|
skogstroll
23-03-2008, 15:33
jag kan bara själv säga vad jag uppfattar i tidningar oavsett teckensnittsstorlek, tycker nog att de manliga brottslingarna får nog stora rubriker för att man ska uppfatta dem, men alla har ju rätt till sin åsikt
henriks
23-03-2008, 15:51
CITAT (skogstroll @ 23-03-2008, 15:33)  jag kan bara själv säga vad jag uppfattar i tidningar oavsett teckensnittsstorlek, tycker nog att de manliga brottslingarna får nog stora rubriker för att man ska uppfatta dem, men alla har ju rätt till sin åsikt  Jag håller med om att rubrikerna är stora nog, men skillnaden i rubriksättning är intressant. Det är ju inte precis så att journalister är dåliga på att basunera ut sitt budskap - det är bara det att deras prioritering om vad som har störst nyhetsvärde är intressant.
Hur orkar ni vara så anti hela tiden och "frälsare" mot det onda och hela tiden tillrättavisa människor och hävda er så jäkla mycket? Måste finnas bättre forum för er att diskutera i än detta......
CITAT (Mollis @ 23-03-2008, 16:02)  Hur orkar ni vara så anti hela tiden och "frälsare" mot det onda och hela tiden tillrättavisa människor och hävda er så jäkla mycket? Måste finnas bättre forum för er att diskutera i än detta...... Det hedrar mig att du känner dig "tillrättavisad", för det måste ju betyda att du funderar över vad jag skriver, men trist att du får sådant agg emot att det faktiskt ö.h.t skrivs i denna tråden. Exakt vad och hur tycker du att det ska skrivas om här då? Att det är för jävligt med barnamord är väl knappast ett diskussionsämne eller? Och trådar där alla sitter och nickar ja, tack och amen till en åsikt finns det många nog av på forumet. Jag avslutar gärna mina inlägg i denna tråden här och nu, men du kan inte påstå annat än att jag har svarat på frågor och påståenden som ställts till mig och det måste jag väl ändå ha rätt att göra? Jag tycker att du kan föregå med gott exempel och i nästa inlägg här skriva det du själv tycker bör diskuteras i denna tråd.
Chamomille
23-03-2008, 16:34
CITAT (Mollis @ 23-03-2008, 16:02)  Hur orkar ni vara så anti hela tiden och "frälsare" mot det onda och hela tiden tillrättavisa människor och hävda er så jäkla mycket? Måste finnas bättre forum för er att diskutera i än detta......
Lilla Birka
23-03-2008, 16:50
Du börjar bli förfärligt tråkig, Grå!
Thomas Wahlqvist
23-03-2008, 17:09
Grå har en hög klass på sina diskussioner. Alltid lika vass och skicklig.
Jag läser dem gärna.
Gunilla T
23-03-2008, 17:22
CITAT (Thomas Wahlqvist @ 23-03-2008, 17:09)  Grå har en hög klass på sina diskussioner. Alltid lika vass och skicklig.
Jag läser dem gärna.
*Stintan*
23-03-2008, 17:38
CITAT (Thomas Wahlqvist @ 23-03-2008, 17:09)  Grå har en hög klass på sina diskussioner. Alltid lika vass och skicklig.
Jag läser dem gärna. Visst är det så
Lilla Birka
23-03-2008, 17:51
Jag läser dem gärna. Det förstår jag så väl Thomas, du har ju gjort dig känd för att använda grova kalibern tidigare och kalla andra medlemmar för både det ena och det andra. När Grå håller sig till saken och inte öser galla över andra människor kan jag hålla med om att hon för hyfsade diskussioner. Och de båda andra som följde efter hakar ju ofta och gärna på när dreven går och rackar gärna ner på andra.
Jag läser dem gärna. Vass och skicklig, ja kanske det, men fast i ett negativt feltänk som inte leder till någonting bra. Gita
Lemonne
23-03-2008, 18:08
Alla har rätt till sin egen åsikt och forum är en plats att vädra sina åsikter på. Man är helt fel ute om man tror att man kan bestämma över andras åsikter och vad de får eller inte får skriva om.
För min del störs jag mer över hur vissa forumister angriper utvalda personer kontinuerligt - är inte detta mobbning i allra högsta grad?
