|
160kvm stort hus
23-04-2008, 15:26
ja, jävla karl....
( skönt att få gnälla lite )
Ont, ont, ont ooooont i alla leder och nästan alla muskler. Blir sååå Gissar att det kommmer snö inom ett dygn.
Jag är glad att jag har en tvättmaskin men Fyy sjutton vilket bedrövligt stort tvättberg jag har.
Nu måste jag få gnälla på vägverket, varför i hellskotta måste man bli tillplattad innan nåt händer(mig får de gärna andvända skopan på jag blir väl ändå tillplattad) först stänger de av en väg sen måste alla köra vägen som jag cyklar till jobbet på och det är inte bara bilar utan också långtradare, förstår inte varför de inte har gjort nåt åt vägen det handlar om några hundra meter.Och varför måste de köra så nära fy va otäckt. Puuh, det var skönt att få gnälla.
Aqvakul
12-05-2008, 14:24
När jag kom upp till stugan i Blekinge i fredags så upptäckte jag det förskräckliga.
Ett rådjur hade skalat av barken på huvuddelen av min Rhus typhina. Fick ta en liten, liten planta för snart fem år hos min svägerska och nu hade den blivit två meter hög och rikligt förgrenad. Ångrar nästan att jag pluggat farfars gamla hagelbössa. Dessutom kunde väl rådjurseländet nafsat längst upp. Nu är 5/6 av plantan kaputt. Hustrun tyckte jag överreagerade, men det tycker inte jag..... (vadå...köpa en ny i plantskolan...)
skogstroll
12-05-2008, 14:35
nä precis! usch vad jobbigt. själv har jag torra läppar och ingen salva  det sviiiider. ja å sen har vi jäkligt dålig internkommunikation på kontoret så man måste vara sin egen chef (om man ändå fick sätta sin egen lön...). Sorgligt när alla nyanställda inser efter 2 veckor hur läget är .... jag har ju van i alla fall
CITAT Rhus typhina Jag ska gnälla över att jag inte har en aning om vad Aq's rådjur egentligen smaskade i sig.. Förutom att det var någon slags bark..
Aqvakul
12-05-2008, 15:28
CITAT (Wilmer @ 12-05-2008, 16:18)  Jag ska gnälla över att jag inte har en aning om vad Aq's rådjur egentligen smaskade i sig.. Förutom att det var någon slags bark.. Hört talas om Rönnsumak?
Ja, Svenska'n begrep jag  Sicket taskigt rådjur, fanns där inget annat att äta?
Aqvakul
12-05-2008, 15:31
CITAT (Wilmer @ 12-05-2008, 16:29)  Ja, Svenska'n begrep jag  Sicket taskigt rådjur, fanns där inget annat att äta?  Tydligen inte - kärleksörten brukar annars vara favoriten, men den tar ju sig igen.......
skogstroll
12-05-2008, 15:38
hos mej var det grönkål i höstas men i vår har ingen (ta i trä) ätit upp tulpaner. Det enda som försvunnit är hundtandslilja. Plantan är puts väck!
Jag måste få klaga lite på mig själv, för att jag är så jäkla förlåtande när andra gör fel men hugger mig själv i benet så fort jag gör något tokigt!!! Fy attan, och så mår jag skit och tycker att jag är komplett värdelös! Men om någon annan har missuppfattat något eller gjort fel så säger jag att det är ju inte så lätt att veta allt och alla är vi människor!!! Det känns ju för f--n som hyckleri när jag slår mig själv i huvét och riktigt gnuggar in hur dålig och oduglig jag är så fort jag själv missat något!!! F--n så dum jag är  varför kan jag inte vara snäll mot mig själv?? Varför är jag alltid så snäll mot andra och så in i helv-te elak mot mig själv?? Snacka om självmobbing!! Usch usch usch...jag måste sluta!!! Skit också...så nu sitter jag här med ont i nacken och gråten i halsen...och frågar mig själv hur det kommer sig att ingen annan blir totalt värdelös när något blir fel.....men att jag blir det...det är ju helt sjukt!!!
Aqvakul
12-05-2008, 18:20
CITAT (Heda @ 12-05-2008, 19:10)  Jag måste få klaga lite på mig själv, för att jag är så jäkla förlåtande när andra gör fel men hugger mig själv i benet så fort jag gör något tokigt!!! Fy attan, och så mår jag skit och tycker att jag är komplett värdelös! Men om någon annan har missuppfattat något eller gjort fel så säger jag att det är ju inte så lätt att veta allt och alla är vi människor!!! Det känns ju för f--n som hyckleri när jag slår mig själv i huvét och riktigt gnuggar in hur dålig och oduglig jag är så fort jag själv missat något!!! F--n så dum jag är  varför kan jag inte vara snäll mot mig själv?? Varför är jag alltid så snäll mot andra och så in i helv-te elak mot mig själv?? Snacka om självmobbing!! Usch usch usch...jag måste sluta!!! Skit också...så nu sitter jag här med ont i nacken och gråten i halsen...och frågar mig själv hur det kommer sig att ingen annan blir totalt värdelös när något blir fel.....men att jag blir det...det är ju helt sjukt!!!  Hej! Du är inte ensam om att ha dålig självkänsla. Sånt grundläggs ofta tidigt i barndomen. Du har i alla fall kommit en bit på vägen, geom att definiera problemet och genomskåda ditt eget destruktiva synsätt. Det finns faktiskt bra böcker med övningar där man "tränar" upp självkänslan. Sköt om dig. Du är bra. Många älskar dig. Anders
CITAT (Heda @ 12-05-2008, 19:10)  Jag måste få klaga lite på mig själv, för att jag är så jäkla förlåtande när andra gör fel men hugger mig själv i benet så fort jag gör något tokigt!!! Fy attan, och så mår jag skit och tycker att jag är komplett värdelös! Men om någon annan har missuppfattat något eller gjort fel så säger jag att det är ju inte så lätt att veta allt och alla är vi människor!!! Det känns ju för f--n som hyckleri när jag slår mig själv i huvét och riktigt gnuggar in hur dålig och oduglig jag är så fort jag själv missat något!!! F--n så dum jag är  varför kan jag inte vara snäll mot mig själv?? Varför är jag alltid så snäll mot andra och så in i helv-te elak mot mig själv?? Snacka om självmobbing!! Usch usch usch...jag måste sluta!!! Skit också...så nu sitter jag här med ont i nacken och gråten i halsen...och frågar mig själv hur det kommer sig att ingen annan blir totalt värdelös när något blir fel.....men att jag blir det...det är ju helt sjukt!!! 
Bettis Tack för kramen!
Anders (Aqvakul) Jag vet...jag lyckades ta mig ur en depression för nästan 2 år sedan, då var jag så värdelös att jag lika gärna kunde dö. Det är bättre nu...men jag får återfall periodvis...får ta och plocka fram några böcker ikväll tror jag...tack för att ni finns, ni cybermänniskor...en knapptryckning bort när man behöver något litet ord med en gång.... för att få känna att man inte är ensam i världen...
Aqvakul
12-05-2008, 18:36
CITAT (Heda @ 12-05-2008, 19:33)  Bettis Tack för kramen!
Anders (Aqvakul) Jag vet...jag lyckades ta mig ur en depression för nästan 2 år sedan, då var jag så värdelös att jag lika gärna kunde dö. Det är bättre nu...men jag får återfall periodvis...får ta och plocka fram några böcker ikväll tror jag...tack för att ni finns, ni cybermänniskor...en knapptryckning bort när man behöver något litet ord med en gång.... för att få känna att man inte är ensam i världen... INGEN är värdelös!
Dags att gnälla. Jag köpte perenner från Odla, men de som jag såg fram emot mest tog sig inte någon av dem  Förra året var det minsan inga problem... Jäklar vad sur jag blir, såg fram sååå emot dessa växter. Får konsumera mig glad på Nisses växter istället.
Aqvakul
16-05-2008, 17:51
Har fått världens allergipåslag , ögonen svider och halsen och näsan är helt igentäppt. Värsta någonsin. Och inte ska det vara särskilt höga pollenhalter heller just nu. Något är det, borde nog ta mig samman och testa mig och kanske köpa in mig på lite antihistaminer.... Men jag är frisk, jag behöver inga mediciner....kaxig som alltid......
CITAT (Aqvakul @ 16-05-2008, 18:51)  Har fått världens allergipåslag , ögonen svider och halsen och näsan är helt igentäppt. Värsta någonsin. Och inte ska det vara särskilt höga pollenhalter heller just nu. Något är det, borde nog ta mig samman och testa mig och kanske köpa in mig på lite antihistaminer.... Men jag är frisk, jag behöver inga mediciner....kaxig som alltid...... Stackars dig!  Men du....jag håller med om att nu får du ta o ge dig med den karlaktiga envisheten och skaffa mediciner, det finns ju ingen anledning att plåga sig när det finns enkel hjälp att få!
CITAT (Wilmer @ 13-05-2008, 22:31)  Dags att gnälla. Jag köpte perenner från Odla, men de som jag såg fram emot mest tog sig inte någon av dem  Förra året var det minsan inga problem... Jäklar vad sur jag blir, såg fram sååå emot dessa växter. Får konsumera mig glad på Nisses växter istället.  Om du menar att de dog ska du absolut kontakta Odla. Det finns en tråd om det under trädgård där Sylvia skriver, att de vill att man hör av sig om något inte är OK.
Blir arg på att folk inte kan säga TACK när man håller upp dörren åt dom. Behöver man inte det när man åker fiiiiiiiiiiiiiin, dyyyyyr bil och har små nätta pumps och solglasögon??? Försöker ju lära barnen att säga tack men vad ger detta för signaler när vuxna inte klarar det.
Aqvakul
16-05-2008, 18:55
CITAT (Mrs-E @ 16-05-2008, 19:49)  Blir arg på att folk inte kan säga TACK när man håller upp dörren åt dom. Behöver man inte det när man åker fiiiiiiiiiiiiiin, dyyyyyr bil och har små nätta pumps och solglasögon??? Försöker ju lära barnen att säga tack men vad ger detta för signaler när vuxna inte klarar det.  Visst är det trevligt när man visar lite omtänksamhet och visst är det svårt att ympa in det hos de unga, när vuxna är dåliga föredömen.
Aqvakul
16-05-2008, 19:04
Dotter, svärson och lilla barnbarnet är på väg till Mallorca i morgon bitti. Fast just nu sitter de på barnakuten ....
Alexander-VG-zon3
07-11-2008, 06:41
letade jag upp denna för att gnälla ordentligt !!!!!!!
känner mig sååå dålig idag !! så det är helt sjukt ( passande sjukt )
sitter här och glor ( och ni har inte vaknat alla fy på er )
kunde inte sova i natt för jag har en sjukt irriterande hals plus hosta och lätt magknip plus svårt att andas .
Nu sitter jag framför datan och har alla möjliga fel
Ont i halsen,ont i magen,halsbränna,surauppstötningar,snorig men också täppt,svårt att andas och får lättare astma,hosta och trött men det går inte att sova ! . och i käften smakar det galla och diverse piller ( som fastnar i munnen/halsen ett tag för att det är svårt att svälja , så gott det smakar !! )
innan dess har jag haft rejält förkylning med allt vad det innebär och rejält ont i halsen .
förutom allt så är jag så irriterad på allt detta och känner för att sparka in rutan på TV . och förutom det så är jag i nuläget en j***a ragata i humöret , så jag kan idag på forumet ha en lite vresig ton .
