|
Instämmer helt! Åk till akuten om du inte får hjälp! Torvan
CITAT (Magdis @ 04-02-2008, 14:34)  Jag ringde vårdcentralen nyss men det är så mycket förkylningar nu så de har helt slut på tider. De sa åt mig att ringa igen imorrn klockan 8.....vad som nu ska bli bättre av det?  Finns det fler tider imorrn klockan 8 än det gör just nu? Ja just det... Jag glömmer hela tiden att inte alla har en doktor, som vi har. Går på privat mottagning där man får hjälp mer eller mindre omedelbart, ofta redan i telefon. Åk till akuten, det är det värt.
CITAT (Tosan @ 04-02-2008, 15:21)  Ja just det... Jag glömmer hela tiden att inte alla har en doktor, som vi har. Går på privat mottagning där man får hjälp mer eller mindre omedelbart, ofta redan i telefon. Åk till akuten, det är det värt. Aha, det är så man får snabb vård där! Jag har ju bott där ett tag och minns att det var ett elände bara att komma fram på telefon till VC. Här har de åtminstone ett system där man ringer o knappar in telnr och så ringer de upp. O det kan jag säga på en gång att jag åker icke till akuten. Jag ringer imorrn kl. 8 som en lydig patient.
Aqvakul
04-02-2008, 16:13
CITAT (Magdis @ 04-02-2008, 16:10)  Aha, det är så man får snabb vård där! Jag har ju bott där ett tag och minns att det var ett elände bara att komma fram på telefon till VC. Här har de åtminstone ett system där man ringer o knappar in telnr och så ringer de upp. O det kan jag säga på en gång att jag åker icke till akuten. Jag ringer imorrn kl. 8 som en lydig patient.  Mår du så dåligt, så borde du nog vara mer "olydig"!
CITAT (aq42 @ 04-02-2008, 16:13)  Mår du så dåligt, så borde du nog vara mer "olydig"!  Fast det är ännu värre att sitta på akuten och må så här. Dit åker jag bara om det är nära döden, vilket jag trodde senast i somras när jag hade tidernas njurstensanfall.
CITAT (Magdis @ 04-02-2008, 16:18)  Fast det är ännu värre att sitta på akuten och må så här. Dit åker jag bara om det är nära döden, vilket jag trodde senast i somras när jag hade tidernas njurstensanfall. Det är nog i alla fall läge på att åka till akuten. Är det nära dödenkänsla på lungorna, då är det så!
Var försiktig med dig! Jag vill inte skrämmas men på 6 dar blev jag akut sjuk från feber o hosta till kollapsad lunga och av det blodförgiftning i hela omloppet. Det var på håret att jag klarade mig. Var som du småbarnsförälder som inte hade tid för att ta hand om mig själv. Andra gången jag fick det var jag snabbare att gå till läkaren. Men han sa att det var bara hem o ta en alvedon...nästa dag åkte jag till akuten där jag fick bråka med sköteraskan som sa att jag bara hade influensa. Efter några timmar gav hon sig och då blev jag inlagd en vecka för svår lunginfammation. Torvan
Aqvakul
04-02-2008, 17:27
CITAT (MariaS @ 04-02-2008, 17:16)  Det är nog i alla fall läge på att åka till akuten. Är det nära dödenkänsla på lungorna, då är det så! Yapp!!!
Aqvakul
05-02-2008, 12:25
Hur är läget Magdis?
mamamaggan
05-02-2008, 12:28
CITAT (aq42 @ 05-02-2008, 12:25)  Hur är läget Magdis?  Undrar jag också !
CITAT (aq42 @ 05-02-2008, 12:25)  Hur är läget Magdis?  Samma fråga här. Förhoppningsvis har du fått medicin i alla fall. Samtidigt hoppas jag också att det inte är så illa.
Vad söta ni är som tänker på mig!  Jag har fått tid på vårdcentralen idag klockan 14.15. Det verkar inte vara nån lunginflammation trots allt eftersom det lättat lite i lungorna nu, däremot är jag säker på att det är bihåleinflammation. Just nu skulle jag kunna äta penicillin enbart för att bli av med den vidriga varlukten/smaken jag har i huvudet.
JAg håller tummarna för att det ska gå bra för dig.
skönt att dina lungor är bättre! torvan
Aqvakul
05-02-2008, 13:34
CITAT (Magdis @ 05-02-2008, 12:50)  Vad söta ni är som tänker på mig!  Jag har fått tid på vårdcentralen idag klockan 14.15. Det verkar inte vara nån lunginflammation trots allt eftersom det lättat lite i lungorna nu, däremot är jag säker på att det är bihåleinflammation. Just nu skulle jag kunna äta penicillin enbart för att bli av med den vidriga varlukten/smaken jag har i huvudet.  Hoppas det reder ut sig!
AnnammA
05-02-2008, 17:40
Undrar också hur det är med Magdis...
Har själv också åkt på en dunderförkylning och varit hemma från jobbet i två dar. Det går tydligen mycket sånt nu...
Hoppas du slipper få komplikationer efter förkylningen iallafall Anamma! Jag har alltså varit hos läkaren idag och som vanligt så blir man ju lite bättre bara man ringt och bokat tiden.  Tydligen så släppte hindret nånstans i bihålorna strax efter att jag ringt o så började det rinna pestsmakande var ner i svalget  Läkaren hörde att jag hade slem långt ner i lungorna och lät obstruktiv så jag fick inhalera lite astmamedicin. De tog snabbsänka och den låg på 37, inte så högt alltså. Läkaren lät mig välja själv om jag ville äta penicillin eller avvakta så då valde jag att inte äta nåt penicillin. Skulle jag bli sämre igen så skulle jag bara ringa igen så skulle jag få receptet direkt. Blir jag nu bättre av mig själv så är det ju dumt att äta medicin menar jag. Så så gick det...inte så dumt va?  Så nu slipper ni bekymra mig för mig nåt mer åsså får det bli nån annans tur att gnälla järnet istället.
Aqvakul
05-02-2008, 18:36
Det är krut i dig, Magdis  !
AnnammA
05-02-2008, 18:43
Min man brukar säga:"En rejäl whiskey, och sedan jobba sig frisk..."
Jo, jag har tagit en del rejäla whiskey, men krupit ner under täcket...I morgon skall jag jobba...
CITAT (Netha @ 03-02-2008, 23:07)  Hostar och hostar och nyser och idag har jag varit så trött så det går inte att beskriva. Eg borde man inte överleva en sån trötthet ... tycker jag .. men bevisligen har jag gjort det även om jag fortfarande är seg, segare och segast. Hjärnan går på halvfart och kroppen på kvarts dito. hur går det med hostan netha??? blir du nå´bättre???
CITAT (pejori @ 05-02-2008, 22:19)  hur går det med hostan netha??? blir du nå´bättre???  Lite bättre blir det dag för dag ... men, hostar så jag kräks, hostar igen ... suger i mig tredubbla doser luftrörsvidgande+kortison, det lättar för stunden. Men ... en ska inte klaga ... det är ju övergående. Men nog är jag rätt så arg på eländet ibland.