*Stintan*
23-03-2008, 18:14
CITAT (Lilla Birka @ 23-03-2008, 17:51)  Det förstår jag så väl Thomas, du har ju gjort dig känd för att använda grova kalibern tidigare och kalla andra medlemmar för både det ena och det andra. När Grå håller sig till saken och inte öser galla över andra människor kan jag hålla med om att hon för hyfsade diskussioner.
Och de båda andra som följde efter hakar ju ofta och gärna på när dreven går och rackar gärna ner på andra. Den där sista meningen skulle jag gärna vilja att du förtydligade. CITAT (Lemonne @ 23-03-2008, 18:08)  Alla har rätt till sin egen åsikt och forum är en plats att vädra sina åsikter på. Man är helt fel ute om man tror att man kan bestämma över andras åsikter och vad de får eller inte får skriva om.
För min del störs jag mer över hur vissa forumister angriper utvalda personer kontinuerligt - är inte detta mobbning i allra högsta grad?  Kanske en del skulle tänka på lite mer.
CITAT (Lilla Birka @ 23-03-2008, 16:50)  Du börjar bli förfärligt tråkig, Grå! På vilket sätt då? Utveckla gärna. Jag läste ditt svar till Thomas nedan och undrar vid hur många tillfällen du har läst som jag spyr galla över andra människor. Menar du samma typ av direkt kritik i stil med "Du är..." som du själv kommer med här, eller menar du de inlägg där jag spyr galla över mänskligheten? Du får mer än gärna ta fram de inläggen. Det senaste till Aqvakul kom från hjärtat och jag skulle inte tveka en sekund på att skriva det en gång till, oetiskt eller inte. När det gäller Gossen Ruda blev han så till sig i trasorna över det orealistiska i min Science Fiction tråd (??!!) så han kände sig tvungen att skriva ett hatiskt PM till mig där han talar om hur sinnesjuk jag är och som han avslutade med "- och nu blockerar jag dig så jag slipper skämmas över människans avarter". Begär inte att han ska få någon respekt från mig framöver. Nu har jag bett både dig och Mollis att själva se till att denna tråden hamnar i rätt riktning, men du fortsätter ändå att skriva OM mig? Jag föreslår att ni gaggar ihop er och startar en "Hur funkar Grå"-tråd, så kan vi ta upp alla funderingar kring min förgrämda och fruktansvärt tråkiga existens där.
CITAT (Lemonne @ 23-03-2008, 18:08)  För min del störs jag mer över hur vissa forumister angriper utvalda personer kontinuerligt - är inte detta mobbning i allra högsta grad? Kanske är det mig du syftar på, kanske inte. Men i mitt fall är det så att vissa framför åsikter som är totalt tvärtemot allt vad jag tror på och tycker är viktigt och riktigt. Självklart blir de dessa jag bemöter, motargumenterar mot och det kallar jag verkligen inte mobbing. Jag ser det som min och alla andras självklara rättighet och ibland t.o.m skyldighet att bemöta sådant man tycker är fel eller orätt. För att återgå till trådstarten så tror och hoppas jag att alla kan hålla med om att Arbogafallet är en fruktansvärd tragedi för alla inblandade, även för förövaren oberoende om det är en man eller kvinna. För bara en mycket sjuk och olycklig människa kan utföra en sådan handling. Gita
CITAT (Grå @ 23-03-2008, 16:32)  Det hedrar mig att du känner dig "tillrättavisad", för det måste ju betyda att du funderar över vad jag skriver, men trist att du får sådant agg emot att det faktiskt ö.h.t skrivs i denna tråden.
Exakt vad och hur tycker du att det ska skrivas om här då?
Att det är för jävligt med barnamord är väl knappast ett diskussionsämne eller? Och trådar där alla sitter och nickar ja, tack och amen till en åsikt finns det många nog av på forumet.
Jag avslutar gärna mina inlägg i denna tråden här och nu, men du kan inte påstå annat än att jag har svarat på frågor och påståenden som ställts till mig och det måste jag väl ändå ha rätt att göra?
