05.30 .. hemma igen 16.20 = 10 tim 50 min på resa. Detta för ett vanligt läkarbesök. Men gnället gäller eg inte det, utan för att jag har sån hemsk värk i hela kroppen, allt utom huvet ... känns som man sakta bryter sönder allt i smådelar och sedan stampar på det som finns kvar.  Och jag är såååå arg  för jag ska ju inte ha ont nu när jag är sååå glad.
mamamaggan
28-02-2008, 21:22
 och  till dig Netha! Förstår hur du känner dig , låter ungefär som jag skulle vilja beskriva mitt tillstånd. Skickar lite  och  så kanske du kan må lite bättre iaf.
CITAT (mamamaggan @ 28-02-2008, 21:22)   och  till dig Netha! Förstår hur du känner dig , låter ungefär som jag skulle vilja beskriva mitt tillstånd. Skickar lite  och  så kanske du kan må lite bättre iaf. Åh Tack! så gulligt av dig som ju inte mår så mycket bättre själv.
Aqvakul
05-03-2008, 07:37
Så här års förbannar jag min svaghet att låta mig övertalas av hustrun att flytta in till stan. Jag saknar min trädgård, jag saknar mina husdjur......... Det hjälper inte ett dugg att det finns en sommarstuga 12 mil bort - den är inte här!!!!
Myosotis
05-03-2008, 16:01
Usch vad jobbigt! Jag kände likadant när jag bodde i stan, konstant längtan, ingenstans att ta vägen.
ummm, förstår precis, längtar till landet. tack o lov är detta projektet tidsbegränsat
Jag fick en jättefin godisskål av min svägerska som examenspresent i helgen som gick. Så skulle jag packa ner den i väskan och den bara glider ur min hand och går i kras... blev så klart jätteledsen  Eftersom jag tyckte så mycket om den så köpte jag en ny via postorder och idag kom den på posten så jag hämtade paketet och öppnar det i bilen. Vad ser jag... skålen är trasig och paketet är tilltryckt...  pratade med företaget precis och de lovade att skicka en ny. Men jag vill ju ha min skål nu... Ciczi
Aqvakul
28-03-2008, 17:47
CITAT (Ciczi @ 28-03-2008, 17:38)  Jag fick en jättefin godisskål av min svägerska som examenspresent i helgen som gick. Så skulle jag packa ner den i väskan och den bara glider ur min hand och går i kras... blev så klart jätteledsen  Eftersom jag tyckte så mycket om den så köpte jag en ny via postorder och idag kom den på posten så jag hämtade paketet och öppnar det i bilen. Vad ser jag... skålen är trasig och paketet är tilltryckt...  pratade med företaget precis och de lovade att skicka en ny. Men jag vill ju ha min skål nu... Ciczi Så förargligt, men snart kommer din skål och allt blir bra igen....
CITAT (Ciczi @ 28-03-2008, 17:38)  Jag fick en jättefin godisskål av min svägerska som examenspresent i helgen som gick. Så skulle jag packa ner den i väskan och den bara glider ur min hand och går i kras... blev så klart jätteledsen  Eftersom jag tyckte så mycket om den så köpte jag en ny via postorder och idag kom den på posten så jag hämtade paketet och öppnar det i bilen. Vad ser jag... skålen är trasig och paketet är tilltryckt...  pratade med företaget precis och de lovade att skicka en ny. Men jag vill ju ha min skål nu... Ciczi Tredje gången gillt! Nästa skål kommer nog att vara i det närmaste okrossbar .... hoppas jag.
Toppenväder idag med strålande sol....
......men nu börjar det
ögonen kliar och näsan rinner FYYY
Aqvakul
30-03-2008, 21:09
CITAT (ylvahi @ 30-03-2008, 22:06)  Toppenväder idag med strålande sol....
......men nu börjar det
ögonen kliar och näsan rinner FYYY pollenallergi, va.....en  jobbig tid
Förkylningen är inne på sin 3:e dag och febern och halsontet har kompletterats med rinnsnuva och rethosta...suck så trött jag är i lungorna...
SkaparStugan2
30-03-2008, 21:47
 Tack för denna tråd!! Känner att jag måste få utlopp för lite gnäll! För tre dagar sedan halkade jag på en isfläck när jag var ute och rastade vår hund. Tjong ! Där låg jag! Knä och armbåge fick sig en rejäl törn! CITAT (Netha @ 17-01-2008, 23:31)  Gillar inte att gnälla, men idag har jag så jämrans ont i halsen. Tar så ont att svälja så jag tror hela strupen är trasig. 
CITAT (SkaparStugan2 @ 30-03-2008, 22:47)   Tack för denna tråd!! Känner att jag måste få utlopp för lite gnäll! För tre dagar sedan halkade jag på en isfläck när jag var ute och rastade vår hund. Tjong ! Där låg jag! Knä och armbåge fick sig en rejäl törn!  Och varför letade du upp just mitt inlägg från 17 januari i år? Nog för att det är aktuellt också idag .. men det visste väl inte du ... eller  Åh förlåt ... glömde ge dig
DragonLady
31-03-2008, 01:50
Vill inte igentligen gnälla eller så utan bara bearbeta min sorg över att min älskade pylle pysse blev så dålig på långfredagen. Det slutade med att jag var tvungen att åka in och låta honom somna in  det var med andra ord en SVART påsk o mitt hjärta trasades sönder igen..
Lemonne
31-03-2008, 04:53
CITAT (DragonLady @ 31-03-2008, 02:50)  Vill inte igentligen gnälla eller så utan bara bearbeta min sorg över att min älskade pylle pysse blev så dålig på långfredagen. Det slutade med att jag var tvungen att åka in och låta honom somna in  det var med andra ord en SVART påsk o mitt hjärta trasades sönder igen.. Usch, jag är ledsen DragonLady  Känns plötsligt väldigt småsint och sitta och gnälla över att vi har ställt om klockan...
SkaparStugan2
31-03-2008, 06:11
CITAT (Netha @ 30-03-2008, 22:59)  Och varför letade du upp just mitt inlägg från 17 januari i år? Nog för att det är aktuellt också idag .. men det visste väl inte du ... eller  Åh förlåt ... glömde ge dig   OOOPS! Ja det var ju lite pinsamt,jag får sluta sitta vid datorn på kvällen, helt enkelt ett misstag från min sida,noterade inte datumet på inlägget.  Önskar Dej en bra dag!
Aqvakul
31-03-2008, 06:36
Säger bara Måndag och egentligen är klockan bara strax efter halv sju.......
Nu skall här gnällas!
1. Jag avskyr verkligen den här första veckan när man bytt till sommartid! Det är vidrigt att hasa sig upp på morgonen! Man känner sig som en zombie och det sitter i nästan hela dagen. Bläää!
2. Jag vill ut i trädgården men det går inte, dels är jag på jobbet dels är det för blött i gräset! Regn, regn, regn. Igår när det var tillfälligt uppehåll kunde jag höra hur det sorlade i gräsmattan! Det är snart läge att plantera kabbeleka eller nån annan vattenälskande växt. Grässtråna får väl snart simhud mellan rottrådarna. Och nu regnar det igen.... Usch och fy.
jag vill gnälla för att mina plantor är för långsamma och för att jag fått för mig att sluta röka och att jag är väldigt röksugen och för att jag inte bor i närheten av någon skog och för att jag hatar mitt jobb och min chef och hälften av dom jag jobbar med
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|