Full version: 2008-års gnälltråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Aqvakul
CITAT (sudden @ 02-04-2008, 16:09) *
jag vill gnälla för att mina plantor är för långsamma och för att jag fått för mig att sluta röka och att jag är väldigt röksugen och för att jag inte bor i närheten av någon skog och för att jag hatar mitt jobb och min chef och hälften av dom jag jobbar med -cry-.gif

Det var illa, så mkt på en gång. Du verkar ju annars vara en glad skit.... tummenupp.gif
sudden
CITAT (Aqvakul @ 02-04-2008, 14:11) *
Det var illa, så mkt på en gång. Du verkar ju annars vara en glad skit.... tummenupp.gif

mja jo... men jag kan fortsätta....

imorse när jag vaknade och fick panik för att jag trodde jag var sen... så var det till psykologen jag trodde att jag var sen.... men jag ska ju dit imorgon som tur var.. ska få träffa en läkare då oxå så ska vi utreda ifall jag har serotoninbrist..
och jag är sjukskriven 25% pga depression (därför som vi ska kolla det där med serotonin) och chefen blir ju inte gladare och snällare för det..

men annars leker livet och jag är glad biggrin.gif
Aqvakul
CITAT (sudden @ 02-04-2008, 16:15) *
mja jo... men jag kan fortsätta....

imorse när jag vaknade och fick panik för att jag trodde jag var sen... så var det till psykologen jag trodde att jag var sen.... men jag ska ju dit imorgon som tur var.. ska få träffa en läkare då oxå så ska vi utreda ifall jag har serotoninbrist..
och jag är sjukskriven 25% pga depression (därför som vi ska kolla det där med serotonin) och chefen blir ju inte gladare och snällare för det..

men annars leker livet och jag är glad biggrin.gif

det gäller att ta fasta på de positiva bitarna... kompiskram.gif
Netha
Några minuter efter 22 fick jag plötsligt hemsk värk i alla stora leder ...
lederna är iskalla och gör sååå ooont! -cry-.gif

Enda positiva i det, är att vädret nu kanske vänder till det bättre ... så brukar det iaf vara....
hoppas.smile.gif
Aqvakul
CITAT (Netha @ 05-04-2008, 22:46) *
Några minuter efter 22 fick jag plötsligt hemsk värk i alla stora leder ...
lederna är iskalla och gör sååå ooont! -cry-.gif

Enda positiva i det, är att vädret nu kanske vänder till det bättre ... så brukar det iaf vara....
hoppas.smile.gif

Hoppas du mår lite bättre idag, Netha! trostar.gif
skogstroll
ja vill gnälla för att jag inte hör på ena örat, det är rätt irriterande mad.gif
Aqvakul
CITAT (skogstroll @ 06-04-2008, 13:49) *
ja vill gnälla för att jag inte hör på ena örat, det är rätt irriterande mad.gif

vaxpropp?
skogstroll
kanske de suck sad.gif
Wilmer
Jag vill gnälla på att det regnar och regnar och regnar... Så otroligt onödigt med mer regn nu!! rtfm.gif Men jag hör på båda öronen, ingen ledvärk, inte har jag seratoninbrist heller sweatingbullets.gif
Aqvakul
CITAT (Wilmer @ 06-04-2008, 13:55) *
Jag vill gnälla på att det regnar och regnar och regnar... Så otroligt onödigt med mer regn nu!! rtfm.gif Men jag hör på båda öronen, ingen ledvärk, inte har jag seratoninbrist heller sweatingbullets.gif
F-n, då är du ju i det närmaste frisk...... flirting.gif
Bettis
CITAT (Aqvakul @ 06-04-2008, 13:59) *

rotfl.gif
Wilmer
shy.gif Det finns meducin som hjälper till ibland flirting.gif
skogstroll
[attachment=16374:revaxör.jpg]
Wilmer
Netha
CITAT (Aqvakul @ 06-04-2008, 08:42) *
Hoppas du mår lite bättre idag, Netha! trostar.gif

Tack! kompiskram.gif
Lite bättre har det varit och tack vare syrrans besök så kände jag mig nästan frisk i några tim.smile.gif