Jag tycker att du kan föregå med gott exempel och i nästa inlägg här skriva det du själv tycker bör diskuteras i denna tråd. Jag känner mig inte ett dugg tillrättavisad av dig, sorry.. och jag tycker att man kan diskutera precis vad som helst i denna tråd, men jag tycker att du har en ton som är lika rutten som dem du hela tiden föraktar och förkastar...förtryckarna. Tänker inte ens försöka gå in i en diskussion om detta. Du får säga precis vad du vill och hur du vill men, det skiter jag fullständigt i men förpesta inta alla trådar med ditt skitsnack så är du snäll..
CITAT (Mollis @ 23-03-2008, 19:08)  Jag känner mig inte ett dugg tillrättavisad av dig, sorry.. och jag tycker att man kan diskutera precis vad som helst i denna tråd, men jag tycker att du har en ton som är lika rutten som dem du hela tiden föraktar och förkastar...förtryckarna. Tänker inte ens försöka gå in i en diskussion om detta. Du får säga precis vad du vill och hur du vill men, det skiter jag fullständigt i men förpesta inta alla trådar med ditt skitsnack så är du snäll.. Tack för detta mycket sakliga och relevanta inlägg i tråden om mordet i Arboga. Ha en trevlig kväll du också!
CITAT (Grå @ 23-03-2008, 19:09)  Tack för detta mycket sakliga och relevanta inlägg i tråden om mordet i Arboga. Ha en trevlig kväll du också! Precis vad du har skrivit om också eller hur? Men va fan! ha en trevlig kväll för det....
jag läser gärna vad ni skriver, tycker det är mycket intressant faktiskt.
Thomas Wahlqvist
23-03-2008, 19:32
Jag sade
.......Grå har en hög klass på sina diskussioner. Alltid lika vass och skicklig.
Jag läser dem gärna................
Lilla Birka sade.............. Det förstår jag så väl Thomas, du har ju gjort dig känd för att använda grova kalibern tidigare och kalla andra medlemmar för både det ena och det andra. När Grå håller sig till saken och inte öser galla över andra människor kan jag hålla med om att hon för hyfsade diskussioner.
Och de båda andra som följde efter hakar ju ofta och gärna på när dreven går och rackar gärna ner på andra.
Din sista mening måste väl ändå vara en felskrivning, för som den ser ut nu låter det som om din norm är rådande och/eller att du tänkt skriva detsamma om dig själv. Jag menar denna mening.
Och de båda andra som följde efter hakar ju ofta och gärna på när dreven går och rackar gärna ner på andra.[/color]
@ Lilla Birka. Vad vill du mig? Något speciellt? Här får du nog utveckla ditt resonemang.
Birka får jag skriva att Grå har gjort ett bra inlägg? Bäste människa, förstå att vi är av olika generationer, en del är närmare födseln och har således annorlunda värderingar än du. Jag tror inte Birkas etik och moral står högre än min eller ex Grås. Det är ju märkligt vilket intresse du har av mig, släpp det är du snäll. Förstår inte ditt intresse av mig, men du kanske vill förklara?
Så nästa gång du ser ett inlägg av mig, tänk efter om det är intressant för mig och resten av världen att just du kommenterar inlägget, om det är intressant att höra vad du har att säga om just mitt inlägg. Speciellt om syftet bara är att kommentera just mitt inlägg oavsett vad det handlar om, för att du vill hävda dina normer som suveräna. Forumet är inte fritt och tillgängligt för bara Birkas skull.
Kan det vara så att din bitterhet grundar sig i att du fått på näsan eller rentav gjort bort dig vid tidigare tilfällen när du sökt upp mig? Hoppas att du får en trevlig påsk och många kramar. MVH Thomas
CITAT (Grå @ 23-03-2008, 10:35)  "En kvinna!! En kvinna!! Det är en KVINNA som har mördat barnen!"
Varför är det så? Om jag nu har så fel i mitt resonemang - hur kommer det sig att folk uppmärksammar att det är just en kvinna som är förövaren? Kan det möjligen vara så att det hör till ovanligheterna? En tolkning kan vara att folk i gemen har högre tankar om kvinnor än om män, och att det därför är mer förvånande att en kvinna kan göra något tokigt. Dvs, media tycks förutsätta att män är svin, tänk så fördomsfullt. CITAT (Grå @ 23-03-2008, 12:04)  Jag tycker att det är allvarligt med ungdomar som porrsurfar, om detta nu är den enda referensen de får. Det har också varit skriverier om ungdomsgäng i 14-års åldern som utför gruppvåldtäkter på sina tjejkompisar och filmar detta. Anser du att det är ett normalt beteende som ska främjas? Eller anser du att detta inte heller existerar för att det inte förekommer i din omedelbara närhet? Den här typen av brottslingar bör såklart tvångsvårdas, och få lite hälsosam motion på arbetsläger under sommarloven kanske, men jag tror inte man kan skylla "porrsurfande" för alla dessa vansinnesdåd. Mer troligt är att barnen har fått helt skeva värderingar med sig från hemmet, kanske har de haft föräldrar som är misshandlare, sexbrottslingar, fähundar, krigsförbrytare, svin, vad vet jag - men det är i vilket fall som helst inga ursäkter, bara möjligen en delförklaring. Att brottsligheten sitter i Y-kromosomen tror jag inte. Det bör införas nolltolerans i skolorna mot sexistiskt beteende, oavsett om det är killar eller tjejer som kallar varandra "hora!" eller om det är tjejer eller killar som skriker "bög!" efter någon. Bör leda till diskussion med föräldrarna direkt. Om inte annat så för att föräldrarna tycker att det är jobbigt att behöva ta sig till skolan. En väldigt överväldigande stor majoritet av männen/killarna som någon gång konsumerat porr (i brist på bättre ordval) begår INTE brott. Sen kan man ju tycka att de är patetiska som inte istället går ut på krogen och super och träffar riktiga kvinnor om lusten faller på, men det är nog en annan diskussion.
gammelnalle
23-03-2008, 22:03
CITAT (Pirum @ 23-03-2008, 21:50)  Bör leda till diskussion med föräldrarna direkt. Om inte annat så för att föräldrarna tycker att det är jobbigt att behöva ta sig till skolan. En väldigt överväldigande stor majoritet av männen/killarna som någon gång konsumerat porr (i brist på bättre ordval) begår INTE brott. Sen kan man ju tycka att de är patetiska som inte istället går ut på krogen och super och träffar riktiga kvinnor om lusten faller på, men det är nog en annan diskussion. Jag håller med, MEN man FÅR INTE kontakta föräldrar OM barnet är myndig (18år) UTAN barnets tillåtelse... like it or not... b
CITAT (gammelnalle @ 23-03-2008, 22:03)  Jag håller med, MEN man FÅR INTE kontakta föräldrar OM barnet är myndig (18år) UTAN barnets tillåtelse...
like it or not... b Är barnet i straffbar ålder bör såklart polisen kontaktas istället...
mamamaggan
24-03-2008, 01:00
Vi kanske ska hålla oss till att någon har utfört dådet och förhoppningsvis får polisen så småningom fast den personen. Struntar totalt i vilket kön den har men den kan väl inte ha varit vad de flesta skulle kalla " normal " när dådet begicks.
Djupt tragiskt är det iaf , både brottet och att det kan leda till att man luftar sina värderingar om könen tycker jag. Spelar det någon som helst roll vilket kön den som gjorde det har ? Gör det ena eller andra könet det hela mer eller mindre tragiskt? Hoppas som sagt var bara att man får tag på den som gjorde det .
CITAT (mamamaggan @ 24-03-2008, 01:00)  Djupt tragiskt är det iaf , både brottet och att det kan leda till att man luftar sina värderingar om könen tycker jag. Spelar det någon som helst roll vilket kön den som gjorde det har ? Gör det ena eller andra könet det hela mer eller mindre tragiskt? Hoppas som sagt var bara att man får tag på den som gjorde det . Det vettigaste som sagts hittills i den här debatten. Gita
CITAT (Gita @ 24-03-2008, 08:16)  Det vettigaste som sagts hittills i den här debatten. Gita För att det överhuvudtaget ska komma i närheten av en debatt så krävs det att någon motsätter sig Mamamaggans inlägg som det är skrivet och det tror jag faktiskt inte att någon gör.
CITAT (Grå @ 24-03-2008, 09:19)  För att det överhuvudtaget ska komma i närheten av en debatt så krävs det att någon motsätter sig Mamamaggans inlägg som det är skrivet och det tror jag faktiskt inte att någon gör. Konsensus, kanske? Gita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|