Chamomille
07-11-2008, 06:44
Ja där fick du! CITAT (flaxss @ 07-11-2008, 06:41)  letade jag upp denna för att gnälla ordentligt !!!!!!!
känner mig sååå dålig idag !! så det är helt sjukt ( passande sjukt )
sitter här och glor ( och ni har inte vaknat alla fy på er )
kunde inte sova i natt för jag har en sjukt irriterande hals plus hosta och lätt magknip plus svårt att andas .
Nu sitter jag framför datan och har alla möjliga fel
Ont i halsen,ont i magen,halsbränna,surauppstötningar,snorig men också täppt,svårt att andas och får lättare astma,hosta och trött men det går inte att sova ! . och i käften smakar det galla och diverse piller ( som fastnar i munnen/halsen ett tag för att det är svårt att svälja , så gott det smakar !! )
innan dess har jag haft rejält förkylning med allt vad det innebär och rejält ont i halsen .
förutom allt så är jag så irriterad på allt detta och känner för att sparka in rutan på TV . och förutom det så är jag i nuläget en j***a ragata i humöret , så jag kan idag på forumet ha en lite vresig ton .
Nostalgia
07-11-2008, 07:03
Nämen stackars dig flaxss, hoppas det blir bättre under dagen
*Stintan*
07-11-2008, 07:20
Nämen stackars dig flaxss har du fått värsta sorten Krya på dig!
Myosotis
07-11-2008, 07:23
Stackars flaxss  Då får du ta det lugnt idag.  CITAT (flaxss @ 07-11-2008, 06:41)  ...känner för att sparka in rutan på TV... Fast det är helt normalt. Så där känner jag varje gång jag sätter på tv:n.
Aqvakul
07-11-2008, 07:28
Krya på dig flaxss!
Alexander-VG-zon3
07-11-2008, 09:08
ohh vad snälla ni är
Men usch hur du mår! Stackars flaxssen Krya på dig  !
När jag kom ut från sjukhuset efter att ha jobbat färdigt ikväll så var min cykel stulen.  Det blev en lång promenad hem och imorrn måste jag starta jättetidigt för jag börjar 6.45.
Aqvakul
10-11-2008, 22:18
CITAT (Magdis @ 10-11-2008, 22:10)  När jag kom ut från sjukhuset efter att ha jobbat färdigt ikväll så var min cykel stulen.  Det blev en lång promenad hem och imorrn måste jag starta jättetidigt för jag börjar 6.45. snacka om att man ilsknar till...
CITAT (Magdis @ 10-11-2008, 22:10)  När jag kom ut från sjukhuset efter att ha jobbat färdigt ikväll så var min cykel stulen.  Det blev en lång promenad hem och imorrn måste jag starta jättetidigt för jag börjar 6.45. Det där är surt! Hoppas den oärlige tjyven får punka och cyklar in i ett gathörn och slår sig rejält....
Aqvakul
10-11-2008, 22:37
CITAT (Monaxe @ 10-11-2008, 22:29)  Det där är surt!
Hoppas den oärlige tjyven får punka och cyklar in i ett gathörn och slår sig rejält.... finns det "ärliga tjuvar"...  - men visst hoppas man honom/henne all otur i livet....
Myosotis
11-11-2008, 12:30
CITAT (Magdis @ 10-11-2008, 22:10)  När jag kom ut från sjukhuset efter att ha jobbat färdigt ikväll så var min cykel stulen.  Det blev en lång promenad hem och imorrn måste jag starta jättetidigt för jag börjar 6.45.
Irene_L
11-11-2008, 13:51
CITAT (Magdis @ 10-11-2008, 22:10)  När jag kom ut från sjukhuset efter att ha jobbat färdigt ikväll så var min cykel stulen.  Det blev en lång promenad hem och imorrn måste jag starta jättetidigt för jag börjar 6.45. Men ojoj...sååå tråkigt för dig Magdis!!! Varför kan dom inte låta bli andras saker!!!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|