Aqvakul
CITAT (Netha @ 06-04-2008, 21:30) *
Tack! kompiskram.gif
Lite bättre har det varit och tack vare syrrans besök så kände jag mig nästan frisk i några tim.smile.gif

tummenupp.gif kompiskram.gif
Netha
CITAT (Aqvakul @ 06-04-2008, 13:59) *

rotfl.gif

CITAT (Wilmer @ 06-04-2008, 14:10) *

Eg inget att skratta åt... men jag tycker att du och några till
är i besittning av sån jä...a humor som jag bara älskar. tummenupp.gif
skogstroll
CITAT (Wilmer @ 06-04-2008, 14:10) *

ja de har jag smakat också, fast nån kul period var det ju inte!
AnnammA
Ihållande förkylning med slabbigt från näsan och slemproppar från halsen sick.gif och den vill inte lämna mig, denna förbenade förkylning, trots honung, whiskey, cognac, calvados och pulmicort(inte allt på samma gång, förstås... sleep.gif )men jag ska trotsa den och bege mig ut i det härliga vädret och fixa i trädgården! Så det så! yahoo.gif
sudden
jag skulle vilja gnälla för att jag har ont i halsen och är hes och mår illa så jag inte kan äta och man får inte vara sjuk på mitt jobb..
dessutom har jag glömt lösenordet till min msn och blivit av med min mobil..... -cry-.gif
skogstroll
det var en extremt taskig kombination, hoppas det löser sej.

Här vågar man knappt heller va sjuk för då blir det alltid gnäll efteråt "och hur är det med frånvaron då??"... fast det har de gnällt över i 13 år så även om man är sjuk sällan... kommer man sjuk till jobbet är ju det också fel för då smittar man andra... kollegorna drar hit massa läskiga dagissjukdomar men sjuk får man ju som sagt inte va... så nu har jag också gnällt! smile.gif
Wilmer
CITAT
Eg inget att skratta åt... men jag tycker att du och några till
är i besittning av sån jä...a humor som jag bara älskar.

Ett gott skratt förlänger livet! Så är det roligare att vara deprimerad om man skrattar.. Min filosofi yes.gif Och det gör man helst ihop med andra knäppgökar (ta åt er) 000.gif

Så ska jag gnälla också. Det är sååå kallt på jobbet. Brrr. Glömde maten hemma. Glömde plånboken där också. Är hungrig redan. Gnäll. duh.gif
dicentra
Vad bra att det finns en gnälltråd här för nu är måttet rågat!! ranting.gif

Har jobbat hela helgen,bara varit trött trött pga omställning till sommartiden.....
Såg fram emot ett par lediga dagar i trädgården med att plantera några fina plantor som jag fått av en generös arbetskamrat!(Lite positivt)
Vad händer då.......vaknar av att jag hör snöplogen tror jag drömmer,far upp ur sängen o tittar ut!!!
NEEEEJ,det har kommit 5cm blötsnö,tror jag blir galen!!!! -cry-.gif -cry-.gif
Nu kan jag inte göra någonting ute,så jag har bestämt mig för att sitta och tjura framför datorn,HELA DAGEN!!!!!!!
PS det känns redan lite bättre nu när jag har fått beklaga mig lite naughty.gif

Wilmer
-fear-.gif Du bor ju nära mig. Ska det snöa här också -cry-.gif
dicentra
Har du inte fått någon snö nu Wilmer så klarar du dig nog denna gången!! tummenupp.gif

"Min" snö kom inatt,vi bor högt så ibland när det regnar runtomkring så snöar det här thumbdown.gif
Men man får trösta sig med att den töar nog snart bort.... whist.gif opps detta passar kanske inte i denna tråden låter ju nästan lite positivt!!!! flirting.gif
MVH MLK:-))
Wilmer
sweatingbullets.gif
Noak
Här är en till som gnäller...och vill in.

[attachment=16410:april_06...Web_view.jpg]

igår var det snöfritt och scillor som blommade där Bilbo står......
Aqvakul
CITAT (NIKEN @ 07-04-2008, 12:54) *
Här är en till som gnäller...och vill in.
[attachment=16410:april_06...Web_view.jpg]
igår var det snöfritt och scillor som blommade där Bilbo står......

så himla onödigt med snö nu! thumbdown.gif
Pia L
Nu har jag upptäckt en till anledning att rökning inte är bra för hälsan.
Eftersom det är kallt ute så brukar jag bara gå ut och ta ett par bloss åt gången så jag och min massör gick ut efter massagen för att röka men när vi skulle in igen så hade dörren gått i baklås!!!
Utelåst i snö och knappa plusgrader klädd i linne, kjol och ett par tofflor så känner man sig skapligt djupfryst nu.
Det är tur att man har ett solarie hemma så att man kan lägga sig där för att få tillbaka kroppsvärmen, en timme ute i kylan lättklädd är inte skönt.
Aqvakul
CITAT (Pia L @ 09-04-2008, 13:26) *
Nu har jag upptäckt en till anledning att rökning inte är bra för hälsan.
Eftersom det är kallt ute så brukar jag bara gå ut och ta ett par bloss åt gången så jag och min massör gick ut efter massagen för att röka men när vi skulle in igen så hade dörren gått i baklås!!!
Utelåst i snö och knappa plusgrader klädd i linne, kjol och ett par tofflor så känner man sig skapligt djupfryst nu.
Det är tur att man har ett solarie hemma så att man kan lägga sig där för att få tillbaka kroppsvärmen, en timme ute i kylan lättklädd är inte skönt.