CITAT (Netha @ 05-02-2008, 22:27)  Lite bättre blir det dag för dag ... men, hostar så jag kräks, hostar igen ... suger i mig tredubbla doser luftrörsvidgande+kortison, det lättar för stunden. Men ... en ska inte klaga ... det är ju övergående. Men nog är jag rätt så arg på eländet ibland.  förstår det.... inte kan man ligga ner och inte får man sova ordentligt... det är bara att suga i sig så mycket det går du får hålla ut tills vårvärmen jagar bacillerna på flykten
CITAT (pejori @ 05-02-2008, 22:30)  förstår det.... inte kan man ligga ner och inte får man sova ordentligt... det är bara att suga i sig så mycket det går du får hålla ut tills vårvärmen jagar bacillerna på flykten 
CITAT (Netha @ 05-02-2008, 22:27)  Lite bättre blir det dag för dag ... men, hostar så jag kräks, hostar igen ... suger i mig tredubbla doser luftrörsvidgande+kortison, det lättar för stunden. Men ... en ska inte klaga ... det är ju övergående. Men nog är jag rätt så arg på eländet ibland.  Usch vad jobbigt!  Man blir ju så slut av att hosta på det viset. Hoppas du kryar på dig snarast!
Aqvakul
06-02-2008, 07:28
Krya-på-er-hälsningar till alla sjuklingarna. Snart är det vår och allt känns mkt bättre!
skogstroll
06-02-2008, 14:19
uschiusch måste gnälla lite jag har en fruktansvärd huvudvärk så jag mår illa... jag vet inte var jag ska ta vägen
CITAT (aq42 @ 06-02-2008, 07:28)  Krya-på-er-hälsningar till alla sjuklingarna. Snart är det vår och allt känns mkt bättre!  Hänger på...
Blomstertanten
06-02-2008, 18:46
Har åkt på influensa ! O detta mitt i röran när jag får ommålat o tapetserat i hela lägenheten !!!!!!!! Alla möbler står i en hög i vardagsrummet och resten av lägenheten är fylld av spackeldamm , täckpapp och målar attiraljer ! Badrummet är överhoppat med femhundraelva hoyor , så jag kan inte varken bada eller duscha Dagen har jag tillbringat halvsovande i en fåtölj hos grannen som är kattvakt på dagarna. Jag vill inte va med längre !!!!!!!!!!!!
CITAT (Blomstertanten @ 06-02-2008, 18:46)  Har åkt på influensa ! O detta mitt i röran när jag får ommålat o tapetserat i hela lägenheten !!!!!!!! Alla möbler står i en hög i vardagsrummet och resten av lägenheten är fylld av spackeldamm , täckpapp och målar attiraljer ! Badrummet är överhoppat med femhundraelva hoyor , så jag kan inte varken bada eller duscha Dagen har jag tillbringat halvsovande i en fåtölj hos grannen som är kattvakt på dagarna. Jag vill inte va med längre !!!!!!!!!!!!  Stackars liten.  Här får du en  som tröst.  på dig
Tackar för kryapåhälsningar och skickar sådana till alla som inte mår bra.
Säkert 10 år sen jag var sjuk sist, men förra vecka var maken och dottern sjuka och nu blev det min otur.
38,5 när jag kom hem från jobbet, även i morse, har snytit upp en hel toarulle, hostar när jag ligger ner, ont därför i rygg och bröst musklerna.
Hostar slem så jag nästan kräks. Låter som ett whiskydränkt tröskverk när jag pratar.
Har inte tid med det här!! Äter vitlök och dricker mycket varmt med honung.
Tror inte det är influensa utan bara en kraftig förkylning.
Har fått inflamation i höger handled och kan knappt sitta vid datorn  utan att det hugger som knivar
Men stackars er, Malvia och MariaS!  Hoppas det blir bättre snart.
AnnammA
12-02-2008, 15:38
...och här tillägnar jag er, och alla andra som inte mår så bra, dessa ljus i mörkret. Sköt om er!!! Ljus
Tack så mycke, det känns genast liiiite bättre
Myosotis
12-02-2008, 18:31
CITAT (MariaS @ 12-02-2008, 14:00)  Har fått inflamation i höger handled och kan knappt sitta vid datorn  utan att det hugger som knivar Det var inte alls bra... hur ska vi nu klara oss utan dina svar, du är alltid så påläst och skriver så mycket intressant. Men du ska nog faktiskt vila handen! [attachment=13292:GobedringL_20_15_.gif]
CITAT (Myosotis @ 12-02-2008, 18:31)  Det var inte alls bra... hur ska vi nu klara oss utan dina svar, du är alltid så påläst och skriver så mycket intressant. Men du ska nog faktiskt vila handen! [attachment=13292:GobedringL_20_15_.gif] Jo jag vet, men....  det finns inga roliga enhandsgrejor att göra när det är tråkigt
Anki på Öland
12-02-2008, 21:21
Har också inflammation i höger handled - jag har fixat en liten kudde att lägga handleden på vid musen och man lär sig snart hur man skall hålla handen för att det inte skall göra ont.... Anki
CITAT (Anki på Öland @ 12-02-2008, 21:21)  Har också inflammation i höger handled - jag har fixat en liten kudde att lägga handleden på vid musen och man lär sig snart hur man skall hålla handen för att det inte skall göra ont.... Anki Tack för tipset, nu kan jag skriva i gladtråden istället
Elisabeth-Västkustkolonisten
13-02-2008, 14:34
Nu gnäller jag också, nej egentligen gnäller jag inte , jag är bara så ledsen.... Sitter här och gråter floder
Jag är ju medlem i ett litet privat trädgårdsforum i tyskland. Dom flesta känner varandra personligen efter alla träffar. Även om jag är långt borta, så känner jag många
Och just nu är minnesgudtjänst för en kär och god trädgårdskompiss som gick bort förra veckan, 47 år gammal bara
Min sambo firade sin 60 årsdag där för 2 år sedan, så jag känner honom rätt så väl. Har även träffat honom på olika träffar.
4 tjejer åkte dit idag. 2 från Berlin och 2 från Hannover. Den ena tjeje från Berlin satt fast i en kö på vägen när hon skulle hämta den andra. Framför henne tappade en lastbil del av lasten. Som tur var så hände inte henne något.
Tjejerna från Hannover hade problem med bilen på autobahn. ADAC (motsvarighet till Motormännen) fixade en hyrbil. Hoppas att dom kommer fram. Alla skulle ju träffas hos vår kompissens föräldrar och går med dom till gudtjänsten. Hon har även kuveret med dom insammlade pengar med sig.
Dom gamla föräldrar måste nun sälja huset och göra sig av med alla djur dom har. Så vi har samlat in för att hjälpa dom med begravningskostnader och till gravstenen. 2 gamla med dålig pension och som nu begravar sin andra son. Det är så sorgligt allt det här.
Jag fick bara skriva av mig det nu. Varför skall alltid dom fina människor dö?
Edelweiss
Biggan_
13-02-2008, 14:45
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 13-02-2008, 14:34)  Nu gnäller jag också, nej egentligen gnäller jag inte , jag är bara så ledsen.... Sitter här och gråter floder
Jag är ju medlem i ett litet privat trädgårdsforum i tyskland. Dom flesta känner varandra personligen efter alla träffar. Även om jag är långt borta, så känner jag många
Och just nu är minnesgudtjänst för en kär och god trädgårdskompiss som gick bort förra veckan, 47 år gammal bara
Min sambo firade sin 60 årsdag där för 2 år sedan, så jag känner honom rätt så väl. Har även träffat honom på olika träffar.
4 tjejer åkte dit idag. 2 från Berlin och 2 från Hannover. Den ena tjeje från Berlin satt fast i en kö på vägen när hon skulle hämta den andra. Framför henne tappade en lastbil del av lasten. Som tur var så hände inte henne något.
Tjejerna från Hannover hade problem med bilen på autobahn. ADAC (motsvarighet till Motormännen) fixade en hyrbil. Hoppas att dom kommer fram. Alla skulle ju träffas hos vår kompissens föräldrar och går med dom till gudtjänsten. Hon har även kuveret med dom insammlade pengar med sig.
Dom gamla föräldrar måste nun sälja huset och göra sig av med alla djur dom har. Så vi har samlat in för att hjälpa dom med begravningskostnader och till gravstenen. 2 gamla med dålig pension och som nu begravar sin andra son. Det är så sorgligt allt det här.
Jag fick bara skriva av mig det nu. Varför skall alltid dom fina människor dö?
Edelweiss
 Det är alla hjärtans dag, jag tar inte ens hand om mig själv! Glömde först frukosten på köksbordet, sedan på trappen, så nu sitter jag här och hungrar.
Lilla gumman
Biggan_
14-02-2008, 10:42
 Nu mår jag redan bättre! Dags att skriva i glad tråden kanske?
CITAT (Wilmer @ 14-02-2008, 10:38)   Det är alla hjärtans dag, jag tar inte ens hand om mig själv! Glömde först frukosten på köksbordet, sedan på trappen, så nu sitter jag här och hungrar.   hoppas du fått lite mat i magen nu
Nu behöver jag gnälla av mig lite...  tycker faktiskt lite synd om mig själv till och med... Började arbetspröva/praktisera på ett kontor för ett par veckor sen - efter fyra månaders köande/väntan. I fredags vid lunchtid sträckte jag mig i högra ljumsken på väg till bussen hem (halkade på en isfläck). Hade jätteont i flera dagar, kunde knappt lyfta på benet. Men så i morse kändes det bra igen. Och då passade jag på att vricka/stuka vänster fotled när jag skulle gå över gatan på väg till bussen. Det gjorde inte så värst ont då - men det har bara blivit värre och värre under dan, det var ett helt företag att ta sig till bussen för att komma hem... Nu kan jag inte stödja på foten öht. Tror att jag måste stanna hemma i morgon... Sk*t oxå!  Vill ju inte missa nåt av praktiken, ska bara vara där den här månaden ut ju.
CITAT (Betty @ 14-02-2008, 13:45)  Nu behöver jag gnälla av mig lite...  tycker faktiskt lite synd om mig själv till och med... Började arbetspröva/praktisera på ett kontor för ett par veckor sen - efter fyra månaders köande/väntan. I fredags vid lunchtid sträckte jag mig i högra ljumsken på väg till bussen hem (halkade på en isfläck). Hade jätteont i flera dagar, kunde knappt lyfta på benet. Men så i morse kändes det bra igen. Och då passade jag på att vricka/stuka vänster fotled när jag skulle gå över gatan på väg till bussen. Det gjorde inte så värst ont då - men det har bara blivit värre och värre under dan, det var ett helt företag att ta sig till bussen för att komma hem... Nu kan jag inte stödja på foten öht. Tror att jag måste stanna hemma i morgon... Sk*t oxå!  Vill ju inte missa nåt av praktiken, ska bara vara där den här månaden ut ju.  allt djävulskap på en gång tydligen.... tröstekramar från mej
Tack Pejjan! känns genast lite bättre...
CITAT (Betty @ 14-02-2008, 13:45)  Nu behöver jag gnälla av mig lite...  tycker faktiskt lite synd om mig själv till och med... Började arbetspröva/praktisera på ett kontor för ett par veckor sen - efter fyra månaders köande/väntan. I fredags vid lunchtid sträckte jag mig i högra ljumsken på väg till bussen hem (halkade på en isfläck). Hade jätteont i flera dagar, kunde knappt lyfta på benet. Men så i morse kändes det bra igen. Och då passade jag på att vricka/stuka vänster fotled när jag skulle gå över gatan på väg till bussen. Det gjorde inte så värst ont då - men det har bara blivit värre och värre under dan, det var ett helt företag att ta sig till bussen för att komma hem... Nu kan jag inte stödja på foten öht. Tror att jag måste stanna hemma i morgon... Sk*t oxå!  Vill ju inte missa nåt av praktiken, ska bara vara där den här månaden ut ju.  En stooor tröstekram från mig
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|