giggle.gif Som det kan bli.....giggle.gif
skogstroll
ingen hit att det snöar det skulle ju övergå i REGN juuu sad.gif
Pia L
Kan ju upplysa om att det var lätt att hålla sig för skratt när man stod därute i snön och frös, men man får skylla sig själv när man har börjat röka igen
sudden
vill bara peta in att jag lyckats öppna min msn igen och har bytt tillbaka till ett lösen som jag kommer ihåg nu rolleyes.gif

men fortfarande ingen telefon sad.gif
Wilmer
Jag vill faktiskt gnälla lite nu. Vet inte på vad, men jag känner mig gnällig. Det är måndag... Igen! Beror det på det?
skogstroll
jag tror det. jag vill också måndagsgnälla. Har ingen lust att anstränga mej alls idag... ont i kroppen har jag också rtfm.gif
Aqvakul
CITAT (skogstroll @ 14-04-2008, 12:04) *
jag tror det. jag vill också måndagsgnälla. Har ingen lust att anstränga mej alls idag... ont i kroppen har jag också rtfm.gif

lite måndagsgnäll hör till..... kompiskram.gif
Wilmer
CITAT
jag tror det. jag vill också måndagsgnälla. Har ingen lust att anstränga mej alls idag... ont i kroppen har jag också

Du rände vällan för mycket på mässan? yes.gif
skogstroll
haha ja jag sov som en stock på natten sen giggle.gif jobbigt med det där betonggolvet + att trängas med folk (oj mera gnäll)
Magdis
CITAT (skogstroll @ 14-04-2008, 12:47) *
haha ja jag sov som en stock på natten sen giggle.gif jobbigt med det där betonggolvet + att trängas med folk (oj mera gnäll)

Var du på mässan och jag fick inte träffa dig? I så fall vill jag gnälla över det. unsure.gif
skogstroll
jag, mor och syster hängde på låset på morronen! sen vart vi så slut så vi åkte rätt tidigt tyvärr
Monaxe
Jag vill gnälla över att jag inte kunde komma till mässan...
Tosan
Jag är åxå gnällig idag, trött, har ont, blixtrande huvudvärk, tryck i skallen osv... Å så är jag så satans avis på alla som fått va på mässa i helgen. Varför måste de lägga den så ocentralt?
Fast man får väl plåga sig iväg till Umeå ist, men det är ju inte samma sak.
Bettis
CITAT (Tosan @ 14-04-2008, 14:49) *
Varför måste de lägga den så ocentralt?

rotfl.gif rotfl.gif håller med, ville också gå men som sagt det är ju så ocentralt rotfl.gif
ylvahi
Varför måste batteriet i kameran ta slut just nu??
Finns sjuttioelva laddare men ingen passar crazy.gif
Nu måste jag vänta flera timmar innan jag kan göra det jag tänkte "frustrerande".
Biggan_
CITAT (ylvahi @ 17-04-2008, 12:29) *
Varför måste batteriet i kameran ta slut just nu??
Finns sjuttioelva laddare men ingen passar crazy.gif
Nu måste jag vänta flera timmar innan jag kan göra det jag tänkte "frustrerande".

Absolut typiskt! shy.gif
skogstroll
vill gnälla över att mina bussar går så sällan kvällstid. jag ska protestera
160kvm stort hus
helvetes jävla faaaan!!!
Rent ut sagt.

planerat en vinkväll med en arbetskamrat, nu när det är varmt och solen skiner. Och vad händer. Jo sambon ska jobba över IGEN!! Så jag får snällt ställa in IGEN!!! för att åka hem och passa hunden.

Jag älskar min gubbe över allt annat men fan i helvete att han ska vara så snäll och ställa upp på allt..

HAde sett fram emot vinkvällen jättelänge.

*sätter sig i ett hörn och tjurar som en treåring*
Irene_L
Kan du inte ta med hunden?
160kvm stort hus
Nej jag kan inte ha med henne på jobbet.

Förklaring: Jag bor långt ute på vischan i e-tuna. Pendlar in till sthlm varje dag.
Det går inga bussar hem till mig så jag måste ta bilen.

Vissat kan jag dricka cola, men det är inte samma sak.

Irene_L
Okey....så synd!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon